Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

m1eyx0cb0vdr.jpg

m1eyx0cb2fdq.jpg

m1eyx0cb4ddp.jpg

vw_up_16_people_1.jpg

vw_up_16_people_2.jpg

vw_up_16_people_3.jpg

ducruud zei:
Het gaat hier toch over de VW UP ?????????????????
Apple is een ander forum !!!!!!!!

Iemand in de grote PR & Marketing machine van VAG en Pon heeft de link gelegd tussen de Up! en Apple, en gezorgd dat de journalisten daarover gingen schrijven. Dat die link omstreden is, maakt dat het thema ook in dit topic past.

Apple = kwaliteit + design + marketing
VW = marketing.
Ja, ze hebben één ding gemeen, maar dat gaat niet om het product. ;)

Apple = kwaliteit, design
VW = kwaliteit, design en goede reclames

Phaeton W12 zei:
Apple = kwaliteit, design
VW = kwaliteit, design en goede reclames

Apple = kwaliteit + design + geen reclames nodig
VW = een gemiddeld product - design + geweldige commercials.

Mijn Polo is wit en mijn appel ook :p

Vind het een leuke auto en beter smoelen dan de gemiddelde A concurrenten, de rest (Apple en VW) is allemaal gelul in de ruimte hier.

Wit is ook de mooiste kleur voor de Polo (geldt misschien ook wel voor de Up).

Het enige opmerkelijke aan de Up is de wat afwijkende vormgeving. Zodra je daar aan gewend bent geraakt, zie je eigenlijk gewoon weer een vierkant doosconcept met wat kinderlijk vormgegeven details. Emotieloze Spielerei.

Met deze vormgeving én wat verbeteringen - afgekeken bij de concurrentie - ligt de Up weer even voor op de concurrentie. Maar die komen de de komende maanden allemaal met opvolgers waar zij ook verbeteringen hebben doorgevoerd.

Mwa, ik denk dat de up qua frisheid het wel langer uithoud dan de periode van gewenning. Net als bij de 1e yaris, dat was ook een auto waarbij het design puur was gebleven. Puur alsin dat het model een sterk eigen karakter had. Je kon aan het model zien dat er weinig tot geen consessies waren gedaan aan het ontwerp thema.
Datzelfde zie ik bij deze up. Een fris clean model met een sterk eigen karakter.

De Up! en zeker zn Skoda en Seat variant doen me aan de achterzijde denken aan deze auto:

umitcol.jpg

Haha, elke keer als ik zo'n Colt zie moet ik daar ook aan denken, dus je bent niet de enige ;)

Total Loss zei:
@SML Wat was trouwens je oude forumnaam ? Je manier van reageren en mensen opfucken doet me sterk aan iemand denken die ik hier gelukkig al een tijdje niet meer gezien heb. Maar vrees met grote vrezen dat je terug bent.
Anti-VW, anti Apple. Eigenlijk heb je gewoon aan alles wat succesvol is een hekel??

Voor 37 jaar ben je al behoorlijk zuur.

@Michel1975 Wil je nu eens een keertje ophouden met constant tegen mij te zeiken, heb het een beetje gehad met dat kleuterige gedrag van je, ik plaats hier zeer zelden een berichtje en steeds sta jij te springen om er gelijk bovenop te hakken, heb ik je ooit iets misdaan ofzo ? Vervelend ventje.

michel1975 zei:
Total Loss zei:
@SML Wat was trouwens je oude forumnaam ? Je manier van reageren en mensen opfucken doet me sterk aan iemand denken die ik hier gelukkig al een tijdje niet meer gezien heb. Maar vrees met grote vrezen dat je terug bent.
Anti-VW, anti Apple. Eigenlijk heb je gewoon aan alles wat succesvol is een hekel??

Voor 37 jaar ben je al behoorlijk zuur.

Dat is niet zo raar; ze zijn beiden te duur voor het gebodene.

