Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Exclusive-Line (2023) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Exclusive-Line |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 450 km |
Vakantiereis naar Portugal
- 450 km
Mazda CX-60 Exclusive line 28-apr-23 ontvangen net een week voor onze vakantie. Het wordt een vuurdoop voor de Mazda, een toer naar Portugal met caravan staat voor de boeg.
Via de Westkust van Frankrijk naar Spanje, vervolgens naar Noord Portugal. Verder naar het Zuiden en via de Algarve weer naar Spanje (Andalusië). Via de zuidkust van Spanje naar Frankrijk en via de Autoroute du Soleil weer huiswaarts.
Totaal 7700 km gereden met de caravan (ca. 1400 kg). Gemiddeld verbruik 1:10.
Snelheid op de autosnelweg 100 km/u op cruisecontrol in Towing mode. In deze modus is ook het verbruik en terugwinnen van elektriciteit goed zichtbaar. Het aantal km-ters wordt hoger of lager in de bergen.
Ik stond heel versteld van de prestaties van de auto, wat een heerlijke auto!
Mijn vorige auto Kia Sportage 2.0 ltr automaat verbruikt een stuk meer.
Bij ca 12000 km begon de auto kuren te vertonen. Enkele keren de waterpomp van de accu defect en diverse software updates gekregen, omdat de rechtuit stabiliteit zich verslechterde en het stoten bij overgang van benzine naar elektrisch rijden.
Bij de 3e melding van een defecte waterpomp, is een zwaardere pomp geplaatst, volgens info van de dealer. Bovendien heeft de auto ook weer een software update gekregen.
Deze update was duidelijk merkbaar. Wat een verbetering in rechtuit stabiliteit, ook bij hogere snelheden!
De Keep Lane Assist grijpt nu heel subtiel in. Voorheen was dit heel abrupt en niet fijn als je met een caravan rijdt. Dit zette ik altijd uit vóór het rijden met de caravan!
Het af en toe kraken van de veringen bij scherp indraaien van de stuur is nog aanwezig.
Drempels in de bebouwde kom neem ik met 25 km/u, dan valt de stugheid mee.
Mij valt op dat als de auto zwaarder beladen is (meerdere personen) het comfort toeneemt.
Tijdens de vakantie heb ik één vastloper van de navigatie gehad. Hierna niet meer.
Ik vind het een prachtig ogende auto, die me een beetje teleur stelde met de kinderziekten. Ik heb er toch veel geld voor moeten neertellen!
Nu dit, vooral de rijstabiliteit, via software updates verholpen is, krijg ik er toch weer een lekker gevoel bij.
Huidige km-stand: 15.222 km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda CX-60
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV 327PK Exclusive-Line , Automaat, Trekhaak, Camera, Cruise, LMV 18 Inch, PDC, Navi, Apple Carplay. Stuur/Stoelverwarming
- 2023
- 40.875 km

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV 327 Homura Plus | 12,3-inch TFT-kleurendisplay met bediening via centrale HMI Commander, touchscreen (voor Apple CarPlay / Android Auto™) of voice control | 12,3-inch digitale meterset | 20-inch lichtmetalen velgen, Black
- 2025
- 10 km

Mazda CX-60 2.5 e-SkyActiv PHEV Homura Nederlandse auto | Dealeronderhouden | Stoelgeheugen | Gekoelde en verwarmde stoelen voor | Stoelverwarming achter | Elektrische achterklep | Bose | Privacy Glas | Gezichtsherkenning | 360 camera |
- 2024
- 11.673 km