Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
adinsx zei:Ik kom er zo nu en dan al wel wat tegen ook, en dan heb ik het wel over non-demo's natuurlijk.
Afleveringen komen al wel op gang begreep ik van mijn dealer, net als de Talisman.
Nog meer zie ik de nieuwe Espace overigens.
BMW Power zei:Dat valt zeker tegen!
Ik begin hem steeds vaker te zien, maar het blijft nog redelijk uitzonderlijk.
Thiago zei:Is die Megane uberhaupt in de verkoop? Zie 'm nooit. Ook hier meldt zich niemand.
D-C zei:Thiago zei:Is die Megane uberhaupt in de verkoop? Zie 'm nooit. Ook hier meldt zich niemand.
Ruime meerderheid van een Megane zal een Estate zijn, dat is bij de 308, Astra, Focus etc. vast niet anders. Een uitzondering is de Golf.
Over de Astra en Golf gesproken: een vergelijk van het Franse Caradisiac: https://www.caradisiac.com/comparatif-video-renault-megane-vs-opel-astra-vs-volkswagen-golf-la-deuxieme-tentative-sera-t-elle-la-bonne-108004.htm
1. Opel Astra - 100 punten
2. Volkswagen Golf - 75 punten
3. Renault Megane - 55 punten
4controle zei:Hallo, ik heb ook een Gt besteld.. in België Sterzwart, Cruising pack, easy parking, 18" Grand tour volgen, voorlopig reservewiel. 8.7 scherm is standaard in België alsook automatische parkeerrem. Besteld voor nieuwjaar - fabricage week 25. Heb ook in accessoire de haaienvin antenne besteld... is standaard sterzwart.
WELKOM OP 16 EN 17 JUNI
Kom op donderdagavond 16 juni naar Auto Indumij Dordrecht om onder het genot van een hapje en een zomers drankje te genieten van al dit bijzondere nieuws van Renault. Of breng op vrijdagavond 17 juni een bezoek aan de nieuwe Renault Store bij Auto Indumij Oosterhout. In beide vestigingen is de nieuwe Renault Mégane Estate en de Talisman Estate voor het eerst in Nederland te bekijken.
MIS DEZE UNIEKE KANS NIET
Het bijzondere aan deze Midzomer Première is dat het ons door de goede contacten met Renault Nederland gelukt is om ook de nieuwe Mégane Estate in huis te halen, terwijl deze pas in het najaar officieel geïntroduceerd zal worden. De nieuwe Mégane Estate zal op donderdagmiddag per trailer bij Auto Indumij Dordrecht aankomen en daar tijdens de Midzomer Première op donderdagavond 16 juni te zien zijn. Vrijdagmorgen verhuist de Mégane Estate naar onze vestiging in Oosterhout, waar wij dezelfde avond samen met jou de Midzomer Première willen vieren.
De Renault Mégane Estate staat vanaf 21.290 euro in de Nederlandse showrooms. Voor dat bedrag krijg je de sleutels overhandigd van de Estate met 100 pk sterke Energy TCe 100 benzinemotor. Het betreft dan een Life-uitvoering. De Zen en Bose kosten respectievelijk 23.290 en 25.790 euro. Op benzinevlak heeft Renault ook de TCe 130 met 130 pk klaarstaan. Deze kost minimaal 24.490 euro. De basisversie van de TCe 130 is de Zen-uitvoering. Hij is er ook als Bose en als GT-Line, die 26.990 en 27.390 euro kosten. Het topmodel is de 205 pk sterke TCe 205 die er alleen als GT is. Hiervoor moet 32.290 euro naar Renault worden overgemaakt.
Dieselen kan vanaf 24.890 euro met de 110 pk sterke dCi 110. Als Life is hij er vanaf 24.890 euro. De Zen, Bose en GT-Line kennen prijskaartjes van 26.890, 29.390 en 29.790 euro. De dCi 110 is er net als de TCe 205 ook met EDC-transmissie. De Zen, Bose en GT-Line kosten respectievelijk 28.890, 31.390 en 31.790 euro. De 130 pk sterke dCi 130 is alleen in de twee duurste Bose en GT-Line-uitvoeringen te krijgen. Op de prijskaartjes staat 31.190 euro en 31.590 euro geschreven.
