Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kappade zei:Lees ergens terug in dit topic over mijn bevindingen met de radio+usb/. De radio ging behoorlijk over zijn nek (lees: enorm traag) toen ik mijn 64GB stick met 6000 nummers erin deed. Gaf ook maar 4000 nummer aan en het skippen van nummers ging dramatisch. In mijn vorige auto ging het beter, maar ook niet je van het (kon geen mappen inzien); dus ik heb USB in het algemeen een beetje afgeschreven als je daar serieus mee aan de slag wilt gaan.
Kappade zei:Kortom het is maar hopen dat USB goed werkt anders een gezeur om het (snel) werkend te krijgen. Als het door 1 bestand kan komen van 6000 mp3's , zeg ik laat maar zitten.
Ik heb overigens gemerkt dat met mijn iPod Touch (5g) met de Spotify app via USB ook de albumcovers doorgegeven worden! Dat is wel nice![]()
rickm zei:Interessante info swap hierboven.
Eigenlijk surreal dat autofabrieken jaren ontwikkeling in een auto steken, er via 1000 ingenieurs minstens een half miljard doorheen jassen met als resultaat ......... dat menig (bevoorrechte) koper anno 2014 louter aandacht heeft voor muziek via een USB stick.
Terabytes aan muziek voor een rit van Vinex naar de super, buitenwijk naar kantoorflat, 2-onder-een-kap naar school.
Sign O'Times.
ENTE zei:Klopt. Is een herhaling van de actuele tekst.
golfdiesel zei:ENTE zei:Klopt. Is een herhaling van de actuele tekst.
Hmm deze lijkt bij mij niets te doen als ik er op druk.
J_P_P zei:golfdiesel zei:ENTE zei:Klopt. Is een herhaling van de actuele tekst.
Hmm deze lijkt bij mij niets te doen als ik er op druk.
Navigeer je wel (op navigatie van de auto) ?
roy1975 zei:Kappade zei:Kortom het is maar hopen dat USB goed werkt anders een gezeur om het (snel) werkend te krijgen. Als het door 1 bestand kan komen van 6000 mp3's , zeg ik laat maar zitten.
Ik heb overigens gemerkt dat met mijn iPod Touch (5g) met de Spotify app via USB ook de albumcovers doorgegeven worden! Dat is wel nice![]()
Ik heb 't geprobeerd via bluetooth met mijn iphone. Logisch want zo is hij verbonden. Zal het eens proberen met een laadsnoertje in de usb ingang wat ie dan doet.
Want dan komt er een brodit lader met usb in mijn autootje en gooi ik gelijk die usb eruit. Wat prima werkt, maar wel veel werk is om de album art goed aan de mp3 toe te voegen.
En geeft hij dan zowel onderin alle albums weer en kan je ook scrollen binnen de verschillende artiesten/mappen die je op je spotify app hebt staan of alleen de cover naast de mp3 ??
Erik1967 zei:
E-One zei:Wat wen je toch snel aan een auto en al helemaal aan die 'goede' 308 HB BLP....dat kleine stuurtje, die klokken en het scherm..Ik zeg dit omdat ik gistermiddag een rondje reed in de 206 van mijn vrouw...wat een joekel van een stuur en hij is niet (meer) zo soepel als mijn 308. Gaaf om te constateren.
Het rijgedrag ga ik morgen meemaken, de eerste proefrit in de 308SW BLE staat geplandgolfdiesel zei:Qua rijden ben ik echt super tevreden over de 308. Hij is stil en soepel. De stoelen in de BL zouden meer steun mogen geven maar er zijn slechtere standaard stoelen (zoals Ford).
Er wordt hier ook wel geklaagd over de standaard luidsprekers maar die mensen hebben vast nooit in een Megane gereden zonder het Bose pakker. Het geluid in de 308 is vele malen beter dan wat ik in de Megane heb gehad.
Wat ik erg mis ten opzichte van de Megane is het navigatiesysteem en de plaatsing van het scherm. Bij de Megane stond het navi scherm bovenop het dashboard en dan kan je veel beter naar het scherm kijken zonder echt van de weg afgeleid te worden. De bediening met de joystick werkt ook gewoon makkelijker en sneller dan het touchscreen (ik ben linkshandig en dan is het bedienen van het touchscreen met mijn rechterhand toch wat lastiger).
