Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ha, zeker! Helaas doet Imgur even niet mee, ik kan ze dus niet doorplaatsen. Wat daar mis gaat…

Prachtig gebied daar onder in Duitsland, daar kun je mooie plaatjes schieten. We zijn benieuwd naar de beelden funf!

Geld uitgeven aan een oldtimer een auto waar je plezier van hebt, waar mee je naar autobeurzen/shows kan gaan, een auto waar je trots op kan zijn dat je hem weer opgeknapt hebt, een auto waar andere complimenten over geven, maar niet in een oude Mercedes die op de sloop hoort en waar je niet eens de stad mee in kan omdat je Euro 0 hebt.

Vorige week de 300e laten ophalen, een hele laag stof en hier en daar wat roest. Het gaat eindelijk gebeuren, bodemloze put! Geef elke euro met plezier uit.

Deze week op Sicilië, lekker door het eiland banjeren in een Stelvio en elke dag genieten van primis en secondis.

Als alles een rationele reden moest hebben dan reden we allemaal Toyota en gingen we nooit uit eten.

Heerlijk om weer bijgelezen te hebben! Voorjaar is begonnen en het kriebelt ergens om weer een cabrio te kopen.

Ga je de 300E aanpakken SJ? Leuk! Houd ons op de hoogte(y).

Mijn 230E krijgt zaterdag een onderhoudsbeurt en wat dingetjes moeten even nagekeken en verholpen worden, na een tijdje stil staan heeft ie even wat liefde nodig.

En gisteren met de Vette en de 116 een rondje langs de bloeiende tulpen gemaakt, zorgt elk jaar weer voor mooie plaatjes.

guczJ1b.jpg

RKsxN96.jpg

7kwk1U4.jpg

yp7xcYN.jpg

Het was er weer voor!

Iedereen klaar voor een nutteloos item over E30 nieren?

Onlangs zag ik op Instagram een dame nieuwe OEM nieren monteren op haar E30. Het was me wel eens opgevallen dat ik compleet dichte nieren op m’n ouwe BMW E30 had.

349-D7-A0-E-1-B82-4728-A33-A-D744589-D5387.jpg

Op Instagram een verhaaltje over een dame die haar zwarte nieren netjes verving door OEM open nieren, gelukkig kon ik het verhaaltje stopzetten en het onderdeelnummer goed in beeld krijgen. Enkele dagen later ophalen bij de BMW dealer, zo grappig!

Op de meeste E30’s zijn de nieren een kwart dicht, die van mij bleek winternieren te hebben?! Ook OEM maar je ziet het niet vaak. Soms op oudere E30’s. Vooral de 323i.
Helemaal open nieren had ik nooit OEM gezien; blijkt van een M3 EVO. Gewoon dus nog nieuw te koop en niet eens M prijzen!

CC02-BE75-AE33-4-B47-B4-D7-8-E1-DF4-F72678.jpg

Zo zien de meeste E30 nieren eruit. Ook OEM, maar dat kwart dichte staat m.i. niet heel fraai..

63-B1-D85-D-0990-4821-82-F8-DE3119-DFFB49.jpg

Hier de oude dichte nieren en de splinternieuwe open variant, nieuw in de verpakking.

Proef op de som vandaag, kan placebo effect zijn maar ik denk te voelen dat ie lekkerder oppakt vanwege de koeling.
Je ziet het verschil overigens amper, het is krek hetzelfde model enkel kan ie nu ademen door de spijltjes.

Laatst bewerkt:
Hahahaha, daar zijn heel veel filosofieën over, meer of minder lucht door de grill.... Maar voor degene die veel prestaties (= veel warmte ontwikkeling) verlangen geen slechte keus.

Ja daar kan je hele topics over volschrijven!
In mijn geval was het geen gevalletje meer of minder maar überhaupt lucht :giggle:

Altijd gedacht dat die deels dichte nieren pas zijn toegepast op het vorige model 7-Serie LCI (waarbij het dan ook heel erg opviel), nooit geweten dat zelfs een historisch model als de E30 dat al had.

