Mercedes-Benz 300 TE-24 (1992) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 300 TE-24 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 245.000 km |
KM-stand laatst | 282.000 km |
De aanschaf
- 245.000 km
De auto is aangeschaft bij een autobedrijf in de omgeving van Schiphol. Eigenlijk was ik daar voor het bezichtigen van een BMW 5 serie touring. Die wagen was niet naar mijn gade. Toen ik in gesprek kwam met de verkoper en mijn eisen pakket aangaf waaraan de gezochte auto moest voldoen, deelde hij mede dat hij gisteren net een wagen had ingeruild, die stond nu bij de poetser, en zou de volgende dag terug zijn. Aangezien ik net 50 km gereden had voor de BMW, had ik geen zin om de volgende dag terug te gaan, dus ben ik naar de poetser gereden om de wagen te bezichtigen.
Ook al was hij nog niet geheel gepoetst... deze auto was waar ik op zoek naar was. Afijn om een lang verhaal kort te maken, ik ben nu de eigenaar.
De auto: een W124- 300TE-24 sportline, voorzien van een lorinser tuningpakket (o.a. voorspoiler, achterspoiler, special stuur, speciale snelheidsmeter)
gestrand...
- 255.000 km
Aangezien de wagen een sportline versie betreft, vond ik het niet vreemd dat de wagen wat "stugger" afgeveerd was. Maar na een maand was ik daar niet zo zeker meer van, bij elke drempel lagen mijn nieren ergens anders in mijn lichaam. Na wat zoeken op internet, bleek dit een bekend probleem te zijn, de veerbollen waren kapot.
Nog een maand of anderhalf later begaf de automatische bak het. Maar dit alles was binnen de "garantie" periode. De autoverkoper hoorde het allemaal aan en verzekerde mij dat dit alles voor € 300,- opgelost zou worden. na 3 weken had ik de wagen nog niet terug, en na meerdere telefoontjes kon ik langskomen. Niet dat de auto klaar was, maar hij zou mij wel vervangend vervoer geven (een rover 214). Kon ik mij ten minste weer verplaatsen zonder de hele familie af te bellen voor vervoer. Weer een maand later was de auto nog niet klaar, maar "hij zou het wel even regelen" dat deed hij ook , dus ik kon nog 3 weken wachten maar toen was hij ook klaar. Allen koste het niet €300,- maar €600,- en de vering... daar deed hij uiteindelijk niks aan, dat viel onder de gewone slijtage, jammer dat hij dat pas aan het einde van het verhaal meldde. Maar ik was niet van plan €600 te betalen, en na een lange discussie van zeker een uur heb ik €400,- betaald en ben weggereden. Dat was mijn laatste contact met de man.
De bollen heb ik zelf bij een lokale garage laten vervangen en de wagen was weer goed.
still going strong
- 282.000 km
Na de vorige akkefietjes, rijdt de wagen nog steeds erg goed, geen grote problemen meer gehad. Om de 10.000 km krijgt hij van mij nieuwe bougies, schone olie, nieuw olie filter & luchtfilter.
Voor de rest heeft hij nieuwe remblokken gekregen en ook de achterbanden zijn nieuw. Er moesten wat slangetjes vervangen worden, die waren door de ouderdom gescheurd.
Voor de rest heeft hij geen grote problemen. Er komen nu wel wat kleine storingen zoals
- cruise control doet het niet meer.
- de achterruit sproeier heeft een lekke slang.(hij sproeit nu dus binnen)
- de achter wisser zelf stopt op de intervalstand op "random" plaatsen
De wissers van de koplampen blijven staan
- niet alle lampen branden meer van het dashboard
- de ventilator "piept"
Allemaal kleine mankementen, wat niet vreemd is voor een wagen van 17 jaar oud.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.