Peugeot 308 (SW p. 26)

Doubleyou308SW zei:
J_P_P zei:
Doubleyou308SW zei:
Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?

Climate control is toch auto functie?!

Dat dacht ik ook.

Maar....?

"Automatic climate control is the ability to monitor and influence the temperature of a specified space without manual intervention."

golfdiesel zei:
Sinds vrijdag in het "bezit" van een 308 SW Bluelease (de kale zonder opties dus, meer zat er bij de baas niet in helaas).

Negatieve punten:
Wat mij opvalt is dat de linker buitenspiegel geen dodehoek gedeelte lijkt te hebben en dat is gezien de enorm brede B-stijl wel jammer.
Ook is de interval van de ruitenwissers niet variabel in te stellen, ook dat is wel een misser van Peugeot zeker voor de versies die geen regensensor hebben.
De handmatige airco is in combinatie met het touchscreen een complete ramp qua bediening, ik snap niet welke idioot dat verzonnen heeft. Handmatige airco kan ik nog wel mee leven maar zorg dan dat er gewoon een paar draaiknoppen op het dashboard zitten... De huidige constructie is gewoon gevaarlijk want als je ook maar iets wil bijstellen zit je zo 10 seconden niet op de weg te letten en om het enigzins comfortabel te houden zit je toch op een rit van 200km een keer of 5 à 6 met dat systeem te friemelen.
De versnellingsbak schakelt nogal hakerig maar ik hoop dat dit nog iets gaat verbeteren in de komende tijd.
Het navigatiesysteem heeft geen mogelijkheid tot het invoeren van postcodes en juist dat is iets wat ik al jaren gebruik om naar klanten te rijden. Als TomTom en Garmin dat in elk systeem hebben zitten dan moet dat hier toch ook kunnen?

Positieve punten:
De motor, die is zelfs met nog geen 1000km op de teller erg fijn. Ok, hij begint pas bij 1500tpm te werken maar goed dat is een probleem wat alle downsize diesels lijken te hebben. Ik mis wat dat aangaat eigenlijk nog steeds de 1.9 PD-TDI van VW, die begon vanaf 1000-1200 al redelijk te werken en vanaf 1500tpm ging hij los en bij 2000tpm kreeg je nog een duw in je rug.
De motor loopt erg rustig het koppel van 300Nm is erg fijn zeker in combinatie met de enorm lange versnellingsbak verhoudingen. Je hoeft als je op de snelweg in wil halen pas terug te schakelen als je onder de 90 km/h zit, daar boven kan je hem in 6 laten staan.

Heb je toevallig ook foto's van je 308 SW Bluelease? Dezelfde heb ik ook mogen bestellen (Helaas zat er bij mij ook geen BLE in...). Ik heb namelijk nog maar weinig (eigenlijk geen) foto's kunnen vinden van de bluelease versie in SW variant.

Hoe dan ook kan ik natuurlijk niet wachten tot deze geleverd zal worden!

Ik heb hem in de kleur Gris artense besteld.

Groeten!

roy1975 zei:
Het 308 logo durf ik nog niet, die voelen toch een stuk steviger aan.

Zelfde manier ??

Yes. Zit op exact dezelfde manier vast.

AvhJ sticker voorzichtig eraf trekken, dan trek je zoveel mogelijk de lijmresten mee. Nadien met glas reiginer schoonmaken. Ik heb hiervoor een Meguiars goedje gebruikt.

J_P_P zei:
Doubleyou308SW zei:
J_P_P zei:
Doubleyou308SW zei:
Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?

Dat dacht ik ook.

Maar....?

"Automatic climate control is the ability to monitor and influence the temperature of a specified space without manual intervention."

De 308 Blue Lease heeft wel airco maar geen climate control, zie blz 4 en 5 voor uitrusting resp. BL en BLE/BLP.

