smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

rzasa zei:
Wel wat kleurverschil of niet? Prachtige kar verder en goed dat er al gebeld is!

Ja idd kleurverschil. Zitten zeker een paar spuitdelen aan. De 1e eigenaar (tot mei dit jaar) zag het niet zo scherp meer de laatste jaren. De huidige verkoper is Honda liefhebber en handelt in auto's als hobby, hij rijdt meestal max. 3-4 maanden in een auto. De Legend is technisch helemaal bij incl. beurt en nieuwe distributieriem. Voorbumper wordt volgende week gespoten. Geen enkele roest want binnenslaper. Is uiterlijk geen nieuwe, maar wel heel netjes. Ik ben benieuwd of het mee- of tegenvalt. In ieder geval wel een eerlijk verhaal en daar hou ik van.

Niels. zei:
Leuke zoektocht! Even mijn duiten in het zakje:

1994 Daimler Double Six | Dikke Daimler, stiekem vind ik dit model nog gaver dan de X300.

Man, wat een auto die Double Six(y). Totaal onverstandig en de ultieme middelvinger naar de middelmaat. Zou het echt mogelijk zijn om gewoon V12 te rijden vraagt een klein stemmetje in mijzelf nu al dagenlang? Ik blijf naar die foto's kijken en denk telkens: Dit kan toch geen slechte auto zijn?....

1865497_1_27062014174044.jpg

1865497_8_27062014174044.jpg

1865497_11_27062014174044.jpg

Help...

Heerlijke legend, ben zelf een zeer groot Honda fan ook.
Die accord coupe is ook zo'n leuke, zou ik absoluut eens gaan kijken/proefrijden.

Xtype zag ik ook in je lijstje, voor de aanschaf prijs hoef je het niet te laten, ik zou absoluut dan voor de topper gaan de 3.0 V6.
De 2.0 V6 maar een tam ding. en in onderhoud/gebruik zal een 3.0 amper duurder zijn.
Prachtige wagen de Xtype, altijd al een zwak voor gehad, vooral die geweldige motorkap met zijn welvingen.
https://www.autowereld.nl/jaguar/x-type/3-0-v6-automaat-executive-14351322/foto.html
https://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/x-type/13743586

Die Legend past me wel als auto. Helaas geen 2e origineel NL te vinden ter vergelijk. Ben wel benieuwd naar de techniek. De V6 24V Vtec vertrouw ik wel, maar als er bijvoorbeeld ineens electronisch geregelde schokdempers a € 1.000,- per stuk onder blijken te zitten, dan haak ik af.

Wachten duurt lang tot dinsdag... Alles over de Golf eerlijk besproken en prijs afgekaart. Deal gemaakt onder voorbehoud van bezichtiging en proefrit. Ik ben niet gewend om zo lang te wachten....

Smarter, inderdaad zo´n mooie Golf cabrio kom je nooit meer tegen. Maar als de hang (drang) naar iets anders neigt... leuke zoektocht. Mooie voorstellen komen voorbij. Die Legend, erg gaaf.

Maar deze is dat niet iets?

Als het een coupé wordt, dan zeker een echte grote, het wordt wel de gezinsauto en ik wil ook de mogelijkheid hebben om ermee op vakantie te gaan met 2 kinderen.

Als ik ook rekening hou met het thuisfront en een auto ga kopen die ook mijn vrouw echt mooi vindt, dan ziet het rijtje er nu als volgt uit:

1. Rover 75 2.5 V6 aut. Sterling (Momenteel niet te vinden in de gewenste kleurstelling/ conditie/ prijs verhouding)
2. Jaguar XJ met 6-in-lijn van 1995-1997 (enkele te koop naar het zin, wel aan de top van het budget dus niet direct ruimte voor extra onderhoud)
3. Jaguar X-Type 3.0 V6 (diverse te koop, maar mijn vrouw ziet dit meer zitten dan ik)

Als ik puur naar mezelf kijk, dan doet de Legend Coupé ook nog zeker mee.

Mag ik iets zeggen? Mooi!

1 Rover 75 V6 => leuk maar niet meer dan dat
2 XJ =>Gaaf!! (wil ik eigenlijk ook wel), maar neem de voor jou de juiste. Even wachten nog als ik je woorden zo lees.
3 X type => jij ziet het niet zitten, niet doen dus.

Die Legend => PROEFRIJDEN!!!

smarter zei:
3. Jaguar X-Type 3.0 V6 (diverse te koop, maar mijn vrouw ziet dit meer zitten dan ik)

Kan ik natuurlijk van harte aanraden, maar toch vermoed ik dat de ruimte niet toereikend is voor een opgroeiend gezin van vier.

simca1006 zei:
2 XJ =>Gaaf!! (wil ik eigenlijk ook wel), maar neem de voor jou de juiste. Even wachten nog als ik je woorden zo lees.

