Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Nu rijdt er trouwens in plaats van een vijfdeurs een driedeurs door de up!-reclame. Zou het dan toch een foutje geweest zijn?

Alleen de Indianen krijgen een dashboard zonder die geleurde metalen plaat, toch?

Bekleding op het dashboard? Is dit de Ultra Highline? Wanneer komt de deurbekleding en clima in beeld?

Carfanatic zei:

Waar zijn de toerenteller en brandstofmeter gebleven? Of krijgen wij hier een andere 'Take Up'? :confused:
Ziet er kaal uit zo... Ook die drie loze knopjes op de middenconsole zijn niet mooi. Een ander frontpaneeltje zou wonderen doen.

Voor een journalisten demo doet de 1.0 liter (75 pk) het redelijk zuinig aan.

i4S zei:
Wow, wat ontzettend veel onbekleed metaal:eek:
Dat zal lekker krassen overal...

Wat een onzin.

In onze Panda met ook veel onbekleed materiaal zie je geen krasje. In onze Peugeot 307 waar alles was afgedekt met goedkoop plasic zat het vol met krassen. Of je het in kleur gespoten metaal in het interieur mooi vindt is een ander verhaal, ik heb er geen moeite mee.

De kofferbak is meestal bekleed met stof, niet met plastico_O Dat krast bij normale mense nniet zo snel hoor...

Dat je VW freak bent was al duidelijk hoor, maar dit is wel heel overdreven;)

Dacht dat wij het over het interieur + dashboard + deurbekleding hadden (post Haarr). Maar in de Peug zat in de kofferbak idd een soort karton me stof erop geplakt. Alleen lag dat na 1 jaar al los :rolleyes:

i4S zei:
De kofferbak is meestal bekleed met stof, niet met plastico_O Dat krast bij normale mense nniet zo snel hoor..

Maar het ligt wel na één jaar al los.

Dus jij hebt liever open en bloot metaal (dus zo goedkoop mogelijk zegmaar) dan isolatie/afdekking doormiddel van stof?

Phaeton W12 zei:
i4S zei:
De kofferbak is meestal bekleed met stof, niet met plastico_O Dat krast bij normale mense nniet zo snel hoor..

Maar het ligt wel na één jaar al los.

Ik heb werkelijkwaar nog nooit een auto gezien waarbij het los zat, wat voor rare dingen spook je dan uit in je achterbak:p?

In mijn Peug zat in de kofferbak idd ook een soort karton met stof erop geplakt. Lag na 1 jaar al los.

Een Peugeot is pas een echte Peugeot als er onderdelen loslaten. Die verzamel je in een doos in de schuur en zo blijft er steeds minder over om gestolen te kunnen worden. ;)

In het topic van de Seat Mii kwam ik een foto van de Hyundai i10 tegen. Kijk en vergelijk:

hyundai_i10_12_big.jpg

$(KGrHqZHJCkE63YKjOZMBOzH5ishq!~~_27.JPG

Ik vind het jammer dat VW met al dat plaatwerk flink tekort schiet. Eigenlijk doen alle andere merken het op dit onderdeel in deze klasse wel (iets) beter. Voor mij geen reden om een auto daarop af te rekenen, want desondanks blijft de Up interessant, maar het had anders gekund.

De Hyundai lijkt mij zeker ook geen verkeerde optie in deze klasse. Der achterbak ziet er idd veel netter uit. Maar (uitgaande van mijn ervaring ,met de Peug), de vraag blijft hoe dat er na een aantal jaren uitziet. De Peug was ook mooit afgewerkt toen die nog nieuw was.

Scheur-ijzer zei:
Alleen de Indianen krijgen een dashboard zonder die geleurde metalen plaat, toch?

Nee, dat is de take up!. Deze basisuitvoering heeft geen plastic in carrosseriekleur in het interieur.
Trouwens, bij Autohaus Härtel heeft mijn moeder destijds de New Beetle Cabrio 1.9 TDI gekocht. Toevallig :)

Phaedros zei:
Ik vind het jammer dat VW met al dat plaatwerk flink tekort schiet. Eigenlijk doen alle andere merken het op dit onderdeel in deze klasse wel (iets) beter. Voor mij geen reden om een auto daarop af te rekenen, want desondanks blijft de Up interessant, maar het had anders gekund.

De drieling uit Tsjechië, Slowakije en de tweeling uit India (Alto/Pixo) zie ik dan ook als de budgetbakken onder de A-segment modellen. Het blijkt uit van alles dat er is bespaart op de kosten en dat heeft dus wel enige consequenties. Zo is de Tsjechische drieling maar matig beschermd tegen roest. Gelukkig is de drieling uit Slowakije wel veilig, waar de Alto/Pixo tekort schiet.

