Renault Megane IV

Beyond zei:
renault-megane-51.jpg

Prachtig in het rood

Ik ben fan van rood, maar vind dit geen porum. Dat (optische) kleurverschil op de deuren valt wel heel erg op... o_O

BMW Power zei:
Beyond zei:
renault-megane-51.jpg

Prachtig in het rood

Ik ben fan van rood, maar vind dit geen porum. Dat (optische) kleurverschil op de deuren valt wel heel erg op... o_O

Ik moest even 3x kijken wat je nou precies bedoelde, maar het gaat dus om die ene onderste band in een trapezium vorm. Alsof daar reflecterend materiaal is opgeplakt :eek:

"die ene onderste band in een trapezium vorm. Alsof daar reflecterend materiaal is opgeplakt"

gevalletje sferische abberatie
gevolg van brekingsindex licht
- onderzijde inkeping is naar boven gericht (valt licht op) / deur bolling meer naar boven (schaduw)

Ik vind dat nou niet echt storend hoor, het heeft wel wat !
Als het één groot vlak zou zijn zouden die deuren er zeker niet uitzien !
Maar ja smaken verschillen :confused:

JP2010 zei:
Het heeft niks met smaak te maken, maar alles met belichting.

Nou als je een andere kleur zou nemen krijg je hetzelfde, bij de lichte kleur welke ik besteld heb heb je ook, het is gewoon een schaduw, en dat was nou net de bedoeling van het ontwerp.

Inderdaad. Hoe het licht ook valt, dat vlak vervult zijn taak met verve. Ervoor zorgen dat de deuren niet meer zo'n lomp stuk blik lijken.

Renault MeganeGT zei:
Heb de auto het weekend voor de kerst besteld. De mijne wordt als het goed is volgende week geproduceerd en is dan naar verwachting in week 20 bij de dealer. Ik vind dat zelf wel erg lang tussen productie en aflevering door de dealer. Daar mag je dan zelf € 850 voor betalen :cry:
Ik heb de volgende specificaties besteld:
- Mégane Hatchback Energ 205 EDC GT;
- Kleur: Bleu Iron;
- Pack Easy Park Assist;
- Lichtmetalen wielen 18"'Magny Cours';
- Electrische Handrem;
- Renault R-link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7"portrait touchscreen + Bose premium audio.

De alcantra bekleding vond ik de € 1.095 niet waard. De heads-up display en Pack Safety heb ik ook achterwege gelaten. Dan maar zelf beter opletten en af en toe naar het dashboard kijken.

Met vriendelijke groet,
Paul, tevreden Renault rijder sinds april 1999.

Volgens mij verdween je post in de diverse anderen, maar alvast gefeliciteerd. Absoluut de enige en beste kleur gekozen voor op een GT (y)
Die wachttijd, tja dat is tegenwoordig al snel ruim drie maanden. Overigens kan het ook nog wel een paar weken duren voor hij dan in Nederland is. Wel goed om te weten, die updates die je krijgt over de productie lopen vaak wat achter bij de werkelijkheid. De dealer heeft een actueler systeem.

https://www.autoexpress.co.uk/renault/megane/92846/next-renault-megane-rs-to-have-4wd-and-300bhp-plus

renault_megane_rs_-_front_watermarked.jpg

Een paar weken geleden zag ik hem staan, wel echt een mooie auto vind ik, hoewel ik hem in het zwart een beetje "anoniem" vind..

Net zoals zwart alle andere auto's 'verpest'. Zwart als 'kleur' zorgt er voor dat vouwen en lijnen minder goed zichtbaar zijn. Voor mij een van de redenen nooit voor een zwarte auto te gaan;)

Zwart is een geweldige kleur om te poetsen, maar verpest de mooie lijnen inderdaad. Voor mij, als poetsfanatiekeling overigens, ook geen zwarte meer.
Specifiek voor parelmoerwit gekozen voor huidige III Estate, maar een volgende gaat sowieso een blauwtint worden. Op een mooi vormgegeven auto een must om niet voor zwart te kiezen.

Roder zei:
Net zoals zwart alle andere auto's 'verpest'. Zwart als 'kleur' zorgt er voor dat vouwen en lijnen minder goed zichtbaar zijn. Voor mij een van de redenen nooit voor een zwarte auto te gaan;)

Ja, helemaal mee eens. Ik zou zelf ook altijd liever voor grijs dan zwart gaan.

Wit kan juist wel heel goed tot zijn recht komen op bepaalde auto's, vind ik.

Ik zou bij het kiezen van een nieuwe Mégane trouwens nog wel erg twijfelen tussen het prachtige blauw en het eveneens prachtige rood, ik denk dat ik uiteindelijk toch voor rood was gegaan.