Heel lang geleden hadden ze bij BMW nog microfiches met de onderdelen erop. Kon simpel op zien wat in welk land en bij welke motor/chassisnr standaard werd uitgeleverd én of het onderdeel ook op andere modellen paste. Bijvoorbeeld draagarmrubbers vooras van een M3 M30 (Het gat voor de bout zit uit het midden en het rubber was massief, zonder sleuven) paste ook probleemloos op een 316i. Zo ook deze vele types grilletje terug te vinden.

Dat is nu in een handomdraai te zien op:
https://www.realoem.com
Voor de klassieke modellen kan je klikken op ‘Catalog Classic’.
De uitwisselbare onderdelen zijn mooi inzichtelijk; als je klikt op het onderdeel zie je alle modelcodes waar het onderdeel ook op gebruikt is. Tevens kan je zien of er een vervang onderdeel leverbaar is mocht het oorspronkelijke artikel niet meer leverbaar zijn.

Meestal app ik het onderdeelnummer door naar de BMW dealer en kan ik het binnen 2 werkdagen ophalen.

Klopt! Ik had dat ook gezien. Grappig ook dat de Europese versie standaard booskijkers heeft…
Bij BMW zeiden ze dat ook de aanwezigheid van airco een verschil in grille en wellicht ook nieren oplevert.

Neemt niet weg dat de volledig dichte variant waarschijnlijk maar heel kort gebruikt is. Enerzijds enkel in de vroege series -waarbij op internet foto’s opvallend vaak de 323i te zien is- en anderzijds paar keer als wintergrille benoemd.
Hoe dan ook rij ik er in de winter niet in, dus open die handel.

Hier een mooi voorbeeld. Lijkt me een originele 323i te koop bij PC.
Dichte nieren.

Ga je de 300E aanpakken SJ? Leuk! Houd ons op de hoogte(y).

Mijn 230E krijgt zaterdag een onderhoudsbeurt en wat dingetjes moeten even nagekeken en verholpen worden, na een tijdje stil staan heeft ie even wat liefde nodig.

Yes! Eerst technisch, dan optisch. Beginnen met verse vloeistoffen, nieuwe banden, remmen, accu en even kijken wat er meer nodig is zodra ze bezig zijn met de oude dame. Hoop deze week te horen wat ze gevonden hebben!

Liefde hebben we genoeg voor onze auto’s.

oIdjPkf.jpg
Een hoop nieuws zo te lezen. Prachtige veranderingen/uitbreidingen van wagenparken, of kunnen we beter het woord ‘collectie’ gaan gebruiken. Gave M4, heerlijke Corvette (jongensdroom!), een startende zoektocht naar de ideale R129 teveel om op te noemen.

Heb de afgelopen maanden vooral gelezen, maar kon de tijd niet vinden iets te posten.

Ben nu onderweg in Noord Italië met een Funfer-Doppelpack. Een weekje met het gezin en zwager met gezin. Helaas kreeg hij de week voor de vakantie pech met zijn auto en de vervangauto (Kia Picanto) was nu niet echt een verlokkend idee om met bagage en 2 kinderen op en neer te rijden. Heb hem dus de E61 geleend.
Wel leuk om zo te kunnen wisselen tussen beide auto’s. Beide zijn heerlijke cruisers, maar op een andere manier.

Hebben Venetië bezocht, net als Salo en Riva. In een paar dagen richting het noorden. Als het weer het toelaat dan via een bergpas naar Imst voor een rondje met de langste alpinecoaster van Europa (volgende de exploitant van de baan ;) ) en dan kalmpjes naar huis. Heenweg was een aaneenschakeling van Baustellen en files. Dat doen we op de terugweg anders - we hebben geen haast en kunnen als de zin er niet meer is een hotel nemen. Wellicht nog familie bezoeken in Wiesbaden.

