
€ 94.500
Bouwjaar | 2015 |
KM stand | 44.112 |
- Onderhoudshistorie
Climate control
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Cruise Control
Rijden op de ingestelde snelheid
Automatisch
Kenmerken
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (3 deuren) |
Kleur | Grijs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Datum eerste toelating | 6 mei 2015 |
BTW aftrekbaar | nee |
Import auto | ja |
Catalogusprijs | € 191.336 |
Wegenbelasting/3mnd | € 243 - € 268 |
Omschrijving
Mercedes-Benz AMG GT S Matt Iridium Silver
Menig Porsche 911-bezitter zal zich achter de oren krabben wanneer deze Silberpfeil voorbij komt stuiven: de Mercedes-Benz AMG GT S is een ongekende beauty. De supercar spreekt dezelfde designtaal als dat van regelrechte klassiekers zoals de legendarische Gullwing. Tegelijkertijd zou de in Matt Iridium Silver gegoten schoonheid niet misstaan in een Italiaans designhuis. Weggeblazen worden we tevens door het muzikale geweld afkomstig van de 510 pk sterke, dubbel geblazen 4,0 liter V8. En wat te denken van het uitrustingsniveau van dit briljant samengestelde exemplaar: inclusief bruin Exclusive leder, Burmester audio, een panoramadak en carbon interieurafwerking!
Exterieur
Wanneer je een model naar een high-performance motorendivisie vernoemd, moet ie er op z’n minst snel uitzien. Mercedes-Benz verraste vriend en vijand met de introductie van haar Mercedes AMG GT. Zeker deze GT S-versie is een waarachtige droomauto voor een heel legioen aan petrolheads. Geef ze eens ongelijk: de coupé-achtige koets is om door een ringetje halen. Inderdaad, de AMG GT S is behalve voor Porsche, ook pure pesterij voor Audi. BMW probeert het niet eens in dit segment. Zie zoveel schoonheid immers maar eens te overtreffen! De lange neus en geleidelijk aflopende, lage daklijn is net zo klassiek als vooruitstrevend. En voorzien van een Matt Iridium Silver lakwerk verveelt de prachtige, tijdloze carrosserie nooit! De 19 / 20 inch (voor / achter) multi-spaakwielen sluiten naadloos op de modern-klassieke uitstraling van de Mercedes-Benz AMG GT S aan. Erachter schuilen knalrode remklauwen. Wat. Een. Stijlicoon.
Interieur
Ook in het maken van verleidelijke interieurs blijkt Mercedes een heuse ster: binnenin treft u een bijzonder smaakvolle bruin lederen uitrusting van het type “Exclusive”. In een Mercedes AMG GT S gaat u niet zitten, die trekt u aan. De AMG Performance Seats en dito stuurwiel inclusief Alcantara afwerking, staan puur en alleen in het teken van snelheid. Hetzelfde kan natuurlijk worden gezegd van de fraaie carbon details, maar het oog wil natuurlijk ook wat. Daarom zorgde Mercedes voor een interieurontwerp om van te watertanden zo mooi. Vooral de ultra brede midden-/tunnelconsole voorzien van veel aluminium en ronde buttons is een regelrechte eyecatcher. Dit is nu eens wat we noemen een cockpit.
Opties & extra’s
Hoe bloedmooi en bloedsnel de AMG GT S ook is, het is en blijft een Mercedes-Benz. Dat bedoelen we positief, refererend aan de geweldige luxe aan boord van de Benz. Wie de AMG V8 namelijk een toontje lager laat zingen, kan optimaal genieten van de geweldige klanken voortkomend uit het Burmester audiosysteem. En het stopt niet bij een high-end geluidsinstallatie, want ook het panoramadak en de achteruitrijcamera klinken als muziek in de oren. De verwarmde stoelen en verlichte instaplijsten zorgen letterlijk en figuurlijk voor een warm welkom. Geloof ons: eenmaal plaatsgenomen, bent u er voorlopig niet meer uit te slaan.
Techniek & performance
Ja, de schitterend gestileerde kuipstoelen houden u perfect in uw greep. Maar er zijn meerdere redenen waarom u in de Benz wilt blijven zitten. Het rechterpedaal staat namelijk direct in contact met 510 opzwepende paarden. Zo voelen ze en zo klinken ze. De sound van de 650 Nm (!) sterke bi-turbo AMG-V8 is namelijk al net zo spectaculair als het accelereren zelf. Gelukkig voor ons gaan die twee hand in hand. Al na 3,8 seconden raast de naald van de snelheidsmeter vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. De 300+ club heeft er met de Mercedes AMG GT S bovendien een nieuwe member bij gezien de asfalt verpulverende topsnelheid van 310 km/h. Ooit een ster door de geluidsbarrière horen denderen? Dit is uw kans! Doe het met stijl. Mercedes-AMG stijl.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
Mercedes-Benz AMG GT S Matt Iridium Silver
Menig Porsche 911-bezitter zal zich achter de oren krabben wanneer deze Silberpfeil voorbij komt stuiven: de Mercedes-Benz AMG GT S is een ongekende beauty. De supercar spreekt dezelfde designtaal als dat van regelrechte klassiekers zoals de legendarische Gullwing. Tegelijkertijd zou de in Matt Iridium Silver gegoten schoonheid niet misstaan in een Italiaans designhuis. Weggeblazen worden we tevens door het muzikale geweld afkomstig van de 510 pk sterke, dubbel geblazen 4,0 liter V8. En wat te denken van het uitrustingsniveau van dit briljant samengestelde exemplaar: inclusief bruin Exclusive leder, Burmester audio, een panoramadak en carbon interieurafwerking!
