Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Welke kerel wil er in zo'n damestasje rondrijden?

Hoeveel rijden er wel niet rond in een Aygo etc.? Of ben je bang dat mensen je niet mans genoeg vinden als je in een A-segmenter zou rijden? Best wel zielig :).

Re: Hoeveel rijden er wel niet rond in een Aygo etc.? Of ben je bang dat mensen je niet mans genoeg vinden als je in een A-segmenter zou rijden?

inderdaad,
500, Smart, Panda, Mini, ....

Mach1 zei:
Wil je zien of een - laten we zeggen - goed doorvoede Hollandse kerel een beetje past in deze nieuwe compacte auto?
Ik.

Ik wil een Up omdat ik het een mooie wagen vind en omdat ik ervan overtuigd ben dat Volkswagen goede auto's maakt. Als ik tegelijkertijd een frusto zoals jij dwars kan zitten, dan zie ik dat als bonus.

Mannen in kleine hokjes is pas done sinds ze belastingvrij zijn en tegen 14% bijtelling gereden kunnen worden.
Pas je ook weer mooi bij de rest van je vinex wijk :)

Mannen in kleine hokjes is pas done sinds ze belastingvrij zijn en tegen 14% bijtelling gereden kunnen worden.

Eerst vraag je je af wie er in wil rijden en dan is het ineens 'done'.... je spreekt jezelf tegen.

Dat done geeft niet meer aan dan dat de krenterigheid het gewonnen heeft van het niet voor lul willen rijden.

Als je voor €10000 een nieuwe auto wilt hebben belandt je al gauw in een 'handtasje'. Ik vind een Up er niet overdreven vrouwelijk uitzien. Het ziet er in ieder geval beter uit dan een Saaigo of een Ka waar moeders lekker mee kan rondtuffen en de kids mee van school kan halen.

20114100610023.jpg

20114100610024.jpg

20114100610028.jpg

De Up! is getest door Auto, Motor und Sport:

- op de snelweg geruislozer dan een BMW 118i (69 Db bij 130km/h)
- betere remmen dan een Golf GTI (100-0 in 36 meter).

Het verschil met een Kia Picanto of Nissan Micra moet toch ergens in gaan zitten :D

Phaeton W12 zei:
De Up! is getest door Auto, Motor und Sport:

- op de snelweg geruislozer dan een BMW 118i (69 Db bij 130km/h)

Het verschil met een Kia Picanto of Nissan Micra moet toch ergens in gaan zitten :D

En maar een beetje duurder :eek:

Vorig weekend ben ik met een Audi A1 op en neer naar Brussel gereden. Is bepaald geen straf. Rijdt als een auto van 2 klassen hoger en een prima wegligging.

Phaeton W12 zei:
Autootje is veel lichter. Denk dat het moeilijker is remmen te maken die niet te hard remmen bij dat gewicht.

Phaeton W12 zei:
Autootje is veel lichter. Denk dat het moeilijker is remmen te maken die niet te hard remmen bij dat gewicht.

Denk dat het moeilijker is een kleine stadsauto op de snelweg geruislozer te laten zijn dan een BMW 118i (69 Db bij 130km/h).

Ik had het over de remmen :)

Vwb geluid.
BMW, freude am fahren heeft ook te maken met wat je hoort ! BMW heeft echt niet bezuinigd op isolatie.

En die up heeft natuurlijk een lange eindoverbrenging om zo min mogelijk toeren te draaien. Wel minder geluid maar ook 2 versnellingen terug om in te halen :)

Ik had het over de remmen :)

Vwb geluid.
BMW, freude am fahren heeft ook te maken met wat je hoort ! BMW heeft echt niet bezuinigd op isolatie.

En die up heeft natuurlijk een lange eindoverbrenging om zo min mogelijk toeren te draaien. Wel minder geluid maar ook 2 versnellingen terug om in te halen :)

Wat een onzin om de opmerkelijke goede geluidsisolatie weer eens af te kraken.. Bij 130 km/u zal de Up! heus meer toeren maken dan de BMW, de Up! heeft namelijk 5 versnellingen en de BMW heeft er 6 en daarnaast is de motorinhoud van de BMW veel groter.

En de geluidsisolatie heeft niets te maken met het vermogen van het mogelijk terugschakelen bij inhaalacties, een BWM 118i is namelijk niet bepaald een concurrent van de Up!

Ik wel. Dat de Up! 60 pk-versie van 80 naar 120 km/h in de vijfde versnelling niet vooruit te branden is. Voor een beetje acceleratie moet je één of twee versnellingen terug. Niet erg elastisch dus die motor op de snelweg. Dan doet de TwinAir van de Fiat dat wel beter. Die trekt er nog lekker aan op de snelweg.