In de week voor de vakantie zelf op en neer naar Rostock geweest. En dan komt toch maar weer naar boven wat een fijne reisgenoot een een G30 is. Op de heenweg naar Italie met de E61 gereden, is een oudere auto, maar wat een fijne reisgenoot. Cruise op 140 a 150 en met een rust in het onderstel en enorme koersvast leg je snel grote afstanden af.

Vorig jaar de met de E61 naar Portugal op en neer geweest. Bewust met de station (luchtvering achteras) en meer ruimte voor dozen wijn ;).

Nou ja, qua wagenpark hang ik tussen gevoel en verstand. De E61 heeft inmiddels 215000km op het klokje maar loopt en schakelt nog perfect. Staat van onderhoud is top. Begin dit jaar nog de carterpakking en een paar draagarmen laten doen. Wil wel wat anders, zeker omdat de vervoersbehoefte in het gezin anders is geworden, maar weet niet wat. De auto bevalt gevoelsmatig gewoon nog erg goed. Fijn om een station bij huis te hebben, zeker omdat we nog steeds niet alle verbouwingen klaar hebben en dus nog wel eens spullen moeten halen. Voor de leuk wel eens zitten kijken naar een Golf 7 GTI (5 deurs, DSG met stoffen bekleding), een S212 of F11 met 4-pitter of zelfs een i3.

De G30 heeft inmiddels 165000km gereden, en doet gewoon z’n werk. Speel met de gedachte om deze te vervangen voor een LCI G30/G31 danwel G32,of te wachten op de nieuwe 5. Heb daarvoor de laatste tijd een paar proefritten gemaakt in oa een 530e en 545e - maar kan me nog niet helemaal overtuigen. Ja voor het wat nieuws willen hebben, nee voor de logica (investering vs gevoel van meerwaarde)

En toen zag ik bovenstaande foto met beide auto’s - wat een mooi setje. Is wellicht niet 100% perfect, maar komt heel dicht bij. Denk dat ik de E61 van de zomer qua interieur maar eens helemaal ga reinigen en investeren in verse matjes en de G30 nog lekker een jaartje of wat doorrij.

Macan is ook gaaf Flieger! Perfecte gezinsauto denk ik. Ik heb inmiddels een kleine man thuis van nu 2,5 dus ik wil ook eens gaan kijken naar iets anders. Huidige auto's zijn allemaal net niet handig.

Dank! De Macan kan een hele hoop! En goed rijden is daar zeker een van, maar ook groot zat voor een gezin. Het zit allemaal ook heel goed in elkaar en de kwaliteit straalt er (nog steeds) van af in het interieur (wel dashboard en portieren in leder kiezen). En dat wapen op het stuur blijft ook speciaal..

@MB 300SL: Gaaf de witte 230E! Je laat er geen gras over groeien met het vullen van je garage!

Mooie jaren ‘80 foto van een BMW showroom, H&T in Leeuwarden. Heel herkenbaar plaatje, had ook bij de dealer hier in het dorp kunnen zijn. Prachtige tijd, prachtige modellen!
lSMgVc9.jpg

Laatst bewerkt:
Een W124 hoeft wat mij betreft niet ruim in de opties te zitten, dat kale heeft eigenlijk ook wel wat bij zo’n robuuste oudere auto. Maar 3 dingen moeten naar mijn mening minimaal aanwezig zijn: een schuifdak, hoofdsteunen achterin en een armsteun aan de voorstoel. Bij mijn 230E waren de 1e 2 items aanwezig, de 3e ontbrak. Maar gelukkig heb ik er één gevonden in de juiste stof en in een nette staat. Hij was heel strak maar wel wat smoezelig, maar na wat poets-/borstel-/boenwerk ziet ie er gewoon als nieuw uit. “Fabrieksnieuw” zou het poetsmannetje uit Brabant zeggen :D

sTZpcD1.jpg

Als je zo die armsteun ziet vraag je je toch af waar het mis is gegaan met fabrikanten om geen stevige stoffen bekleding (al dan niet met ingetogen patroon) of velours aan te bieden.

