Mercedes-Benz 280 TE (1985)

autoreview

Mercedes-Benz 280 TE (1985)

Signalement

Uitvoering280 TE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf248.800 km
KM-stand laatst267.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De laatste Mercedes met chromen lijsten! De eerste typen zijn inmiddels al klassiek te rijden, deze echter nog niet.
Ik heb mijn leasebak van de zaak weggedaan voor een echte W123 station. Dit is het topmodel van de benzinemodellen, de 280TE, met 240 Nm en 185 pk uit de in lijn geplaatste 6-cilinder.

De auto is uitgerust met automaat, electrische ramen, mechanisch schuifdak en origineel alarm.

Deze auto kun je het best rustig bereiden als een klassieker maar indien nodig rijd je zonder problemen 140-150km/u.

Enige nadeel is dat deze auto met de huidige benzine prijzen niet voordelig is in het gebruik. Gemiddeld verbruik ligt rond de 1 op 7 dus reken maar uit!
Grote voordeel is dat je een stijlvolle auto rijdt en niet één van de honderdduizenden Golfjes berijdt. Je gaat er zelfs rustiger van rijden en geeft andere weggebruikers voorrang.

PROBLEMEN

Tot nu toe hebben zich nog geen echte problemen voorgedaan.

Waar alle W123 op den duur last van hebben is roestvorming bij de wielkasten, zo ook deze.

Daarnaast heb ik de voorstoelen en achterbank vervangen omdat die versleten zijn.

Het wordt steeds moeilijker om onderdelen te vinden aangezien er al veel via de export naar Afrika (diesels) en Libanon (benzines) zijn verdwenen.

Gelukkig heb ik een echte W123-specialist gevonden om hem in onderhoud te geven.

Einde

  • 267.000 km

Deze auto heb ik uiteindelijk zo'n 3 maanden gereden. Gezien de vele kilometers was een 6 cilinder met 185pk niet een zuinige keuze. Ook met ruime kilometervergoeding was deze auto zeer kostbaar.

Uiteindelijk heeft mijn neef hem gekocht maar ook weer na een jaar verkocht aan iemand in Friesland. Weer een jaar later stond dezelfde auto te koop op marktplaats.nl voor enkel 1200 euro, in zeer slechte staat, hing achterover... Het einde van een mooie 280TE...

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.