
Land Rover Range Rover
4.6 P38 30th Anniversary Edition
€ 14.9002001284.493 km
Climate control
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Cruise Control
Rijden op de ingestelde snelheid
Automatisch
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Rijden op de ingestelde snelheid
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | SUV (5 deuren) |
Kleur | Groen (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Datum eerste toelating | 16 februari 2001 |
APK | 27 maart 2026 |
BTW aftrekbaar | nee |
Wegenbelasting/3mnd | € 372 - € 412 |
Range Rover P38 met 4.6 liter V8 in zeer zeldzame 30th Anniversary Edition.
Veel vorstelijker dan dit wordt het niet! De Range Rover, de enige auto waar je 's middags nog mee door het land kan ploegen en hem 's avonds kan laten valet parkeren bij het concertgebouw. Geen wonder dat dit al decennia lang het lievelingetje is van het Britse koningshuis
De Land Rover Range Rover P38 30th Anniversary is een zeldzame en bijzondere uitvoering van de tweede generatie Range Rover (P38), en werd in een gelimiteerde oplage uitgebracht ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum van het model.
Er zijn slechts 200 exemplaren van deze uitvoering geproduceerd (100 LHD en 100 RHD), wat hem tot een echt verzamelobject maakt. Wat deze uitvoering onderscheidt van reguliere P38-modellen zijn onder andere het unieke Wimbledon Green, een 30th Anniversary-badge op de carrosserie en op de dorpels en het fantastische two-tone interieur.
De 4.6 V8 loopt als een jong hertje op een mooie lente dag. De elektrische stoelverstelling werkt. Schuifdak werkt en sluit goed, lekt niet. Zelfs het navigatiesysteem werkt perfect! Nuttig? Nee. Mooi? JA! Luchtbalgen in goede staat. Hij gaat netjes op en neer en blijft op niveau. Zelfs de standaardlampjes (three amigo’s) en foutmeldingen van de tractiecontrole en ABS branden NIET bij deze P38. Hij heeft net een onderhoudsbeurt gehad en de APK is nog geldig tot en met maart 2026.
Van binnen is het unieke Classic Green leder met een Lightstone piping interieur echt nog in zeer mooie staat! Deze kleuren zijn uniek voor de 30th anniversary en komen ook terug op het stuur welke ik net volledig opnieuw heb laten bekleden. Van buiten is het lakwerk ook zeer netjes te noemen, de voorbumper en spiegelkappen heb ik recent nieuw laten spuiten. Een paar gebruikerssporen laten de auto zijn leeftijd zien. Op één van de foto's lijkt het alsof de rechter voordeur uit de kleur is, dit is niet het geval, dit komt door lichtinval.
Minpunten? De kachelventilator heeft soms een eigen wil, beetje het karakter van een P38. De kachelradiator en bekende O-ringen heb ik net vervangen en ook de airco wordt koud maar soms doet één luchtkanaal niet mee met de ingestelde temperatuur. Stoelverwarming werkt niet. De achterbumper heeft een beschadiging en dit terwijl de parkeersensoren gewoon perfect functioneren. Geen lekstroom of andere bekende problemen.
Ik heb de auto sinds 2024 in bezit, overgenomen van de derde eigenaar welke de auto al sinds 2013 in bezit had en heb steeds rustig aan wat zaken aangepakt. Ik heb er afgelopen 2 á 3 maanden dik 2500km mee gereden en het is echt een dijk van een auto. Ik heb inmiddels een achttal P38’s in bezit gehad dus kan mijzelf zeker een liefhebber noemen maar er is weer eens wat anders op mijn pad gekomen dus het is tijd voor de volgende liefhebber om te gaan genieten van de naar mijn mening mooiste uitvoering van de P38 die gefabriceerd is.
Met het uitkomen van de nieuwe Range en het steeds onbetaalbaarder worden van een Range Rover Classic zie je dat de prijzen van P38's steeds meer stijgen en zijn goede exemplaren echt prijzig aan het worden. Deze uitvoering is bijzonder vanwege de combinatie van zeldzaamheid, historische betekenis en luxe uitrusting. De 30th Anniversary markeert drie decennia Range Rover en heeft daarmee niet alleen verzamelwaarde, maar ook een sterke emotionele waarde voor liefhebbers van het merk. Doe hier je voordeel mee en ben nog net op tijd. Mooie kans om één van de meest gewilde en zeldzaamste uitvoeringen van de P38 in bezit te krijgen. Zoek er nog maar eens eentje én in deze staat.
Laadvermogen: 780 kg
Wielbasis: 274 cm
Interieurkleur: Groen
Emissieklasse: Euro 2
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
WIJ ZIJN UITSLUITEND OP AFSPRAAK GEOPEND
AUTO VOLTA is een RDW-erkend autobedrijf.
Onze openingstijden zijn uiterst flexibel namelijk:
ALLES OP AFSPRAAK. Bel van tevoren om teleurstelling te voorkomen.
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | SUV (5 deuren) |
Kleur | Groen (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aandrijving | Voor_en_achterwiel |
Transmissie | 4 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 4.554 cc |
Max. vermogen | 160 kW (218 pk) |
Lengte x breedte x hoogte | 4.713 x 1.889 x 1.817 mm |
Draaicirkel | 11,9 m |
Massa | 2.000 kg |
Max. toelaatbare massa | 2.780 kg |
Aanhangermassa geremd | 3.500 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 1.640 l |
Topsnelheid | 196 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,3 s |
Brandstofverbruik bebouwde kom | 23,8 l/100km (1 op 4,2) |
Brandstofverbruik buitenweg | 12,2 l/100km (1 op 8,2) |
Brandstofverbruik gecombineerd | 16,4 l/100km (1 op 6,1) |
CO2-uitstoot | 398 g/km |
Energielabel | G |