Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geld uitgeven aan een oldtimer een auto waar je plezier van hebt, waar mee je naar autobeurzen/shows kan gaan, een auto waar je trots op kan zijn dat je hem weer opgeknapt hebt, een auto waar andere complimenten over geven, maar niet in een oude Mercedes die op de sloop hoort en waar je niet eens de stad mee in kan omdat je Euro 0 hebt.
Ga je de 300E aanpakken SJ? Leuk! Houd ons op de hoogte.
Mijn 230E krijgt zaterdag een onderhoudsbeurt en wat dingetjes moeten even nagekeken en verholpen worden, na een tijdje stil staan heeft ie even wat liefde nodig.
Macan is ook gaaf Flieger! Perfecte gezinsauto denk ik. Ik heb inmiddels een kleine man thuis van nu 2,5 dus ik wil ook eens gaan kijken naar iets anders. Huidige auto's zijn allemaal net niet handig.
Lekker setje hoor. De G30 vind ik echt heel erg mooi, LCI oogt wellicht wat frisser maar vind de pre-LCI fraaier. je hebt er al mooi wat km’s op staan, beetje betrouwbaar tot nu toe? Is toch een 530i?Een hoop nieuws zo te lezen. Prachtige veranderingen/uitbreidingen van wagenparken, of kunnen we beter het woord ‘collectie’ gaan gebruiken. Gave M4, heerlijke Corvette (jongensdroom!), een startende zoektocht naar de ideale R129 teveel om op te noemen.![]()
Heb de afgelopen maanden vooral gelezen, maar kon de tijd niet vinden iets te posten.
Ben nu onderweg in Noord Italië met een Funfer-Doppelpack. Een weekje met het gezin en zwager met gezin. Helaas kreeg hij de week voor de vakantie pech met zijn auto en de vervangauto (Kia Picanto) was nu niet echt een verlokkend idee om met bagage en 2 kinderen op en neer te rijden. Heb hem dus de E61 geleend.
Wel leuk om zo te kunnen wisselen tussen beide auto’s. Beide zijn heerlijke cruisers, maar op een andere manier.
Hebben Venetië bezocht, net als Salo en Riva. In een paar dagen richting het noorden. Als het weer het toelaat dan via een bergpas naar Imst voor een rondje met de langste alpinecoaster van Europa (volgende de exploitant van de baan) en dan kalmpjes naar huis. Heenweg was een aaneenschakeling van Baustellen en files. Dat doen we op de terugweg anders - we hebben geen haast en kunnen als de zin er niet meer is een hotel nemen. Wellicht nog familie bezoeken in Wiesbaden.
In de week voor de vakantie zelf op en neer naar Rostock geweest. En dan komt toch maar weer naar boven wat een fijne reisgenoot een een G30 is. Op de heenweg naar Italie met de E61 gereden, is een oudere auto, maar wat een fijne reisgenoot. Cruise op 140 a 150 en met een rust in het onderstel en enorme koersvast leg je snel grote afstanden af.
Vorig jaar de met de E61 naar Portugal op en neer geweest. Bewust met de station (luchtvering achteras) en meer ruimte voor dozen wijn.
Nou ja, qua wagenpark hang ik tussen gevoel en verstand. De E61 heeft inmiddels 215000km op het klokje maar loopt en schakelt nog perfect. Staat van onderhoud is top. Begin dit jaar nog de carterpakking en een paar draagarmen laten doen. Wil wel wat anders, zeker omdat de vervoersbehoefte in het gezin anders is geworden, maar weet niet wat. De auto bevalt gevoelsmatig gewoon nog erg goed. Fijn om een station bij huis te hebben, zeker omdat we nog steeds niet alle verbouwingen klaar hebben en dus nog wel eens spullen moeten halen. Voor de leuk wel eens zitten kijken naar een Golf 7 GTI (5 deurs, DSG met stoffen bekleding), een S212 of F11 met 4-pitter of zelfs een i3.
De G30 heeft inmiddels 165000km gereden, en doet gewoon z’n werk. Speel met de gedachte om deze te vervangen voor een LCI G30/G31 danwel G32,of te wachten op de nieuwe 5. Heb daarvoor de laatste tijd een paar proefritten gemaakt in oa een 530e en 545e - maar kan me nog niet helemaal overtuigen. Ja voor het wat nieuws willen hebben, nee voor de logica (investering vs gevoel van meerwaarde)
En toen zag ik bovenstaande foto met beide auto’s - wat een mooi setje. Is wellicht niet 100% perfect, maar komt heel dicht bij. Denk dat ik de E61 van de zomer qua interieur maar eens helemaal ga reinigen en investeren in verse matjes en de G30 nog lekker een jaartje of wat doorrij.