Zit die Twinair op een basis-Panda?
(een ferrari zal ook wel sneller zijn)

Als je veel op de snelweg rijdt, zul je sneller voor de 75pk-versie kiezen. Die zal waarschijnlijk nog wel wat trekkracht hebben in de vijfde versnelling.

Dat lijkt mij ook. Hoewel: Ik heb een A1 met 1.2TFSI 86 pk. gekocht met als uitgangspunt dat ik die laat chippen naar 105 pk. Maar na een rit op en neer naar Brussel vind ik dat eigenlijk niet eens nodig.

meeuw zei:
Zit die Twinair op een basis-Panda?

Ja, de basisversie moet het doen met een TwinAir 65 pk motor. Daar zit echter geen turbo op, dus ik ben erg benieuwd hoe die presteert. Met de 85 pk TwinAir heb ik al wel enige ervaring, en dat loopt behoorlijk goed op de snelweg. Mede omdat daar wel een turbo op zit.

---GT--- zei:
Als je veel op de snelweg rijdt, zul je sneller voor de 75pk-versie kiezen. Die zal waarschijnlijk nog wel wat trekkracht hebben in de vijfde versnelling.

Bij Autoblog hebben ze in de 75 pk versie gereden: https://www.autoblog.nl/rijtest-en-video-volkswagen-up

Die waren ook niet echt te spreken over de prestaties van het 1-liter blokje.

meeuw zei:
Dat lijkt mij ook. Hoewel: Ik heb een A1 met 1.2TFSI 86 pk. gekocht met als uitgangspunt dat ik die laat chippen naar 105 pk. Maar na een rit op en neer naar Brussel vind ik dat eigenlijk niet eens nodig.

Ja, maar dan heb je het dus over een 1.2 TFSI blok. Dat rijdt heel anders dan een atmosferisch blok.

Die Up wordt natuurlijk een enorme knaller. Ziet er netjes uit (stuk beter dan een Picanto of Panda vind ik) en als het ook nog volwassen blijkt te rijden.. als dit niet de meest verkochte auto wordt van 2012 eet ik een stuk uit de vloer. ;)

Mach1 zei:
filmpje Autovisie

Daarin hebben ze het erover dat er van de drieling (Aygo en co) nog GEEN nieuw model komt, maar een facelift. Wie weet daar meer van?

Gerucht van PON. Zo zorgt AW/PON ervoor dat de consument niet wacht op de nieuwe Aygo, maar de Up koopt.

Beros zei:
Ziet er netjes uit (stuk beter dan een Picanto of Panda vind ik
Dat vind ik dus niet. De VW dealer wordt nu ook een dozenschuiver. Want dat is die up, een doos.
De andere auto's die je noemt hebben heel wat interessanter ontwerp.

De aftersale service past in elk geval bij een dozenschuiver ;) Maar dan is een Panda op z'n best een gebakje en de Picanto een hondenhok.

Wat een veelbesproken auto is het toch, die Up. En dat mag ook, want destijds was het niets anders met de Aygo, C1 en 107. Ik zie verschillende parallellen getrokken worden met Apple. Deze gaan in mijn ogen maar zeer beperkt op, maar als Volkswagen Applegebruikers als belangrijke doelgroep zou zien kan ik dat goed begrijpen. Het merk heeft nou eenmaal een grote schare fans. Een uiteenlopende groep ook, maar met blijkbaar op een paar punten overeenkomende interesses. Wanneer je op die gezamenlijke interesses een nieuw product kunt richten ben je simpelweg ontzettend goed bezig.

Zelf ben ik nog bezig met het vormen van een mening over de Up. Ik ben overtuigd van de kwaliteit van Volkswagen als autobouwer. Iemand die zegt dat ze enkel troep maken is niet serieus te nemen. Het kan natuurlijk niet je smaak zijn of niet bij je persoonlijkheid passen, dat zijn echter hele andere dingen. Voor mij is de Up een redelijk saai gebakje. Erg veel ongebroken, kale vlakken en vooral een erg massieve neus. En dan niet het 'massief' als in 'een klasse hoger', maar massief als in vormeloos. En toch, op de één of andere ontastbare manier, heeft het geheel wel iets. Of het nou echt die simpelheid van het ontwerp is, of het nou toch dat logo is, of dat het de wielen van het White Up-model zijn.. iets maakt het leuker dan één van de Drieling. Terwijl het eigenlijk minder leuk is. En dat is ontzettend knap. Voor een definitief besluit moet ik de auto eens in het echt, maar vooral in het straatbeeld moeten zien. Daar bewijst een ontwerp zich. En daar bewijst een Aygo zich gek genoeg als puur middelmatige auto, die niet opvalt. Want let wel: opvallen hoef je niet per se te doen door wat grappige vormen en uitstulpingen aan je ontwerp toe te voegen. Juist eenvoud kan daar ook voor zorgen.