Nou zeg dat wel. De stoffen bekledingen die merken als BMW en Mercedes in de jaren ‘80 leverden, ik zou ze zo weer bestellen. Eigenlijk veel mooier dan het leer van tegenwoordig.

cQWl6om.jpg

Laatst bewerkt:
oIdjPkf.jpg
Een hoop nieuws zo te lezen. Prachtige veranderingen/uitbreidingen van wagenparken, of kunnen we beter het woord ‘collectie’ gaan gebruiken. Gave M4, heerlijke Corvette (jongensdroom!), een startende zoektocht naar de ideale R129 teveel om op te noemen.

Heb de afgelopen maanden vooral gelezen, maar kon de tijd niet vinden iets te posten.

Ben nu onderweg in Noord Italië met een Funfer-Doppelpack. Een weekje met het gezin en zwager met gezin. Helaas kreeg hij de week voor de vakantie pech met zijn auto en de vervangauto (Kia Picanto) was nu niet echt een verlokkend idee om met bagage en 2 kinderen op en neer te rijden. Heb hem dus de E61 geleend.
Wel leuk om zo te kunnen wisselen tussen beide auto’s. Beide zijn heerlijke cruisers, maar op een andere manier.

Hebben Venetië bezocht, net als Salo en Riva. In een paar dagen richting het noorden. Als het weer het toelaat dan via een bergpas naar Imst voor een rondje met de langste alpinecoaster van Europa (volgende de exploitant van de baan ;) ) en dan kalmpjes naar huis. Heenweg was een aaneenschakeling van Baustellen en files. Dat doen we op de terugweg anders - we hebben geen haast en kunnen als de zin er niet meer is een hotel nemen. Wellicht nog familie bezoeken in Wiesbaden.

In de week voor de vakantie zelf op en neer naar Rostock geweest. En dan komt toch maar weer naar boven wat een fijne reisgenoot een een G30 is. Op de heenweg naar Italie met de E61 gereden, is een oudere auto, maar wat een fijne reisgenoot. Cruise op 140 a 150 en met een rust in het onderstel en enorme koersvast leg je snel grote afstanden af.

Vorig jaar de met de E61 naar Portugal op en neer geweest. Bewust met de station (luchtvering achteras) en meer ruimte voor dozen wijn ;).

Nou ja, qua wagenpark hang ik tussen gevoel en verstand. De E61 heeft inmiddels 215000km op het klokje maar loopt en schakelt nog perfect. Staat van onderhoud is top. Begin dit jaar nog de carterpakking en een paar draagarmen laten doen. Wil wel wat anders, zeker omdat de vervoersbehoefte in het gezin anders is geworden, maar weet niet wat. De auto bevalt gevoelsmatig gewoon nog erg goed. Fijn om een station bij huis te hebben, zeker omdat we nog steeds niet alle verbouwingen klaar hebben en dus nog wel eens spullen moeten halen. Voor de leuk wel eens zitten kijken naar een Golf 7 GTI (5 deurs, DSG met stoffen bekleding), een S212 of F11 met 4-pitter of zelfs een i3.

De G30 heeft inmiddels 165000km gereden, en doet gewoon z’n werk. Speel met de gedachte om deze te vervangen voor een LCI G30/G31 danwel G32,of te wachten op de nieuwe 5. Heb daarvoor de laatste tijd een paar proefritten gemaakt in oa een 530e en 545e - maar kan me nog niet helemaal overtuigen. Ja voor het wat nieuws willen hebben, nee voor de logica (investering vs gevoel van meerwaarde)

En toen zag ik bovenstaande foto met beide auto’s - wat een mooi setje. Is wellicht niet 100% perfect, maar komt heel dicht bij. Denk dat ik de E61 van de zomer qua interieur maar eens helemaal ga reinigen en investeren in verse matjes en de G30 nog lekker een jaartje of wat doorrij.
Lekker setje hoor. De G30 vind ik echt heel erg mooi, LCI oogt wellicht wat frisser maar vind de pre-LCI fraaier. je hebt er al mooi wat km’s op staan, beetje betrouwbaar tot nu toe? Is toch een 530i?