Dat betekent dus dat deze uitvoering geen automatische temperatuur- en luchtstroomregeling heeft. Vandaar waarschijnlijk het regelmatig bij moeten stellen.

EDIT: Zie ook pagina's 97-103 van het instructieboekje. Kennelijk kun je drie verschillende soorten airco's krijgen in de 308.

Gvr_ zei:
*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.

Klopt, is bij mij net zo. Als ik opnieuw in de auto stap etc wordt eea gesynchroniseerd

its_me_leon zei:
Gvr_ zei:
*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.

Klopt, is bij mij net zo. Als ik opnieuw in de auto stap etc wordt eea gesynchroniseerd

Ik zal het nog 's nakijken, maar ik heb dus een Iphone, geen android en ik krijg een pop up zodra ik de auto afzet met de rit informatie.

Ben er dus vanuit gegaan dat dit dan dus ook het moment is dat de app de auto "uitleest"

roy1975 zei:
its_me_leon zei:
Gvr_ zei:

Ik zal het nog 's nakijken, maar ik heb dus een Iphone, geen android en ik krijg een pop up zodra ik de auto afzet met de rit informatie.

Ben er dus vanuit gegaan dat dit dan dus ook het moment is dat de app de auto "uitleest"

edit => ik heb nu de gegevens in mijn telefoon staan van mijn huidige km stand, met jullie redenatie zou dat dus niet kunnen.

Dus hij zal het doen bij het uitzetten van de auto bij mij zodra hij mij ook de pop up geeft.

roy1975 zei:
its_me_leon zei:
Gvr_ zei:

Balen, ik zie nu pas dat de Peugeot my link app niet voor Windows Phone 8 beschikbaar is :(
Zojuist een mail verstuurd naar een peugeot met de vraag of de App voor WP nog in de pijplijn zit.

/edit: Is Peugeot My-Link ook beschikbaar op de BLP hatchback of alleen op de SW?

roy1975 zei:
Inmiddels flitspalen geinstalleerd (augustus versie) en installeert en werkt vlekkeloos.

Hoe is de AUG versie qua oude flitspalen? Maw is hij een beetje up to date, want die van mij van Mei/Juni had nog flitspalen die als 1,5jr weg zijn. Anders schaf ik de aug versie ook nog niet meteen aan.

E-One zei:
roy1975 zei:
Inmiddels flitspalen geinstalleerd (augustus versie) en installeert en werkt vlekkeloos.

Hoe is de AUG versie qua oude flitspalen? Maw is hij een beetje up to date, want die van mij van Mei/Juni had nog flitspalen die als 1,5jr weg zijn. Anders schaf ik de aug versie ook nog niet meteen aan.

Heb m nu een dag en zit nog in mn vakantie, vanaf volgende week weer meer op de weg, dan kan ik je dr meer over vertellen.

Lijkt redelijk goed te zijn hier in 't oosten van het land.

Fukuppy zei:
J_P_P zei:
Doubleyou308SW zei:
J_P_P zei:
Doubleyou308SW zei:

Dat dacht ik ook.

Maar....?

De 308 Blue Lease heeft wel airco maar geen climate control, zie blz 4 en 5 voor uitrusting resp. BL en BLE/BLP.

Dat betekent dus dat deze uitvoering geen automatische temperatuur- en luchtstroomregeling heeft. Vandaar waarschijnlijk het regelmatig bij moeten stellen.

EDIT: Zie ook pagina's 97-103 van het instructieboekje. Kennelijk kun je drie verschillende soorten airco's krijgen in de 308.

Je hebt gelijk conform spec. 01.09.2014, ik heb gekeken in die van 01.04.2014 en daar stond nog vermeld Climate Control bij de BL en BLE.
Gewijzigd dus.