De twijfel regeert echter neit als ik naar de interieurs kijk. Op dat gebied toont de Up veel volwassener en, met in kleur gespoten dashboard, zelfs erg leuk. Om dat interieur minder te vinden dan dat van de Drieling moet je wel een heel vasthoudend iemand zijn.

Kortom: ik vertrouw erop dat de Up een goede auto is. Alleen dat ontwerp. Kom up, bewijs je!

Ik vind de Up! echt een leuke auto geworden, en dat zou ik niet snel zeggen over een VW

naast de passat CC en de pheaton is de rest echt verscrikkelijk. En 2 van onze 3 golf 6 van de zaak is de kwaliteit echt drama. Nu staat er weer een bij de dealer al weer sinds maandag.

Hoop dat de kwaliteit van de up beter is. We gaan hem veel zien op de weg denk ik (y)

Ja, lekker luxe; een in kleur gespoten dash. VW heeft de moeite genomen het dash te verven i.p.v. er simpel een bekleding over te trekken. o_O

Ho, dit gaat allemaal over design. Een gespoten dashboard toont moderner en strakker dan een met een (kunst)stofje gedrapeerd exemplaar.

Dashboard is inderdaad erg leuk! (y) De Up is momenteel de meest begerenswaardige Volkswagen.

Zie liever dat er meer geld wordt besteed aan de techniek of goede stoelen dan aan frutsels in het interieur. Bij onze Panda heb je ook interieurdelen die in kleur zijn gespoten. Dat heeft mij nooit gestoord. Liever dat dan goedkoop plastic dat al na een paar jaar los hangt (ervaring met een Peugeot), snelheidsmeter op een stokje of op de verkeerde plaats (heeft mij bij een Mini bijna een snelheidsbon opgeleverd), of glanzende elementen die in je vooruit irriteren. Eigenlijk heb ik nooit zo veel aandacht besteed aan een al dan niet mooi dashboard. Het moet gewoon rustig, degelijk en goed doordacht zijn.

michel1975 zei:
Joël D. zei:
Mach1 zei:
filmpje Autovisie

Daarin hebben ze het erover dat er van de drieling (Aygo en co) nog GEEN nieuw model komt, maar een facelift. Wie weet daar meer van?

Gerucht van PON. Zo zorgt AW/PON ervoor dat de consument niet wacht op de nieuwe Aygo, maar de Up koopt.
Tuurlijk. En Sinterklaas bestaat nog.

Ja, wou jij dan het tegendeel beweren ? Nog 10 nachtjes slapen en dan komt ie weer met pakjesboot 12....:eek:

AsconaGT zei:
naast de passat CC en de pheaton is de rest echt verscrikkelijk.
Die CC is ook een gedrocht. Die achterlampen alleen al. Brrrrrrr.

AsconaGT zei:
En 2 van onze 3 golf 6 van de zaak is de kwaliteit echt drama. Nu staat er weer een bij de dealer al weer sinds maandag.

Hoop dat de kwaliteit van de up beter is.
Er zijn plenty verhalen van problemen met vering, turbo's, dsg's en wat niet meer.
Mijn ervaring met het Duitse merk is ook bedroevend. Nog nooit zo vaak tussendoor bij de dealer geweest.

Wel knap van ze om dan toch een reputatie van kwaliteit te handhaven.

AsconaGT zei:

AsconaGT zei:
En 2 van onze 3 golf 6 van de zaak is de kwaliteit echt drama. Nu staat er weer een bij de dealer al weer sinds maandag.

Er zijn plenty verhalen van problemen met vering, turbo's, dsg's en wat niet meer.
Mijn ervaring met het Duitse merk is ook bedroevend. Nog nooit zo vaak tussendoor bij de dealer geweest.

Offtopic: Al eens wat positiefs over auto's van VAG gemeld? Wat zijn volgens jou nou goede auto's? Ben heel benieuwd..

sander28 zei:
AsconaGT zei:

AsconaGT zei:

Offtopic: Al eens wat positiefs over auto's van VAG gemeld? Wat zijn volgens jou nou goede auto's? Ben heel benieuwd..
@Sander, Niet op Co2 reageren. Hij is 16 en heeft weinig meer te doen heeft dan hier de trol uit te hangen. Waarschijnlijk heeft zijn vader een Volkswagen en is het vooral de puberteit die er voor zorgt dat hij zich wil verzetten tegen zijn vader.

Ik snap alleen niet dat de 5 deurs niet gelijk leverbaar is. Kijk om je heen en je ziet dat de drieling hoofdzakelijk al 5 deurs wordt gekocht. Zelfde zal gelden voor de Picanto. En Alto, Pixo en Panda zijn alleen maar als 5 deurs leverbaar. Niet slim.

