

BMW i8
Protonic Red Edition + e-bike
€ 99.500201611.339 km
Automatisch
Elektro/Benzine
Coupe
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

| Brandstof | Elektro/Benzine |
| Transmissie | Automatisch |
| Carrosserie | Coupe (2 deuren) |
| Kleur | Rood |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Datum eerste toelating | 22 december 2016 |
| APK | 22 december 2022 |
| BTW aftrekbaar | nee |
| Catalogusprijs | € 155.305 |
| Wegenbelasting/3mnd | € 182 - € 201 |
Er zijn maar weinig auto's die zo opvallen als de hybride super auto van BMW, de i8. Met glooiende futuristische looks die doen denken aan de originele 8 serie en de m1, het ontwerp is in iedere mogelijke manier typisch BMW. Deze zeldzame Protonic Red Edition doet de auto goed doordat het een traditionele super auto uitstraling meegeeft in tegenstelling tot de nogal koele kleuren waarin de meeste auto's zijn uitgevoerd. Een model zoals deze gaan we niet meer snel uit de BMW fabriek zien rollen, exclusieve elektrische modellen zitten er niet meer in nu de standaard lijn steeds vaker een EV variant biedt. Daarom is deze i8 een exclusieve kans om mee te beleven in de elektrische visie van BMW in de eerste helft van de jaren '10. De auto is uitgevoerd met een 3 cilinder 1,5 liter turbo motor, maar dat is niet waarvoor je deze auto moet rijden, het is de kracht en elegantie die in de elektrische batterij pakket ligt, de wagen heeft met beide krachtbronnen gecombineerd 374pk en een actieradius van ongeveer 500km.
Dit model is splinternieuw met minder dan 12.000km op de teller. Om de auto te beschermen is een 'protection' laag aangebracht en wordt de auto geleverd met een beschermende hoes. Als kers op de taart: de auto wordt geleverd met een bijpassende 'special edition' elektrische fiets in dezelfde rode kleur! Alsof dat nog niet genoeg is de auto uitgevoerd met custom made Forgeline velgen die helpen bij de sportieve uitstraling en zelfs de 'performance' van de hybride Beierse verbeteren.
Bandenmaat voor: 195/50 R20
Bandenmaat achter: 215/45 R20
Laadvermogen: 410 kg
Wielbasis: 280 cm
Aantal fasen acculader: 1
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 19,189189189189 kWh/100km
Emissieklasse: Euro 6
| Brandstof | Elektro/Benzine |
| Transmissie | Automatisch |
| Carrosserie | Coupe (2 deuren) |
| Kleur | Rood |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Aandrijving | Voor_en_achterwiel |
| Transmissie | 6 versnellingen, Automatisch |
| Aantal cilinders | 3 |
| Cilinderinhoud | 1.499 cc |
| Max. vermogen | 266 kW (362 pk) |
| Max. koppel | 320 Nm |
| Lengte x breedte x hoogte | 4.690 x 1.940 x 1.290 mm |
| Massa | 1.460 kg |
| Max. toelaatbare massa | 1.870 kg |
| Inhoud bagageruimte | 154 l |
| Inhoud brandstoftank | 30 l |
| Topsnelheid | 250 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 4,4 s |
| Actieradius | 37 km |
| Brandstofverbruik gecombineerd | 2,1 l/100km (1 op 47,6) |
| CO2-uitstoot | 49 g/km |
| Energielabel | A |




