Mitsubishi Space Star 1.6 Family (2002)

Mitsubishi Space Star

UitvoeringSpace Star 1.6 Family
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002

Space Star 1.6 Family

De Space Star, tja wat kan ik er over zeggen? Als familie auto zeker geschikt, zijn hoge zit, redelijk goede rij eigenschappen en een optimaal verbruik van 1:14,5 gemiddeld is keurig, maar kwalitatief?

Mijn problemen begonnen kort na de (particuliere) aankoop al, een tikkend geluid onder de motorkap, het leek op de koppeling die defect was, dus de versnellingsbak moest van de motor gescheiden worden. Koppeling vervangen, kosten iets van 350 euro (voornamelijk zelf de reparatie uitgevoerd).

het tikken leek weg tot een maand later weer het tikken begon, weer uit de koppeling, zucht. Weer de bak eruit gehaald, nu bleek het voorste lager defect, revisie van zo'n versnellingsbak, uit de fabriek van Renault, kost al gauw zo'n 1000 euro. Gelukkig stond er een handelaartje in Belgie op internet die adverteerde met een gebruikte bak waar 66K mee was gereden voor 250 euro. Deze gehaald en gemonteerd, probleem uiteindelijk nu weg. (hoop ik).

Weer een maandje later viel de auto ineens stil, niet meer aan de praat te krijgen, accu losgehaald, terug aangesloten en toen startte de auto weer, liep even moeilijk (zelf lerend motormanagement) daarna geen problemen meer mee gehad.

Twee maanden later begaf de homokineet rv het, vervangen.
Nu bij 135K hoor ik de linker ook soms.
Qua comfort is de Family karig uitgerust, ik heb zelf een fabrieksradio geplaatst die tevens de boordcomputer is.
Buitenspiegels zijn niet elektrisch en ook niet verwarmd, wat 's winters een handicap is.
de stoelen zitten redelijk goed en de achterbank is verschuifbaar wat de laad ruimte vergroot of verkleind, praktisch.
Ik heb menig modellen gereden van Mitsubishi maar ik denk toch dat ik het hier bij laat.

Je moet met elke auto geluk hebben maar deze was voor mij een pechgevalletje.
Het verbruik is positief, de rijeigenschappen zijn redelijk (overhellen in bochten en stotterende motor (kwaaltje van dit model) en het comfort is redelijk.

Gelukkig ben ik handig en heb ik de mogelijkheid om reparaties uit te kunnen voeren maar voor menig mens waren de problemen met de bak en koppeling de nekslag geweest.

3,0

PRIVATE LEASE Mitsubishi Space Star