AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Échte SUV: Seat Altea freetrack
Seat toonde op de Autosalon van Genève al het Altea freetrack prototype. Daar werd meteen bij verteld dat we zeer binnenkort de productieversie konden verwachten. Nu is het zo ver.
Seat toonde op de Autosalon van Genève al het Altea freetrack prototype. Daar werd meteen bij verteld dat we zeer binnenkort de productieversie konden verwachten. Nu is het zo ver.
De Seat Altea freetrack is gebaseerd op de XL Stationwagon. Alleen staat deze auto vier centimeter hoger op zijn poten. Het is dus niet zomaar een Altea met wat carrosseriepanelen en een ruig uiterlijk. Ook vierwielaandrijving is bij twee van de drie uitvoeringen aanwezig. Verder is een uitgebreid multimediasysteem standaard en staat de freetrack op 18 inch wielen. Een heuse SUV dus. Het productiemodel maakt zijn officiële debuut op de autobeurs in Barcelona die wordt gehouden van 7 tot 17 juni.
De motorisering is evenmin kinderachtig. Seat levert de freetrack met de 200 pk sterke 2,0-liter turbobenzinemotor, de 170 pk 2,0-liter TDI en de instapper is de 2.0 TDI 140 pk met alleen voorwielaandrijving. Met die eerste krachtbron kan de auto in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u en de top is 214 km/u. De diesel houdt op bij 204 km/u en kan in 8,7 seconden van 0 naar 100 km/u. In de zomer wordt de Freetrack bij ons leverbaar. De 2.0 TDI 140 pk 2WD kost minimaal 35.395 euro, de 170 pk sterke diesel met 4WD kost 40.395 euro en de eveneens integraal aangedreven 2.0 T FSI kost 37.995 euro.
Plaats een reactie