Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura (2023) #7
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Homura |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 5.107 km |
De beste auto ooit
- 5.107 km
Sinds 15-09-2023 in bezit van een rode Mazda CX-60 Homura met alles erop en eraan. Dus inclusief panoramadak, convenience pakket, sound pakket, alarm en wegklapbare trekhaak.
Ik heb een aantal reviews gelezen, maar deze lijken voor mij niet te kloppen:
1. Deze auto heeft geen touch paneel.
Dit klopt niet, de auto heeft dit wel, niet zo evident om de instelling te vinden. Ik gebruik het touch paneel om bijvoorbeeld in te zoomen op mijn kaart, de historiek van mijn oproepen te raadplegen ... . Het touch paneel werkt ook tijdens het rijden.
Enigste merkwaardigheid: de "gevaar-knop" zit dicht bij het paneel, het gebeurt soms dat deze aangeraakt wordt bij bedienen van het paneel. Dat kan toeval zijn, of misschien zelfs bewust...
2. De werking van het paneel.
Who cares. In tegenstelling tot de meeste chauffeurs gebruik ik stembesturing: "Ga naar huis", "Telefoneer moeder", ... en dat soort dingen. Ook om SMS-berichten te sturen en erop te antwoorden. Dit kan maar zo gemakkelijk zijn en het is handsfree. Een keer je dit gewend bent, dan gebruik je niets anders meer.
3. Het is niet mogelijk om er voor te zorgen dat je de batterij niet gaat leegrijden op de autosnelweg.
Als hij thuis opgeladen is, geef je aan dat je de batterij wilt opladen via de knop op het middenpaneel. Hij zal niet laden, want de batterij is vol, maar zal deze ook niet ontladen. Dan rij je gewoon in standaard modus. Als je aankomt in de stad, schakel je gewoon over naar EV.
4. Problemen met de aandrijflijn. Ik merk daar helemaal niets van. Is het nu elektrisch, hybride of met benzine, de auto rijdt vrij soepel zonder opmerkingen. Waarschijnlijk omdat het een recenter model betreft die al de nodige updates heeft gehad.
5. Het snelladen aan een publieke laadpaal.
Wie komt er nu op het idee om te gaan laden met een hybride aan een publieke laadpaal. Het kost meer dan benzine tanken en het duurt veel langer.
Sedert de overvloedige neerslag was ik genoodzaakt om de "Off-Road" modus te gebruiken. Het gaat vlot om door slechte wegen te rijden vol met modder, takken en andere hindernissen omdat de auto hoog op zijn wielen staat, zeker vanwege de 4WD. Het enige nadeel zijn natuurlijk de banden, want ik heb geen speciale off-road banden op de auto en dat laat zich wel voelen. De auto heeft ook de neiging om in hogere toerentallen te gaan, die schakel ik dan terug met de schakellepels achter het stuur.
Ik heb regelmatig een zware aanhanger aan de auto. Daarmee rijden is zalig, zeker in vergelijking met mijn vorige auto een BMW-3, daarmee was een aanhanger rampzalig, ondermeer door de achterwielaandrijving. Je voelt de aanhanger eigenlijk nauwelijks, niet bij het rijden of bij het remmen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda CX-60
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Exclusive-line Business Edition SPORT | BLACK PAKKET | TREKHAAK |
- 2025
- 1.259 km

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura | Convenience en Driver Assistance Pack | Trekhaak | Rijklaarprijs
- 2024
- 30.849 km

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Exclusive-line Business Edition - Black Edition
- 2025
- 15 km