Renault Megane IV

Guest
29wo1g9.jpg

b6ddmh.jpg

wkqsk3.jpg

28uhb9x.jpg

vy5nw2.jpg

1zmdsb6.jpg

2ic1646.jpg

Renault-Megane-2016-11.jpg

Renault-Megane-2016-10.jpg

Renault-Megane-2016-14.jpg

Ami

Gebruiker
Mooi JP...dat is leuk wakker worden!:cool:

Maar of ik haar mooi vind...:rolleyes: keurig, maar tevens beetje anoniem, veel Talisman en ook wat te druk...

adinsx

Gebruiker
Ik wilde net gaan plaatsen dat de digitale onthulling 10 of 11 september zou zijn. Maar zoals wel vaker lekken beelden, die onder embargo zijn verstrekt aan grote titels, toch wel uit. Alleen bij de Talisman bleef het aardig stil dacht ik?

Mijn eerste indruk:
Voorkant te druk met de doorlopende DRL net als de Talisman. Zeker met de vormgeving onderin.
Achterkant erg gaaf met de verlichting
Interieur ook prima, maar we zien natuurlijk vooral een GT uitvoering, dus afwachten hoe de normale er uit gaan zien.

Al met al, prima in lijn met de Espace en Talisman. Laurens blijft lekker bezig. Nu de Estate GT nog graag. :)

Guest
De LED in de achterlichten lopen ala de RS01, bij de talisman loopt de LED anders. :)

adinsx

Gebruiker
Ja, dat maakt het juist mooi. Bij een Audi of BMW heb ik tegenwoordig zelfs moeite om te zien of het een 3 of 5 is, danwel A4 / A6.

Achterzijde vind ik zeer geslaagd. Voorzijde wat te druk, maar wellicht komt dat ook door de GT-bumpers.
In ieder geval prettig wakker worden JP. Autoblog, Autoweek e.d. zijn nog niet echt wakker volgens mij :)

Guest
Dash is fraai.
Maar of dat ook bij de goedkopere versies het geval zal zijn ..... time will tell.

Achterlichtclusters - vrees een gevalletje 'too much'
Bij een grote sedan als de Talisman, soit. Bij een HB formaat Megane, aftermarket idee?

Guest
:p Er kan tegenwoordig geen week voorbij gaan zonder NIEUWE Renault !! :)
VeeWee kan wel inpakken. ;)

Yellow Cab

Gebruiker
Ami zei:
(...) en ook wat te druk...

Dat was ook het eerste wat in me opkwam, maar toen zag ik dat dit de GT-uitvoering was. Wat is dat toch een eigenaardige trend om eerst een volledig opgedirkt model te presenteren... Zijn fabrikanten bang dat hun basismodel te weinig indruk maakt?

Maar als ik door die tierelantijntjes heen kijk, zie ik toch best een aardig model. Ik had bij de scoops nog wat twijfels over die oplopende raamlijn, maar in combinatie met die bolling eronder geeft het wel een stoere uitstraling.

Nu nog wachten op foto's van een Eco-modelletje in het grijs met wieldoppen. Die gaan we vast vaker zien dan deze uitvoering. :D

adinsx

Gebruiker
Zit er (helaas) dik in YC. De foto's zijn lekker groot, en als je dan wat gaat neuzen blijkt deze GT inderdaad flink uitgerust.
Naast natuurlijk elektrische spiegels, en navi de Rlink2, stoelverwarming, Bose-systeem, climate control, etc. etc. Denk het weg en hopelijk blijft er een fatsoenlijk interieur over. ;)

Guest
Heeft meer personality / presence dan de nieuwe Astra.
Die op zijn beurt wellicht een tikje eleganter is.

De afgebeelde Megane is als een tattoo dude die indruk wil maken.
Veeg de tattoos weg en je houdt een skinny ventje over

Guest
Erg mooie auto. Ziet er breed, stoer, luxe en degelijk uit. Blijkbaar ook met vierwielbesturing leverbaar (4control). Leuk ook de meters voor pk's en Nm's.
En ja dit is de GT een duurdere uitvoering, maar ook zonder tattoos blijft de auto breed, stoer en degelijk. Vinnik.
Dashboard zal op de goedkopere uitvoeringen niet heel anders zijn. Tablet wellicht alleen niet op instapper, maar misschien ook wel. Renault is leuk genoeg om navi standaard aan te bieden of vanaf het tweede uitrustingsniveau net als nu. Stoelverwarming zie je niet en ook climate control is op de eenvoudigere versies vaak al standaard bij Renault. Komt vast goed. Verrijking voor het straatbeeld.

adinsx

Gebruiker
Knopjes stoelverwarming (nu in de strook boven de pook) zullen dan weg zijn of wat anders zijn. Ben er wel benieuwd naar, maar we zien het vast op de IAA.

Nu nog hopen dat de prijs ook redelijk gelijk blijft aan het huidige model. Voor de lease is een lage fiscale waarde aantrekkelijk gezien vanaf 2017 toch alles 22% is. Zit zelf op 20% van 31.5k voor een volle GTline. 22% van 34k voor een lekkere GT smaakt me ook wel t.z.t. ;)

Flipje1977

Gebruiker
mloyltnblyvi_600.jpg

0ugywqabuoky_600.jpg

v9zyh16bkm35_600.jpg

4e9y60lbcy6e_600.jpg

rp4ythybd09n_600.jpg

mmoy02zb81tw_600.jpg

q4fy2vub7ezj_600.jpg

h6vyyr8bu5pj_600.jpg

aawy6i4b8rds_600.jpg

oj6y91jbuyr9_600.jpg

Officiële foto's duiken kleine week te vroeg op

Renault had het zo leuk bedacht: de Mégane moest onder de pet blijven tot vlak voor de IAA. Maar helaas voor de p.r.-machine: kijk eens wat we hier hebben!

Een hele set officiële foto's van de auto is via de Italiaanse website Carpassion gelekt.

De Mégane krijgt een front dat veel verwantschap met dat van de Talisman vertoont. Ook het interieur is typisch Renault. De Fransen gaan er veel zachte materialen toepassen om de kwaliteitsindruk te vergroten.

Alleen de foto's zijn gelekt, dus we moeten nog even afwachten wat er onder de kap komt te lichten. We rekenen echter in ieder geval op een 1.2 TCe, een 1.6 TCe en een 1.6 dCi.

Eind deze week onthult Renault de Mégane dan echt. Liefhebbers kunnen de nieuwe generatie in het echt zien op de IAA in Frankfurt. We verwachten de auto begin 2016 bij de dealers.

Wouter82

Moderator

Zo, daar staat wel wat! Dikke auto al vind ik de lampen voor en achter wel erg groot. Ben benieuwd naar de leaseuitvoering in Komogrijs met 15-inch doppen.

JP: ja maar nu zijn de foto's tenminste te bekijken.

Guest
Je kunt ook heel makkelijk het linkje naar de bron volgen en daar de fotos bekijen. :)

Guest
Wouter82 zei:
Ik kom niet naar een forum om weer op linkjes te klikken.

Je wil de fotos toch zien? :confused:

Hoe denk je dat info op een forum komt? Door op een forum te blijven? Dacht t niet... ;)

Pjötr

Actieve Gebruiker
Mooie wagen, mooi dat de lijn van de Talisman & Espace wordt doorgevoerd.
Tegelijkertijd vind ik dit ook een beetje een manco, de Talisman vind ik een "beetje Duits" en dat geld voor deze Megane ook, zeker als je dan ook nog de "in eerste oogopslag" (haast) identieke neus EN middenconsole (touchscreen ding) hebt, krijg ik een beetje een VAG-gevoel.

De neus vind ik een beetje druk, en vraagt in mijn ogen het meeste om gewenning.
De zijkant vind ik strak, en wederom een beetje Duits, maar wel mooi, "veilig" en herkenbaar, niet opzienbarend, wel prima.

De achterkant vind ik tof! Wel grote lampen inderdaad, maar ik vind hem dik! EN mooi, net als de Talisman, trouwens. Ook hier vind hem erg strak.

In mijn ogen is het een strakke auto, die niet veel tierlantijntjes heeft, maar gewoon een strak net (haast Duitse soberheid) ontwerp heeft.

Alleen, wat een ontzettend kleine ruitenwisser achterop zeg!! :eek:

Ik ben benieuwd naar de "gewone" versies! En wederom goed bezig Renault!(y)

Guest
Yellow Cab zei:
Wat is dat toch een eigenaardige trend om eerst een volledig opgedirkt model te presenteren... Zijn fabrikanten bang dat hun basismodel te weinig indruk maakt?

Deze foto's zijn natuurlijk gelekt en dus is dit geen officiele presentatie. We weten dus niet in welke volgorde Renault de Megane IV wilde presenteren. ;)

Roder

Gebruiker
Oeh, ziet er wel heel goef uit zo zonder GT fratsen. Net zoals bij de huidige Mégane is de 'gewone' mooier dan de GT.

Interieur ziet er mooi en evenwichtig uit, mooier dan de Talisman van binnen vind ik. Kan nog biet tippen aan de Espace, maar voor deze klasse prachtig (y)

Voor de mensen die naar het basis-interieur vragen, die zal net als de Talisman standaard het 7'' R-link krijgen lijkt me;)

Guest
Roder zei:
Voor de mensen die naar het basis-interieur vragen, die zal net als de Talisman standaard het 7'' R-link krijgen lijkt me;)

Lijkt me ook, toch zie ik op deze PDF met de uitrustingen voor de Talisman een simpel LCD schermpje (zonder touch?) voor de 'Life' versie:

28mii6x.jpg

PDF:
https://dk1.ti1ca.com/get/217.121.39.206/xw3cicez/TALISMAN.pdf

Terwijl een pagina verder (pagina 5) wel het 7" scherm als basis wordt genoemd..

RobEU

Gebruiker
Ik ben niet heel erg enthousiast, maar wel heel benieuwd om de auto eens in het echt te zien. Hij lijkt erg op een opgeblazen Clio (die ik niet echt mooi vind), maar een aantal minpunten van die auto zijn afwezig bij deze auto. Toch zie ik veel te veel overbodige lijnen, en dat maakt het ontwerp vreselijk unclean. De achterkant doet me ontzettend denken aan een Leon en ik vrees voor het blikveld naar achteren. Het interieur vind ik daarentegen wel erg mooi. Heerlijk met die ouderwetse automaatpook. :D

Val

Gebruiker
Zeer fraaie wagen! Wat betreft de achterlichten.. word dit een nieuwe trend? Ik vind het van Volvo overgenomen hoewel de Citroen C4 Grand Picasso ook behoorlijk verlicht is aan de achterkant. Wel mooi en, vooral veilig, maar volgens mij gaat dit wel irriteren als je in het donker achter zo'n auto rijd of lang in de file moet staan schemer/avond of zal dat wel meevallen? Huidige Megane (station) vind ik ook nog steeds zeer geslaagd.

Guest
Roder zei:
Oeh, ziet er wel heel goef uit zo zonder GT fratsen. Net zoals bij de huidige Mégane is de 'gewone' mooier dan de GT.

Interieur ziet er mooi en evenwichtig uit, mooier dan de Talisman van binnen vind ik. Kan nog biet tippen aan de Espace, maar voor deze klasse prachtig (y)

Mee eens.
Die zilveren mist de diffusor aan de achterzijde.
Dat maakt 'm klassieker, rustiger en net zo fraai.

Alex81

Gebruiker
Ik vind de huidige Clio juist super geslaagd. Daarom ook geen enkel probleem dat de Megane er op lijkt en vind hem erg mooi. Als je het scherm in de middenconsole wegdenkt vind ik het dashboard wel wat VAG aan doen (geen negatief iets naar mijn mening). In ieder geval stukken beter dan in de huidige want dat scherm boven op het dashboard vond ik echt een noodkijk. Wel grappig om te zien hoe je bepaalde elementen bij heel veel merken terug ziet. Zoals het geribbelde schuif klepje voor de middenarmsteun en de layout/design van het stuur. De doorlopende achterlichten zien er ook erg goed uit.

Guest
Alex81 zei:
Ik vind de huidige Clio juist super geslaagd. Daarom ook geen enkel probleem dat de Megane er op lijkt en vind hem erg mooi. Als je het scherm in de middenconsole wegdenkt vind ik het dashboard wel wat VAG aan doen (geen negatief iets naar mijn mening). In ieder geval stukken beter dan in de huidige want dat scherm boven op het dashboard vond ik echt een noodkijk. Wel grappig om te zien hoe je bepaalde elementen bij heel veel merken terug ziet. Zoals het geribbelde schuif klepje voor de middenarmsteun en de layout/design van het stuur. De doorlopende achterlichten zien er ook erg goed uit.

Volkomen mee eens.
M.i. is de Clio één van de fraaiste B segmenters 'ever'.
Niet in het minst de Estate versie.
Harmonische, sensuele en krachtige basislijnen.
Over details kun je twisten (handgreepplaatsing in achterportier, grootte koplampen), maar voor de rest .. 'it does thick all the right boxes'.
Deze Megane volgt de Clio / Captur designtaal maar, omdat het bij ieder hoger segment minder speels moet, net een slag serieuzer.

Guest
Clio blijft een kloeke en leuke auto. Ik vind de Megane vooral een volwassenere versie van de Clio maar doet me wel heel erg denken aan de Auris. Achterlampen vind ik op sommige foto's erg lomp

Lancia Lover

Gebruiker
't Is een beetje een mengelmoesje. De voorkant vind ik fraai, maar de rest, het interieur incluis, vind ik maar zo zo. Zo vind ik de achterlichten te ver doorlopen. Zijn nu wel erg kolossaal. Vind het ook jammer dat ik er niet wat meer van de huidige in terug herken. Dat vind ik nog altijd een erg fraaie auto (pre-facelift).

Guest
4e9y60lbcy6e.jpg

m1fyfoubwb84.jpg

Duidelijk familie hoor (y) Op zich goed dat Renault het verwijfde laat vallen voor een wat stoerder design

Alex81

Gebruiker
MC W zei:
Clio blijft een kloeke en leuke auto. Ik vind de Megane vooral een volwassenere versie van de Clio maar doet me wel heel erg denken aan de Auris. Achterlampen vind ik op sommige foto's erg lomp

Die Auris vergelijking had ik meer met de Nissan Pulsar. Die lijkt m.i. erg veel op de vorige generatie Auris. In de Mégane zie ik het eigenlijk niet terug. Deze is ook een stuk spannender dan de saaie Auris. :)

Bovenaan