Voordeel van VW's: die dingen verliezen na 10 jaar behoorlijk veel waarde. Dan staan ze ineens in het rijtje van allergoedkoopste auto's. Want er is zóveel aanbod aan tweedehands VW's dat liefhebbers alleen kiezen voor de allerbeste en dat de rest aan de straatstenen niet kwijt te raken is.

Ik weet niet hoeveel Apples aan waarde verliezen. Ik heb wel interesse in een iPad I vanwege de interessante applicaties en touch-interface, maar wat doen die tegenwoordig nog?

---GT--- zei:
Ik weet niet hoeveel Apples aan waarde verliezen. Ik heb wel interesse in een iPad I vanwege de interessante applicaties en touch-interface, maar wat doen die tegenwoordig nog?

Ik kan me er iets bij voorstellen dat ook Apples flink afschrijven, want ze komen elk jaar met een vernieuwde versie. De oude is dan bijna meteen 'waardeloos'.

Dit is eigenlijk een weeffoutje in de Apple marketing: ze noemen het nieuwe product hetzelfde als de oude, met een volgnummer. Net zoals VW al jaren doet met zijn Golf, ja. Op zich niets mis mee, ware het niet dat een iPhone3 meteen zo oud klinkt als er een iPhone4 is (en nu een iPhone4S), terwijl als het eerste de iPhone Select was en dan nu de iPhone Perfect (ik noem maar wat), dan was het niet zo helder dat de een is opgevolgd door de ander, en kon die een nog wat langer mee. Maar ja, dan creëer je niet die hype van 4 miljoen mensen in de rij voor je winkel, met geld brandend in hun zakken, want ze moeten die allernieuwste hebben. Daar is het Apple om te doen. Dat de hardware van de klant dan na een jaar eigenlijk al is afgeschreven, kan ze niets schelen.

Ben benieuwd of VW ze achterna gaat met de Up!, elk jaar een nieuwe versie hypen...

Bij Apple draaien de meeste apps gelukkig ook op de oude platformen.
De VW Up is gewoon een vierkant blikje met heel weinig ruimte achterin, net zoals de oude Lupo.
Het duurt nog geen kwartier voordat de concurrentie met iets beters komt. De Picanto is er al. De nieuwe Fiat Panda komt straks. En dan moet de rest nog komen. Ik zie de Galaxy tabs de iPad nog niet zo snel inhalen: ze zijn beter, maar bieden niet de liefhebbersapplicaties.

---GT--- zei:
Bij Apple draaien de meeste apps gelukkig ook op de oude platformen.
De VW Up is gewoon een vierkant blikje met heel weinig ruimte achterin, net zoals de oude Lupo.
Het duurt nog geen kwartier voordat de concurrentie met iets beters komt. De Picanto is er al. De nieuwe Fiat Panda komt straks. En dan moet de rest nog komen. Ik zie de Galaxy tabs de iPad nog niet zo snel inhalen: ze zijn beter, maar bieden niet de liefhebbersapplicaties.

Die apps komen wel, er zijn nu inmiddels meer Android-gebruikers dan Apple-gebruikers. App Store: 425.000 apps, Android Market: 250.000 apps (juli 2011).

Clignoteur zei:
Die apps komen wel, er zijn nu inmiddels meer Android-gebruikers dan Apple-gebruikers. App Store: 425.000 apps, Android Market: 250.000 apps (juli 2011).

De Android-gebruikers zoeken apps voor het normale internet- e-mail en andere vervanging voor de de huiscomputer.
De muzikanten en studio-engineers hebben meer aan de apps die voor de iPad worden ontwikkeld. Die maken speciaal gebruik van de touch-interface en kunnen apparatuur van honderden tot duizenden euro's vervangen. Het zou ook voor de Galaxy-tabs kunnen worden gemaakt, maar dat gebeurt niet...

Clignoteur zei:
---GT--- zei:

Ik kan me er iets bij voorstellen dat ook Apples flink afschrijven, want ze komen elk jaar met een vernieuwde versie. De oude is dan bijna meteen 'waardeloos'.

