Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Darkside zei:Ik denk dat het soms moeilijk is om te relativeren.
Daarbij denk ik dat de Golf een supergroot voordeel heeft t.o.v alle andere merken/modellen. En dat is dat er GOLF op staat.
Laten we eerlijk zijn.
Erik1967 zei:Weet iemand hoe je zelf POI kan toevoegen.
Zie wel POI via usb lezen, maar wel bestandstype heb je nodg en waar haal je het vandaag.
Diverse site gezien, maar weet ook niet welke navigatie Peugeot gebruikt.
Graag hulp!!!
ENTE zei:Beide zijn goeie auto's. Dan geeft imago en gevoel de doorslag, toch?
ENTE zei:Erik1967 zei:Weet iemand hoe je zelf POI kan toevoegen.
Zie wel POI via usb lezen, maar wel bestandstype heb je nodg en waar haal je het vandaag.
Graag hulp!!!
Geen idee, ik zie zo niet een mogelijkheid in het systeem. Ook niet via die My Peugeot app.
Persoonlijk vind ik dat er meer dan voldoende POi oproepbaar zijn via de submenu's, maar kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld flitspalen zou willen toevoegen.
Wellicht dat een handige Peugeot dealer je kan helpen?
Poekoek zei:ENTE zei:Erik1967 zei:Weet iemand hoe je zelf POI kan toevoegen.
Graag hulp!!!
Geen idee, ik zie zo niet een mogelijkheid in het systeem. Ook niet via die My Peugeot app.
Persoonlijk vind ik dat er meer dan voldoende POi oproepbaar zijn via de submenu's, maar kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld flitspalen zou willen toevoegen.
Wellicht dat een handige Peugeot dealer je kan helpen?
POIplaza.com vind ik een fijne site. Als je kunt achterhalen welk systeem Peugeot gebruikt is het vrij eenvoudig om ze te downloaden. Ik denk dat de dealer en/of Google die info wel voor je heeft.
ENTE zei:https://www.navigation.com/EE_2014/peugeot-eu/catalog/nl_NL/EUR/ voor de snelheidscontroles in Europa.
Erik1967 zei:er staan alleen veel Fransesupermarkten in het systeem een geen Nederlandse (bijv. de Lidl).
Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
Helaas... de leasemij heeft ze niet op de accessoirelijst, dus geen prijzen bekend en niet meegerekend in het maandbedrag.Megane1981 zei:Thanks, dan ga ik het gewoon aan de leasemij voorleggen.ENTE zei:@Megane1981: prijs van wielen verschilt enorm per dealer. Geen zinnig woord over te zeggen. Beetje 'vangst van de dag' verhaal.
Als het me niet aanstaat dan schaf ik ze persoonlijk aan in Deutschland.
Mits de maten exact hetzelfde zijn als de Quartz. Dan kan de bandenboer ze vast wel overzetten.
Megane1981 zei:Helaas... de leasemij heeft ze niet op de accessoirelijst, dus geen prijzen bekend en niet meegerekend in het maandbedrag.Megane1981 zei:Thanks, dan ga ik het gewoon aan de leasemij voorleggen.ENTE zei:@Megane1981: prijs van wielen verschilt enorm per dealer. Geen zinnig woord over te zeggen. Beetje 'vangst van de dag' verhaal.
Mits de maten exact hetzelfde zijn als de Quartz. Dan kan de bandenboer ze vast wel overzetten.
Maandbedrag zit nu overigens ook wel aan mijn max, dus voorlopig laat ik het even zo.
