Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Shady zei:
niet speels meer
Is er ooit iets speels aan geweest dan? Het ontwerp van alle drie is net zo speels als een kat van 12 jaar oud B)
Voor een puber met een antipathie tegen VW ben je wel erg nadrukkelijk aanwezig op ieder VW topic. Nog steeds in je ontkenningsfase??

Zo en nu on topic.

De Up op 1
En voor wat betreft de Skoda of de Seat nog niet echt een voorkeur. Zou ze denk in het echt moeten zien. Op het eerste oog wat saai.

Hoe langer ik de 3 plaatjes hierboven bekijk vind ik de Mii wel iets hebben. Ook een normale (mooie) grill met een wat kleinere logo spreekt me meer aan dan het iele gleufje met een naar mijn menig veels te grote VW logo erop. Kwa Front kies ik voor de MII.

Duidelijk zie je dat VAG met deze 3 voor elke doelgroep wat te bieden heeft.

MII (leuke front, zal het jonger publiek gaan aanspreken )
UP! (Front niet mijn smaak maar voor de rest een leuke verschijning en goede afwerking...zal een breed publiek aanspreken)... De GT UP! vind ik trouwens zeer mooi !
Citigo (nette auto alleen iets te braaf, meer voor het 'oudere' publiek .)

Ben zeer benieuwd naar de prijzen en het verschil tussen deze modellen. Gezien de materialen in het interieur zal SEAT de goedkoopste worden (er moet toch ergens het verschil in prijs vandaan komen)... hoeveel verschil zal het succes gaan bepalen voor de Mii.

Scheelt wel aardig wat. Ik denk dat de 75pk versie net wat lekkerder rijdt op de snelweg.
Ik rij nu drie jaar in een C1 en merk wel dat ie op de snelweg wel wat tekort komt.

michel1975 zei:
Voor een puber
De echte puber is degene die iemand die zijn mening niet deelt voor puber uitmaakt.
michel1975 zei:
Zo en nu on topic.
Inderdaad :}
Nee hoor het zal mij jeuken of je VW mooi, lelijk en/of saai vindt.
Maar je voelt je kennelijk geroepen om in elk VAG topic je afschuw keer op keer te moeten ventileren.
Is iets anders dan je mening delen. Die is inmiddels wel bekend.

Barri zei:
Scheelt wel aardig wat. Ik denk dat de 75pk versie net wat lekkerder rijdt op de snelweg.
Ik rij nu drie jaar in een C1 en merk wel dat ie op de snelweg wel wat tekort komt.

Ja, dat merk je ook bij de 60pk Fiësta. Het koppel van de Up is wel hetzelfde bij beide versies.

Mechanix zei:
Ik vraag me af of er qua rijbeleving veel verschil zit tussen de 60pk en 75pk uitvoering.

Nee, ik verwacht dat tot zo'n 3.500 tpm beide motoren in vermogensafgifte ongeveer gelijkwaardig zijn, juist in het toerengebied waarin je meestal onder normale omstandigheden rijdt. Bij gelijke overbrengingsverhoudingen is het verschil in prestaties onder normale omstandigheden slechts marginaal. Ik zou voor de 60 pk-versie gaan òf wachten op een inhoudelijk grotere motor of motor met drukvulling. Pas dan wordt het verschil in prestaties in de praktijk echt merkbaar.

Doet me denken aan een Citroen en een nieuwere versie van een Lupo. NIet echt boeiend zo`n auto. Leuk voor de huisvrouw.

ampnetphoto201110190312.jpg

ampnetphoto201110190312.jpg

db2011au01264medium.th.jpg

deze is interessant.

Zie je dat lange wielbasis vooral ten goede komt van voorste rij (met name ook voor de botsveiligheid).

Bij gebrek aan een telefooncel

Over telefoons gesproken:

Werner Budding zei:
ma 17 okt 2011, 12:15, De Telegraaf
Volkswagen en het Apple-gevoel

AMSTERDAM - Knap, kan niet anders zeggen. Volkswagen heeft knap werk geleverd met de Up - dat onzinnige uitroepteken vergeten we direct. Welke ware stadsauto's maakt nou begerig? Oké, ik geef toe, begerig is misschien wat overdreven. Maar de Up is zonder meer een sympathiek karretje. En dat kun je maar zelden zeggen van een stadsauto. De enige andere kekke 3,5-meter-blikken zijn de Fiat-modellen Panda en de 500.