Vandaag na het werk even langs de Renault dealer gereden. Kan de Megane steeds beter waarderen en de GT is toch wel lekker geprijsd vergeleken met de concurrentie. Helaas had de dealer geen GT of GT Line staan :(

Wel even een 'gewone' Megane bekeken. Toch wel erg nette wagen! De afwerking van het interieur is ook erg netjes. Schermpje ben ik nog net over uit, blijf het jammer vindt dat de Megane geen centrale bediening heeft, maar enkel touch screen. Stoelen zaten wel lekker, maar weet niet in hoeverre de GT daarin verschilt. Wel wat korte zitting, daar was ik al bang voor. Achterin te krap om fatsoenlijk achter mezelf te zitten, maar dat boeit me eigenlijk niet, want we zijn met 2. Achterbak oogt wel lekker ruim, volgende keer even meten of het nou werkelijk ruimer is qua opening dan de A.

Binnenkort maar even bij VKV langs denk.

De GT en GTline hebben briljante stoelen naar mijn idee. In de III GTline zoals ik hem heb zijn het al sportievere stoelen met dikkere wangen. Zit prima, maar in de IV GT kreeg ik nog meer het Recaro-gevoel zoals ik ze had in de R26. Ga maar eens proefzitten bij VKV, ik denk dat je het verschil ook wel goed merkt.

Ik kom ze tot nu toe nog niet veel tegen trouwens. Uitleveringen zullen nog wel moeten volgen komende maanden. Talisman inmiddels wel enkele van gespot, althans, welke geen demo-auto's zijn.

adinsx zei:
Talisman inmiddels wel enkele van gespot, althans, welke geen demo-auto's zijn.

30 Talismannen vonden in Maart in koper in NL.
Verkoop is nog niet echt op gang moeten we maar denken....

De verkoop in Nederland zal pas echt op gang komen als de Grandtour's beschikbaar komen. Geldt zowel voor de Talisman als Megane verwacht ik.

adinsx zei:
De GT en GTline hebben briljante stoelen naar mijn idee. In de III GTline zoals ik hem heb zijn het al sportievere stoelen met dikkere wangen. Zit prima, maar in de IV GT kreeg ik nog meer het Recaro-gevoel zoals ik ze had in de R26. Ga maar eens proefzitten bij VKV, ik denk dat je het verschil ook wel goed merkt.

Ik kom ze tot nu toe nog niet veel tegen trouwens. Uitleveringen zullen nog wel moeten volgen komende maanden. Talisman inmiddels wel enkele van gespot, althans, welke geen demo-auto's zijn.

Volgens de dealer beginnen eind april de uitleveringen binnen te druppelen..

Bravo, Renault! Der Mégane hat ein klares Profil:

attraktiver als die Deutschen,
angenehmer Komfort,
klasse Diesel zu konkurrenzfähigen Preisen.

Kommt uns bekannt vor? Ja, das war einst Frankreichs Erfolgsrezept.
Mit diesem Renault müssen Astra, Focus und die Koreaner wieder rechnen.

Golf niet?? ;)

https://www.autobild.de/artikel/renault-megane-test-8845421.html

Thiago zei:

angenehmer Komfort,

Golf niet?? ;)

De Golf is een klasse apart.

daviee zei:
Thiago zei:

angenehmer Komfort,

Golf niet?? ;)

De Golf is een klasse apart?

Welke klasse?

daviee zei:

Heel apart inderdaad https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4968125,5569818,page=249#msg-5569818 :LOL: (vastlopende beeldschermen, vage rammels, kapotte wiellagers, niet meewerkende dealers, etc.)

Gisteren ook even proef gezeten in een Rouge Flamme GT Line, toch ook een hele mooie kleur en ik vind de auto in het echt ook een stuk mooier dan op de foto's. Zeker het front erg mooi, vanaf de zijkant niet heel speciaal maar dat vond ik de vorige ook niet. Heb nu nog een 3 Coupe, erg zonde dat er geen 3 deurs meer van de 4 komt want dat had ie goed kunnen gebruiken om wat spannender te ogen. Ik vind nu de Clio mooier maar die mist nog wat opties/motor/bak varianten, dus ik wacht even de facelift daarvan af om te besluiten. Ruimte heb ik niet nodig dus ik kies het model wat ik mooist vind en het fijnst vind rijden.

ook even proefgereden in de 205 EDC GT , was wel onder de indruk , ik zit echter (helaas) vast aan het feit dat ik vaak met de motoraanhanger weg ga, dus wil ik wel graag een afneembare trekhaak op de GT , nu zou volgens de verkoper er alleen een vaste trekhaak onder kunnen, iemand hier ervaring mee ??, ik denk (als leek op dit gebied) dat qua constructie tussen afneembaar en vast toch geen verschil kan zijn ??? hoor graag of iemand hier iets meer van weet .....

troellie zei:
ook even proefgereden in de 205 EDC GT , was wel onder de indruk , ik zit echter (helaas) vast aan het feit dat ik vaak met de motoraanhanger weg ga, dus wil ik wel graag een afneembare trekhaak op de GT , nu zou volgens de verkoper er alleen een vaste trekhaak onder kunnen, iemand hier ervaring mee ??, ik denk (als leek op dit gebied) dat qua constructie tussen afneembaar en vast toch geen verschil kan zijn ??? hoor graag of iemand hier iets meer van weet .....