Exterieur
Wanneer je een model naar een high-performance motorendivisie vernoemd, moet ie er op z’n minst snel uitzien. Mercedes-Benz verraste vriend en vijand met de introductie van haar Mercedes AMG GT. Zeker deze GT S-versie is een waarachtige droomauto voor een heel legioen aan petrolheads. Geef ze eens ongelijk: de coupé-achtige koets is om door een ringetje halen. Inderdaad, de AMG GT S is behalve voor Porsche, ook pure pesterij voor Audi. BMW probeert het niet eens in dit segment. Zie zoveel schoonheid immers maar eens te overtreffen! De lange neus en geleidelijk aflopende, lage daklijn is net zo klassiek als vooruitstrevend. En voorzien van een Matt Iridium Silver lakwerk verveelt de prachtige, tijdloze carrosserie nooit! De 19 / 20 inch (voor / achter) multi-spaakwielen sluiten naadloos op de modern-klassieke uitstraling van de Mercedes-Benz AMG GT S aan. Erachter schuilen knalrode remklauwen. Wat. Een. Stijlicoon.
Interieur
Ook in het maken van verleidelijke interieurs blijkt Mercedes een heuse ster: binnenin treft u een bijzonder smaakvolle bruin lederen uitrusting van het type “Exclusive”. In een Mercedes AMG GT S gaat u niet zitten, die trekt u aan. De AMG Performance Seats en dito stuurwiel inclusief Alcantara afwerking, staan puur en alleen in het teken van snelheid. Hetzelfde kan natuurlijk worden gezegd van de fraaie carbon details, maar het oog wil natuurlijk ook wat. Daarom zorgde Mercedes voor een interieurontwerp om van te watertanden zo mooi. Vooral de ultra brede midden-/tunnelconsole voorzien van veel aluminium en ronde buttons is een regelrechte eyecatcher. Dit is nu eens wat we noemen een cockpit.
Opties & extra’s
Hoe bloedmooi en bloedsnel de AMG GT S ook is, het is en blijft een Mercedes-Benz. Dat bedoelen we positief, refererend aan de geweldige luxe aan boord van de Benz. Wie de AMG V8 namelijk een toontje lager laat zingen, kan optimaal genieten van de geweldige klanken voortkomend uit het Burmester audiosysteem. En het stopt niet bij een high-end geluidsinstallatie, want ook het panoramadak en de achteruitrijcamera klinken als muziek in de oren. De verwarmde stoelen en verlichte instaplijsten zorgen letterlijk en figuurlijk voor een warm welkom. Geloof ons: eenmaal plaatsgenomen, bent u er voorlopig niet meer uit te slaan.
Techniek & performance
Ja, de schitterend gestileerde kuipstoelen houden u perfect in uw greep. Maar er zijn meerdere redenen waarom u in de Benz wilt blijven zitten. Het rechterpedaal staat namelijk direct in contact met 510 opzwepende paarden. Zo voelen ze en zo klinken ze. De sound van de 650 Nm (!) sterke bi-turbo AMG-V8 is namelijk al net zo spectaculair als het accelereren zelf. Gelukkig voor ons gaan die twee hand in hand. Al na 3,8 seconden raast de naald van de snelheidsmeter vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. De 300+ club heeft er met de Mercedes AMG GT S bovendien een nieuwe member bij gezien de asfalt verpulverende topsnelheid van 310 km/h. Ooit een ster door de geluidsbarrière horen denderen? Dit is uw kans! Doe het met stijl. Mercedes-AMG stijl.
Met vriendelijke groet,
team Prins
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- AMG-styling
- Elektronisch sper differentieel
- Rosso Remklauwen
Infotainment
- Audio-installatie
- Burmester audio
Interieur
- Alcantara stuurwiel
- Carbon interieur-afwerking
- Performance Seats
Veiligheid
- Autonomous Emergency Braking
- Vermoeidheids herkenning
Overige
- Bluetooth
- Connected services
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: okt. 2014 - mei 2017
Modelcode: C190
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Laadvermogen: 345 kg
Wielbasis: 263 cm
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Milieu
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 4
Aantal sleutels: 2
Garantie
Garantie: 6 Maanden
Garantie: 6 maanden
Mercedes AMG GTR vs Porsche 911 R
- Autotest
Specificaties
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (3 deuren) |
Kleur | Grijs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | 7 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 3.982 cc |
Max. vermogen | 375 kW (511 pk) |
Max. koppel | 650 Nm |
Lengte x breedte x hoogte | 4.560 x 1.940 x 1.290 mm |
Massa | 1.545 kg |
Max. toelaatbare massa | 1.890 kg |
Inhoud brandstoftank | 65 l |
Topsnelheid | 310 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,8 s |
Actieradius | 691 km |
Brandstofverbruik bebouwde kom | 12,2 l/100km (1 op 8,2) |
Brandstofverbruik buitenweg | 7,8 l/100km (1 op 12,8) |
Brandstofverbruik gecombineerd | 9,4 l/100km (1 op 10,6) |
CO2-uitstoot | 219 g/km |
Energielabel | F |
Opties
Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 18071 SC Nunspeet