Ik reed met de Up door Italië. Volkswagen lanceerde hem in het hippe Rome. Daar waren het aantal verticaal opgestoken duimen van scooterbestuurders niet te tellen. Was het een Daihatsu Cuore, Suzuki Alto of voor mijn part een Peugeot 107 geweest waar ik in reed, dan waren de inwoners van Citta Vecchia ongetwijfeld een stuk minder enthousiast geweest. Maar wat maakt zo'n autootje als de Up nou geslaagd? Waarom is een Nissan Pixo vreselijk, een Volkswagen Fox idem, om over een Opel Agila maar te zwijgen? Daar is lastig een antwoord op te vinden. Waarom wil iedereen een iPhone hebben, terwijl je een Motorola angstvallig diep in je broekzak laat als er publiek in de buurt staat! Da's ook een beetje het gevoel dat ik met de Up had. Die Up is de auto die Steve Jobs zou hebben uitgebracht als hij in auto's was gegaan. De Up blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid, zie je de Volkswagen, dan wil je hem hebben en dat zijn precies de kenmerken van een iPhone of iPad. Net als dat van de iPhone telkens nieuwe versies komen, worden we de komende tijd ook regelmatig geconfronteerd met een nieuwe variant van de Up. Ik begrijp alleen niet waarom het grote Volkswagen niet meer onderscheid heeft gecreëerd tussen de Seat Mii, de Skoda Citigo en het origineel, de Up. Binnen het Apple-label vind je tenslotte ook geen budgetversie van de iPhone. Je wilt het origineel, en niks anders.

Budding zit nu dus ook 'in de zak' van Pon. Overigens laten de lezersreacties geen spaan heel van deze column...

[size=large]Met z’n zestienen in een VW Up[/size]

Volkswagen beweert een onofficieel wereldrecord op z’n naam te hebben omdat zestien mensen zich in een Up hebben gewurmd.
Zestien medewerkers van Volkswagen hebben een wereldrecord op hun naam gezet door zich met z’n allen in een Up te persen. Nog interessanter: het waren vijftien vrouwen en één man.
Twee personen pasten in de kofferbak, eentje ging op het dashboard, zeven wurmden zich op de achterbank , vier gingen voorin en de laatste twee vonden een plek in de voetenruitem. Daarna gingen de achterklep en deuren dicht en de ramen dicht.
In totaal is de Up 3,54 meter en 1.64 meter breed. Nog dit jaar maken we de markt introductie mee van deze nieuwe VW, die volgend jaar gezelschap krijgt van de Skoda Citigo en de Seat Mii.

autoweek.nl

Kan me wel vinden in het stukje van budding. Ik vind de up ook een lekker karretje om te zien, puur van vorm met een sterk thema waar gelukkig aan vast is gehouden (concept) zonder al te veel consessies te doen. Resultaat is een wagentje met een sterke persoonlijkheid, en dat is iets wat me aanspreekt. In zo verre zie ik de vergelijking met apple wel, ook daar zie je een heldere gedacht over vorm en design zonder dat er ingeboet word met als resultaat mooie producten. Zo zie ik Audi overigens ook.

Budding overdrijft wel behoorlijk. De Up is nu niet bepaald anders dan andere kleintjes. Maar sommige lezers lezen alleen maar wat ze willen lezen. Iets met beperkt zicht of zo? Dat Budding niet alleen vriendelijk schrijft over VW ontgaat ze blijkbaar: Waarom is een Nissan Pixo vreselijk, een Volkswagen Fox idem, om over een Opel Agila maar te zwijgen?

Een nissan pixo is nou ook niet echt een mooie wagen, de fox evenmin en de agila is opzich wel geinig, maar te anoniem. De up staat daar wat mij betreft ook boven, heeft een mooiere puurdere vorm met zoals ik aangaf een sterk eigen persoonlijkheid.

Ik zie het geweldige niet aan het design van de Up!, zeker niet in het licht van Apple apparatuur vergeleken met andere electronics. Hij ziet er eerder uit als een geëvolueerde Lupo. Of beter nog: Seat Arosa. Ja, bij de Up! loopt het zijruitje achter omhoog, maar anders lijkt hij nog meer op de Skoda en Seat. Trouwens, bewijst juist dat ruitje niet meteen dat het geen clean design is à la form follows function (oké, de functie van het ruitje = zich onderscheiden)?

l_Seat%20Arosa.jpg

En dan hebben we het nog niet eens over de gebruiksvriendelijkheid gehad: de Up! is gewoon een auto als alle andere, Apple apparaten hebben de toon gezet als het gaat om simpeler bediening en nieuwe functies.