Ik zat hierover nog wel wat verder na te denken, misschien heeft iemand hier hetzelfde al eens doorgedacht en/of uitgevoerd: wat nou als je zelf achteraf andere velgen in dezelfde maat besteld. Op eigen kosten (koopje zoeken), maar dus ook eigendom. Laat je die mooie rakkers erop zetten op de zomerbandjes, en die standaard meegeleverde velg dan bijv overzetten op de winterbanden. Na 4 jaar lever je standaards weer mee in en heb je die 4 anderen voor jezelf of de verkoop. Lijkt mij een stuk voordeliger dan de volle mep in het leasebedrag laten opnemen (meestal betaal je dan het volledige bedrag alsnog in 48 maand af), of gaat die vlieger niet op? Let wel: voorwaarde is dan wel exact dezelfde maat, omdat je dan met dezelfde banden uit kunt.
Hans406 zei:Megane1981 zei:Helaas... de leasemij heeft ze niet op de accessoirelijst, dus geen prijzen bekend en niet meegerekend in het maandbedrag.Megane1981 zei:Thanks, dan ga ik het gewoon aan de leasemij voorleggen.ENTE zei:@Megane1981: prijs van wielen verschilt enorm per dealer. Geen zinnig woord over te zeggen. Beetje 'vangst van de dag' verhaal.
Maandbedrag zit nu overigens ook wel aan mijn max, dus voorlopig laat ik het even zo.
Ik zat hierover nog wel wat verder na te denken, misschien heeft iemand hier hetzelfde al eens doorgedacht en/of uitgevoerd: wat nou als je zelf achteraf andere velgen in dezelfde maat besteld. Op eigen kosten (koopje zoeken), maar dus ook eigendom. Laat je die mooie rakkers erop zetten op de zomerbandjes, en die standaard meegeleverde velg dan bijv overzetten op de winterbanden. Na 4 jaar lever je standaards weer mee in en heb je die 4 anderen voor jezelf of de verkoop. Lijkt mij een stuk voordeliger dan de volle mep in het leasebedrag laten opnemen (meestal betaal je dan het volledige bedrag alsnog in 48 maand af), of gaat die vlieger niet op? Let wel: voorwaarde is dan wel exact dezelfde maat, omdat je dan met dezelfde banden uit kunt.
Klopt, ik ben net zo gevaren. Overigens zat ik al aan m'n limiet qua leasebedrag met een Allure 1.6 BlueHDi met metallic lak, Pack Securité en CD-speler.
Ik heb eerst nog het idee gehad om 'm af te laten leveren op 17" met inruil van de Topaze velgen en 16" banden, maar daar werd zo belachelijk veel geld voor gevraagd (incl. banden Michelin: Ligne S 17" ca. 1500 euri, en Rubis ca. 2000 euri) dat ik het maar even zo heb gelaten.
Ik speel ook met de gedachte om bij de eerstvolgende bandenwissel de Topazes te laten voorzien van winterbanden en dan een setje Rubissen of Emeraudes met zomerbanden op te scharrelen. Ik heb al Emeralds gezien voor GBP 660 per vier, moeten er nog wel banden op. Maar wellicht heb ik over 2 jaar wel zoiets van: het zal allemaal wel. De ervaring leert dat als je niet gelijk die wielen regelt het er ook niet meer van komt...
Obitorium zei:Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
Welk systeem gebruikt de 308SW en hoe kan ik deze updaten?
Mr Relax zei:Hans406 zei:Klopt, ik ben net zo gevaren. Overigens zat ik al aan m'n limiet qua leasebedrag met een Allure 1.6 BlueHDi met metallic lak, Pack Securité en CD-speler.
Ik heb eerst nog het idee gehad om 'm af te laten leveren op 17" met inruil van de Topaze velgen en 16" banden, maar daar werd zo belachelijk veel geld voor gevraagd (incl. banden Michelin: Ligne S 17" ca. 1500 euri, en Rubis ca. 2000 euri) dat ik het maar even zo heb gelaten.
Ik speel ook met de gedachte om bij de eerstvolgende bandenwissel de Topazes te laten voorzien van winterbanden en dan een setje Rubissen of Emeraudes met zomerbanden op te scharrelen. Ik heb al Emeralds gezien voor GBP 660 per vier, moeten er nog wel banden op. Maar wellicht heb ik over 2 jaar wel zoiets van: het zal allemaal wel. De ervaring leert dat als je niet gelijk die wielen regelt het er ook niet meer van komt...