De auto is bijzonder betrouwbaar. Behoudens normaal onderhoud geen enkel mankement of reparatie nodig gehad. Scheelt wellicht dat we deze vooral gebruiken voor lange afstanden (50km+) en de boel dan ook lekker goed warm wordt. Wel een beetje gedoe gehad in het begin met afstemming onderstel - voor mijn zin is de auto ietwat te zoekerig en zijwindgevoelig. Vooral op zomerbanden en hogere snelheden (150 km/h+). Daar in het begin wel wat tijd in gestopt met de dealer om de juiste afstelling en bandenspanning te vinden. Maar goed - mij valt het op, een ander is daar wellicht minder gevoelig voor. Heb zelf een hekel aan trillingen en nerveus rijgedrag. De auto is een 520i. Wel middels een BMW PPK indertijd laten chippen naar (ik meen) 205pk maar vooral een hele bult NM erbij bij lage toeren wat de boel net wat levendiger maakt.Lekker setje hoor. De G30 vind ik echt heel erg mooi, LCI oogt wellicht wat frisser maar vind de pre-LCI fraaier. je hebt er al mooi wat km’s op staan, beetje betrouwbaar tot nu toe? Is toch een 530i?
Die Pullman bekleding was ook wel echt geweldig. Jammer inderdaad dat zoiets nu niet meer leverbaar is, ik zou daar ook best eens voor willen kiezen in plaats van leer. Bij leer moet je tegenwoordig echt letten op de kwaliteit. Ik vind die toch regelmatig ondermaats.Bij Mercedes was Pullman destijds ook duurder dan leer. En terrecht, het is ook veel mooier en sfeervoller, en als er goed mee wordt omgegaan dan blijft het ook heel lang mooi. In mijn 116 ziet het er na 46 jaar nog als nieuw uit, al scheelt het wel dat die veel binnen heeft gestaan waardoor het nauwelijks verschoten is door de zon.
Haha, gefeliciteerd! Natuurlijk eerst met de gezinsuitbreiding, maar ook met je Audi. Fijne wagen hoor!Ik was even een tijdje wat minder afwezig hier door algehele drukte (en een vers kind). Maar er is nu toch weer wat te vertellen, want er is een trotse Teutoon aan de garage toegevoegd.
Bas van Putten schreef er een juichende review over toen 'ie nieuw was: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/audi-a3-sportback/
We spreken in mijn geval over een exemplaar uit 2007, in de kleur die op de plaatjes staat, voorzien van de 1.8 TFSI met 160 pk.
Nou, barst maar los dan ;-)
Mooi dat die onderdelen gewoon nog nieuw te krijgen zijn en een heerlijke upgrade zo. Nauwelijks zichtbaar, maar voor jou toch lekker.Klopt! Ik had dat ook gezien. Grappig ook dat de Europese versie standaard booskijkers heeft…
Bij BMW zeiden ze dat ook de aanwezigheid van airco een verschil in grille en wellicht ook nieren oplevert.
Neemt niet weg dat de volledig dichte variant waarschijnlijk maar heel kort gebruikt is. Enerzijds enkel in de vroege series -waarbij op internet foto’s opvallend vaak de 323i te zien is- en anderzijds paar keer als wintergrille benoemd.
Hoe dan ook rij ik er in de winter niet in, dus open die handel.
Hier een mooi voorbeeld. Lijkt me een originele 323i te koop bij PC.
Dichte nieren.
Wel een beetje gedoe gehad in het begin met afstemming onderstel - voor mijn zin is de auto ietwat te zoekerig en zijwindgevoelig. Vooral op zomerbanden en hogere snelheden (150 km/h+). Daar in het begin wel wat tijd in gestopt met de dealer om de juiste afstelling en bandenspanning te vinden. Maar goed - mij valt het op, een ander is daar wellicht minder gevoelig voor. Heb zelf een hekel aan trillingen en nerveus rijgedrag.
mid life crisis man die graag met zn vrouw en kinderen in de auto zit.
ze vroegen bijna 30k extra vanwege de leverproblemen, doen we dus maar niet. Maar standaard zijn ze geloof ik vanaf 65k us oid.Wat doet zo’n C8 nou in de States?