Ik vind het vreemd dat de up! niet zwaar wordt afgerekend op de ergonomie die bij VW doorgaans zo wordt geloofd. Dat je je voor de raambediening rechts helemaal naar de rechterportier moet bewegen is gewoon belachelijk.

Bij VAG moet je altijd bijbetalen om op hetzelfde luxenivo te komen als de concurentie, niks nieuws.

Och, als zo'n dikke Duitser in zijn uppie in een Up! zit raakt hij waarschijnlijk al bijna beide zijkanten aan.

Daewoo-Chevrolet zei:
Scheur-ijzer zei:

Nee, dat is de take up!. Deze basisuitvoering heeft geen plastic in carrosseriekleur in het interieur.
Trouwens, bij Autohaus Härtel heeft mijn moeder destijds de New Beetle Cabrio 1.9 TDI gekocht. Toevallig :)

Phaedros zei:

De drieling uit Tsjechië, Slowakije en de tweeling uit India (Alto/Pixo) zie ik dan ook als de budgetbakken onder de A-segment modellen. Het blijkt uit van alles dat er is bespaart op de kosten en dat heeft dus wel enige consequenties. Zo is de Tsjechische drieling maar matig beschermd tegen roest. Gelukkig is de drieling uit Slowakije wel veilig, waar de Alto/Pixo tekort schiet.

Ik vind het vreemd dat de up! niet zwaar wordt afgerekend op de ergonomie die bij VW doorgaans zo wordt geloofd. Dat je je voor de raambediening rechts helemaal naar de rechterportier moet bewegen is gewoon belachelijk.
Dat heeft de Pixo (en de Alto) ook en ik moet je gelijk geven. Ik vind dat ook niet de meest ideale oplossing.

Doe dan 2 knoppen in het midden. Da's al 10 keer beter. En dan kun je bezuinigen op bedrading in de deur.

Daewoo-Chevrolet zei:
Scheur-ijzer zei:

Phaedros zei:

Hoezo is de VAG-drieling matig beschermd tegen roest? Waar baseer je dat op?

Tevens wil ik nog even wat zeggen over de afwerking van de kofferbak. Natuurlijk oogt dit goedkoop maar is dit niet heel makkelijk op te lossen door er, aftermarket, een stukje stof overheen te plakken? De kofferbak van mijn moeders Hyundai i20 is afgewerkt met goedkoop plastic waar nu dus al dikke krassen op zitten die je er met geen mogelijkheid uit kan krijgen. Daar erger ik me veel meer aan dan onbekleed staal.

Als je de achterbak echt veel gebruikt koop je naturlijk een maatwerk kofferbakmat met opstaande rand voor € 42,-: https://www.automatten.nl/20,274,77,35/Kunststof-Kofferbakmatten-Audi-A3-Hatchback-5-deurs-+-Hatchback-3-deurs-1997-042003-Guardliner-Kofferbakmat/
Die komt er vast ook voor de Up.

Maar het is natuurljk niet de bedoeling dat je zelf vilt moet gaan plakken om een nieuwe auto af te werken.

meeuw zei:
Als je de achterbak echt veel gebruikt koop je naturlijk een maatwerk kofferbakmat met opstaande rand voor € 42,-: https://www.automatten.nl/20,274,77,35/Kunststof-Kofferbakmatten-Audi-A3-Hatchback-5-deurs-+-Hatchback-3-deurs-1997-042003-Guardliner-Kofferbakmat/

Maar het is natuurljk niet de bedoeling dat je zelf vilt moet gaan plakken om een nieuwe auto af te werken.

Aan jullie reacties te zien vinden de VAG freaks dat heel normaal...

i4S zei:
meeuw zei:

Aan jullie reacties te zien vinden de VAG freaks dat heel normaal...

Dat is niet waar, vind het ook een minpunt. Netzoals de raambediening en het ontbreken van een gasveer onder de motorkap. Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto. Net zoals de i20 van mij moeder, dat is ook geen Polo, het is allemaal net niet.

Maar er zoveel meer dan een i10 of Picanto... Een Panda of Twingo is echt veel beter afgewerkt bijvoorbeeld.

i4S zei:
Maar er zoveel meer dan een i10 of Picanto... Een Panda of Twingo is echt veel beter afgewerkt bijvoorbeeld.

Dat vraag ik me af of dat wel zo is.