Je kan het scherm ook niet "blind" bedienen en dat is wel erg jammer en minder veilig. Als ik naar huis wilde navigeren in de Megane was het gewoon een kwestie van 2 seconden een knop indrukken en klaar. De navi in de 308 heeft geeneens een "thuis" knop voor de navigatie...
Megane1981 zei:Het rijgedrag ga ik morgen meemaken, de eerste proefrit in de 308SW BLE staat geplandgolfdiesel zei:Qua rijden ben ik echt super tevreden over de 308. Hij is stil en soepel. De stoelen in de BL zouden meer steun mogen geven maar er zijn slechtere standaard stoelen (zoals Ford).
Er wordt hier ook wel geklaagd over de standaard luidsprekers maar die mensen hebben vast nooit in een Megane gereden zonder het Bose pakker. Het geluid in de 308 is vele malen beter dan wat ik in de Megane heb gehad.
Wat ik erg mis ten opzichte van de Megane is het navigatiesysteem en de plaatsing van het scherm. Bij de Megane stond het navi scherm bovenop het dashboard en dan kan je veel beter naar het scherm kijken zonder echt van de weg afgeleid te worden. De bediening met de joystick werkt ook gewoon makkelijker en sneller dan het touchscreen (ik ben linkshandig en dan is het bedienen van het touchscreen met mijn rechterhand toch wat lastiger).
Je kan het scherm ook niet "blind" bedienen en dat is wel erg jammer en minder veilig. Als ik naar huis wilde navigeren in de Megane was het gewoon een kwestie van 2 seconden een knop indrukken en klaar. De navi in de 308 heeft geeneens een "thuis" knop voor de navigatie...
En na het proefzitten in de showroom ben ik er ook van overtuigd dat ik de Premium stoelen wil.
Zitten een stuk fijner en bovendien is die bekleding in mijn ogen ook veel mooier en netter.
Kom zelf ook uit een Megane (2011, zonder Bose), dus die slechte audio herken ik wel. Heb er destijds een wx77 sub ingezet, dat maakt al een wereld van verschil (vind ik). Die zal ik dan ook overzetten in de 308, mocht dat geluid ook tegenvallen. En ook de navi herken ik dus wel. In de Megane werkt het echt super! Blind bedienen is na een paar keer proberen heel eenvoudig en zeer praktisch, scherm perfect geplaatst. Dat ga ik wel missen...Bovendien werkt Tomtom, naast alles wat ik gezien en geprobeerd heb, verreweg het fijnst. Dat zal dus even wennen worden. In het ergste geval gooi ik er een losse tomtom in, maar zover hoeft het vast niet te komen
Uiteindelijk is het vooral hopen dat de bestelling via lease er vlot doorheen komt en er nog in 2014 geleverd kan worden.
roy1975 zei:Nog even over de navigatie. Ik heb ook aangegeven (oude megane rijder) dat de tomtom een stuk makkelijker was in bediening, en ook in aflezen. Minder gedetailleerd, maar daardoor een stuk overichtelijker.
Maar ik constateer nu nog een probleem. De GPS is gewoon een stuk minder. Hij geeft regelmatig aan dat ik op de parallelweg zit, van de daadwerkelijke weg die ik rijd.
Daardoor krijg je bij navi natuurlijk continue verkeerde commando's.
Nogmaals, top auto ! maar de navi........................hmmmmmmmmm............
Calvin_Hobbes zei:Let wel het gaat bij mij dus om een privé gekochte auto. Is dus niet zo dat ik over 3 jaar weer inruil voor een dan een "bijtellingen vriendelijke" auto.
.
J_P_P zei:its_me_leon zei:Weet iemand of die drukknop op het uiteinde van de richtingaanwijzer hendel nog een functie heeft?