Clignoteur zei:
En dan hebben we het nog niet eens over de gebruiksvriendelijkheid gehad: de Up! is gewoon een auto als alle andere, Apple apparaten hebben de toon gezet als het gaat om simpeler bediening en nieuwe functies.
Het gaat om de vergelijking tussen de up en apple in design en 'begeerlijkheid', niet om gebruikersgemak etc.

JP2010 zei:
Het gaat om de vergelijking tussen de up en apple in design en 'begeerlijkheid', niet om gebruikersgemak etc.

Apple design is nu juist precies form follows function. En het gebruiksgemak zit 'm toch echt in de functie.

Bovendien begeer ik juist geen Apple omdat je te veel betaalt voor de naam, het imago en de hype (dat staat ook al in die lezersreacties), ik betaal liever minder voor een apparaat dat gewoon heel goed doet wat hij moet doen, en dat ook nog eens heel lang probleemloos blijft doen, met eerlijke service als die nodig mocht zijn (en geen grapjes als "uw iPhone heeft waterschade, dus de garantie vervalt", omdat er transpiratie van je gezicht in de buurt van het toestel is gekomen, waardoor een speciaal stripje om dat te meten is verkleurd).

Clignoteur zei:
Apple design is nu juist precies form follows function. En het gebruiksgemak zit 'm toch echt in de functie.

Mwa niet alleen. De gebruikersgemak zit voor een groot deel in de OS. En ook daar zitten elementen in die voor verbetering vatbaar zijn.

Bovendien begeer ik juist geen Apple omdat je te veel betaalt voor de naam, het imago en de hype (dat staat ook al in die lezersreacties), ik betaal liever minder voor een apparaat dat gewoon heel goed doet wat hij moet doen, en dat ook nog eens heel lang probleemloos blijft doen, met eerlijke service als die nodig mocht zijn (en geen grapjes als "uw iPhone heeft waterschade, dus de garantie vervalt", omdat er transpiratie van je gezicht in de buurt van het toestel is gekomen, waardoor een speciaal stripje om dat te meten is verkleurd).

Ik heb meerdere telefoons gehad, van een ericsson, nokia, RIM tot aan een johns phone. Ik ben geen apple fan boy, maar de iPhone die ik nu heb doet alles wat ik wil, en doet dat goed. Daarnaast ziet het er erg goed uit. Ik heb persoonlijk dus niet het gevoel dat ik 'te veel' betaal voor de naam, imago en 'hype'. Allemaal subjectieve zaken en persoonsgebonden.
Oneerlijke service heb je overal, ik heb enorm veel geklooi gehad met de garantie van een Dell laptop.

Geweldig zeg om VW met Apple vergeleken te zien worden. Wat mij betreft kan ik me daar wel in vinden, net als wat Clignoteur zegt, in allebei de gevallen betaal je gewoon teveel vergeleken met gelijkwaardige concurrenten en is het vooral de zweem die er omheen hangt. Heb al een soort van afschuw jegens Apple juist vanwege hun arrogante houding en bijbehorende hoge prijzen, ik zal dus echt nooit iets kopen met dat appeltje erop. Dus wat dat betreft past VW ook prima in hetzelfde rijtje ! (tu)

Owja, lang niet zo hard gelachen hier zeg, deze opmerking, hilarisch gewoon : "Het gaat om de vergelijking tussen de up en apple in design en
'begeerlijkheid'"

Echt lachen JP2010, thanks ! :}

Total Loss zei:
Geweldig zeg om VW met Apple vergeleken te zien worden. Wat mij betreft kan ik me daar wel in vinden, net als wat Clignoteur zegt, in allebei de gevallen betaal je gewoon teveel vergeleken met gelijkwaardige concurrenten en is het vooral de zweem die er omheen hangt. Heb al een soort van afschuw jegens Apple juist vanwege hun arrogante houding en bijbehorende hoge prijzen, ik zal dus echt nooit iets kopen met dat appeltje erop. Dus wat dat betreft past VW ook prima in hetzelfde rijtje ! (tu)

Owja, lang niet zo hard gelachen hier zeg, deze opmerking, hilarisch gewoon : "Het gaat om de vergelijking tussen de up en apple in design en
'begeerlijkheid'"

Apple die arrogant is. Lol. Voor jou misschien nieuw, maar geen enkel bedrijf wat jou telefoons, computers of wat voor electronica verkoopt is een doet dat op charitatieve basis. Bovendien, iedereen is vrij in zijn/haar keuze. Dat jij je zo laat leiden door een bedrijf en daar een afschuw door krijgt? Sjonge, wat zul je het moeilijk hebben zeg in deze commerciele wereld!

