Nissan 370Z (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 370Z |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 80.792 km |
KM-stand laatst | 80.792 km |
Na lang wachten....
- 80.792 km
Na een jaar een 350Z gereden te hebben, nu haar jongere zusje.
In December verkocht ik mijn 350Z aan een mede autoliefhebber en dus kon de zoektocht naar een 370z beginnen. In Nederland is het aanbod van 370z's slecht, het zijn of automaten, cabrio's of ze zijn grijs/zwart. Dit zijn precies de dingen die ik niet wilde en dus moest ik bij onze zuiderburen kijken.
Marc klaver, jullie ook wel bekend van de vele reviews en verslagen voor Autoweek, bood aan om mee te gaan kijken zodra ik er een had gevonden. Eerst bijna bij een zwarte wezen kijken ( achteraf heel blij dat deze net verkocht was ) Na een aantal weken kwam er tot mijn verbazing eindelijk een blauwe online bij een particulier in Duitsland, ik stuurde Marc meteen een bericht met de tekst ' dit moet hem worden ' . Diezelfde week op donderdag wezen kijken en proefgereden, wat een bak! Breder, lager, sneller , interieur veel mooier en het agressieve uiterlijk deden mij de 350Z in een klap vergeten. Was de 350Z dan een slechte auto? Nee absoluut niet, maar meer om aan te geven hoe goed en leuk de 370Z wel niet is. De motor trekt door tot maar liefst 7700 toeren en bereikt zijn maximum vermogen ook pas bij 7000 toeren, om alles eruit te halen is het dus de kunst om de motor zo hoog mogelijk op toeren te houden, maar dat is absoluut geen straf.
Helaas bleek meneer de auto gefinancierd te hebben en lagen zijn autopapieren bij de bank, dus kon de auto niet mee, fijn dat hij dit van tevoren even meldde. Na anderhalve kon ik de auto ophalen en heb hem gelijk even geprobeerd op de autobaan, als je er toch bent waarom niet. De teller gaf 270 km/h aan en toen moest ik helaas van het gas, maar meer zat er ongetwijfeld in.
Ik heb voor deze auto gekozen omdat ik een auto wilde met power, achterwielaandrijving , exclusief uiterlijk en een atmosferische motor. Ook een hele verslavende functie is het automatisch tussengas ( ook wel rev matching) genoemd. Bij terugschakelen geeft de auto zelf een toefje gas zodat je op het juiste toerental terugkomt. In mijn ogen is dit de perfecte combinatie voor een goede prijs. Tegenwoordig heeft elke auto een turbomotor en dat is iets wat ik persoonlijk erg jammer vind. Dat het met uitsterven bedreigd wordt, is helaas een feit. Ik heb veel waardering voor het merk Lamborghini, zij blijven atmosferische 10 en 12 cilinder in hun Supercars lepelen.
Het geluid , vermogensopbouw van een atmosferische motor, daar kan absoluut geen turbomotor tegenop!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.