Apollo Arrow en N in Genève

Herboren Gumpert rolt spieren

Apollo N en Arrow
Apollo N en ArrowApollo N en ArrowApollo N en ArrowApollo N en ArrowApollo N en ArrowApollo N en ArrowApollo N en ArrowApollo N en Arrow

Apollo pakt stevig uit in Genève! Naast de N krijgen we de spectaculaire Arrow te zien.

Gumpert gaat voortaan als Apollo door het leven. Gelukkig verandert die naamswijziging niets aan het concept dat de Duitsers al jaren hanteren: rechttoe rechtaan spierkracht voor wie het allemaal niet zo gelikt hoeft.

Dat Apollo zijn DNA trouw blijft, blijkt namelijk uit de Apollo N die we in Genève op een dienblad gepresenteerd krijgen. De N is een teruggekeerde oude bekende. De koets kennen we al jaren, al is er deze keer een enorme achterspoiler op geschroefd. Onderhuids ligt nu een 700 pk en 880 Nm sterke 4,2-liter V8 waarmee de slechts 1.200 kilo wegende N in drie tellen naar een snelheid van 100 km/h schiet. Zijn topsnelheid ligt op 360 km/h. Schakelen gaat door middel van een sequentiële versnellingsbak met zeven verzetten.

Naast de Apollo debuteert de Arrow, een auto waar we middels een teaser al voor werden opgewarmd. Met zijn nieuweling wil Apollo graag meedoen in de hogere lagen van supercarland.

De Arrow, die veel gelikter oogt dan de N, beschikt over een biturbo 4,0--liter V8 die er volgens de Duitsers 1.000 pk én 1.000 Nm uit stampt.

De 1.300 kilo wegende Arrow schiet daarmee in 2,9 seconden pijlsnel naar de 100 km/h. Wie 8,8 seconden wacht, rijdt 200 km/h en wie nog iets meer 'geduld' heeft, moet 360 km/h kunnen halen. De Arrow heeft FIA-goedkeuring en mag dus gewoon de weg op. Wanneer de Arrow in productie gaat en wat hij gaat kosten, wordt later bekendgemaakt.

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.