Beste heren en dames
ik heb nu precies een week mijn peugeot 308 sw BLP wat een heerlijke auto
er staat nu 1407 km op en vrijdag gaan we er mee naar spanje
schakelt heerlijk ook het kleine stuurtje stuurt prima
de comfort stoelen met leer zitten gegoten tot nu toe geen klacht

de enige klacht die ik heb is van het EBS systeem
ik vind het zeer slecht voor het geld wat ze er voor vragen een kleine 800 euro
Als ik hem te hard zet vervormd deze ook als hij zacht staat kraakt het in de achter klep
zijn er nog meer mensen die daar problemen mee hebben of was mijn verwachting te groot
had in mijn eerste megane een JBL set zitten en in de 2e megane een bose edition

zelfde auto maar 3 x een andere kleur rood
eerste foto stond hij nog bij de dealer

super blij met het leer ik heb de stiksels in bordeaux rood laten maken inc stoel verwarming

roy1975 zei:
edit => ik heb nu de gegevens in mijn telefoon staan van mijn huidige km stand, met jullie redenatie zou dat dus niet kunnen.

Dus hij zal het doen bij het uitzetten van de auto bij mij zodra hij mij ook de pop up geeft.
Dan zal het aan de app liggen, ik heb namelijk Android.

ENTE zei:
Weet iemand of het mogelijk is om de achterlichten te koppelen aan de drl?
Heb de optie niet gevonden maar zou een goede zijn. Bij mijn vorige auto reed ik eigenlijk standaard met lampen aan (xenon). Vind dat met de halogeen koplampen nog minder mooi. Los daarvan natuurlijk wel altijd veiliger.

Goede morgen,

Heeft iemand toevallig een foto van de 308 SW Blue Lease variant? Ik kan op de verschillende sites wel foto's van de HB variant vinden maar helaas niet de SW. (Ik heb hier tevens voor gekeken op verschillende verkoop sites etc. )

Groeten Jos

Ik kreeg gisteren dan mijn telefoontje!

Dealer heeft de auto ontvangen en is bezig met rijklaar maken etc.
Tevens is Kenteken is aangevraagd en het is nu afgesproken dat ik hem volgende week woensdag kan ophalen.

Als teaser heb ik inmiddels ook wat foto's ontvangen waarvan hieronder eentje.

2hd8f9f.jpg

Mooie kleur ook(y)

Jammer dat er zo weinig blauwtinten leverbaar zijn. Had graag weer een lichtblauwe gehad.

Leuk om te zien dat de Topaze 16" velg ook anderen bekoord, bijkomend voordeel van de 16" is het rijcomfort t.o.v. 17"en 18".
Vindt dat daar toch te weinig op gelet wordt, ook bij mijn collega's geldt vaak het credo "hoe groter de velg, hoe mooier".
Trouwens, de Rubis en Saphire zijn natuurlijk mooie velgen. Helaas niet in 16", misschien een idee om Rubis/Saphire in verschillende maten te hebben.

Audi zei:
Goede morgen,

Heeft iemand toevallig een foto van de 308 SW Blue Lease variant? Ik kan op de verschillende sites wel foto's van de HB variant vinden maar helaas niet de SW. (Ik heb hier tevens voor gekeken op verschillende verkoop sites etc. )

Groeten Jos

Maar niet goed gekeken...;)

supershortlesase-peugeot-308-sw-%5B09%5D-1.jpg

23sg7yf.jpg

307yer7.jpg

Die dopjes staan eigenlijk niet eens heel verkeerd! Slagje groter zou niet verkeerd zijn, maar gelukkig zijn het niet die standaard 15" doppen.
Qua comfort kan 17" prima hoor, ondanks de post van forummer SW hierboven. 18" merk je inderdaad qua comfort afname duidelijk.

Het is maar wat je wil/kan/mag/moet:)

Ente, geweldig dank je wel!

Zou je denken wanneer je al menig werk hebt genegeerd om een plaatje te vinden dat dit dan wel zou lukken... But no... Misschien als ik gewoon me werk had gedaan had de BLE er wel ingezeten o_O

De doppen storen mij ook niet! Ik laat misschien wel de ramen achter nog wat blinderen.

