Fiat Doblò 1.9 Multijet 8v 120pk Dynamic (2006)

autoreview

Fiat Doblò
Fiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat DoblòFiat Doblò - interieurFiat Doblò - interieurFiat Doblò - interieur

Signalement

UitvoeringDoblò 1.9 Multijet 8v 120pk Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Je leest het eigenlijk overal, maar het is echt waar; de ruimte in deze auto is geweldig! De 2 schuifdeuren en achterdeuren zorgen ervoor dat je ook in de krappe parkeerplaatsen nog makkelijk spullen in en uit de auto kan halen. Heb deze (lease)auto dus gekozen vanwege die ruimte, maar ook vanwege de lagere aanschafprijs en dus ook de bijtelling. Heb er een heerlijk werkende stoelverwarming in zitten en de parkeersensoren doen het ook perfect. Hij rijdt heerlijk en de stoelen zijn heel goed, heb in duurdere auto’s gereden met veel slechtere stoelen. De wegligging is zoals je van zo’n auto mag verwachten: Een beetje stuiterig en overhellend in de bochten. De 120 pk JTD motor is lekker pittig en verrast menig middenklasser bij de stoplichten, wel is deze net zo dorstig als zijn berijder (1;13) maar ik hoef de brandstof gelukkig niet zelf te betalen. De auto haalt comfortabel een kruissnelheid van 150-170 zonder het gevoel te hebben de Doblo geweld aan te doen. Wel valt het koppelverloop van deze motor mij nogal tegen, hij moet toch wel 3000 toeren maken voordat alle 120 paarden beginnen te trappelen, daaronder is het terugschakelen om vlot in te halen. Mijn Corolla met 2.0D 90 pk deed dat sneller. Maar eenmaal bij die 3000 gaat hij als een kogel. Verder een goede boordcomputer en ruime opbergmogelijkheden. Jammer vindt ik dat de voorportierramen niet helemaal tot onder open gaan, dit is lastig bij het binnengaan van parkeergarages en zo. Tenslotte vindt is de stuurschakelaars nogal zwaar qua bediening, de richtingaanwijzerschakelaar wil somms helemaal niet als het stuurwiel niet in de rechtuitstand staat. Maar dat zijn kleiningheidjes die ruimschoots teniet gedaan worden door alle andere positieve zaken!

PROBLEMEN

Een rammeltje vanuit het dashboard wel al snel door de garage verholpen(afdekkapje boardcomputer lag los), zit nu alleen nog met een fluittoon die ontstaat door harde tegenwind of boven de 140/150 te rijden. Dit komt door de manier waarop het voorruitrubber op de carrosserie aansluit en de dealer heeft toegezegd de voorrit opnieuw te gaan monteren om het te verhelpen. Voor de rest geen enkel probleem, en ik verwacht er ook geen meer, de auto doet degelijk aan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.