michelm1978
Net ingestapt
smarter zei:Gisteren de Golf trouwens maar weer eens gebruikt voor woon-werk verkeer. Deze stond namelijk alweer ruim 2 weken wortel te schieten op dezelfde parkeerplaats. (Lang leve de lente) Gelukkig meteen starten-lopen en ik heb weer heerlijk genoten van de eenvoud en tegelijkertijd de enorme souplessse van een oude 1.8 - 8 klepper i.c.m. een laag gewicht: rotondes in 3 zijn echt geen punt. Opschakelen van 1 naar 2 moet inderdaad met beleid, maar als je niet als eerste weg hoeft te zijn bij het stoplicht irriteert het mij eigenlijk helemaal niet. Nog even wachten met de bak uit elkaar trekken wellicht.
Ik heb gisteren wel op de zaak het stuurtje gewisseld voor de lederen variant, die ik al even op de plank had liggen. Wederom 'plug and play' en klaar in 15 minuten. Heerlijk knutselen voor mij als niet monteur. Met geduld, gezond verstand en logica kom je erg ver bij een oude VW, zo heb ik gemerkt.
Geen foto's nog van het nieuwe stuur in de auto, wel van de Marktplaats advertentie die ik bewaard heb:
![]()
Dit stuur ligt duidelijk fijner in de hand dan de kunststof versie die er in zat.
Hey dat is mijn huis met dat stuur... Haha! Mooi dat je blij bent met het stuur!
Even over dat kraken van 1 naar 2 bij koude bak. Tap eens een half litertje olie af en voeg een halve liter atf olie toe. Meestal is het enkel plakken van de synchromesh. Door de reinigende werking van atf gaat het een stuk beter. Na een weekje of 2 weekjes rijden, de olie helemaal aftappen en verversen.