A
Anoniem
Guest
Bofkont zei:Wat heb ik dan toch een makkelijk leven met mijn vriendin![]()
Je forumnaam is duidelijk gekozen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bofkont zei:Wat heb ik dan toch een makkelijk leven met mijn vriendin![]()
simca1006 zei:Bofkont zei:Wat heb ik dan toch een makkelijk leven met mijn vriendin![]()
Je forumnaam is duidelijk gekozen!![]()
smarter zei:Samenvattend na vandaag:
Ik zoek:
-Rover 75 of MG ZT
-Sedan of tourer
-6 cilinder
-Lederen interieur af fabriek (Bij MG ZT ook leder/alcantara toegestaan)
-Origineel NL geleverd
-Max. ca.200.000km
-Max. ca. € 5.500,- incl eventueel nodig onderhoud/ verbeteringen
Voorkeur voor 2001-2004 bouwjaar (niet te vroeg en niet te laat)
Rob0032 zei:Die MG Tourer die hiervoor ergens staat vind ik echt fantastisch. Zeldzaam, stijlvol en smaakvol. Vooral als Tourer vind ik de 75 een erg bijzonder (geslaagd) ding.
Moderator
Mij lijkt een XJ smarter ook mooi passen inderdaad!simca1006 zei:smarter zei:Samenvattend na vandaag:
Ik zoek:
-Rover 75 of MG ZT
-Sedan of tourer
-6 cilinder
-Lederen interieur af fabriek (Bij MG ZT ook leder/alcantara toegestaan)
-Origineel NL geleverd
-Max. ca.200.000km
-Max. ca. € 5.500,- incl eventueel nodig onderhoud/ verbeteringen
Voorkeur voor 2001-2004 bouwjaar (niet te vroeg en niet te laat)
Damn.. een XJ is dus kansloos vanaf heden?
simca1006 zei:Damn.. een XJ is dus kansloos vanaf heden?
Moderator
mhr-zip zei:Als ik een merk zou nemen dat niet meer bestaat, zou ik een Saab nemen.
Barri zei:Ik zit even naar Jaguars te zoeken, maar dat is wel chique spul zeg! Weet nog dat ik eens met een Daimler uit 2000 heb gereden. Bijzonder!
Geniaal als gezinsauto!
Even een paar leuke van MP:
donkerblauwe 4.0 V8 uit 2000, donker interieur
grijze/lichtblauwe 3.2 uit 1995, lichtgrijs interieur
donkergroene 3.2 uit 1997, donker interieur
donkergroene 3.2 uit 1999, beige interieur
Moderator
Barri zei:Jammer van de V8, dat lijkt me wel lekker gaan. Maar een 6-in-lijn is ook niet behelpen.
Zo'n XJ is een auto die ik niet snel op mijn lijstje zou hebben staan, maar is wel een geniale outsider. Prachtig model.
Met een licht interieur juist chique, met een donker interieur eerder sportief en modern.
Moderator
Prachtig hoor! Ik zie ook veel Ford knopjes en hendels. En inderdaad, het ontwerp is al wat ouder. Maar heeft het niet wat meer 'sjeu' dan een Rover 75?smarter zei:Barri zei:Jammer van de V8, dat lijkt me wel lekker gaan. Maar een 6-in-lijn is ook niet behelpen.
Zo'n XJ is een auto die ik niet snel op mijn lijstje zou hebben staan, maar is wel een geniale outsider. Prachtig model.
Met een licht interieur juist chique, met een donker interieur eerder sportief en modern.
Ter vergelijk met de Rover 75 had het bedrijf waar we vanmiddag waren ook een Jaguar XJ staan. Het afwerkingsniveau en carrosserienaden waren minder mooi dan bij de Rover, duidelijk een generatie ouder. Wel een heel imposant model, zo'n XJ. Het viel wel meteen op hoe ontzettend lang en laag de XJ is. Parkeren met een XJ is zelfs voor mij een behoorlijke uitdaging als ik het zo zie.