Dit is eigenlijk een weeffoutje in de Apple marketing: ze noemen het nieuwe product hetzelfde als de oude, met een volgnummer. Net zoals VW al jaren doet met zijn Golf, ja. Op zich niets mis mee, ware het niet dat een iPhone3 meteen zo oud klinkt als er een iPhone4 is (en nu een iPhone4S), terwijl als het eerste de iPhone Select was en dan nu de iPhone Perfect (ik noem maar wat), dan was het niet zo helder dat de een is opgevolgd door de ander, en kon die een nog wat langer mee. Maar ja, dan creëer je niet die hype van 4 miljoen mensen in de rij voor je winkel, met geld brandend in hun zakken, want ze moeten die allernieuwste hebben. Daar is het Apple om te doen. Dat de hardware van de klant dan na een jaar eigenlijk al is afgeschreven, kan ze niets schelen.

Ben benieuwd of VW ze achterna gaat met de Up!, elk jaar een nieuwe versie hypen...

Je hebt -als ik je reacties zo lees- geen hoge pet op van apple, maar uit je reacties blijkt -voor mij- dat je wel de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Zoals eerder in deze discussie over de door apple gekozen resolutie op de iPad, dat blijkt juist een heel slim gekozen resolutie te zijn. Waarom kun je lezen in de link die ik een pagina terug heb gepost.

Verder over de ondersteuning van oudere modellen (en daarmee de waarde van de oudere modellen) bij het uitkomen van nieuwe modellen. Nou, die loopt gewoon door. Recent is de iPhone 4s geintroduceerd met daarbij het vernieuwd OS: IOS5. IOS5 draait niet alleen op de 4s, maar ook op het vorige model, de 4, en op het model daarvoor, de 3gs. Dat laatste model komt uit 2009. slechts 2 jaar oud zul je misschien wel zeggen, maar ik hoef jou niet te vertellen dat ontwikkelingen op dit gebied ontzettend snel gaan. 2 jaar is daarmee een erg lange periode. Een 3gs is dankzij die ondersteuning (maar ook omdat de prestaties en gebruikersgemak nog steeds bij de tijd zijn) verre van afgeschreven en doet het op de 2de hands markt nog gewoon erg goed; wat dus aangeeft dat oudere versies bij het uitkomen van een nieuwe versie niet waardeloos zijn. Het zelfde geldt voor de iPad, de iPad 2 heeft er niet voor gezorgd dat de iPad 1 meteen waardeloos is, op de 2dehands markt doet een iPad 1 het nog steeds erg goed en krijg je nog steeds een goede prijs voor een iPad 1.

Jij noemt het een hype, ik zeg dat Apple goede producten op de markt zet. Producten die dankzij de sterke (en dominante) mening en heldere visie (waar hij dus na zn dood om gelouwerd werd) van steve jobs bij het publiek aanslaan.

Ik vind dat je je een beetje op een prive/story niveau begeeft. Je laat je -met alle respect, want je kunt natuurlijk per slot van rekening niet àlles weten- onderbuikgevoelens sterk leiden bij je kijk op Apple (dat idee kreeg ik ook al in het saab topic). Zoals ik eerder aangaf ben ik geen apple fanboy, maar ook ik zie wel dat apple erg goede producten neerzet. Het feit dat andere merken apple qua looks en bedieningsgemak massaal kopieren (zie oa die afbeelding van tablets in een eerdere reactie van me) geeft aan dat de producten van apple erg sterk zijn. En het publiek ziet dat ook en is daar bereid voor te betalen. Bovendien, alsof samsung modellen niet duur zijn...

Wat dat betreft zie ik ook een grote vergelijking tussen VW en apple, bij VW worden resultaten en media-beoorselingen al snel onder de noemer arrogantie, subjectiviteit of geldklopperij geschoven, alsof het VW kopende publiek of het apple kopende publiek in een waas leven en zich zonder verzet en klakkeloos katen leiden door media en subjectieve verhalen. Alsof enkel peugeot, citroen of volvo rijders (of htc, samsung kopers) nuchter en een puur objectieve keuzes hebben gemaakt. Zulke merken kunnen in de ogen van dergelijke sceptici het nooit goed doen.

