Heiligschennis of echte Alfa-passie? Sieger stopte Busso V6 in Alfa Romeo Berlina
Wij stellen u voor: zijn unieke Alfa Romeo Berlina 3000. Inderdaad, met de drieliter-Busso...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Alfa Romeo heeft in 1968 de 1750 gereed voor productie. Hij is vernoemd naar een vooroorlogse racer. De vierdeurs sedan 1750 is ten opzichte van de Giulia Super, waarop hij is gebaseerd, 28 cm langer, met een zes cm grotere wielbasis. Dat betekent meer ruimte en comfort; het interieur is luxueus uitgevoerd, met houtinleg, toerenteller en aparte, schuin op de bestuurder gerichte klokken voor benzine, tijd, koelvloeistof en oliedruk in de middenconsole. De nieuwe 1.779 ccm motor levert 115 DIN-pk (van 0 naar 100 in 11 seconden en een top van meer dan 180 km/h) en komt ook beschikbaar voor de GTV en Spider. Vijfversnellingsbak en schijfremmen rondom zijn standaard. In 1970 wordt de 1750 opgevolgd door de sterkere 2000, met een 2-liter krachtbron. In 1972 verschijnt de Alfetta, in eerste instantie alleen als 1,8. De 2-liter Alfetta 2000 lost uiteindelijk de 2000 Berlina af.
Wij stellen u voor: zijn unieke Alfa Romeo Berlina 3000. Inderdaad, met de drieliter-Busso...
Roel Siebrand rijdt sinds hij zijn rijbewijs heeft in klassieke auto’s. Toen hij kennismaakte...
Elektrische auto’s hebben doorgaans een hoog motorvermogen. Ook zijn EV’s door hun...
Ik was al jaren op zoek naar een Berlina 1750. Uiteindelijk een harde bijna roestvrije auto...
Wij stellen u voor: zijn unieke Alfa Romeo Berlina 3000. Inderdaad, met de drieliter-Busso...
Roel Siebrand rijdt sinds hij zijn rijbewijs heeft in klassieke auto’s. Toen hij kennismaakte...
Ik was al jaren op zoek naar een Berlina 1750. Uiteindelijk een harde bijna roestvrije auto...