Overigens, het 'begeerlijkheid' haal ik uit het bericht waar we het hier over hebben. Niet dat ik daar niet achter sta hoor. Merken als apple hebben een bepaalde begeerlijkheid. Noem anders nog maar eens 3 merken waarbij mensen bij het uitkomen van een nieuw product in enorm lange rijen staan. Succes!

Total Loss zei:

'begeerlijkheid'"

Laat me raden, je hebt geen iPhone, iPad of Mac(Book) in je bezit?
Tot een jaar terug nooit Apple producten gebruikt (ok, iPod wel maar dat is anders...) en nadat ik Macbook kreeg wil ik nooit meer terug naar Windows.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de iPad, ivm concurrenten alles behalve 'overpriced' en werkt perfect! Je komt een beetje jaloers over, Total Loss...

Oja, apple arrogant. Moet je het volgende zien:

tablets-before-and-after-ipad.jpg

Merken die massaal apple achteraan hollen. En dan is apple arrogant?

@SML Wees niet bang, ben zeker niet jaloers, zou niet weten op wie of wat, net 2 weken een nieuwe telefoon, net een paar maanden een nieuwe PC en Nee beide niet van het merk Apple. Kan sowieso niet zoveel bedenken om jaloers op te zijn, als ik iets wil koop ik het en als ik iets niet wil koop ik het niet, zo lastig is dat niet.

Total Loss zei:
@SML Wees niet bang, ben zeker niet jaloers, zou niet weten op wie of wat, net 2 weken een nieuwe telefoon, net een paar maanden een nieuwe PC en Nee beide niet van het merk Apple. Kan sowieso niet zoveel bedenken om jaloers op te zijn, als ik iets wil koop ik het en als ik iets niet wil koop ik het niet, zo lastig is dat niet.

Oftewel, je hebt geen ervaring met Apple producten;)

JP2010 zei:
Kan me wel vinden in het stukje van budding. Ik vind de up ook een lekker karretje om te zien, puur van vorm met een sterk thema waar gelukkig aan vast is gehouden (concept) zonder al te veel consessies te doen. Resultaat is een wagentje met een sterke persoonlijkheid, en dat is iets wat me aanspreekt. In zo verre zie ik de vergelijking met apple wel, ook daar zie je een heldere gedacht over vorm en design zonder dat er ingeboet word met als resultaat mooie producten. Zo zie ik Audi overigens ook.

Geheel eens. Ik vind niet dat Budding overdrijft.

SML zei:
Total Loss zei:

Nope en dat wil ik graag zo houden. Denk dat een en ander ook met leeftijd te maken heeft, ik ben natuurlijk al een stuk volwassener vergeleken met sommigen hier en dat telefoongedoe boeit me sowieso al niet zo. Zo is er in mijn totale vrienden / kennisenkring en op mijn werkplek echt niemand met een product van Apple, echt helemaal niemand dus, zelfs geen Ipod of hoe zo'n ding ook heet !

Total Loss zei:
SML zei:
Total Loss zei:

Nope en dat wil ik graag zo houden. Denk dat een en ander ook met leeftijd te maken heeft, ik ben natuurlijk al een stuk volwassener vergeleken met sommigen hier en dat telefoongedoe boeit me sowieso al niet zo. Zo is er in mijn totale vrienden / kennisenkring en op mijn werkplek echt niemand met een product van Apple, echt helemaal niemand dus, zelfs geen Ipod of hoe zo'n ding ook heet !

Ik heb het niet over telefoons. Er zijn ook laptop's, pc's etc... Maar je 'zeikt' Apple af terwijl je dus geen enkel product van ze gebruikt of uitgeprobeerd hebt (bij vrienden of wat dan ook). Apart;)

Total Loss zei:

Hoe oud ben je dan?
-edit-: oh, ik zie dat je 37 bent.
Prijs jezelf gelukkig dat je in zo'n apple vrije omgeving leeft, total loss! Snap dan eigenlijk ook niet waarom je er hier dan zo verhit op reageert. Blijkbaar doet apple je toch wat, anders reageerde je niet zo.