Verder denk ik dat je voor dit geld niet veel meer luxe + ruimte kan krijgen in dit segment.

Nogmaals bedankt Ente!

ENTE zei:
Audi zei:
Goede morgen,

Groeten Jos

Maar niet goed gekeken...;)

supershortlesase-peugeot-308-sw-%5B09%5D-1.jpg

23sg7yf.jpg

307yer7.jpg

Die dopjes staan eigenlijk niet eens heel verkeerd! Slagje groter zou niet verkeerd zijn, maar gelukkig zijn het niet die standaard 15" doppen.
Qua comfort kan 17" prima hoor, ondanks de post van forummer SW hierboven. 18" merk je inderdaad qua comfort afname duidelijk.

Het is maar wat je wil/kan/mag/moet:)

Was ook positief bedoelt.;)

ENTE zei:
Dat snap ik, van mij ook!

@Audi: zijn sonniboys dan geen betere optie?

Klopt, alleen zijn ze volgens de website van Sonniboy nog niet beschikbaar voor dit model. Mijn voorkeur gaat wel uit naar Sonniboys.

ENTE zei:
Mooie kleur ook(y)

Dank voor waarderingen.

De kleur keuze was lastig en ben er nog altijd niet 100% van.

Kort geleden ontdekte ik dat twee straten verderop een 308 HB in Dark Blue staat.
Aan de bestickering onderlangs te zien van een medewerker van een dealer wat verderop, niet van de dealer waar ik hem besteld heb.
Ben sinds dien toch wel een paar keer omgereden. Sinds dien raak ik steeds meer tevreden over de keuze.

Toen ik hem bestelde had ik alleen een staaltje gezien van de kleur en heel kort ( 5 min.) een vol gestickerde HB bij een andere dealer.
bij mijn dealer stond de 308 SW alleen in het zwart, Première, en een lease uitvoering in Gris Aluminium, of Artense. De HB stond er in een de andere grijs kleur.
Heb nu een grijze auto sinds 2006 dus ben even klaar met die kleur.
De hele straat hier staat vervolgens vol met VW, Audi, BMW en wat andere merken waarvan het gros zwart is en wat niet zwart is is grijs.
Uiteindelijk dus de semi blinde keuze voor Dark Blue gemaakt.

Nu ik de foto van de dealer heb ontvangen is de twijfel echter zo goed als weg. Zal volgende week Weel helemaal goed komen.

Bij de première is 17" Rubis standaard en bij de korte proefrit voelde dit wel goed, huidige auto is 16".
Ben hier dus verder wel gerust op.
Winterbanden zullen wel 16" worden, twijfel alleen nog tussen lichtmetalen of stalen met dop.
Mooie auto hoort op mooie velgen, al zijn de doppen inderdaad niet onaardig. Echter is ook zonde als de dure velgen door het zout gesloopt worden...

Bij was de SW BLE juist goedkoper in de lease dan SW BL.
Ik lees hier dat er een aantal mensen zijn waarbij de BLE niet in budget pastte. Terwijl bij mij de BLE juist goedkoper was.

MOTORHEAD83 zei:
Bij was de SW BLE juist goedkoper in de lease dan SW BL.
Ik lees hier dat er een aantal mensen zijn waarbij de BLE niet in budget pastte. Terwijl bij mij de BLE juist goedkoper was.

Bij mij is het geen lease maar een gekochte auto (ja de Bluelease kan je ook kopen zolang als deze zakelijk geregistreerd wordt).

Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje? Ik heb al wel geprobeerd via bluetooth een verbinding op te zetten maar dan kan je alleen de browser gebruiken die verschrikkelijk traag is.