Er is een vaste (euro 900,=) en een wegklapbare trekhaak (euro 1.399.=) voor de nieuwe Megane HB.

adinsx zei:
Maar geldt dat ook voor de GT puccini? Die heeft een ander uitlaatsysteem.

Ik neem aan van wel, in het boekje met Megane accessoires wordt er geen onderscheid gemaakt, de trekhaak verdwijnt onder/in achter-bumper.
Maar bel gewoon even een dealer die kan het je met zekerheid vertellen.

troellie zei:
ook even proefgereden in de 205 EDC GT , was wel onder de indruk

Waar heb je gereden als ik vragen mag? Ik wil ook graag een keer met de GT rijden. Wel laatst in een GT gezeten en dat beviel goed. Dus vooral ook benieuwd naar de rij eigenschappen en hoe de auto bevalt- of niet - na uurtje sturen.

bij VKV Koperstraat Rotterdam, moet je wel tijdig aanvragen , ze hebben maar één demo GT

Welke omgeving woon je BMW Power? VKV heeft vast wel iets staan lijkt me. Hier in de buurt heb ik nog geen GT zien rijden tot nu toe. Wel wat normale en GTline's.

Edit: Even gechecked bij iemand van VKV, ze hebben inderdaad een demo wat al genoemd is. Alleen op afspraak beschikbaar. (y)

puccini zei:
troellie zei:

Er is een vaste (euro 900,=) en een wegklapbare trekhaak (euro 1.399.=) voor de nieuwe Megane HB.

maar geldt dit ook voor de nieuwe GT ??? ,deze heeft wel een dubbele uitlaat , dat heeft de gangbare HB niet !!

puccini zei:
adinsx zei:

Ik neem aan van wel, in het boekje met Megane accessoires wordt er geen onderscheid gemaakt, de trekhaak verdwijnt onder/in achter-bumper.

in de brochure staat de Megane GT Line met trekhaak/fietsdrager afgebeeld en niet de nieuwe GT hatchback en de dealer (VKV) komt met het verhaal dat er alleen een vaste trekhaak leverbaar is , dus vandaar mijn vraag

Oh, die demo van VKV is trouwens deze witte welke ik enige weken terug spotte. Directielid rijdt ermee, vandaar alleen op afspraak:
temporary_79.jpg

Ik heb bij VKV Rotterdam in de GT gezeten en de verkoper gaf aan dat rijden met de GT inderdaad mogelijk was op afspraak.

Ik wacht nog wel even af tot er wat meer GT's rijden. Geen haast en zit komende weken toch krap in de agenda.

troellie zei:
puccini zei:
adinsx zei:

in de brochure staat de Megane GT Line met trekhaak/fietsdrager afgebeeld en niet de nieuwe GT hatchback en de dealer (VKV) komt met het verhaal dat er alleen een vaste trekhaak leverbaar is , dus vandaar mijn vraag

Nou, dan weet je het antwoord, toch ?

Dit staat er bij het Renault offertesysteem:

Wegklapbare trekhaak met 13p stekker.

past WEL op GT line
past NIET op GT

(let op; vaste kogel past wel op GT).

Maandag 18/4 mijn nieuwe Megane HB Tce 130 Bose Gris Platine ophalen, ben benieuwd hoe deze gaat bevallen na 2 Megane Estate's (2009 en 2012) te hebben gereden!

Het 1.2TCe130 blok is in ieder geval een dikke prima. Heb er nu 86.000 km mee op zitten sinds augustus 2013. Ik ben ook benieuwd hoe de nieuwe je bevalt. Zeker nu je terug gaat van een Estate naar een HB.

Alvast succes met de laatste dagen aftellen, en wel foto's hier hè ;)

Ja hoor heel netjes afgeleverd door mijn dealer, mooie wegklapbare trekhaak, bose geluid is best oke, r-link 2 is qua menustructuur niet zo fijn, maar daar wen je wel aan, alle extra's werken prima, de algehele indruk van de auto zelf ziet er voelt echt solide aan, dit tov mijn vorige Megane Estate.
Het enige wat mij opviel is het geluid van de versnellingsbak maar hoop dat dit in de toekomst verdwijnt, ga er wel nog even mee naar de dealer.
Kortom geen spijt dat ik de HB heb aangeschaft i.p.v. de Estate

Is die Megane uberhaupt in de verkoop? Zie 'm nooit. Ook hier meldt zich niemand.

Toch blijkt dit familiekarretje het op te kunnen nemen tegen een ...... 911.o_O
Uch.

https://www.youtube.com/watch?v=swFcLhKUBDw

JP2010 zei:
lol

Ik vind die DRL wel gaaf hoor:

Klopt. Overigens zag ik vandaag de versie met gewone halogeenlichten i.p.v. de leds, maar dat is echt geen gezicht van voren.
Alleen om het aanzicht zou ik al voor de ledverlichting gaan...

Terug
Bovenaan