- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check KS-099-H
RENAULT CLIO | 2016
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 8 jaar en 11 maanden oud. In november 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 19.148 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,7 l/100 km. De CLIO is 3.111 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 24 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | rood |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 2.161 |
Nieuwprijs | € 19.148 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 17 juni 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 15 november 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 15 november 2016 |
APK melddatum | 12 juni 2024 |
APK vervaldatum | 17 juni 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H4B B4 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 898 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 105 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 992 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.600 kg |
Voorasdruk | 850 kg |
Achterasdruk | 880 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 545 kg |
Lengte | 4.063 mm |
Breedte | 1.732 mm |
Hoogte | 1.448 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,2 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 135 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 443 - 1380 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Clio Estate TCe 90 Energy Authentique13 - 16BH5STA
- Clio Estate TCe 90 Energy Dynamique13 - 16BH5STA
- Clio Estate TCe 90 Energy Expression13 - 16BH5STA
- Clio Estate TCe 90 Energy Night & Day14 - 16BH5STA
- Clio TCe 90 Energy Authentique15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Expression15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Night & Day15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Dynamique15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Limited16 - 16BH5HAT
- Clio Estate TCe 90 Energy Limited16 - 16BH5STA
- Clio TCe 90 Energy Expression (97)16 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Authentique (97)16 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Limited (97)16 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Dynamique (97)16 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Iconic16 - 16BH5HAT
- Clio Estate TCe 90 Energy Iconic16 - 16BH5STA
- Clio TCe 90 Energy Life16 - 19BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Intens16 - 19BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Zen16 - 19BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Limited16 - 19BH5HAT
- Clio Estate TCe 90 Energy Zen16 - 20BH5STA
- Clio Estate TCe 90 Energy Life16 - 20BH5STA
- Clio Estate TCe 90 Energy Limited16 - 20BH5STA
- Clio Estate TCe 90 Energy Intens16 - 20BH5STA
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesHyundai i20 vs. Renault Clio E-Tech - Vergelijkende...
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

KS-099-H
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.