Mazda CX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Exclusive-Line (2023) #2

autoreview

Mazda CX-60
Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60Mazda CX-60

Signalement

UitvoeringCX-60 e-SkyActiv PHEV 327 Exclusive-Line
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst46.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Er mankeert nog wel iets

  • 8.000 km

Sinds 1 april in het bezit van de CX-60. Hiervoor een RAV4. Naar die auto keek ik niet uit, maar ik had er 4 perfecte jaren mee. De Mazda keek ik zeer naar uit... maar de auto is niet geheel feilloos.

De feiten:
- De eerste paar km voelde ik al een trilling in mijn achterste. Dealer gebeld: de banden moeten wss opnieuw gebalanceerd worden. "Nou nee meneer, we hebben er al wat meer zo rondrijden, het zijn niet de banden" . Inmiddels bezoek dealer en nieuwe afspraak ingepland om de cardanas te vervangen.
- Na 2000km gekraak in het vooronder (bij remmend een drempel op of een kleine hobbel met maximale stuuruitslag). Tijdelijke oplossing van de dealer = inspuiten; op lange termijn hopen ze op een oplossing vanuit Mazda met andere voorarmen of wat dan ook.
- Rammel in de kofferbak. (H)erkend door de dealer. Alles uit de kofferbak gehaald en nog steeds aanwezig. Ik vermoed zelf iets met het slot en de klep. Moet nog onderzocht worden.
- Ik heb wel vaker stugge auto's gereden, maar dat wil niet zeggen dat bij drempels van 60km/u alles wat in de kofferbak ligt, los moet komen. Gereclameerd, maar volgens de dealer kwam mijn serienummer niet meer in aanmerking voor vervanging van benodigde elementen. Nice!
- Schokjes / niet meteen bij de les / geen perfect samenspel electromotor/motor, bijzondere startmotor voor phev… het klopt wat ze zeggen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo irritant als de achteras.

Hulde aan de dealer die z'n best doet, maar volgens mij hebben ze er hun buikje wel van vol.

Wat staat er mijns inziens wel op de oprit:
- Een hele mooie auto die lekker doorrijdt op asfalt zonder drempels
- Met een mooi en goed werkend interieur
- De heel veel kan trekken (caravan er nog niet achter gehad)
- Die er als de brandweer vandoor gaat, incl. racy sound
- Waarmee ik iedere dag electrisch op en neer naar mijn werk kan
- Waarmee je ondanks het gewicht, echt wel wat kunt sturen
- Met een vreselijk irritante lane keeping assistance die eerder gevaarlijk is dan helpend... en die je iedere keer uit moet zetten.

De balans: ik vind het nog steeds een dikke wagen, waar ik heel graag in rij, maar gelukkig heb ik hem niet zelf betaald.

Ik benieuwd naar de oplossingen van Mazda. Als die er komen, dan zal ik dat ook netjes melden. Ere wie ere toekomt... maar nu nog ff niet.

Koop m niet

  • 46.000 km

Even een update en ik hou t kort….

Nog steeds….
Mooie auto, mooi interieur, rijdt goed behalve over drempels, trekt de caravan als een malle.

Ondertussen
De 4e cardanas ivm trillingen
Aanpassingen aan de vering
Stuurhuis 2x wat aan gedaan
Versnellingsbak maakt nog steeds bijzondere geluiden. Binnenkort onderzoek.
Trekhaak kapot. Module vervangen
Pech op de snelweg in december 2024. Weggesleept. 7 weken !!! de auto kwijt. Kapotte gashuisklep.
Bij deze reparatie vastgesteld dat de radiator ook vervangen moet worden.
Radio begint nog steeds bij Limburg1.
Lane system drama.

Rampbak. Ongekend. Crafted in Japan. Gelukkig een leasauto. Koopt deze vooral niet 2e hands.

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mazda CX-60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum