Renault Megane IV

Vezes zei:
Die eerste ziet er inderdaad goed uit, het driehoekje zou ik ook zwart laten.

Mee eens.

Lost het mijn optische 'probleem' op dat ik in een eerdere post al meldde: net iets te veel stijltjes vanaf (en in) achterdeur naar achterklep.
Ervaring leert wel dat dergelijke stijlelementen IRL meevallen.

Wat bv VW nooit zou doen is dat lijnen niet evenwijdig lopen of aansluiten.
Bedoel het door Ad geshopte matzwarte deel - dat loopt van de achterklep naar deur, en sluit aan de bovenzijde niet aan op de hori. lijst.

Never mind, dit detail.
Het wordt een zeer fraaie besteller / bestseller.

@adinsx

Mooi gedaan. Bedankt. Nog 1 verzoek; kun je beiden nog naast elkaar plaatsen op 1 foto en dan jouw 1e shop (zonder 3-hoekje) en "het origineel" .
Zijkant neigt nu nog meer naar het huidige model moet ik zeggen.

opdegrens zei:
@adinsx

Mooi gedaan. Bedankt. Nog 1 verzoek; kun je beiden nog naast elkaar plaatsen op 1 foto en dan jouw 1e shop (zonder 3-hoekje) en "het origineel" .

Last van een slecht werkend visueel geheugen? Een beetje scrollen en de verschillen zien is toch niet zo moeilijk?

x7oy7y7baknq.jpg

Meacutegane%20Estate%20kleur.jpg

Ja netjes Adinsx, is een veel betere combi op deze manier.

Roder zei:
opdegrens zei:
@adinsx

Last van een slecht werkend visueel geheugen? Een beetje scrollen en de verschillen zien is toch niet zo moeilijk?

Twee foto's onder elkaar zetten toch ook niet? (Bedankt Nissan GT-R, awesome daarvoor trouwens).

Om de verschillen duidelijk te zien vind ik het persoonlijk ook handiger om twee foto's onder elkaar te zien.

adinsx zei:
Volgens die 'iemand' is de neus van een GT, maar achter half een GT-line. Er is dus nog hoop voor een uitlaatsysteem ala hatchback GT.

De neus van de GT en de GT-line is toch hetzelfde (op de GT(-line)-logo's na, maar die kan ik niet duidelijk van elkaar onderscheiden op deze afbeelding)?

Vezes zei:
adinsx zei:
Volgens die 'iemand' is de neus van een GT, maar achter half een GT-line. Er is dus nog hoop voor een uitlaatsysteem ala hatchback GT.

De neus van de GT en de GT-line is toch hetzelfde (op de GT(-line)-logo's na, maar die kan ik niet duidelijk van elkaar onderscheiden op deze afbeelding)?

Nee, de GT heeft een zwart, honingraat-achtige, structuur. De GT-line heeft dezelfde als de 'gewone', met chromen strepen.

En wat meer foto's:

Hij mist echt de tweede uitlaat naar mijn idee :) (of het komt omdat ik dat gehoopt had omdat het op de hatchback zo lekker staat voor een GT)

Hmm, nee ik ben het met je eens, hij heeft die 2e uitlaat nodig. Maar goed. Dat is redelijk simpel op te lossen.

De nieuwe Mégane Estate t.o.v. de III Estate:
Hoogte -20mm
Lengte +67mm
Wielbasis +11mm
Spoorbreedte voor: +47mm
Spoorbreedte achter: +39mm

Die winst zit hem denk ik in de dakrails (als ze die meetellen ;) ), huidige staan ze wat hoger op 'pootjes'.

Foto's, persdocument en een video staan hier: https://media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/Topic.aspx?mediaid=75892&mediakitid=75889

Moet eigenlijk iedereen hier opletten terwijl je voornamelijk de oogjes gericht op het laptopscherm ziet staan waar de beursberichten overheen vliegen. Toch leuk!

Ik hoop echt voor je dat je onder de PON regeling uit kunt Adinsx

Hoe langer ik de auto bekijk, hoe minder ik de zwarte folie op de achterste stijl ga waarderen. Ik vind het er goedkoop uitzien. Op de bewerkte foto in een paar reacties terug ziet de auto er een stuk beter uit.

Ik vond m (helaas) helemaal niet zo mooi. Net als de hatchback overigens. De Talisman, de espace wel trouwens. Ik weet t niet goed, maar het is net of onderdelen net niet in het design passen...
Ik ga volgende week naar Genève. Kijken of ik er dan anders over denk...🤔

Zie ik het goed dat de stijl(tje) in de achterdeur ook hoogglans zwart is? ...niet mooi.. en ik blijf ook naar het zwarte stuk kijken. Ik neig te zeggen in kleur van de auto is het toch strakker.
Wel dus een langere wielbasis (waar eerder geen sprake van zou zijn). Ik vind de hatchback meer in balans.
De Scenic valt mij eerlijk gezegd mee op de foto's vwb de achterkant. De rest van de auto is gewoon prachtig. En wat een details: vliegtuigtafeltjes die geschikt zijn voor een tablet en velgen met verwisselbare inlegstukken. Mooi bedacht.
Iemand een idee wat de vanaf prijs gaat worden van de Scenic?

Eens, jammer van de hoogglans op dat kleine stijltje. Juist die kleine stijl wil je niet benadrukken lijkt me, maar is een stijl waar je niet aan ontkomt.
Bij de III zoals ik heb heb zit hij ook, maar valt het minder op:
WP_20150704_18_20_17_Pro.jpg

Beetje plastidip er over ;)
Overigens, nog storender is de enorme chroomstrip op de achterklep boven de kentekenplaat.

"Overigens, nog storender is de enorme chroomstrip op de achterklep boven de kentekenplaat".

Eindelijk iemand die er wat van zegt. Mee eens.

Op de Captur (enige misser v/die kekke kar) zit het, op Scenic zit het (enige misser v/die magnifieke MPV) en ook op deze Megane.
Vreemd. Jammer. Het oogt wat barok op die hyper moderne modellen

Zonde inderdaad van die zwarte D-stijl. Het oogt een beetje als een achteraf toegevoegd ontwerpelement. De hatchback vind ik geslaagder, maar ook bij de vorige generatie vind ik de vijfdeurs hatchback het mooist van de drie.

renault-al-salone-di-ginevra-2016__56.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2016__59.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2016__60.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2016__61.jpg

renault-al-salone-di-ginevra-2016__62.jpg

Renault stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1465/renault

De ultra basic uiitvoering:

Er zitten alleen LEDs onderin de 'haak' in de bumper, analoge teller

"Een ultra basic uitvoering".
Prachtig. En nu? Vrijwel niemand (<5%) koopt deze modellen.

In ieder geval wel projector koplampen, stukken beter dan in de Megane 3 (tot aan ph2) en Clio 4.

en...een leren stuur, chrome inleg in het stuur, radio met bediening op het stuur, telefoon bediening op het stuur, elektrische ramen (iig voor), airco, spiegelkappen en deurgrepen in kleur.....en dat voor een basis uitvoering. Niet verkeerd.

mooie kwaliteiten en materialen. top wagen opnieuw, doet die nieuwe astra direct goedkoop en outdated lijken.
goed zo renault!

Kwam er gisteravond twee tegen tijdens het Bovag Dealercongres. Een tegemoetkomend, en 1 voor me. Voorzijde qua verlichting opvallend maar niet indrukwekkend, de achterzijde is machtig mooi en indrukwekkend in het donker. :cool: (in het licht overigens ook hoor ;) )

JP2010 zei:
Mooi kleurtje!

Valt inderdaad keurig weg tegen het asfalt van het wegdek. Geen idee waarom je zoiets uit zou kiezen op je auto, anders dan dat het je werkelijk geen moer interesseert en geen zin hebt om je auto af en toe te wassen.

De basisuitvoering hier wat verder naar boven ziet er eigenlijk erg netjes uit. Aan de hand van wat ik gezien heb van de instapversies van de Astra, lijkt dit er wel wat chiquer uit te zien.