Ik vond de Peugeot velgen ook prijzig. De dealer kwam zelf met het idee om 'after market' velgen te monteren. Vervolgens heeft hij zelf enkele velgen voor mij geselecteerd (a.d.h.v. mijn criteria). Hieruit heb ik uiteindelijk een keuze gemaakt (Brock velgen).
Op de offerte was er een bedrag van 1000 euro als kostenpost opgegeven.
De 17' velgen (incl. Michelin banden) hebben me dus 16' Quartz velgen en banden + 1000 euro gekost.
Megane1981 zei:Helaas... de leasemij heeft ze niet op de accessoirelijst, dus geen prijzen bekend en niet meegerekend in het maandbedrag.Megane1981 zei:Thanks, dan ga ik het gewoon aan de leasemij voorleggen.ENTE zei:@Megane1981: prijs van wielen verschilt enorm per dealer. Geen zinnig woord over te zeggen. Beetje 'vangst van de dag' verhaal.
Megane1981 zei:Mr Relax zei:Hans406 zei:Klopt, ik ben net zo gevaren. Overigens zat ik al aan m'n limiet qua leasebedrag met een Allure 1.6 BlueHDi met metallic lak, Pack Securité en CD-speler.
Ik vond de Peugeot velgen ook prijzig. De dealer kwam zelf met het idee om 'after market' velgen te monteren. Vervolgens heeft hij zelf enkele velgen voor mij geselecteerd (a.d.h.v. mijn criteria). Hieruit heb ik uiteindelijk een keuze gemaakt (Brock velgen).
Op de offerte was er een bedrag van 1000 euro als kostenpost opgegeven.
De 17' velgen (incl. Michelin banden) hebben me dus 16' Quartz velgen en banden + 1000 euro gekost.
Een duur feestje zo te lezen. Ben er voor mezelf wel uit dat andere velgen daarom absoluut niet via de leasemij gaan.
Eerst maar eens de auto zelf zien te bestellen en na aflevering dan eens kijken hoe erg nieuwe velgen dan nog gewenst zijn.
Heb bekenden bij een lokaal autobedrijf, dus misschien is er voor relatief weinig geld t.z.t. wel een setje velgen, en misschien zelfs + banden, te regelen. 1000 tot 2000 Euro gaat me echt te ver, zeker als je gloednieuwe 16 inch erop inlevert.
Alias81 zei:Ik heb een bericht van de dealer waar ik wel vrolijk van wordt!!!
Op 26-6 een 308 HB BLP besteld en deze komt al in week 37 binnen bij dealer!
Dat zijn maar 11 weken!!
![]()
Thanks! Ga ik meteen proberenErik1967 zei:Obitorium zei:Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
SMEG+
Zoek op GPS Underground, zoeken naar SMEG+ en je ziet de SMEG+ flitspalen augustus.
Map met UPG naar lege usb stick en in auto laden, pakt deze automatisch op, werkt super![]()
ENTE zei:https://www.navigation.com/EE_2014/peugeot-eu/catalog/nl_NL/EUR/ voor de snelheidscontroles in Europa.
Erik1967 zei:Obitorium zei:Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
SMEG+
Zoek op GPS Underground, zoeken naar SMEG+ en je ziet de SMEG+ flitspalen augustus.
Map met UPG naar lege usb stick en in auto laden, pakt deze automatisch op, werkt super![]()
Mr Relax zei:Erik1967 zei:Obitorium zei:Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
SMEG+
Thanks! Het is gelukt.
(Bij de eerste twee pogingen werd de update geweigerd)
Erik1967 zei:Mr Relax zei:Erik1967 zei:Obitorium zei:Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
SMEG+
Thanks! Het is gelukt.