Barri zei:Prachtig hoor! Ik zie ook veel Ford knopjes en hendels. En inderdaad, het ontwerp is al wat ouder. Maar heeft het niet wat meer 'sjeu' dan een Rover 75?
smarter zei:Je hebt helemaal gelijk, maar ik wil voor max € 5.500,- helemaal klaar zijn.
mhr-zip zei:smarter zei:Je hebt helemaal gelijk, maar ik wil voor max € 5.500,- helemaal klaar zijn.
Is dan een Rover voor 3,5K wel een verstandige keus?
Rob0032 zei:Geen zorgen BRG, volgens mij is die Golf nog niet verkocht.
smarter zei:Ik ben momenteel in gesprek met een zeer serieuze gegadigde voor de Golf. Hij wil de auto kopen volgende week dinsdag wanneer hij tijd heeft om te komen kijken en proefrijden. We zijn momenteel eerst aan het kijken of we het financieel eens worden, zodat ik de auto voor hem vasthoud tot volgende week. We zitten dicht bij elkaar prijstechnisch, dus ik ben benieuwd.
smarter zei:De Golf is in principe verkocht onder voorbehoud van bezichtiging en proefrit volgende week dinsdag. Nu wordt het serieus, mits alles definitief doorgaat volgende week, maar daar twijfel ik niet echt aan.
smarter zei:De Golf Cabrio is definitief verkocht. De nieuwe eigenaar heeft hem meteen meegenomen.![]()
British Racing Green zei:Is een mens efkes 3 weken met vakantie,
is de mooiste Golf cabrio van Nederland plots verkocht...![]()
Franse youngtimers uit de jaren negentig zijn dun gezaaid. Althans: Franse youngtimers van een kwalitatief redelijk niveau. Meestal is het restaureren geblazen en dan moet je toch wel een enorme liefhebber zijn om een dergelijke investering te willen doen. Je krijgt de centen bij verkoop namelijk niet snel meer terug. Afgezet tegen de waarde van een vergelijkbare BMW of Mercedes-Benz biedt de 605 SR 3.0 bijna net zoveel rijplezier, maar helaas weinig budget om de auto op een fatsoenlijke manier (al dan niet zakelijk) aan te man te brengen. Deze in schitterend Blanc Meije uitgevoerde 605, met het bekende PRV drieliter zescilinder motorblok, heeft nog maar 103.000 km achter de kiezen. Dat voel je als je met de auto rijdt. De auto behoeft hier en daar wat verfijning, maar die werkzaamheden laten we graag aan de nieuwe eigenaar over. Wat heeft deze 605 SR 3.0 je te bieden? In ieder geval een betrouwbare basis om nog jarenlang van te kunnen genieten. Zijn onhebbelijkheidjes moet je 'm vergeven, of je lost ze met een beetje extra energie gewoon op. Dat hoeft echt niet veel te kosten, maar zakelijk betekent dit toch het verschil tussen winst of verlies. Wij kunnen ze dus budgettechnisch niet oplossen, maar als je geïnteresseerd bent in een schaars geworden Franse limousine met karakter dan praten we de auto en zijn status graag even met je door. Aan jou de eer.
smarter zei:Rondkijken is inderdaad heel leuk, nu het geld ook daadwerkelijk op de rekening staat.
Paar wensen:
-Origineel NL kenteken
-Minimaal 6 cilinders
-4 volwaardige zitplaatsen
-Winterbestendige auto, dus geen modellen die bekend staan om slechte roestpreventie
-Vanaf bouwjaar ca. 1995, anders wordt het echt te oud voor dagelijks gebruik in alle seizoenen vind ik
-Smaakvolle verschijning
-Interieur in prachtige, frisse conditie
-Roest- en schadevrij (een enkel krasje of deukje is natuurlijk te verhelpen als de prijs ernaar is)
-Totaalbudget incl. de eerste verbeteringen/ onderhoud max € 5.500,-
520d zei:Tja, zo op het oog ziet hij er mooi uit. Maar met jouw budget zit je dan wel snel aan de kritische grens. Een paar nieuwe banden en een beurtje en het is gebeurd.