Zo verhit is het toch niet ? Ik heb gewoon niets met Apple, heb er gewoon nooit iets mee te maken gehad en eerlijk gezegd bevalt die hele zweem er omheen me gewoon niet, kan toch ? Net als toen Steve Jobs doodging, boeien, weet je hoeveel mensen van zijn leeftijd per dag doodgaan aan kanker ? Waarom dan zoveel overdreven extra aandacht voor die ene man ? Het is niet dat hij het wiel heeft uitgevonden ofzo. Mijn reactie hier was dus puur gericht omtrent het stukje over dat VW vergeleken werd met Apple. Heb dus al niks met Apple en ook VW is niet mijn favo-merk ( zacht uitgedrukt ) dus wat dat betreft zie ik die overeenkomsten dan ook wel ( gedeeltelijk ), vandaar ook mijn reactie.

JP2010 zei:
Blijkbaar doet apple je toch wat, anders reageerde je niet zo.

Dat is inderdaad vaker zo bij mensen die ergens een gruwelijke hekel aan hebben :}

Total Loss zei:
Zo verhit is het toch niet ? Ik heb gewoon niets met Apple, heb er gewoon nooit iets mee te maken gehad en eerlijk gezegd bevalt die hele zweem er omheen me gewoon niet, kan toch ? Net als toen Steve Jobs doodging, boeien, weet je hoeveel mensen van zijn leeftijd per dag doodgaan aan kanker ? Waarom dan zoveel overdreven extra aandacht voor die ene man ? Het is niet dat hij het wiel heeft uitgevonden ofzo. Mijn reactie hier was dus puur gericht omtrent het stukje over dat VW vergeleken werd met Apple. Heb dus al niks met Apple en ook VW is niet mijn favo-merk ( zacht uitgedrukt ) dus wat dat betreft zie ik die overeenkomsten dan ook wel ( gedeeltelijk ), vandaar ook mijn reactie.

'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' is zeker jouw levensmotto?

SML zei:
Total Loss zei:

'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' is zeker jouw levensmotto?

Mag hij een mening hebben?

Ik vind iPhones en iPads eigenlijk ouderwets: je moet nog gewoon typen, op een 'toetsenbord' op je touch screen. Typen is ruim honderd jaar geleden bedacht voor schrijfmachines. Dat werkte perfect. Schrijfmachines werden elektrisch, dat vergde al een aanpassing in typekracht. Daarna werden het toetsenborden, na de overgang naar de elektrische schrijfmachine ging dat nog wel. Maar typen op een touch screen? Onzin! Daarom heeft men 'swypen' bedacht, gewoon met je vinger over het touchscreen van letter naar letter slepen en tussen elk woord even loslaten. Kijk, dat is nou vooruitgang, eentje die je eigenlijk van Apple mag verwachten.

Dus om nu te zeggen dat Apple zo geweldig functioneel is, dat valt duidelijk wel mee. En heb je wel eens een iPad naast een Galaxy Tab gehouden? Beetje raar vierkant scherm heeft die iPad dan eigenlijk, komt helemaal niet overeen met bijv. de breedbeeld films die je erop wilt bekijken (dus je krijgt zwarte randen).

En die rijen voor de winkel... Samen met het idee dat Apples vooruitstrevend en geweldig handig zijn, is dat nou precies een hype. Laat die VW-gekken (niet gekken met VW's, maar mensen die gek zijn op VW) lekker in de rij voor de dealer gaan staan en te veel betalen voor een doorsnee-auto. Geweldig! Ik kan er alleen maar om lachen.

@SML Wat was trouwens je oude forumnaam ? Je manier van reageren en mensen opfucken doet me sterk aan iemand denken die ik hier gelukkig al een tijdje niet meer gezien heb. Maar vrees met grote vrezen dat je terug bent.

Total Loss zei:
@SML Wat was trouwens je oude forumnaam ? Je manier van reageren en mensen opfucken doet me sterk aan iemand denken die ik hier gelukkig al een tijdje niet meer gezien heb. Maar vrees met grote vrezen dat je terug bent.

Oh, bedoel er niks verkeerd mee hoor. Just a question... Ik mag toch ook een mening hebben;)

Clignoteur zei:
Ik vind iPhones en iPads eigenlijk ouderwets: je moet nog gewoon typen, op een 'toetsenbord' op je touch screen. Typen is ruim honderd jaar geleden bedacht voor schrijfmachines. Dat werkte perfect. Schrijfmachines werden elektrisch, dat vergde al een aanpassing in typekracht. Daarna werden het toetsenborden, na de overgang naar de elektrische schrijfmachine ging dat nog wel. Maar typen op een touch screen? Onzin! Daarom heeft men 'swypen' bedacht, gewoon met je vinger over het touchscreen van letter naar letter slepen en tussen elk woord even loslaten. Kijk, dat is nou vooruitgang, eentje die je eigenlijk van Apple mag verwachten.