Mooie foto, wij hadden vroeger een lichtgroene e23, daarmee is mijn autoliefde begonnen denk ik, toen ik die als 4 jarige ging wassen :D

stof vind ik eigenlijk ook veel fijner dan leer, zeker dat velours van MB destijds. En nu komen ze met nepleer omdat dat goedkoper voor ze is, ehm voor een betere wereld. Doe mij dan lekker weer gewoon stof.

Je ziet de switch weer een beetje komen. Niet direct stof, maar wel bijvoorbeeld wol. Diverse Volvo's maar ook de Skoda Enyaq zijn met wollen bekleding leverbaar. Dat is wat mij betreft een stuk chiquer dan leer.

Bij Mercedes was Pullman destijds ook duurder dan leer. En terrecht, het is ook veel mooier en sfeervoller, en als er goed mee wordt omgegaan dan blijft het ook heel lang mooi. In mijn 116 ziet het er na 46 jaar nog als nieuw uit, al scheelt het wel dat die veel binnen heeft gestaan waardoor het nauwelijks verschoten is door de zon.

Laatst bewerkt:
Lekker setje hoor. De G30 vind ik echt heel erg mooi, LCI oogt wellicht wat frisser maar vind de pre-LCI fraaier. je hebt er al mooi wat km’s op staan, beetje betrouwbaar tot nu toe? Is toch een 530i?
De auto is bijzonder betrouwbaar. Behoudens normaal onderhoud geen enkel mankement of reparatie nodig gehad. Scheelt wellicht dat we deze vooral gebruiken voor lange afstanden (50km+) en de boel dan ook lekker goed warm wordt. Wel een beetje gedoe gehad in het begin met afstemming onderstel - voor mijn zin is de auto ietwat te zoekerig en zijwindgevoelig. Vooral op zomerbanden en hogere snelheden (150 km/h+). Daar in het begin wel wat tijd in gestopt met de dealer om de juiste afstelling en bandenspanning te vinden. Maar goed - mij valt het op, een ander is daar wellicht minder gevoelig voor. Heb zelf een hekel aan trillingen en nerveus rijgedrag. De auto is een 520i. Wel middels een BMW PPK indertijd laten chippen naar (ik meen) 205pk maar vooral een hele bult NM erbij bij lage toeren wat de boel net wat levendiger maakt.

Ik was even een tijdje wat minder afwezig hier door algehele drukte (en een vers kind). Maar er is nu toch weer wat te vertellen, want er is een trotse Teutoon aan de garage toegevoegd.

Bas van Putten schreef er een juichende review over toen 'ie nieuw was: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/audi-a3-sportback/

We spreken in mijn geval over een exemplaar uit 2007, in de kleur die op de plaatjes staat, voorzien van de 1.8 TFSI met 160 pk.

Nou, barst maar los dan ;-)

Bij Mercedes was Pullman destijds ook duurder dan leer. En terrecht, het is ook veel mooier en sfeervoller, en als er goed mee wordt omgegaan dan blijft het ook heel lang mooi. In mijn 116 ziet het er na 46 jaar nog als nieuw uit, al scheelt het wel dat die veel binnen heeft gestaan waardoor het nauwelijks verschoten is door de zon.
Die Pullman bekleding was ook wel echt geweldig. Jammer inderdaad dat zoiets nu niet meer leverbaar is, ik zou daar ook best eens voor willen kiezen in plaats van leer. Bij leer moet je tegenwoordig echt letten op de kwaliteit. Ik vind die toch regelmatig ondermaats.

Ik was even een tijdje wat minder afwezig hier door algehele drukte (en een vers kind). Maar er is nu toch weer wat te vertellen, want er is een trotse Teutoon aan de garage toegevoegd.

