BMW 735i Executive (2000)

autoreview

BMW 735i Executive (2000)

Signalement

Uitvoering735i Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf143.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Deze 735i heb ik in 2006 aangeschaft als opvolger van de e39 540i (1997). De 540i was een fijne auto met toentertijd enorm veel vermogen en koppel waardoor je vooral op de "Autobahn", ik woon in het grensgebied met onze oosterburen, op de linker weghelft alleen maar hoefde te focussen op de auto's voor je. Aangezien hier de lol naar verloop van tijd ook wel weer afgaat heb ik besloten motorisch enigszins af te schakelen en de 735i aan te schaffen. Het model E38 heeft mij altijd kunnen bekoren vanwege de fraaie lijnen. Dit in tegenstelling tot de wanstaltige opvolger van de E38, de E65.

In Brabant stond een mooi exemplaar te koop bij de BMW dealer. 735i, groen metallic met alle toeters en bellen die je destijds kon bestellen. Daarnaast was de auto geheel in "original- Verfassung", dus zonder foute velgen en spoilers, etc.

Aan de dealer aldaar gevraagd of ik een proefrit mocht maken met de auto. De verkoper vertelde mij dat dit niet zomaar kon aangezien de auto (net als hij overigens) "in showroomconditie was gebracht". Wel vertelde hij me dat als ik de auto eerst zou kopen een proefrit wel tot de mogelijkheden behoorde! Na wat argumenten uitwisselen over en weer toch de auto meegekregen voor een proefrit.

De proefrit beviel uitstekend en daarna "een kopje koffie gedronken" en een deal gemaakt. Afgesproken dat ik de vraagprijs betaal, 3 maanden garantie krijg en dat ik de auto eerst laat keuren door onafhankelijke partij (DEKRA), waarbij alle eventuele opmerkingen/aandachtspunten worden verholpen op kosten dealer.

+belangrijkste bevindingen DEKRA+
- pixels dashbord repareren
- remschijven achter vervangen
- koplampsproeierpomp vervangen
- automatische kofferbakbediening vervangen

Twee weken later de auto opgehaald en mijn E39 ingeleverd.

Vol vertrouwen met de nieuwe aanwinst naar
huis gereden. Klein blokje om via Duitsland gemaakt waarna ik vlak voor de grens voor een stoplicht sta en een vriendelijk Duitse heer mij wijst op een probleem met de auto: Radiateur lek!
Ik had me het eerste ritje anders voorgesteld

De auto is afgesleept naar de BMW garage bij mij in de buurt en de problemen zijn verholpen onder garantie.

Een week later heb ik nog een standverwarming laten inbouwen bij een gespecialiseerd bedrijf. De standverwarming is bedienbaar per mobiele telefoon, erg handig.

BIJZONDERE REPARATIES TOT OP HEDEN:
- aircokompressor
- stuurstang
- vervangen pakkingen motor

RIJGEDRAG
Positief
- stil
- comfortabel op snelweg
- verbruik 9,5 liter per 100 km
negatief
- zwaar en log in stadsverkeer
- motor heeft weinig koppel




6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.