NEUER MÉGANE IM DIESEL-VERGLEICH
Im ersten Vergleichstest trifft der Renault Mégane als dCi 130 auf harte Konkurrenz. Kann er als Diesel gegen Ford Focus, Opel Astra, Seat Leon und VW Golf 2.0 TDI bestehen?
FAZIT Mit dem neuen Renault Mégane dCi 130 bieten die Franzosen eine reizvolle Alternative in der Kompaktklasse. Der frische Franzose gefällt mit ordentlicher Qualität, einem sparsamen Motor und reichhaltiger Ausstattung sowie fünf Jahren Garantie. Verbesserungswürdig ist allerdings die Bedienung. Dass er trotzdem nur auf dem fünften Platz landet, liegt daran, dass die Konkurrenz vieles einfach besser kann. Der Ford Focus 2.0 TDCi wirkt sehr ausgewogen und bietet guten Komfort, was ihm zum vierten Platz verhilft. Den dritten Platz erreicht der preisgünstige Opel Astra 1.6 CDTI mit seinem kräftigen und dennoch sparsamen Motor. Auch in der Fahrdynamik ist er dem Renault überlegen. Als Sportskanone entpuppt sich der zweitplatzierte Seat Leon 2.0 TDI, der neben dem agilsten Handling in der Summe auch die besten Beschleunigungswerte liefert. Sieger wird mal wieder der geräumige VW Golf 2.0 TDI. Recht teuer, leistet er sich sonst kaum Schwächen und setzt somit den Standard in der nach ihm benannten Klasse.
https://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/ford-focus-opel-astra-renault-megane-seat-leon-vw-golf
Carfanatic zei:een duitse test:
NEUER MÉGANE IM DIESEL-VERGLEICH
Im ersten Vergleichstest trifft der Renault Mégane als dCi 130 auf harte Konkurrenz. Kann er als Diesel gegen Ford Focus, Opel Astra, Seat Leon und VW Golf 2.0 TDI bestehen?
FAZIT Mit dem neuen Renault Mégane dCi 130 bieten die Franzosen eine reizvolle Alternative in der Kompaktklasse. Der frische Franzose gefällt mit ordentlicher Qualität, einem sparsamen Motor und reichhaltiger Ausstattung sowie fünf Jahren Garantie. Verbesserungswürdig ist allerdings die Bedienung. Dass er trotzdem nur auf dem fünften Platz landet, liegt daran, dass die Konkurrenz vieles einfach besser kann. Der Ford Focus 2.0 TDCi wirkt sehr ausgewogen und bietet guten Komfort, was ihm zum vierten Platz verhilft. Den dritten Platz erreicht der preisgünstige Opel Astra 1.6 CDTI mit seinem kräftigen und dennoch sparsamen Motor. Auch in der Fahrdynamik ist er dem Renault überlegen. Als Sportskanone entpuppt sich der zweitplatzierte Seat Leon 2.0 TDI, der neben dem agilsten Handling in der Summe auch die besten Beschleunigungswerte liefert. Sieger wird mal wieder der geräumige VW Golf 2.0 TDI. Recht teuer, leistet er sich sonst kaum Schwächen und setzt somit den Standard in der nach ihm benannten Klasse.
https://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/ford-focus-opel-astra-renault-megane-seat-leon-vw-golf
Uiteraard wint de Golf![]()
Nissan GT-R zei:Ligt het aan mij of is die auto best wel behoorlijk groot?
adinsx zei:Hha, sorry, had het er beter even bij kunnen zetten ja![]()
![]()
adinsx zei:Bij Oving in Zwolle is een en ander binnen, wellicht ook bij andere dealers.
Springbok zei:Nissan GT-R zei:Ligt het aan mij of is die auto best wel behoorlijk groot?
De onderste is een Talisman he![]()
adinsx zei:Achja, Nissan GT-R rijdt nog niet zo lang Renault dus moet nog even wennen. Staat er inmiddels bij overigens.
opdegrens zei:Ik ben op zoek naar foto's van Megane Estate in de kleuren: Gris Titanium en Bleu Berlin. Wie kan mij helpen ?