Gezien de winterse omstandigheden nog weinig cabrio plezier in huize smarter. De Golf heeft dus hoofdzakelijk stilgestaan. Afgelopen zaterdagmorgen heb ik voor het eerst in 3 weken weer met de Golf gereden. Het was gelukkig wel meteen starten-lopen bij -2 's morgens. Eerst naar de zaak, waar ik alle vloeistoffen gecontroleerd heb en de olie iets bijgevuld heb.
Ook heb ik eindelijk de afzichtelijke JVC radio eindelijk kunnen wisselen voor een strakke, tijdloze VDO Kienzle MCR 1014 radio:
Doet het prima en staat keurig (foto's volgen later).
Na een half werkdagje (incl. de verkoop van mijn Audi 100) ben ik naar huis gegaan, omdat er een mooi evenement op de agenda stond: de EMW nachtclubrit.
Na een rit van ca. 80km aangekomen bij de kassen van Joop Stolze in het Westland, waar een mooie opkomst van automobiele rariteiten voorbijkwam van de mede EMW leden:
Daarna kunnen genieten van de immense collectie van verzamelaar/ handelaar Joop Stolze:
Na een smakelijk broodje en soepje kon de nachtrit beginnen. Ik ben ingestapt bij mede EMW'er Paul in zijn Mercedes W114 200D, Ik was erg benieuwd naar de 55 onverwoestbare dieselpaardjes in het oude, trouwe beestje.
Na deze geweldige taxirit anno 1974 (mijn geboortejaar

) zijn we beland in een gezellig Westlands cafe om gezamelijk lekker even na te praten en een pilsje te drinken. Kortom: Het was een topdag!
Op de terugweg naar huis merkte ik duidelijk dat de Golf steeds fijner ging lopen. De auto hangt gewoon een stuk lekkerder aan het gas en hij schakelt ook steeds fijner. Sinds de laatste beurt en APK (mei vorig jaar) was er ook maar een paar honderd kilometer mee gereden, dus het is niet raar dat bij een lange rit alles lekker weer los komt.
Wel heb ik wat losgekomen roeststukken van de hoedenplank moeten rapen. Het blijkt dat de onderste rand van de achterruitomlijsting aan de binnenzijde van de kap aan het roesten is. Ook heb ik last van vocht in de kofferbak. Dat kan ofwel komen door het rubber van het kofferbakslot, deze is uitgedroogd en er zit een spleet van zeker 3mm in. Of er komt vocht binnen langs de achterruit. Dat wordt dus het volgende projectje om uit te zoeken. Het kofferbakslotrubber heb ik inmiddels nieuw in huis.
Vervolgens moet het lederen stuur er nog in en moet ik de vulling van de zijwang van de bestuurdersstoel nog vernieuwen (ligt ook klaar). Allemaal kleine dingetjes om lekker mee aan de slag te gaan.