Je zo afzetten tegen een merk (zoals jij of total loss dat hier doen) omdat een merk arrogant zou zijn of het puur op je geld uit zijn, voor mij geeft het aan (wederom, met alle respect, zit ik fout, je hebt alle gelegenheid om erop te reageren en me in te laten zien dat je het anders ziet) dat je je laat leiden door je onderbuikgevoelens en conclusies trekt terwijl je eigenlijk niet precies weet hoe de vork in de steel zit. Je kan je afzetten van een merk omdat je vindt dat het merk gehypt wordt, maar is dat reeel? Apple heeft een ontzettend goede marketingsmachine, een waar andere merken jaloers op zijn. Apple adverteerd (bijna) nooit (zie samsung in the voice of holland), en toch weet het publiek precies waar apple mee gaat komen. Dat heeft niks met arrogantie te maken, dat heeft met een sterke visie (jobs) te maken plus het zorgen voor een omgeving die dat kan opleveren wat jij (jobs) voor ogen heeft, met andere woorden, je zorgt voor de juiste mensen op de juiste plek binnen je bedrijf. Een sterke visie zonder daar consessies aan te doen heeft altijd een goed product tot resultaat, niet alleen in de IT of telecommunicatie-wereld. En ook daar weer parallellen met VW en -vind ik- audi.

Aan (enorm goede) de verkoopcijfers van apple kun je (zoals wat jij doet) de conclusie trekken dat het publiek in de (arrogante) praatjes van apple trapt en daarmee die hele groep kopers kwalificeren als makke schapen die slaafs in arrogantie trappen, je kunt ook zeggen dat apple ijzersterke producten neer heeft gezet waar het publiek dankzij een goede visie achter die producten ook van in ziet dat die producten kloppen en daar bereid is voor te betalen (nogmaals, concurrenten zijn niet ontzettend goedkoper, in veelmgevallen zelfs stukken duurder (tablets)). Hetzelfde geldt voor VW.
Het is maar net hoe je in het leven staat, hoe objectief je producten kunt beoordelen.

Er zijn diverse overeenkomsten tussen Apple en VW. Maar ook grote verschillen.
Waar Apple met de vormgeving van computers nog steeds boven die van andere merken uitsteekt bungelt VW onderaan de design ladder.
Saai, dom, totaal geen durf.
IMG_1464.jpg

In slaap vallen achter het stuur zou ik hier van :)
En dat geldt -on topic- ook weer voor de up. Die lijkt op wat Fiat, Daihatsu e.a. zo'n 10 jaar geleden op de markt hebben gezet.

@ CO2: Voor iemand die zijn afkeer voor VW zo sterk naar voren laat komen, ben je wel heel erg veel aanwezig in de VW-topics om je gal maar te kunnen spuwen. Je komt heel erg gefrustreerd over!

Ik volg de actieve topics en dat zijn helaas dus mn de FAG topics.
En zoals jij nu op mij reageert, reageer ook op wat ik in die topics tegen kom.

klopt het dat hier nog niets te zien is van de 5deurs up?
en waarom eigenlijk niet..

Wouter82 zei:
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Ik volg de actieve topics en dat zijn helaas dus mn de FAG topics.

Dan hoef je toch nog niet te reageren? :rolleyes:

Het is toch ook niet verboden? En dan hoeven de fanboys weer niet op CO2 te reageren, hetgeen eveneens niet verboden is...............ect.

