We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eind jaren zestig keek de Amerikaanse autoindustrie met jaloerse blikken naar het enorme succes van de Ford Mustang. Concerns als bijv. General Motors wilde ook een deel van de sportwagen markt, de Chevrolet Camaro werd geïntroduceerd om de Mustang naar de kroon te steken. Het motorvermogen van de op dat moment leverbare Mustangs was onvoldoende om de concurrentie van de Camaro af te schudden. De Mustang legde het in races vaak af tegen de Camaro, in een tijd dat 'Win on Sunday-Sell on Monday' de praktijk was. De van Chevrolet afkomstige Mustang projectleider Larry Shinoda kreeg de 'classified' opdracht de concurrentie in alle opzichten af te troeven. Ford's CEO Knudson haalde Shinoda naar Dearborn in Michigan. Het was Shinoda die het project intern bij wijze van grap de nieuwe auto van de baas ging noemen, zo kwam de 302 aan de inmiddels legendarische benaming. Terwijl de 302 werd ontworpen om succesvol op het circuit te zijn werd de straatversie, eveneens voorzien van een aanzienlijk sterkere motor en verbeterde ophanging en remmen, bejubeld en uitstekend verkocht. De 302 Boss kreeg schijfremmen voor, een manuele vierbak, een upgrade naar 290pk en een bijbehorend stijver onderstel. Shinoda persoonlijk gaf de 302 de kenmerkende spoilers voor en achter mee. Zo kwam de 302 Boss aan zijn iconisch status en is de auto anno nu een gezochte Mustang onder liefhebbers. Voor wie zich een 302 wenst en graag in 1969 het orderformulier bij de Ford dealer had ingevuld kan bij ons die droom in vervulling laten gaan. Maak een afspraak en ik trek het pak van mijn vader uit 1969 aan...
Tot in het kleinste detail is deze Boss 302 body-off gerestaureerd door een bekende Nederlandse specialist, het resultaat is een tijdmachine die u terugbrengt naar 1969. Misschien kreeg deze 302 zelfs wel net even meer aandacht en vooral liefde mee dan de arbeiders in Michigan destijds hadden voor hun werk. De vakkundige restauratie is volledig in beeld gebracht en terug te zien in een vuistdik fotoalbum. Rekeningen, certificaten, werkverslagen, etc. zijn allen aanwezig in het restauratie dossier. Na de restauratie is de auto nauwelijks gebruikt, alleen afgelopen zomer enkele malen bij droog weer. Dientengevolge is de auto nog exact zoals ze direct na de restauratie was. De auto plus restauratiekosten overstijgen de huidige verkoopprijs ruim, voor wie zich het beste wenst een bijzondere gelegenheid. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/ford-mustang-boss-302-'69-toprestoration/2566