Laat ik toevallig ook nog een Panda hebben:D . Ziet er allemaal leuk uit, rijdt prima, ik vind het een geniale auto, zeker wat de ruimte betreft, maar de afwerking is toch Italiaans. Zelfs op de lak zie je struktuurverschillen in het spuitwerk.

i4S zei:
Dat is zo, kan ik je uit ervaring vertellen:p

Vind dat ook iets persoonlijk trouwens. Kwaliteit is een relatief begrip, iedereen stelt andere eisen aan een auto om iets kwalitiet te noemen. Met de i20 heb ik nooit echt een gevoel. Wel met de Polo uit '97 die wij hiervoor hadden of de Golf van mijn vader. Dat gevoel krijg ik niet met een Twingo of Panda en daarom kies ik voor een Up!. Ben juist blij dat iedereen er anders over denkt want anders rijdt straks iedereen een Up!

meeuw zei:
Laat ik toevallig ook nog een Panda hebben:D . Ziet er allemaal leuk uit, rijdt prima, ik vind het een geniale auto, zeker wat de ruimte betreft, maar de afwerking is toch Italiaans. Zelfs op de lak zie je struktuurverschillen in het spuitwerk.

Ik heb het over de nieuwe Panda:rolleyes:...
Die is ook nog niet top, maar wel beter dan de oude.

i4S zei:

Jij hebt het niet zo op de Koreanen, hè :) Volgens AutoWeek is de Picanto de beste auto uit het A-segment (de up!/Citigo/Mii en nieuwe Panda dus nog niet meegerekend). Qua interieur is het zeker één van de meest hoogwaardige modellen in zijn klasse. De i10 is ietsje minder dan de Picanto, maar biedt meer waar (en ruimte) voor zijn geld.

sander28 zei:
Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto. Net zoals de i20 van mij moeder, dat is ook geen Polo, het is allemaal net niet.

Waaruit blijkt dat je de up! meer auto vindt dan de Picanto of i10? Puur onderbuikgevoel dat is gevoed door je VW-liefhebberij of heb je een vergelijkend warenonderzoek gehouden op de IAA van Frankfurt?
De kostenbesparende maatregelen merk je bij de up! (of Aygo, Alto etc.) mijns inziens veel duidelijker dan bij de Picanto of i10.

Zoals je hier kunt zien hebben die het beter voor elkaar.

293635_10150369313072863_116825037862_8136544_1287557968_n.jpg

2012-Fiat-Panda-Frankfurt-580x387.jpg

Daewoo-Chevrolet zei:
i4S zei:

Jij hebt het niet zo op de Koreanen, hè :) Volgens AutoWeek is de Picanto de beste auto uit het A-segment (de up!/Citigo/Mii en nieuwe Panda dus nog niet meegerekend). Qua interieur is het zeker één van de meest hoogwaardige modellen in zijn klasse. De i10 is ietsje minder dan de Picanto, maar biedt meer waar (en ruimte) voor zijn geld.

sander28 zei:
Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto. Net zoals de i20 van mij moeder, dat is ook geen Polo, het is allemaal net niet.

Waaruit blijkt dat je de up! meer auto vindt dan de Picanto of i10? Puur onderbuikgevoel dat is gevoed door je VW-liefhebberij of heb je een vergelijkend warenonderzoek gehouden op de IAA van Frankfurt?
De kostenbesparende maatregelen merk je bij de up! (of Aygo, Alto etc.) mijns inziens veel duidelijker dan bij de Picanto of i10.

Sander28 sloot de Picanto uit, daar reageerde ik op:

Sander28 zei:
Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto

Ik weet wél dat een Picanto prima is afgewerkt;)

i4S zei:

Dat meen je toch niet serieus hoop ik? Bij de Twingo blijkt dat uit niets omdat het niet is te beoordelen op basis van die foto, de Panda lijkt qua bagageruimte best wel op de i10, maar de rugleuning van de achterbank is zo te zien van staal, wat veel sneller krassen geeft dan gestoffeerd zoals bij de i10. De hoedenplank oogt ook veel simpeler.

Daewoo-Chevrolet zei:
i4S zei:

Dat meen je toch niet serieus hoop ik? Bij de Twingo blijkt dat uit niets omdat het niet is te beoordelen op basis van die foto, de Panda lijkt qua bagageruimte best wel op de i10, maar de rugleuning van de achterbank is zo te zien van staal, wat veel sneller krassen geeft dan gestoffeerd zoals bij de i10. De hoedenplank oogt ook veel simpeler.

Het gaat mij om de bekleding, beide zijn gewoon 'bekleed' in de kofferbak en er is geen metaal te zien van binnen. Ik heb het nergens over eventuele ruimte of hoedenplanken gehad:rolleyes:
Wat dat betreft is de bekleding bij de eerste foto zelfs duidelijker te zien dan de tweede.

@Meeuw, bij de Twingo is ook dat bekleed;)

Terug
Bovenaan