En voor de rest best een leuke auto alleen wat ik ervan lees is hij helemaal niet zo zuinig. En dat is voor mij wel een belangrijk criterium.

D.E.N.N.I.S. zei:
@Sander, Niet op Co2 reageren. Hij is 16 en heeft weinig meer te doen heeft dan hier de trol uit te hangen. Waarschijnlijk heeft zijn vader een Volkswagen en is het vooral de puberteit die er voor zorgt dat hij zich wil verzetten tegen zijn vader.
Als je de Peter R D.E.N.N.I.S. uit wil hangen doe het dan beter.
Het enige waar ik niet tegen kan is die blinde volgzaamheid van FAG adepten. Laat je maar lekker een oor aannaaien door de firma PON.
Die is in de Quote 500 gekomen van het geld wat ie consequent teveel uit zakken van autokopers heeft geklopt.
En kikken op je nieuwe Golf is al erg maar een premature lozing door een up dat is helemaal erg.

D.E.N.N.I.S. zei:
Het enige waar ik niet tegen kan is die blinde volgzaamheid van FAG adepten. Laat je maar lekker een oor aannaaien door de firma PON.
Die is in de Quote 500 gekomen van het geld wat ie consequent teveel uit zakken van autokopers heeft geklopt.
En kikken op je nieuwe Golf is al erg maar een premature lozing door een up dat is helemaal erg.

Wel jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag. Maar als je zo anti-VAG bent snap ik niet dat je op dit forum wilt rondkijken.

En ik ben wel een liefhebber van de auto's van VAG. Daarom kijk ik ook regelmatig op deze topics. De kans is ook zeer groot dat deze Up! mijn eerste auto gaat worden. Mijn vader rijdt al meer dan 20 jaar Volkswagen zonder enige mankemeten, alleen de normale onderhoudsbeurten worden uitgevoerd. En ik kik inderdaad ook op zijn nieuwe Golf, goede afwerking, degelijk en kwalitatief goed gebouwd en een zeer krachtige motor.

sander28 zei:
De kans is ook zeer groot dat deze Up! mijn eerste auto gaat worden

Wat voor een gaat het worden? Ik heb er ook al een geconfigureerd.

high up! 1.0 68pk (aardgas)
Executive Pakket
- Volkswagen radio/cd-speler "RCD 215" (standaard op high up!)
- maps+more (PID)
- Handbediende airconditioning "Climatic"
Drive pakket
- Cruise Control
- Park Distance Control achter
- Boordcomputer Plus
Metallic lak (zilver)
Stoffen bekleding 'Dots' (beige-grijs-bruin)
Classic velgen
Dashboard pad
- dark silver

D.E.N.N.I.S. zei:
Laat mij dan maar lekker een adept zijn. Dat is altijd beter dan een zwartkijker met zijn eigen belevingswereld zoals jij :LOL:

Ik ben benieuwd. Over tien jaar zal blijken welk kleintje de beste is in zijn segment. Oftewel: welk kleintje wil men over 10 jaar nog als occasion kopen?
Het Up-trio komt sterk voor de dag, maar is voor nu nog steeds alleen driedeurs en rijklaar niet echt goedkoop. De Picanto is de sterkste totaalaanbieding, maar wil iemand over tien jaar nog steeds een Picanto als occasion kopen?
Resultaten uit het verleden vertellen dat kleine Aziaten steeds erg gewild blijven en dat kleine VAGs pas na een verandering van een belastingregel ineens heel interessant worden. Nu vallen ze onder hetzelfde belastingregime, dus: afwachten maar...

@ GT:

De Up is rijklaar inderdaad niet écht goedkoop, tenminste als je 'm aankleed met diverse opties, maar de Kia Picanto kan ik ook niet bepaald de beste totaalaanbieding noemen. Ik heb voor de grap eens een Kia Picanto redelijk aangekleed, maar niet eens het duurste en meest luxueze uitrustingsniveau gekozen, en ik kwam al op € 15.800,- o_O

Wel vind ik de Kia Picanto er het meest volwassen uitzien in het a-segment, tot nu toe. Al ziet de nieuwe Fiat Panda er ook volwassen en dik uit.

Voordeel van de Up is dat er diverse voorzieningen leverbaar zijn die op andere auto's in het a-segment nog niet leverbaar zijn, zoals dat City-stop systeem bijvoorbeeld.

Ik vind de Up best een interessante auto, maar ik wil 'm eerst in het echt aanschouwen voordat ik er een goed oordeel over kan vellen. Wanneer staat de Up bij de dealers?

Terug
Bovenaan