D E N N I S
Asfaltkampioen
Het gebeurt niet vaak dat ze een basisuitvoering op een autoshow neerzetten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Carfanatic zei:
i4S zei:Wow, wat ontzettend veel onbekleed metaal
Dat zal lekker krassen overal...
i4S zei:De kofferbak is meestal bekleed met stof, niet met plasticDat krast bij normale mense nniet zo snel hoor..
Phaeton W12 zei:i4S zei:De kofferbak is meestal bekleed met stof, niet met plasticDat krast bij normale mense nniet zo snel hoor..
Maar het ligt wel na één jaar al los.
Scheur-ijzer zei:Alleen de Indianen krijgen een dashboard zonder die geleurde metalen plaat, toch?
Phaedros zei:Ik vind het jammer dat VW met al dat plaatwerk flink tekort schiet. Eigenlijk doen alle andere merken het op dit onderdeel in deze klasse wel (iets) beter. Voor mij geen reden om een auto daarop af te rekenen, want desondanks blijft de Up interessant, maar het had anders gekund.
Dat heeft de Pixo (en de Alto) ook en ik moet je gelijk geven. Ik vind dat ook niet de meest ideale oplossing.Daewoo-Chevrolet zei:Scheur-ijzer zei:Alleen de Indianen krijgen een dashboard zonder die geleurde metalen plaat, toch?
Nee, dat is de take up!. Deze basisuitvoering heeft geen plastic in carrosseriekleur in het interieur.
Trouwens, bij Autohaus Härtel heeft mijn moeder destijds de New Beetle Cabrio 1.9 TDI gekocht. Toevallig
Phaedros zei:Ik vind het jammer dat VW met al dat plaatwerk flink tekort schiet. Eigenlijk doen alle andere merken het op dit onderdeel in deze klasse wel (iets) beter. Voor mij geen reden om een auto daarop af te rekenen, want desondanks blijft de Up interessant, maar het had anders gekund.
De drieling uit Tsjechië, Slowakije en de tweeling uit India (Alto/Pixo) zie ik dan ook als de budgetbakken onder de A-segment modellen. Het blijkt uit van alles dat er is bespaart op de kosten en dat heeft dus wel enige consequenties. Zo is de Tsjechische drieling maar matig beschermd tegen roest. Gelukkig is de drieling uit Slowakije wel veilig, waar de Alto/Pixo tekort schiet.
Ik vind het vreemd dat de up! niet zwaar wordt afgerekend op de ergonomie die bij VW doorgaans zo wordt geloofd. Dat je je voor de raambediening rechts helemaal naar de rechterportier moet bewegen is gewoon belachelijk.
(Buiten de eventuele spiegelbediening) Waarvoor dan?haarr zei:In het midden zou idd handiger zijn, maar er moet hoe dan ook bedrading naar de deur.
haarr zei:Het motortje om de ruiten op en neer te bewegen?
Daewoo-Chevrolet zei:Scheur-ijzer zei:Alleen de Indianen krijgen een dashboard zonder die geleurde metalen plaat, toch?
Nee, dat is de take up!. Deze basisuitvoering heeft geen plastic in carrosseriekleur in het interieur.
Trouwens, bij Autohaus Härtel heeft mijn moeder destijds de New Beetle Cabrio 1.9 TDI gekocht. Toevallig
De drieling uit Tsjechië, Slowakije en de tweeling uit India (Alto/Pixo) zie ik dan ook als de budgetbakken onder de A-segment modellen. Het blijkt uit van alles dat er is bespaart op de kosten en dat heeft dus wel enige consequenties. Zo is de Tsjechische drieling maar matig beschermd tegen roest. Gelukkig is de drieling uit Slowakije wel veilig, waar de Alto/Pixo tekort schiet.
meeuw zei:Als je de achterbak echt veel gebruikt koop je naturlijk een maatwerk kofferbakmat met opstaande rand voor € 42,-: https://www.automatten.nl/20,274,77,35/Kunststof-Kofferbakmatten-Audi-A3-Hatchback-5-deurs-+-Hatchback-3-deurs-1997-042003-Guardliner-Kofferbakmat/
Die komt er vast ook voor de Up.
Maar het is natuurljk niet de bedoeling dat je zelf vilt moet gaan plakken om een nieuwe auto af te werken.
i4S zei:meeuw zei:Als je de achterbak echt veel gebruikt koop je naturlijk een maatwerk kofferbakmat met opstaande rand voor € 42,-: https://www.automatten.nl/20,274,77,35/Kunststof-Kofferbakmatten-Audi-A3-Hatchback-5-deurs-+-Hatchback-3-deurs-1997-042003-Guardliner-Kofferbakmat/
Die komt er vast ook voor de Up.
Maar het is natuurljk niet de bedoeling dat je zelf vilt moet gaan plakken om een nieuwe auto af te werken.
Aan jullie reacties te zien vinden de VAG freaks dat heel normaal...
i4S zei:Maar er zoveel meer dan een i10 of Picanto... Een Panda of Twingo is echt veel beter afgewerkt bijvoorbeeld.
i4S zei:Dat is zo, kan ik je uit ervaring vertellen![]()
meeuw zei:Laat ik toevallig ook nog een Panda hebben. Ziet er allemaal leuk uit, rijdt prima, ik vind het een geniale auto, zeker wat de ruimte betreft, maar de afwerking is toch Italiaans. Zelfs op de lak zie je struktuurverschillen in het spuitwerk.
i4S zei:Dat is zo, kan ik je uit ervaring vertellen![]()
sander28 zei:Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto. Net zoals de i20 van mij moeder, dat is ook geen Polo, het is allemaal net niet.
Daewoo-Chevrolet zei:i4S zei:Dat is zo, kan ik je uit ervaring vertellen![]()
Jij hebt het niet zo op de Koreanen, hèVolgens AutoWeek is de Picanto de beste auto uit het A-segment (de up!/Citigo/Mii en nieuwe Panda dus nog niet meegerekend). Qua interieur is het zeker één van de meest hoogwaardige modellen in zijn klasse. De i10 is ietsje minder dan de Picanto, maar biedt meer waar (en ruimte) voor zijn geld.
sander28 zei:Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto. Net zoals de i20 van mij moeder, dat is ook geen Polo, het is allemaal net niet.
Waaruit blijkt dat je de up! meer auto vindt dan de Picanto of i10? Puur onderbuikgevoel dat is gevoed door je VW-liefhebberij of heb je een vergelijkend warenonderzoek gehouden op de IAA van Frankfurt?
De kostenbesparende maatregelen merk je bij de up! (of Aygo, Alto etc.) mijns inziens veel duidelijker dan bij de Picanto of i10.
Sander28 zei:Maar ik vind het toch altijd meer auto dan een Huyndai i10 of een Kia Picanto
i4S zei:Zoals je hier kunt zien hebben die het beter voor elkaar.
Daewoo-Chevrolet zei:i4S zei:Zoals je hier kunt zien hebben die het beter voor elkaar.
Dat meen je toch niet serieus hoop ik? Bij de Twingo blijkt dat uit niets omdat het niet is te beoordelen op basis van die foto, de Panda lijkt qua bagageruimte best wel op de i10, maar de rugleuning van de achterbank is zo te zien van staal, wat veel sneller krassen geeft dan gestoffeerd zoals bij de i10. De hoedenplank oogt ook veel simpeler.