Citroën Visa Club (1986)

autoreview

Citroën Visa Club (1986)

Signalement

UitvoeringVisa Club
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf42.000 km
KM-stand laatst48.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wie koopt er nu een Visa ?

  • 45.000 km

Na als verjaardagscadeau weer na 40 jaar in een eend te hebben gereden, vond ik het wel aardig een Visa te kopen. Vrijwel dezelfde techniek qua motor als de eend maar verder geevolueerd met een zeer soepel onderstel maar met standaard oplossing: McPherson vering.
Na de nodige bezoeken aan franse visa bezitters uiteindelijk eentje gekocht in Ost Friesland (D). 40.000 km in 26 jaar, glimmende originele lak etc.
Meteen gexporteerd naar Frankrijk want met het NL klimaat gaat zoiets snel ter ziele.
Na een paar weken dus 1200 km in twee dagen naar zijn nieuwe onderkomen en dat ging prima.
Hier verder bekeken. Ondanks TUV tot maart 2013 heb ik maar snel linker voorbeen vervangen door een franse sloop (€ 15)omdat er een scheur zat bij de aansluiting naar de naaf.
Nieuwe remblokken ook broodnodig.
Opeens knalde een bougie eruit, schroefdraad was nog OK, zat dus niet goed vast.
Verbruik 1:15.
Het is een reis naar het verleden: carburateur, geen stuur- of rembekrachtiging.
Maar wat is leuker: een Piper Cub of een Boeing 747 ?
U hoort later meer over dit oude blik.

Toch wat problemen

  • 45.000 km

Na het vervangen van de bougies sloeg de zaak na 200m af.
Dacht aan kapotte sensoren ontsteking, een bekende kwaal. Er was geen enkele vonk.
Bij het meten aan de sensoren(3 draads) kwam op alle draden dezelfde spanning van ca 10V en .....dat betekent dat er ergens geen goed massacontact is. Extra aarde aangebracht vanaf de massaverbinding van de stekker aan de ontstekingsmodule en hij liep weer. Dit heeft bij elkaar de nodige uren gekost.
Blij weer eens een ritje maken. Helaas na 25km vloog de linker bougie er opnieuw uit, toch slechte schroefdraad. Op één cylinder naar een Citroen reparateur en die kon gelukkig wel een helicoil aanbrengen.
De volgende dag gereed voor € 140. Moest natuurlijk wel met openbaar vervoer thuis zien te komen en weer terug, een aparte ervaring.
Je moet geen haast hebben met een Visa en veel geduld ! Dus alleen als extra auto.
En je moet wel sleutelervaring hebben anders onbetaalbaar.

Starten, rijden

  • 48.000 km

Opeens kon er via de sleutel niet meer gestart worden. Omdat starten met deze oude technologie weleens moeilijk is en de interne contacten hierdoor snel slijten, heb ik er begrip voor. Een startknop op het dashboard gezet en een relais gemonteerd, alles voor € 10 materiaal en wat uren.
Toch aardig: vroeger had je altijd een aparte startknop en nu is dat "sportief".

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.