Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

De Suzuki Swift is ongeveer 1.000 euro duurder qua aanschaf. Daarvoor heb je meer auto, die minder weegt (goedkoper in de wegenbelasting), zuiniger is en luxer is. Die meerprijs heb je vlot terugverdiend!

C3 PureTech 68 Live - € 16.210
Fiesta 1.1 75pk Trend - € 16.370
i20 1.0 T-GDI 100 i-Drive - € 16.247
Mazda2 SkyActiv-G 75 S - € 15.100
Opel Corsa 1.2 - € 16.100
208 Like 1.2 PureTech 75 - € 16.750
Ibiza 1.0 MPI 80pk Reference - € 15.875
Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Active - € 16.305
Swift 1.2 Smart Hybrid Comfort - € 16.787
Polo 1.0 65pk Trendline - € 16.900
Up 1.0 60pk - €15.580

Hij moet nu wel erg luxe uit zijn gevoerd... wat een belachelijke prijzen zeg

De auto moet tegenwoordig wel uitontwikkeld zijn en voor een habbekrats te krijgen zijn bij Action of Alibaba. Maar het tegendeel is waar. Lang leve de Roverheid.

GT 1973 zei:
De auto moet tegenwoordig wel uitontwikkeld zijn en voor een habbekrats te krijgen zijn bij Action of Alibaba. Maar het tegendeel is waar. Lang leve de Roverheid.
In dat vreselijke populaire taalgebruik ga ik niet mee, maar je ziet wel dat de up vanaf zijn introductie qua netto prijs nauwelijks gewijzigd zijn. Pas nu is die verhoogd. Maar de consumentenprijs is vanaf de introductie al fors gestegen. Inmiddels zit er een aardige sloot BPM op een up!.

GT 1973 zei:
De auto moet tegenwoordig wel uitontwikkeld zijn en voor een habbekrats te krijgen zijn bij Action of Alibaba.

Misschien moet de Action een restpartij Weikeru's voor een bodemprijs op de kop tikken. Rijden in iets wat lijkt op een Up voor de prijs van een fiets.:T

vw-up-clone-1.jpg

Barri zei:
ducruud zei:
En weer geen 3 deurs. Erg jammer PON.
Haha! De driedeurs wordt gewoon niet verkocht in Nederland. Waarom zou je dan de moeite doen m wel hier te voeren?

In het begint toen de 3 deurs nog te koop was, werd hij volgens mij bijna net zoveel verkocht als de 4 deurs.
Denk dat PON op de 4 deurs gewoon meer marge heeft.:(

In Duitsland is een driedeurs vrij populair, in Nederland wil niemand m. Die gedachte over de marge is echt kul. An de andere kant, als ie niet verkocht wordt is er geen marge dus wat dat betreft klopt het wel ;)

Nieuw aanbod:
up! 1.0 € 16.900
up! 1.0 R-Line € 19.400
up! 1.0 GTI € 22.800

"De e-up! is terug van weggeweest." ( https://www.volkswagen.nl/modellen/up/e-up )

e-up! € 25.850
e-up! Style € 27.200

De e-up! heeft (bijna) geen concurrentie in eigen huis meer, de laatste Citigo's worden op kenteken gezet en de Mii gaat deze maand eveneens uit productie, al is er nog een aardige voorraad.

Ter vergelijking: de Renault Twingo 1.0 SCe 65 kost minimaal € 14.490 en de Twingo Electric minimaal € 20.690. De Twingo is standaard echter duidelijk minder rijk uitgerust en komt veel minder ver op een volle lading stroom. Dat laatste geldt nog sterker voor de Smart Forfour Electric (vanaf € 23.995) De Fiat 500e Action (23,8 kWh) is er vanaf € 24.900, de 42 kWh-variant kost minimaal 28.600 euro.

De particuliere koper kan misschien beter eens kijken naar het enorme aanbod (honderden) aan bijvoorbeeld Mii's/Citigo's/ups op voorraad, zoals deze voor 17,5 duizend euro.

Maar binnen een uur vol aan de snellader? Dat lijkt me stug, want hij laadt nog steeds maar met 22 kW denk ik?

Barri zei:
Maar binnen een uur vol aan de snellader? Dat lijkt me stug, want hij laadt nog steeds maar met 22 kW denk ik?

"*** De indicatieve laadtijd is 4 uur en 8 minuten voor 80% en geldt voor een wallbox op wisselstroom (7,2 kW). Met een 40 kW-gelijkstroomlader en het Combined Charging System (CSS) duurt opladen tot 80% maar 1 uur."

Aan de gewone laadpaal helaas nog steeds met 1-fase, dat doet de Twingo 3 keer sneller.

Ik refereer aan dit artikeltje: <https://www.volkswagen.nl/nieuws/volkswagen-e-up-terug-van-even-weggeweest/>
Opladen gaat razendsnel: zet de auto bij een snellader, ga een uur lunchen of vergaderen en als je terugkomt is de accu weer vol.

Maar wel 40kW laden dus? Ik dacht 22 max.

De Citigo hebben wij eigenlijk alleen maar aan het thuis stopcontact geladen. Het aantal keer aan een laadpaal is op twee handen te tellen (als ik toch op kantoor ben met de Citigo, want dan heb ik tenminste een fatsoenlijke parkeerplek :D).

Barri zei:
De Citigo hebben wij eigenlijk alleen maar aan het thuis stopcontact geladen. Het aantal keer aan een laadpaal is op twee handen te tellen (als ik toch op kantoor ben met de Citigo, want dan heb ik tenminste een fatsoenlijke parkeerplek :D).

Als je thuis kunt laden is 1-fase natuurlijk wel goed te doen, voor mijzelf zou het wel een struikelblok zijn.

VW e-Up ist wieder bestellbar
Der Volkswagen e-Up ist wieder im Konfigurator verfügbar und startet zu Listenpreisen ab 30.950 Euro ohne staatliche Förderung.
https://www.golem.de/news/konfigurator-vw-e-up-ist-wieder-bestellbar-2212-170658.html

Dat is dus meer dan een MG4 kost in Duitsland o_O

Carfanatic zei:
VW e-Up ist wieder bestellbar
Der Volkswagen e-Up ist wieder im Konfigurator verfügbar und startet zu Listenpreisen ab 30.950 Euro ohne staatliche Förderung.
https://www.golem.de/news/konfigurator-vw-e-up-ist-wieder-bestellbar-2212-170658.html

Dat is dus meer dan een MG4 kost in Duitsland o_O

Geen wonder dat de aandelenkoers keldert, ICE modellen blijven achter in verkoop en BEV ook ondanks hele grote investeringen in het MEB platform voor dedicated BEV's.

Waarom moet ie zo duur zijn? De kostprijs van de onderdelen zal toch wel lager zijn? En de ontwikkelingskosten zijn allang afgeschreven. Biedt m voor tegen de 20k aan en je hebt een topper in handen.

Terug
Bovenaan