Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus (2025) #3
autoreview
Signalement
| Uitvoering | CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 0 km |
Demo auto
Van een BMW 535xd Touring naar een Mazda CX 60?
In mijn geval waag ik de overstap. Heb nu enkele honderden kilometers in een demo auto van de dealer eropzitten in afwachting van de mijne, die over ongeveer 3 weken geleverd kan worden. Want die was al in de pipeline. Het betreft hier een witte Homura Plus en dat is op de kleur en de trekhaak na exact dezelfde uitvoering die ik heb besteld. Ik ben zelf voor deep crystal blue gegaa. Dus ik vind dat ik best een eerste indruk mag achterlaten.
Waarom ik voor een CX 60 ben gegaan.
Ja ik weet dat eerdere modellen problemen hadden maar in 2025 zijn deze grotendeels aangepakt. Proefrit gaf de indruk van een goed rijdende auto. En gaf de indruk dat het niet echt een grote stap terug was t.o.v. de BMW.
Ik had een diesel kunnen nemen (want Duitsland) maar ben toch voor een hybride gegaan. Kijken hoe dat bevalt.
Ik heb gekozen voor een private lease contract en onderhoud e.d. is inclusief.
Eerste indrukken:
Begin met de “negatieve” zaken. Tenminste de dingen die me als eerste opvielen.
Ik mis het apart te openen achterruitje van de BMW maar als ik die nu zou kunnen bestellen dat die er ook niet meer op. Dat is jammer want ik vond dat super practisch
Stoelverwarming heeft niet meer de mogelijkheid om meer naar de rug of meer naar de zitting in te stellen
Stuurverwarming is alleen in beperkte delen van t stuurwiel beschikbaar
Achteruitrijcamera wordt even snel vies als bij mn bmw. Daar had men wel iets aan kunnen doen.
Dan de positieve zaken en daarbij hou ik rekening met het feit dat de catalogusprijs ongeveer de helft is van mn bmw.
Regensensor is altijd actief. Bij bmw moest ik die voor elke rit activeren
Grootlichtassistent is altijd actief. Bij bmw moest ik die voor elke rit activeren en de matrix led verlichting geeft een waanzinnige pijp licht
Als de auto koud is worden stoelverwarming en stuurwielverwarming automatisch geactiveerd en dat is fijn.
Op de bmw had ik een surround camera systeem gemist, vooral in parkeergarages erg nuttig. Nu zit het erop met voldoende instel ogelijkheden
Auto is superstil en als je t gas intrapt voel je echt wel een duw in de rug en het geluid van de benzinemotor is sportief en niet storend. Begrenzing op 200 km/u ervaar ik niet als storend.
Als je vanuit een bmw komt zijn de bedienorganen erg vertrouwd. Ja er zijn wat verschillen maar dat went erg snel.
Geluidsinstallatie van Bose is prima.
Je hebt nu 2 220v stopcontacten in de auto
Gelukkig nog geen “ipads” in de auto maar nog echte knoppen. Maar wel is te merken dat de techniek niet stil heeft gestaan. Want nu heb ik ook Apple carplay en een inductieve laadmogelijkheid voor mn iphone.
Auto ziet er goed afgewerkt uit en geeft ook een goed afgewerkte indruk.
En alle lof aan de firma Schuster voor de enthousiaste videos. Die geven veel tips over de diverse instellingen en hebben me in t begin geholpen. Tijdens de proefrit keek de verkoper erg verbaasd dat ik meteen na t wegrijden de knop gebruikte om de verschillende waarschuwingssystemen akoestisch het zwijgen op te leggen 😂
Ofwel ik kan er goed mee leven. Moet wel even wennen hoe ik de hybride het beste kan inzetten. Eea werkt anders dan met mn diesel.
De Mazda remote diensten heb ik nog niet geactiveerd dus kan nog niet op de app de status van de auto zien. Dat ga ik pas doen als ik mn eigen auto heb.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura | CONVENIENCE / DRIVER ASSISTANCE- PACK | 360 CAMERA | TREKHAAK
- 2023
- 63.399 km

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura 360 camera
- 2022
- 109.559 km

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura - alle pakketen - Black Edition - Dealer onderhouden
- 2022
- 40.903 km
Lees ook

Dubbeltest: Volkswagen Tayron vs. Mazda CX-60 - Plug-in hybrides in tussenformaat

Test: Mazda CX-60 – Veel beter, maar nog niet foutloos

Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 - Afscheid duurtest

Praktijkervaring Mazda CX-60: eigenaren over hun plug-in hybride SUV

Lezersreacties (0)
Reageren