Bas van Putten schreef er een juichende review over toen 'ie nieuw was: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/audi-a3-sportback/

We spreken in mijn geval over een exemplaar uit 2007, in de kleur die op de plaatjes staat, voorzien van de 1.8 TFSI met 160 pk.

Nou, barst maar los dan ;-)
Haha, gefeliciteerd! Natuurlijk eerst met de gezinsuitbreiding, maar ook met je Audi. Fijne wagen hoor!

Klopt! Ik had dat ook gezien. Grappig ook dat de Europese versie standaard booskijkers heeft…
Bij BMW zeiden ze dat ook de aanwezigheid van airco een verschil in grille en wellicht ook nieren oplevert.

Neemt niet weg dat de volledig dichte variant waarschijnlijk maar heel kort gebruikt is. Enerzijds enkel in de vroege series -waarbij op internet foto’s opvallend vaak de 323i te zien is- en anderzijds paar keer als wintergrille benoemd.
Hoe dan ook rij ik er in de winter niet in, dus open die handel.

Hier een mooi voorbeeld. Lijkt me een originele 323i te koop bij PC.
Dichte nieren.
Mooi dat die onderdelen gewoon nog nieuw te krijgen zijn en een heerlijke upgrade zo. Nauwelijks zichtbaar, maar voor jou toch lekker.

@Snipe, proficiat met de A3. Zo eentje heb ik ook nog gehad (zelfs nog de 2.0FSI uit de review haha), ook een 1.8 TFSI 160pk, die overigens makkelijk heerlijk te chippen is mocht dat wenselijk zijn. Was een heerlijke auto inderdaad. Tripje Berlijn vloog over de autobahn voorbij evenals de alpen. Een mooie allrounder vooral.

Wel een beetje gedoe gehad in het begin met afstemming onderstel - voor mijn zin is de auto ietwat te zoekerig en zijwindgevoelig. Vooral op zomerbanden en hogere snelheden (150 km/h+). Daar in het begin wel wat tijd in gestopt met de dealer om de juiste afstelling en bandenspanning te vinden. Maar goed - mij valt het op, een ander is daar wellicht minder gevoelig voor. Heb zelf een hekel aan trillingen en nerveus rijgedrag.

Dat was destijds bij de F10/11 ook wel een dingetje, zijn toen wel wat forum-topics over volgeschreven. Zelf heb ik eigenlijk nooit problemen ervaren bij de F11, maar mijn vrouw vond hem altijd wel wat zoekerig. En nu ik de E-Klasse heb kan ik ook wel vaststellen dat die koersvaster is dan de 5-Serie. Bij de BMW moest je meer corrigeren, de Mercedes rijdt meer als een trein op de rails. Ik denk dat dit verschil er ook altijd wel geweest is tussen beide merken en wat de één daarbij als een nadeel ervaart ziet de ander juist als een voordeel (sportief vz comfortabel)

Laatst bewerkt:
het enige echte nadeel bij sommige BMW’s is voor mij het veergedrag. Dat verschilt per model en ik heb toch vaker gemerkt dat dat voor mij wel heel nauw luistert. De E60 vond ik eigenlijk wat te stoterig en ook de G30 met sportonderstel vond ik niet fijn. De G31 met luchtvering en sportonderstel dan juist weer wel. De drie vind ik als sedan en touring messcherp, superfijne auto’s.

Ik vind mijn F31 met M-Sport onderstel heel fijn. Zeker niet te stoterig. De G20/G21 met M-Sport onderstel met 20 inch die ik een paar dagen heb gereden vond ik wel een tandje te stug. G30 moet ik nog eens uitgebreid mee rijden. Ben bang dat ik het lichtvoetige van de 3 ga missen. Voor 15k per jaar uitsluitend prive-ritten is een hele comfortabele snelwegcruiser niet helemaal wat ik zoek.
Ik zou ook wel een sedan willen. Erger me bij de F31 aan wat kraakjes achterin, een sedan is een stukje stijver en stiller.

