
€ 26.950
Bouwjaar | 1986 |
KM stand | 96.724 |
Lederen bekleding
Zitten als een vorst
Handmatig
Benzine
Kenmerken
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handmatig |
Carrosserie | Cabriolet (2 deuren) |
Kleur | Rood |
Datum eerste toelating | 25 april 1986 |
APK | 25 april 2026 |
BTW aftrekbaar | nee |
Import auto | ja |
Wegenbelasting/3mnd | € 41 - € 45 |
Omschrijving
Donkervoort S8 2.0 S8
- Kenteken: RT-ZX-34
- Merk: Donkervoort
- Model: S8
- APK tot: 25-04-2026
- Tellerstand: 96724 KM
- Carrosserievorm: Cabrio
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1986
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: rood
- Bekleding: Leder
- Kleur interieur: zwart
- Motorinhoud: 1993 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 81 kW / 110pk
- Ledig gewicht: 580 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2
- Emissieklasse: Euro Euro 0
"30 jaar! U zegt??" "Ja, ik heb de Donkervoort al bijna 30 jaar in bezit."
Dat verklaart gelijk de dikke map met facturen, documentatie en al het andere wat te verzamelen valt bij een auto van dit caliber.
De vorige eigenaar heeft de auto destijds zelf geïmporteerd uit Duitsland. Jazeker, Donkervoort was toen al een niche product en werd wereldwijd verkocht.
Zo ook dit exemplaar!
De beste man heeft er dan ook een kleine 60.000 kilometer van genoten in die 30 jaar!
De staat van de auto:
De Donkervoort stamt uit 1986: dat betekent dus dat hij gunstig is in te zetten qua motorrijtuigenbelasting. Maar op het moment dat ik dit schrijf, moet ik tegelijkertijd heel hard lachen, want dit monstertje weegt ook maar 580 kg. Dus die MRB is echt niet zo spannend voor deze auto.
1986, dus dat is inmiddels al bijna 40 jaar oud. In die 40 jaar is de auto ook goed ingezet. De S8 is keurig maar heeft echt wel wat leeftijds gerelateerde sporen. Lakwerk gewoon netjes, de kuipstoelen ook nog mooi van kwaliteit. Echt een leuk collectors item, waar je ook nog gewoon lekker van kan gaan genieten.
Het rijden:
Ja, dat is niet zo moeilijk te omschrijven, als je de 580 kg en de 110 pk in acht neemt.
Hoppakee: gelijk 'n volle bak plezier zodra je de koppeling laat opkomen en het gaspedaal naar beneden drukt. Wat een lol!
Uiteraard komen alle elementen wat intenser tot je, omdat je ten eerste open rijdt en ten tweede zo lekker laag bij de grond zit.
Funfactor 10!
Het onderhoud:
Daar kan ik heel kort over zijn: je hebt een steekwagen nodig om alle facturen, onderhoudsgegevens en documentatie mee te nemen.
Bekijk meerdere en grote foto's op onze website: www.micexclusive.nl
Bent u zelf ook in het bezit van een exclusieve auto, een oldtimer of een Youngtimer en u wilt deze graag verkopen maar u heeft geen zin in de "rompslomp" en mensen aan de deur?
Dan doen wij dat graag voor u door middel van een consignatieverkoop.
Meer informatie vindt u op onze website, of stuur ons een email: info@micexclusive.nl
https://www.micexclusive.nl/service/consignatie-verkoop
Let op wij zijn alleen geopend op afspraak!
M.I.C Exclusive
Noordland 29A
4451rp Heinkenszand
0629043757
info@micexclusive.nl
www.micexclusive.nl
Specificaties
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handmatig |
Carrosserie | Cabriolet (2 deuren) |
Kleur | Rood |
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | Handmatig |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1.993 cc |
Max. vermogen | 81 kW (110 pk) |
Massa | 580 kg |
Opties
M.I.C. Exclusive
Noordland 294451 RP Heinkenszand