Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus (2025) #2

autoreview

Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus (2025)

Signalement

UitvoeringCX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura Plus
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst3.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Noodgedwongen

  • 3.200 km

Dag.
Dit is mijn eerste ervaring over een auto op deze wijze.
Ik hed deze cx60 nu 3mnd in mijn bezit.
Ik heb deze cx60 noodgedwongen nw aangeschaft omdat de eerdere cx60 uit 2023 met ongeveer 45000 km op de teller echt maar dan ook ECHT een probleem auto is zoals alle cx60 van voor 2025.
Na verliefd te zijn geworden op t uiterlijk van deze auto mijn cx 5 uit 2017 ingeruild voor de cx60 uit 23.
Na enkele weken zoveel problemen met dat ding gehad. Vering ronduit slecht dus nw koni schokdempers bij mijn mazda dealer laten monteren kosten kleine 2000 euro. Maar goed dat was wel een hele verbetering. Trillen rond de 45 km p/u door de dealer nw aandrijfas gemonteerd (garantie) software verschrikkelijk, bij wiel rechts voor verschrikkelijk kraken zeker bij koude temperaturen (was niet op te lossen alleen vaker langs de garage om in te vetten) en nog meer irritante zaken. Eerst weinig begrip bij de dealer maar na in totaal 5 a 6 wkn in totaal de auto aldaar in werkplaats te hebben gehad en ik erg gefrustreerd raakte uiteindelijk toch begrip gevonden en hebbe ze mijn cx60 uit 23 teruggenomen. Maar wel dat ik een andere auto wer terug kocht aldaar. Nu was ik zo gecharmeerd van t interieur en t uiterlijk van de cx 60 en met t feit dat dit betreffende model flink, qua onderstel en minpunten, verbeterd zou zijn in 2025 de knoop doorgehakt en heb de auto ingeruild voor een nieuwe. Voor mij als particulier auto bezitter onnodig en ook beslist niet mijn voorkeur maar wilde van dat onding uit 2023 af.
De mazda dealer uit den Bosch heeft zich ook van zijn goede kant laten zien uiteindelijk dus mijn keuze was daar.

Nu mijn ervaring met t model 2025
Veel beter qua vering, zekerss
Minder bijgeluiden maar trillen van de aandrijfas begint weer bij de 45 km ongeveer. Dus zal eerdaags weer nw onder moeten (was bij t eerdere model 23 ook verholpen met nw aandrijfas) dus zal wel goed komen. Hoop ik.
Verbruik vind ik niet echt zuinig. Ik ree met de cx 5 met 2.5 awd zuiniger dan met de cx60.

Maar ik ben nu tevreden in vergelijking met de eerdere cx60 dat zeker wel.
T blijft voor mij een super mooie auto binnen en buiten
Nu ook weer de bose speakers, electriesche achterklep, 360 camera donkere hemel met panorama dak en in mijn eigen gekozen kleur. Dat is dan ook wel eens leuk om de auto zelf samen te stellen.
Dus ja, beetje gemengde ervaring met de cx60. Nu hopen dat t zo blijft

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.