Kia Ceed Sporty Wagon 1.6 CRDi 115 X-ecutive (2009)

autoreview

Kia Ceed SW
Kia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia CeedKia CeedKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia Ceed SWKia CeedKia CeedKia Ceed SWKia Ceed SW

Signalement

UitvoeringCeed Sporty Wagon 1.6 CRDi 115 X-ecutive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch wel goed z`on ceed

  • 100.000 km

Nou ik zal ook maar eens wat schrijven over mij ceed sw 115 pk diesel.
Ik heb er nu 100.000 km opzitten in 15 maanden, en ik durf nu echt te zeggen WAT EEN WERELD AUTO IS DIT!

Tsja velen zullen nu denken waarom dan. Nou ik heb in de afgelopen 15 jaar een aantal peugeots opels en een volkswagen gereden.

De vw heeft het er nog enigszins redelijk afgebracht met een kapotte boordcomputer bij 50.000km en een afgebroken wielophanging bij 120.000km. Verder was het na 100.000 een grote rammelbak.Dashboard, deurpanelen alles rammelde en de dealer zij gewoon het hoort erbij.

Hierna verplicht door werkgever 3 opel astras gereden en niet een hiervan kon van beurt naar beurt rijden. dan weer een boordcomputer dan weer remcilinders, turbo,lekke koppakking kabelboom uitgefikt,afgebroken deur scharnier, en ga zo maar door.

Toen een nieuwe werkgever en ik mocht een peugeot 307 gaan rijden.
Ik helemaal blij, maar dat verging me snel. na de eerste beurt reed ik plotseling zonder olie, nou je kan raden wat er dan onder de motor kap gebeurd. Bleek alles door een kapotte slang eruit gelopen te zijn. Nieuwe motor erin en vol goede moed door. Maar hierna was het huilen met de pet op. Nog erger dan de opels. Wat er aan opties opzat ging ook gewoon kapot. Electrische ramen, centrale vergrendeling,stoel afgebroken, je kan het zo gek niet bedenken of het ging kapot.Iedere maand wel 1 of 2 keer naar de garage. Ik was blij dat ik na 120.000 de auto mocht inleveren.
Hierna kreeg ik een van de eerste 308 sw een 109pk diesel.
Volgens de dealer moest dit een veel betere auto zijn dan een 307.
Maar na een maand begonnen de problemen al weer.

Van mijn werkgever moest ik op zoek naar een andere auto want dit ging veel te veel tijd en dus geld kosten.
Ik kreeg de keuze tussen een focus golf of een ceed.
Ik dacht een Kia die gasten zijn gek geworden. Wie koopt er nou een koek blik uit Korea.
Ik dus naar de volkswagen en ford dealer en ach die focus rijd toch wel lekker.

Tot ik op een gegeven moment met een collega mee moet naar een klant. Hij zegt rij jij maar en hij heeft net een nieuwe ceed opgehaald. Ik dacht eerst nog nou dat word lachen in z`on barrel.
Na een kilometer of 50 begon ik me toch wel te verbazen over hoe het reed. Ik had eigenlijk niks om over te zeiken terwijl ik me toch had voorgenomen mijn collega uit te lachen met z`en ceed.
Op de terug weg reed ik weer, en weer dacht ik, ik kan niks vinden om over te zeiken.

Een week later ben ik toch met de vrouw een kia dealer binnengestapt. De vrouw zei meteen wat een schattig autootje.
Wij samen proefrijden en ook de vrouw had zoiets van is wel een lekker wagentje. Ik kon met de dealer overeen komen dat ik voor een hele week de ceed mocht proberen omdat ik toch enorm twijfelde.
En waar lukt je dat nou?
Na deze week hebben we besloten om een ceed te nemen.
Het werd een ceed sw 1.6 115pk diesel met alles erop en eraan.
Toen had ik weer zoiets van wat is dit. Een uiterst luxe bak waar niet meer op of aan kon voor net geen 30.000 euro. Dat was me bij geen andere auto gelukt.

Tsja een daarna werd het saai heel saai. Je rijd en je rijd en je blijft rijden. Het enige waarvoor je nog naar de dealer gaat is onderhoud. Werkelijk waar in 100.000 km niet 1 ding kapot gehad alleen maar onderhoud, Terwijl ik de auto behoorlijk zwaar belast. Er ligt altijd tussen de 400 en 500 kilo aan onderdelen in de kofferbak, en er word ook behoorlijk mee doorgereden.
Dan het verbruik, ook niet geheel onbelangrijk. Volgens kia 4.7 liter op 100km. Nou dit heb ik zelden gehaald. Zeker met volle belading en 4 personen is het niet meer te doen. Maar wanneer je een beetje je best doet is rond de 6 liter per 100km goed haalbaar.

Zeg je nou er is helemaal niks op aan te merken dan?
Oké 2 dingen de onderhoud interval is 15k en bij veel andere merken is dit 20 of 30k. En verder de koplampen, die zijn met geen mogelijkheid zelf te vervangen. Nou dan heb ik ook wel alle nadelen genoemd die ik kan vinden.

En verder?
Nou deze auto ga ik rijden tot er 180.000km opstaat en het moet wel heel gek gaan als mijn volgende auto geen kia word.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Ceed

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.