Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-line (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-line |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 18.000 km |
Nu 6 maanden in bezit
- 18.000 km
Ik ben nu 18000 km onderweg, en kan zeggen dat de auto me prima bevalt.
Wel heb ik een paar opmerkingen waar Kia wat mee zou moeten doen, heleemaal als je pretendeerd een premium auto te verkopen.
De massage functie in de stoel had beter gekund deze functie is erg grof en raakt minimaal waar het voor bedoeld is.
In de bestuurdersstoel zit een element los, deze is nieuw besteld en wordt in februari vervangen
-. Zo ook de vergrendeling van de hoofdstuen op de tweede zitrij ook deze wordt vervangen
-. Het radio ontvangst DAB is ronduit slecht te noemen. Van DAB springt deze over naar FM waarbij het lijkt of de radio frequentie niet helemaal geraakt wordt. Daardoor een hoop gekraak en ruis.
Bij deze situatie gaat de zender dan langzaaaaaam afspelen alvorens deze weer terug gaat naar DAB.
Dit is heel storend als je veel op de weg zit en de dealer zegt dat hier nog geen update voor is.
-. Bij sneeuw op de motorkap kan je deze niet ontgrendeld krijgen om je laadkabel op te bergen. De sluiting van de motorkap is niet sterk genoeg door het gewicht van de sneeuw om de motorkap uit zijn vergrendeling te duwen.
-. Bij vorst als de auto vochtig is gaan de deurgrepen niet naar buiten of blijven steken door de vorst
los van bovenstaande zaken waar KIA wel een antwoord op zou moeten hebben is deze auto een gigant in zijn soort.
Ik ben erg tevreden over de dealer (van Mossel Amersfoort) waarbij elke klacht serieues genomen wordt en er op constructieve manier gekeken wordt naar een oplossing.
W. de kraker
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.