• Leuk
Waarderingen: funf
Wij van de youngtimerbrigade zijn daar wat makkelijker in. Mijn E46 reed al goed, maar toen ik er een paar andere schokdempers op liet zetten was het helemaal fantastisch. Toen moest ik proberen om mijn E90 ook zo goed te laten rijden, maar dat is tot nu toe nooit gelukt.

• Leuk
Dat bedoel ik. Het kan echt per model verschillen. En dan ook per onderstelsoort. Altijd proefrijden dus, voor je een keuze maakt. Overigens ga ik bij M4 waarschijnlijk nog wat aanpassingen aan het onderstel doen. Ik heb wat leuke dingen op fora en youtube gezien en heb wat info opgevraagd. het zou voor het eerst zijn dat ik zoiets doe, lijkt me wel gaaf.

Ben benieuwd. Aanpassingen ten gunste van de rijeigenschappen of voor de looks?
Banden (bijv. wel/geen RFT) kunnen ook wel van invloed zijn op het weggedrag. En ook de wielmaat. Heb de 18 inch breedset, maar kan me voorstellen dat met 19 of 20 inch de boel een stuk stoteriger wordt.

Voor de looks mag hij wel iets lager en mogen de wielen iets meer naar buiten. Het zou de rij-eigenschappen ook ten goede moeten komen, zonder dat je veel comfort inlevert. Voordeel is dat het gewoon via de dealer kan, zij gaan het bij hun demo M3 ook doen. Die probeer ik dus eerst even, voordat ik er zelf aan begin.

Over de velgen twijfel ik nog. Er is een heel mooie M Performance velg leverbaar voor deze auto, maar dat wil ik toch nog eens in het echt zien...

bmw-m3-mpp-sd-02.jpg

Gouden wielen…? Is dit wel dezelfde funf als die wij hier al jaren kennen van z’n goede smaak voor prachtige ingetogen automobielen? ;):D

Zou het een midlife crisis zijn? Stiekem vind ik ze wel echt mooi, maar die kleur is idd wel heftig. Anderzijds: gouwe remklauwe hebtie al...

Ik vind de M3/M4 mooie auto's maar om nou te zeggen dat ze ingetogen zijn niet echt, dus passen de gouden wielen er ook nog wel bij.

• Leuk
Gouden wielen vind ik bij bepaalde modellen en lakkleuren ook wel gaaf.
paar maanden geleden een proefrit gemaakt in een blauwe c8 met gouden wielen, beginnende midlife crisis denk ik, maar ik vond m gaaf.
vergelijkbaar met zoiets dus,
GavFGhU.jpg

UuoSRue.jpg

Maar op gewone autos vind ik het niets, het moet wel een speciaal modelleke zijn

• Leuk
@Gullwing: Prachtig zo’n C8! Laatst stond er één bij het bedrijf waar ik mijn C3 kocht in donker roodbruin metallic met zwart/cognac leer, wat een plaatje! Maar zoiets gaat hier dik over de 2 ton. Wat doet zo’n C8 nou in de States?

@Hamer: Gaaf ! :love:

Wat doet zo’n C8 nou in de States?
ze vroegen bijna 30k extra vanwege de leverproblemen, doen we dus maar niet. Maar standaard zijn ze geloof ik vanaf 65k us oid.
In Duitsland staan ze -eu uitvoering- vanaf 95k, gewoon op D platen gaan rijden :D

Zo hebben we hier -spanje- ook amerikaanse vrienden die gewoon hun auto uit de VS hebben laten overkomen, en die rijden al jaren met een CA kenteken rond. Niemand die hier daar iets van zegt :cool:
Maar dat is het mooie van Spanje, toch een beetje een cowboy land, regels zijn er wel, maar de meesten houden zich er niet helemaal aan.

Terug
Bovenaan