Dus om nu te zeggen dat Apple zo geweldig functioneel is, dat valt duidelijk wel mee. En heb je wel eens een iPad naast een Galaxy Tab gehouden? Beetje raar vierkant scherm heeft die iPad dan eigenlijk, komt helemaal niet overeen met bijv. de breedbeeld films die je erop wilt bekijken (dus je krijgt zwarte randen).

De hele galaxy tab is qua looks, OS en bedieningsgemak geent op de iPad. Zonder de iPad was er niet eens een galaxy tab.
Het swypen is leuk, maar niet meer dan een onderdeel van een groter geheel. Dat groter geheel is wijd verspreid dankzij apple.

Je opmerking over iPads die ouderwets zijn. Het schrift an sich is nog vele ouder dan de typemachine. En toch zullen we -hoe modern apparaten ook zullen zijn- niet zonder 1 of andere vorm van 'het schrift' kunnen functioneren. Programma code heeft onderdelen van 'het schrift' (karakters) als basis.
Het typen is niet het doel van de iPad, het gaat verder dan dat. Swypen is leuk, maar niet meer dan een onderdeel van het OS.
Ga je een apparaat als de iPad kwalificeren adv het 'typen' dan heb je in mijn mening niet veel van het concept begrepen, met alle respect. :)

En die rijen voor de winkel... Samen met het idee dat Apples vooruitstrevend en geweldig handig zijn, is dat nou precies een hype. Laat die VW-gekken (niet gekken met VW's, maar mensen die gek zijn op VW) lekker in de rij voor de dealer gaan staan en te veel betalen voor een doorsnee-auto. Geweldig! Ik kan er alleen maar om lachen.

Vreemd eigenlijk. Je zegt dat je er alleen maar om kan lachen, dus met andere woorden, het doet je niks. Toch voel je je geroepen om hier in dit topic in te gaan op de apple discussie specifiek. Blijkbaar zit het je toch hoger dan het 'alleen er om lachen'...

Total Loss zei:

Ja, de man is net als miljoenen anderen overleden aan de gevolgen van kanker en toch heeft de man meer gepresteerd dan die 'anderen'. In die mate zelfs dat figueren als obama zich geroepen voelde iets over de man te moeten zeggen. Dat zegt niet dat anderen die aan kanker zijn overleden niet iets hebben gepresteerd. Alleen die genen hebben zaken gepresteerd in een andere mate. Niks mis mee, maar ere wie ere toe komt. Het is niet verzonnen door apple zelf dat jobs bepaalde zaken heeft gepresteerd, het is niet zo dat wij worden geindoctrineerd, we kunnen zelf staven in hoeverre dergelijke prestaties kloppen of niet. Jij persoonlijk kunt apple niks vinden, dat betekent niet dat apple niet bepaalde zaken heeft bereikt in de wereld van computers, draagbare muziekspelers, telefoons etc etc.
Je hoeft niet iets met apple te hebben om dat te kunnen zien.

Clignoteur zei:
En heb je wel eens een iPad naast een Galaxy Tab gehouden? Beetje raar vierkant scherm heeft die iPad dan eigenlijk, komt helemaal niet overeen met bijv. de breedbeeld films die je erop wilt bekijken (dus je krijgt zwarte randen).

Waarom is 16:9 een betere keuze? Of beter, waarom is 4:3 een minder goede keuze volgens jou?

Misschien voor jou wel interessant om te lezen:
https://www.macworld.com/article/146035/2010/02/ipad_screen.html?lsrc=rss_main

Diverse Apple-producten zijn ook slechts evoluties van hetgeen anderen hebben bedacht.

Was Sony niet de uitvinder van de Walkman en vervolgens Discman?

Mwa nee, een duitser genaamd pavel heeft een draagbare cassette afspeler bedacht, 2 jaar later kwam sony ermee. Wel heeft sony het principe van de walkman groot gemaakt. Maar in beide gevallen, zowel bij de walkman als bij de discman heeft philips het formaat bedacht; de cassette en de cd zijn uitvindingen van philips.
In dat opzicht is apple hetzelfde als sony, ze hebben het formaat niet bedacht, maar ze waren/zijn wel een enorme impuls op dat gebied.

Terug
Bovenaan