Wat is grijs toch een verschrikkelijke kleur. Inderdaad wat D2 zegt. Valt keurig weg tegen het asfalt van het wegdek. Doet afbreuk aan de auto. In het blauw staat er bijvoorbeeld wel een gave kar.

Deze kleur wekt toch niks op. Ik zou niet nog een keertje achterom kijken als ik de auto op slot gedaan heb en van de auto weg loop.

puccini zei:
daviee zei:
puccini zei:
BMW Power zei:
JP2010 zei:
Mooi kleurtje!

Nou zeg... :rolleyes:

Inderdaad een heel mooie kleur !

Mooi, stoer en zakelijk.

In het blauw is het net een clio.

Als je het wilt gaan vergelijken met een Clio dan zou je echt eens contact opnemen met een oogarts !

Ok, ik neem van de week gelijk even contact op met m'n oogarts om te vragen naar zijn mening.

daviee zei:
In het blauw is het net een clio.

Dat beschouw ik als een compliment voor de Megane. Ik vind de Clio qua proporties een uitermate geslaagd model, zowel als hatchback als als estate.

Inderdaad, mijn nichtje rijdt in de huidige Clio. Wit met zwarte accenten. Leuk karretje in het B segment.

Wat ik een blunder vind in de nieuwe Megane is het gebrek aan de soort idrive knop. Deze heeft de Talisman wel gekregen.
Zo hoef je niet met je handen op het scherm te zitten en blijft deze vingervlek vrij. Snap de hele hype rondom het touchscreen gebeuren in de auto dan ook niet helemaal. Met (draai)knoppen kan je blindelings door de menu's als je ze eenmaal kent. Met een touchscreen moet je naar het scherm kijken en erop klikken. bevordert dus ook de veiligheid niet.

MHLL zei:
Wat ik een blunder vind in de nieuwe Megane is het gebrek aan de soort idrive knop. Deze heeft de Talisman wel gekregen.

+1. Het grote touchscreen vind ik wel wat hebben overigens. Maar ik hou wel wat van dat gadgetgedoe, mits het goed werkt (Rlink2 mag nog wel wat vlotter werken). Maar dat de handig te bedienen knoppen voor de armsteun bij de Mégane weg zijn is erg zonde. Huidige Mégane:
IMG_3515.jpg

Blindelings te bedienen, soms even een fractie van een seconde op het scherm kijken of het goed gaat en door. Zonde, en hopelijk komt het nog later in een eventuele facelift? (Heb nog tot begin 2018 voor bestellen opvolger :T).

Heeft iemand zijn nieuwe Megane al ontvangen?

Ik heb de auto vooraf alleen op de beurs in Frankfurt gezien. Mijn huidige wagen is ook een Renaul Megane GT 180 uit februari 2011.

Heb de auto het weekend voor de kerst besteld. De mijne wordt als het goed is volgende week geproduceerd en is dan naar verwachting in week 20 bij de dealer. Ik vind dat zelf wel erg lang tussen productie en aflevering door de dealer. Daar mag je dan zelf € 850 voor betalen :cry:

Ik heb de volgende specificaties besteld:
- Mégane Hatchback Energ 205 EDC GT;
- Kleur: Bleu Iron;
- Pack Easy Park Assist;
- Lichtmetalen wielen 18"'Magny Cours';
- Electrische Handrem;
- Renault R-link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7"portrait touchscreen + Bose premium audio.

De alcantra bekleding vond ik de € 1.095 niet waard. De heads-up display en Pack Safety heb ik ook achterwege gelaten. Dan maar zelf beter opletten en af en toe naar het dashboard kijken.

Met vriendelijke groet,

Paul, tevreden Renault rijder sinds april 1999.

Mijn bestelede Megane HB Energy TCe 130 Bose / Gris Platine
staat te wachten (sinds 9 maart) op transport naar Nederland.
besteld 5 februari
levering ca. begin mei

Terug
Bovenaan