
Jaguar XKR
S
€ 47.8002008127.929 km
Climate control
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Cruise Control
Rijden op de ingestelde snelheid
Automatisch
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bouwjaar | 2008 |
KM stand | 127.929 |
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Rijden op de ingestelde snelheid
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (2 deuren) |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Datum eerste toelating | 29 oktober 2008 |
APK | 18 april 2025 |
BTW aftrekbaar | nee |
Import auto | ja |
Catalogusprijs | € 150.815 |
Wegenbelasting/3mnd | € 253 - € 286 |
2008 Jaguar XKR-S 1/200
* Limited Edition 1 van 200
* Snelste productie XK gebouwd tot dan toe
* In onberispelijke staat
* Volledige onderhoudshistorie
* Het ultieme voorbeeld van Jaguar's sportauto filosofie
De XKR-S is de brute, absolute topversie van Jaguar’s stijlvolle GT's. Het is nog steeds een Gran Turismo, maar dan wel één met een ruig randje. De supercharged 4.2 liter V8 stuurt maar liefst 416 pk naar de achterwielen.
Jaguars zijn van oudsher stijlvol en ingetogen. Dat geldt ook voor de moderne XK; in de basis een chique en vooral erg fraaie coupé. Maar Jaguar wilde het wat brave, oude heren imago van zich afschudden en introduceerde in 2008 de XKR-S in een gelimiteerde oplage van slechts 200 stuks.
Deze serie kenmerkt zich door zijn exclusieve en complete uitrusting; alle beschikbare opties van die tijd werden aan de standaarduitrusting toegevoegd. Daarnaast onderscheidt de XKR-S zich met een aangepast onderstel, een actieve sportuitlaat en high performance Alcon remmen. Ook de aerodynamica is aangepast, met een imposante carbon spoiler, een carbon diffuser en een voorbumper met extra luchtinlaten. Daarnaast staat de XKR-S op speciaal voor dit model ontwikkelde 20 inch velgen.
Ondanks deze upgrades is de Jaguar XKR-Snog steeds een échte GT mét behoud van verfijning, dynamische superioriteit en weelderige luxe; elementen die zo uniek en kenmerkend zijn voor een Jaguar.
Over deze specifieke XKR-S
Nieuw geleverd in Spanje aan een échte, Nederlandse, Jaguar liefhebber woonachtig aldaar.
Gebouwd in een oplage van slechts 200 stuks voor de Europese markt maakt deze XKR-S tot een zowel zeldzame als exclusieve verschijning.
De auto is uitgerust met alle denkbare opties welke Jaguar destijds voorhanden had.
Het interieur wordt gekenmerkt door een unieke bekleding in leder, samen met een speciaal “XKR-S” - logo in de hoofdsteunen, volledig elektrisch instelbaar stoelen met geheugen. Uiteraard zijn de comfortabele zetels verwarmd. Zelfs de stuurkolom is elektrisch instelbaar. De lijsten in het dashboard, portieren en middenconsole zijn in een diepzwarte pianolak uitgevoerd, zeer chique!
De hemelbekleding, uitgevoerd in Charcoal Alston alcantara, geeft deze Jaguar een uitstraling van weelde en elegantie.
Deze in Ultimate Black Metallic uitgevoerde coupé is altijd uitstekend en punctueel onderhouden en verkeert zowel optisch als technisch in topconditie.
Kortom de meest pure sportcoupé gebouwd door Jaguar tot dan toe, een échte gentleman’s driver.
Modeljaar: 2025
Laadvermogen: 410 kg
Interieurkleur: Antraciet
Emissieklasse: Euro 4
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (2 deuren) |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | 6 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 4.196 cc |
Max. vermogen | 306 kW (417 pk) |
Max. koppel | 560 Nm |
Lengte x breedte x hoogte | 4.790 x 1.910 x 1.320 mm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Massa | 1.670 kg |
Max. toelaatbare massa | 2.080 kg |
Inhoud bagageruimte | 300 l |
Inhoud brandstoftank | 71 l |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,2 s |
Actieradius | 577 km |
Brandstofverbruik bebouwde kom | 19,2 l/100km (1 op 5,2) |
Brandstofverbruik buitenweg | 8,6 l/100km (1 op 11,6) |
Brandstofverbruik gecombineerd | 12,3 l/100km (1 op 8,1) |
CO2-uitstoot | 294 g/km |
Energielabel | G |