BMW 116i EfficientDynamics Edition Business (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 116i EfficientDynamics Edition Business |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 66.600 km |
KM-stand laatst | 82.879 km |
De eerste periode
- 82.879 km
Vanwege het niet meer rijden van een lease auto heb ik in februari 2019 prive een auto aangeschaft. Dit werd een BMW F20 116i uit 2014 met 66.600km op de teller.
Inmiddels ben ik ruim 16.000km onderweg met de auto (met name snelweg) en ik ben erg positief. De auto rijdt echt heerlijk en is ook op hogere snelheid erg comfortabel. De sportstoelen zitten perfect en alles voelt solide aan. Het enige minpunt vind ik het multimedia systeem. Ik koop een auto uit 2014 en kan niet zonder aanpassingen Spotify vanaf mijn telefoon streamen. Dat vind ik voor zo'n merk en dat bouwjaar echt schandalig.
Ik weet dat het blok in de auto een potentiele olieverbruiker kan zijn en let daar dus ook extra op. Toen ik de auto net had gekocht heb ik een oliewissel+filter uitgevoerd (Castrol 0W30). Inmiddels ben ik dus 16.000km verder en heb ik 1 keer een liter bijgevuld. Dit is naar mijn mening een acceptebale hoeveelheid. Ik twijfel om de volgende onderhoudsbeurt naar voren te schuiven omdat ik nu al 16.000km verder ben. De vorige beurt was in februari 2019 en wellicht is wachten tot februari 2020 te lang. Alhoewel ik de komende maanden wel een stuk minder kilometers ga maken, even aankijken nog! Tevens wil ik dan ook de bougies en luchtfilter vervangen.
Binnenkort kunnen de winterbanden er al weer onder en dan zullen de zomerbanden ook wel aan vervanging toe zijn. Dit zijn Pirelli Cinturato p7 runflat banden welke mij prima bevallen, deze neem ik denk ik weer. Tevens zal ik dan even de remblokken goed inspecteren.
Onderhoud tot nu toe: alleen de oliewissel met filter. Deze heeft mij een krappe EUR 60 gekost omdat ik het zelf doe. Verder een keer een lekke band gehad waar een prop in is geschoten en vorige week nieuwe Bosch Aeroblade ruitenwissers gemonteerd. Al met al nog geen onderhoudskosten gehad welke buiten de echte slijtagedelen vallen.
De BMW is overigens niet gechipt. De 136pk voelt opzich prima aan en het verschil tussen de Comfort en Sport modus is heel duidelijk te merken. Op Sport is de auto een stuk feller en lijkt ook meer kracht te hebben. Ik zal mij nog even verdiepen in het chippen en wellicht ga ik dat nog doen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Uitgelicht aanbod
Lees ook

BMW 116i - Op de Rollenbank

BMW 1-serie (F20) – Occasion aankoopadvies

BMW 116i (2013)

Afscheid Duurtester - BMW 118i

BMW 1-serie - Mercedes-Benz A-klasse - Volvo V40 - Volkswagen Golf