Ja zeg, straks heeft heel EMW een XJ X300 :(

simca1006 zei:
Mag ik iets zeggen? Mooi!

1 Rover 75 V6 => leuk maar niet meer dan dat
3 X type => jij ziet het niet zitten, niet doen dus.

Die Legend => PROEFRIJDEN!!!

Al deze modellen vindt ik persoonlijk al leuker dan de overige 99% aan occasions die er te koop staan. Een verkeerde keuze is er dus niet voor mij. Jammer alleen dat ik nog weinig andere modellen gevonden heb die meteen een echte 'klik' geven binnen mijn criteria. Ik moet bekennen dat ik de Rover 75 Tourer steeds leuker ga vinden. Helaas nog schaarser dan de saloon. De Lexus IS300 sportcross lijkt me ook nog steeds wel wat.

Waarom staan echt werkelijk alle auto's die me serieus wat lijken minimaal 100km verderop? Even kijken en proefrijden valt dan nog niet mee.

Ik heb gelukkig nog 4 hele maanden om iets leuks te kiezen en verder klaar te maken/ verfijnen. Pas vanaf 1 januari ga ik niet meer privé rijden met de auto van de zaak. Geen enorme haast dus, al zou het wel leuk zijn om al een auto te hebben voor naar het EMWeekend eind september.

Ook moet ik nu nog steeds een paar nachtjes slapen voordat de verkoop van de Golf definitief afgerond is en ik definitief auto's kan gaan bekijken.

Jammer dat de cabrio weggaat...... Vind het een hele mooie wagen en zag hem staan in Boxtel bij FY. Hopelijk komt die bij een nieuwe liefhebber terecht.

Nu ik er zo over nadenk, wordt het vrij lastig om zo'n jonge Cadillac tegen een fatsoenlijk tarief te verzekeren. Ik heb deze week al contact gehad over youngtimerpolissen en hele schappelijke premies gehoord voor bijvoorbeeld de 1995 Jaguar XJ. Dit zal bij een 2006 Cadillac wel heel anders zijn vrees ik.

simca1006 zei:
Kansloos ding die, Calibra. Als Smarter dat koopt... :(

Pardon??? :confused:

Is op het oog een zeer net origineel exemplaar, en echt niets mis mee.
Wat is er beter aan een Croma of of 205 dan??

Bofkont zei:
simca1006 zei:

simca1006 vindt de Calibra in geheel originele conditie ongetwijfeld geen kansloze auto, daar ken ik hem te goed voor. (y) Hij heeft wel gelijk dat deze niet erg kansrijk is als het gaat om een echte aanschaf in mijn huidige zoektocht. Wel leuk om weer ens een onverprutste Calibra te zien, maar deze gaat het voor mij dus niet worden.

Morgen mooi weer :cool:. Wellicht laatste rit met de Golf...

We gaan binnendoor naar Hazerswoude met het dakje open. Even kijken hoe een mooie Rover 75 overkomt op ons als gezin.

Ah duidelijk Smarter, kwam een beetje raar op mij over.
Tja een Rover 75, zeker niet een rare wagen, maar vind hem bepaald niet spannend, vind hem zelfs een beetje saai.
Dan is een x type toch een veel mooiere wagen, maar ach zoveel mensen zoveel verschillende voorkeuren (y)

Bofkont: Ik ben thuis opgegroeid op de achterbank van diverse Rovers:

p61_zpsac7b9ff4.jpeg~original

P62_zps034f0c80.jpeg~original

P51_zps0392aa9b.jpeg~original

SD11_zpsc5ee0daa.jpeg~original

RaRotankleeg_zps4950a447.jpeg~original

Jaguar vind ik prachtig en spreekt mijn autoliefhebbershart ontzettend aan, maar Rover is mijn 'guilty pleasure'.

Hier nog een Rover 75 V6 met aantrekkelijke km-stand en prijs:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/12000316

Foto's zeggen weinig helaas.

Had ik idd al begrepen Smarter.
Dan zit er niets anders op dan eentje te kopen, we zijn er uit :)
Nu nog even de vraag welke.

smarter zei:
Bofkont zei:
simca1006 zei:

simca1006 vindt de Calibra in geheel originele conditie ongetwijfeld geen kansloze auto, daar ken ik hem te goed voor. (y) Hij heeft wel gelijk dat deze niet erg kansrijk is als het gaat om een echte aanschaf in mijn huidige zoektocht. Wel leuk om weer ens een onverprutste Calibra te zien, maar deze gaat het voor mij dus niet worden.