Gesproken instructie navigatie vragen. (in mijn 207 althans)
golfdiesel zei:Dat heb ik nog niet meegemaakt maar wat ik wel als heel irritant ervaar is dat als op een plek bent die niet op de kaart staat (bedrijfsterrein bijvoorbeeld) dan wil hij soms gewoon geen route berekenen.
Thanks voor de tip, besteld.NitroNL zei:(Een handige smartphone houder die je zo in je luchtrooster prikt en even gemakkelijk weer verwijdert is DEZE. Kost maar € 2,89 incl. verzending!)
Poekoek zei:Kan iemand met de EBS-set mij vertellen waar de versterker wordt ingebouwd? Voor de subwoofer lees ik over verschillende mogelijkheden, over de versterker lees ik weinig/niets.
MNJW zei:Poekoek zei:Kan iemand met de EBS-set mij vertellen waar de versterker wordt ingebouwd? Voor de subwoofer lees ik over verschillende mogelijkheden, over de versterker lees ik weinig/niets.
In het dashboard achter de radio. Zie je dus niets van.
Kappade zei:Ik zag hem inderdaad voorbijkomen. Fraaie autos! Ik zie op de fotos dat jij Connect Apps (dongle) hebt.Hoe zit dat nou precies?
- Het is een USB dongle begrijp ik. Met simkaartje en 3G voor een jaar? En daarna?
- Ik lees dat bluetooth nodig is; dus kan je dan nog wel bluetooth audio streamen?
- Met de USB dongle erin, is USB muziek dan nog wel mogelijk? (Daar waar het systeem een melding geeft als een 2e usb stick aangesloten zit er maar 1 gebruikt kan worden)
en kortom: is het wat?
Ik heb als optie de CD-speler waardoor de EBS Amplifier niet achter het dashboard past. Volgens de dealer komt hij 1,5/2cm te kort om hem in te bouwen.Poekoek zei:Kan iemand met de EBS-set mij vertellen waar de versterker wordt ingebouwd? Voor de subwoofer lees ik over verschillende mogelijkheden, over de versterker lees ik weinig/niets.
voiture zei:Ik zie nu steeds meer 308's op de weg en vind de SW veel fraaier ogen dan de berline.
E-One zei:voiture zei:Ik zie nu steeds meer 308's op de weg en vind de SW veel fraaier ogen dan de berline.
Meningen verschillen. Ik vind juist de HB mooier. De achterkant (voornamelijk de lichten) en al helemaal de full LED lichten die vaker op een HB worden gevoerd (zoals een BLP) geven voor mij de doorslag. En in het C-segment waar ik naar op zoek wilde ook wel weer eens een autorij-auto sinds alle stations, breaks, wagons en cross-overs die ik heb gehad![]()
ENTE zei:vertel, wat is de uitkomst want dan besparen we weer € 2,60![]()
voiture zei:ENTE zei:vertel, wat is de uitkomst want dan besparen we weer € 2,60![]()
Drie keer raden: de Golf wint.
De Cee'd kost € 26.289,00, de 308 € 29.650,00 en de Golf € 42.000,00. Voor dat prijsverschil kan je gewoon een tweede auto kopen!
Een van de argumenten om de Golf te laten winnen: rijkste uitrusting. Tja.
J_P_P zei:voiture zei:ENTE zei:vertel, wat is de uitkomst want dan besparen we weer € 2,60![]()
De Cee'd kost € 26.289,00, de 308 € 29.650,00 en de Golf € 42.000,00. Voor dat prijsverschil kan je gewoon een tweede auto kopen!
Wat zit er dan allemaal op die golf wat niet te krijgen is in de 308?
Moderator
J_P_P zei:Wat zit er dan allemaal op die golf wat niet te krijgen is in de 308?
Wouter82 zei:J_P_P zei:Wat zit er dan allemaal op die golf wat niet te krijgen is in de 308?
Een voetenbad met automatische wateraanvoer.
roy1975 zei:En b.t.w. zit een uurtje of vijf per dag in de auto.....en dan wil ik gewoon het totale palet van mijn geweldige muziekcollectie voor handen hebben![]()
voiture zei:ENTE zei:vertel, wat is de uitkomst want dan besparen we weer € 2,60![]()