Ach, CO2 is de grootste trol van het forum. Laat hem maar lekker trollen, voor straf zal ik nog een plaatje van een Up! posten:
volkswagen-up-gereden.jpg

Tsja, Apple is gewoon overgewaardeerde peperdure hipstermeuk, leuk als je wilt patsen met je laptop in een of andere hippe koffietoko. Toshiba incl. Windows 7 FTW! Dat is even mijn ongezouten mening over de fruitautomaat. Hier onder een wat genuanceerde uitspraak over VW!:)

VW maakt nette auto's die door velen gewaardeerd worden. Ze zijn niet goedkoop, maar ook niet significant duurder dan de directe concurrentie. Er zijn natuurlijk altijd mensen die tegendraads zijn en daarom VW's tot op het bot gaan afkraken. Ok, dat kan, maar VW is natuurlijk niet voor niets een van de grootste autofabrikanten ter wereld. Ze maken een product dat heel veel mensen aanspreekt, dus het is natuurlijk een beetje naïef om te zeggen dat VW's heel lelijk of heel slecht zijn. Dat zou betekenen dat je eigen smaak heel erg afwijkt van de geldende norm. Dat is geoorloofd, maar je moet natuurlijk niet gek opkijken als niemand je serieus neemt.

maar we kunnen dus stellen dat de 5 deurs via RTL officieel is?

8wyzog.jpg

Wat versta jij onder officieel? Hij is niet officieel voorgesteld, maar dat is dus wel de definitieve versie.

blijft een vreemde situatie vind ik..
nergens foto materiaal te vinden van die up 5 deurs, maar hij duikt wel op in een RTL+VW-commercial

dat hij dus al wel te zien is SML...
wanneer gaat hij onthuld worden? één dezer dagen neem ik aan?

Mij ook, daarom ben ik zo verbaasd. Ik verwacht gewoon een nieuw model in ieder geval.

[size=large]Gereden: Volkswagen Up 60 pk[/size]

Eerder maakten we tijdens een voorintroductie al kennis met de 75 pk sterke Volkswagen Up. Vandaag en morgen introduceert VW de nieuwe A-segmenter officieel, dus grepen we onze kans voor een uitgebreide rit met de vijftien pk 'slappere' instapper. Wil dat nog een beetje?
Volkswagen laat ons proeven aan de Up in het kakafonische centrum van Rome, en daar valt al meteen op dat de Up met 60 pk wat aanmoediging nodig heeft om van zijn plek te komen. de koppeling grijpt vroeg aan maar de turboloze driecilinder heeft wel wat toeren nodig om lekker wakker aan te voelen. Ben je eenmaal onderweg, dan trekt hij er redelijk aan terwijl de souplesse na overschakelen helemaal niet tegenvalt. Dat schakelen gaat overigens aangenaam licht. De schakelindicator geeft al vrij vroeg aan dat je mag opschakelen, en zelfs bij vijftig in de vijfde versnelling gaat de motor niet bokken. Verwacht echter niet dat de basis-Up dan vlot reageert, want inhaalacties zonder terugschakelen vragen heel wat geduld.

Volwassen
Wat verder opvalt is de fraaie stilte waarmee het kleine blokje zijn werk doet. Het schutbord dat de driepitter scheidt van de inzittenden is goed geisoleerd, en dat is heel wat aangenamer dan de duidelijk hoorbare motortjes in bijvoorbeeld de Toyota Aygo. Daarnaast merk je alleen bij stationair toerental wat kleine trillingen, maar die storen nauwelijks. Sowieso doet de Up (wat je volgens Volkswagen tegenwoordig standaard mét uitroepteken schrijft, maar dat terzijde...) aangenaam volwassen aan.

De uitgebreide Eerste Ronde met de lichtst gemotoriseerde Volkswagen Up is komende week te lezen in AutoWeek 44, die vanaf woensdag 2 november overal te koop is. Wil je zien of een - laten we zeggen - goed doorvoede Hollandse kerel een beetje past in deze nieuwe compacte auto? Hou ook dan vooral deze site in de gaten, want uiteraard komen we snel met het filmpje!

m1eyu8jbhlhf.jpg

m1eyu8jbt5hh.jpg

m1eyu8jbg3hg.jpg

m1eyu8jbuchi.jpg

m1eyu8jbw3h8.jpg

bron Autoweek

Mach1 zei:
Wil je zien of een - laten we zeggen - goed doorvoede Hollandse kerel een beetje past in deze nieuwe compacte auto?
Welke kerel wil er in zo'n damestasje rondrijden?

Terug
Bovenaan