Exact! (y)

simca1006 zei:
Oké ik weet dat rood eigenlijk niet jouw voorkeur heeft smarter maar deze is toch wel errug gaaf...

Die kleur staat hem zeker goed, maar het is nogal een onverzorgd exemplaar als ik de foto's bekijk. Dan liever deze, al vind ik de velgen voor het mooie net een maatje te groot.

smarter zei:
simca1006 zei:
Oké ik weet dat rood eigenlijk niet jouw voorkeur heeft smarter maar deze is toch wel errug gaaf...

Die kleur staat hem zeker goed, maar het is nogal een onverzorgd exemplaar als ik de foto's bekijk. Dan liever deze, al vind ik de velgen voor het mooie net een maatje te groot.

Die had ik ook gezien.

Eh.. deze staat wel heel erg dicht bij jou in de buurt. O... weer die 18" velgen. Dat hoort blijkbaar bij dit model.

Zo, net weer lekker 95 km gereden met de Golf. Toch wel erg fijn zo met het dakje naar beneden. Wel veel gemopper vanaf de achterbank, de meisjes beleven er niet zo'n lol aan op de snelweg.

In ieder geval hebben we de Rover in Hazerswoude bezichtigd en proefgereden. Ik ben heel netjes geholpen en om maar met de pluspunten te beginnen:

-Hele nette en verzorgde staat zowel van buiten als van binnen
-4 nagenoeg nieuwe Vredestein Quadtrack 4 seizoenen banden
-Onderhoudsboekje compleet afgestempeld tot heden incl. toellichting van extra uitgevoerde werkzaamheden
-Mooie kleurencombinatie
-Rijdt uitstekend, ontzettend comfortabel en stil
-Airco koelt heel goed en klimaatregeling reageert heel mooi subtiel

Minpuntjes zijn er ook:

-Distributieriem voor het laatst vervangen in februari 2009, moet elke 6 jaar -> duur en ingewikkeld klusje met maar liefst 3 riemen
-Iets gevoel van speling in de stuurinrichting/ voorwielophanging er zit een lichte kraak in bij snelle stuurbewegingen als de auto rijdt
-Rover logo op de achterklep verweerd (kleinigheidje, zo te vinden op ebay)
-Stuurwiel behoorlijk versleten, daar moet echt iets aan gedaan worden
-Pixeluitval op middelste display tussen de tellers
-Helaas toch een roestplekje kunnen vinden op het linker voorscherm, dit betreft de eerste serie 75's geproduceerd in Cowley, deze zijn helaas roestgevoeliger dan de latere 75's vanaf 2000 uit Longbridge.

Paar foto's van vandaag:

SAM_0165_zpstqokdph3.jpg~original

SAM_0166_zpsh1wq7fm7.jpg~original

SAM_0173_zpsllrk1f5i.jpg~original

SAM_0172_zpseqlb7woq.jpg~original

Al met al zijn we hier thuis allemaal behoorlijk enthousiast over de Rover 75 als model, dit exemplaar valt zeker niet af, maar er zitten hoe dan ook direct kosten aan op het gebied van stuurwiel, roestplek en distributieriem. € 1.000,- tot € 1.500,- moet je er nu direct al wel in investeren dus.

Eerst maar even afwachten of de Golf dinsdag definitief verkocht is, daarna wil ik de verkoper van de Rover wellicht een prijsvoorstel doen.

Wacht maar tot ze de eerste garagerekeningen ziet. De Honda wordt haar beste vriend dan! ;)

Rob0032 zei:
Wacht maar tot ze de eerste garagerekeningen ziet. De Honda wordt haar beste vriend dan! ;)

Ik heb liever een garagerekening en onderdelen die binnen enkele dagen beschikbaar zijn dan weken wachten op speciale bestellingen uit Japan. Een 1994 Honda Legend is natuurlijk niet bepaald een Civic.

Bofkont zei:
De vrouw mee beslissen, rare wereld o_O:confused: :)
Die kan toch lekker toeren in de Fiesta.

Mijn vrouw en kinderen werden echt heel blij van de Rover. En ik zit natuurlijk thuis ontzettend onder de plak (Mind the Pedestrian, Richard!)... Compromise without sacrifice, dat zijn de beste afspraken.

smarter zei:
Rob0032 zei:

Ik heb liever een garagerekening en onderdelen die binnen enkele dagen beschikbaar zijn dan weken wachten op speciale bestellingen uit Japan. Een 1994 Honda Legend is natuurlijk niet bepaald een Civic.

Maar een Honda gaat nooit kapot!
Bovendien heb je meer aan Honda USA dan. :D

Wat heb ik dan toch een makkelijk leven met mijn vriendin :)

Maar zonder gekkigheid, zij moeten er uiteraard ook blij mee zijn (y)

Terug
Bovenaan