Relaxed :T
Kilometervreter2014 zei:Goedenavond,
Sinds vandaag kan ik mijn elektrisch verstelbare bestuurderstoel niet meer omhoog doen, als ik het achterste stukje van het platte knopje omhoog beweeg hoor je een tik en vervolgens gebeurt er niks. Het voorste deel van het zitvlak omhoog doen werkt nog wel, als ik mij niet vergis was hier iemand op het forum die dit probleem ook heeft/had. Voor de geen die hier helaas al ervaring mee heeft, hoe is dit probleem opgelost? Ik ben bang dat ik morgen al weer langs de dealer .....
Erik1967 zei:Mr Relax zei:Erik1967 zei:Obitorium zei:Erik1967 zei:snelheidcontroles heb ik gisteren toegevoegd via GPS Underground.
SMEG+
Thanks! Het is gelukt.
Relaxed :T
Update gelukt. Actualiteit van de flitspalen laat wel te wensen over. Kom op sommige plekken (eindhoven) waarvan ik me niet meer kan herinneren dat er 1 gestaan heeft. Maarja, ze zijn dan ook gratisErik1967 zei:SMEG+
Kilometervreter2014 zei:Hier wel wat rammeltjes, maar die heb ik zelf opgelost door panelen los te halen. Ervaring leert dat dealer oorzaak toch niet vindt. Auto nu 7 week in bezit, 10000 op de teller en verder geen problemen. Behalve onbruikbare carkit door echo. Dit heb ik opgelost door oortje te kopen.. ;-)
JosJ84 zei:Op de "gewone" Blue lease versie zit de handmatige "coming home" functie. Is deze ook naderhand nog zo te manipuleren/aan te passen dat deze altijd aangaat bij het afzetten van de motor/ openen van de auto, zoals standaard het geval is op de BLE?
Groeten Jos
golfdiesel zei:JosJ84 zei:Op de "gewone" Blue lease versie zit de handmatige "coming home" functie. Is deze ook naderhand nog zo te manipuleren/aan te passen dat deze altijd aangaat bij het afzetten van de motor/ openen van de auto, zoals standaard het geval is op de BLE?
Groeten Jos
Nog niets kunnen vinden, het is gewoon een simpele software functie maar die zal dan als het kan door de dealer aangezet moeten worden.
Wat overigens nog wel mee kan spelen is dat de blue lease geen lichtsensor heeft en de BLE wel.
JosJ84 zei:golfdiesel zei:JosJ84 zei:Op de "gewone" Blue lease versie zit de handmatige "coming home" functie. Is deze ook naderhand nog zo te manipuleren/aan te passen dat deze altijd aangaat bij het afzetten van de motor/ openen van de auto, zoals standaard het geval is op de BLE?
Groeten Jos
Nog niets kunnen vinden, het is gewoon een simpele software functie maar die zal dan als het kan door de dealer aangezet moeten worden.
Wat overigens nog wel mee kan spelen is dat de blue lease geen lichtsensor heeft en de BLE wel.
Ja precies, gaan deze lampen wel aan wanneer je de wagen ontgrendeld ?
JosJ84 zei:golfdiesel zei:JosJ84 zei:Op de "gewone" Blue lease versie zit de handmatige "coming home" functie. Is deze ook naderhand nog zo te manipuleren/aan te passen dat deze altijd aangaat bij het afzetten van de motor/ openen van de auto, zoals standaard het geval is op de BLE?
Groeten Jos
Ja precies, gaan deze lampen wel aan wanneer je de wagen ontgrendeld ?
Gvr_ zei:Update gelukt. Actualiteit van de flitspalen laat wel te wensen over. Kom op sommige plekken (eindhoven) waarvan ik me niet meer kan herinneren dat er 1 gestaan heeft. Maarja, ze zijn dan ook gratisErik1967 zei:SMEG+
![]()
Hans406 zei:Geen echo waargenomen op alle 3 toestellen![]()
J_P_P zei:Net een update via de lease maatschappij dat het oktober wordt. (BLP, besteld in eerste week van juni. Eerder bericht was half september)