Renault Sport Spider

Renault presenteert de Sport Spider op de Salon van Genève in 1995. Van de compacte tweezits speedster met middenmotor moeten bij Renault Sport in Dieppe ongeveer 2.000 stuks gebouwd gaan worden. De auto is opgetrokken uit een aluminium spaceframe en weegt daardoor slechts 930 kg. In combinatie met de van de Clio Williams afkomstige zestienkleps tweeliter 4-cilinder met 150 pk zorgt dat voor een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 6,9 seconden; de top ligt bij 215 km/h.

De portieren openen schuin omhoog; de pedalen zijn net als de kuipstoelen verstelbaar. Het remsysteem is overgenomen van de Alpine A610. Opmerkelijk detail: de Sport Spider moet het zonder voorruit doen, in plaats daarvan is een soort windbreker gemonteerd, die de luchtstroom vóór de inzittenden langs omhoog leidt. Later wordt toch een voorruit leverbaar.

Het aluminium spaceframe wordt gefabriceerd in Denemarken, waarna de Sport Spider in de voormalige Alpine-fabriek te Dieppe geheel handmatig wordt geassembleerd. Voor circuitgebruik wordt de speciale TROPHY versie gebouwd, waarbij de bijrijdersstoel is weggelaten, speciale racebanden op OZ-wielen worden gemonteerd en de motor is opgevoerd tot 180 pk. Tot en met 1997 worden 1.726 exemplaren, waarvan 90 TROPHY versies gebouwd.