Ik heb vele mooie versies van de 308 voorbij zien komen op het forum afgelopen weken.
Daarbij was ik vooral op zoek naar een afbeelding van een 308 met de 16" Grenat velgen ( ja 16" op verzoek van de leasemaatschappij).

Inmiddels is mijn auto geleverd en post ik voor de liefhebbers een foto van een 308 SW met de Grenat velgen.
De eerste 500 km's zitten er op en ik ben nog steeds blij met mijn keuze, vanuit de folder.

aebned.jpg

golfdiesel zei:
Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?

In de nieuwe prijslijst vanaf 1 september staat dat het eerste jaar incl. 3g dongle € 385,- kost.
Verlenging voor volgend jaar is vervolgens € 139,-
Prijzen zijn incl BTW

marco71 zei:
Beste heren en dames
ik heb nu precies een week mijn peugeot 308 sw BLP wat een heerlijke auto
er staat nu 1407 km op en vrijdag gaan we er mee naar spanje

(..)

Lekker kleurtje(y)

Nu de vakantietijd is aangebroken.. WIe heeft er niet met de 308 op vakantie gekund en had dit wel gehoopt/gepland bij bestellen?
Volgens mij valt dat uiteindelijk wel mee.. terwijl van 't voorjaar de vrees nog groot was..

Heb je dat EBS systeem al gesteld?

@Chrissea.. mooie velg, die Grenat.

Durashift zei:
Nu de vakantietijd is aangebroken.. Wie heeft er niet met de 308 op vakantie gekund en had dit wel gehoopt/gepland bij bestellen?

Hopen kan altijd natuurlijk maar wij hadden onze bestelling 5 dagen voor vetrek pas gedaan dus wisten dat dit natuurlijk onmogelijk was. 😀

Deel van de reden van aanschaf is wel de vakantie mogelijkheden.
Huidige auto is een sedan en dat is niet handig als je met grote tunnel tent een berg andere spullen op pas wil.
Laatste jaren was het dan ook de auto van schoonvader, Citroen Xsara Picasso, die mee op vakantie ging.
Schoonvader gebruikte in die tijd dan een van de achterblijvende auto's.
Zal volgend jaar niet meer nodig moeten zijn, gelukkig.

Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

In de nieuwe prijslijst vanaf 1 september staat dat het eerste jaar incl. 3g dongle € 385,- kost.
Prijzen zijn incl BTW
Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.

@golfdiesel, hoe heb je die verbinding opgezet? Dan ga ik dat ook eens proberen.

Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

Prijzen zijn incl BTW
Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.

@golfdiesel, hoe heb je die verbinding opgezet? Dan ga ik dat ook eens proberen.

Ik heb de dongel sinds een paar dagen. De prijzen hierboven kloppen en is inderdaad inclusief alle dataverkeer in alle landen. Je hebt echter geen internet naar keuze. Er zijn een paar apps zoals nu.nl en wikipedia die te raadplegen zijn als je stilstaat. Coyote werkt prima en ook de real time verkeersinfo is goed en werkt samen met viamichelin. Daar heb je dan geen spraak bij, alleen symbolen. Die 2 apps, of zelfs alle 3 hadden wat mij betreft bij elkaar mogen zitten. Ook het vinden van het voordeligste tankstation in de buurt, of een vrije plaats in een parkeergarage en met in druk op de knop daar naar toe navigeren is goed. Wat ik van Peugeot een grote misser vind is dat het geheel niet in de standaard navigatie geïntegreerd is. Als je dan toch zelf software gaat ontwikkelen, doe het dan klantvriendelijk.

308 ipv 207cc zei:
Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

Prijzen zijn incl BTW

Ik heb de dongel sinds een paar dagen. De prijzen hierboven kloppen en is inderdaad inclusief alle dataverkeer in alle landen. Je hebt echter geen internet naar keuze. Er zijn een paar apps zoals nu.nl en wikipedia die te raadplegen zijn als je stilstaat. Coyote werkt prima en ook de real time verkeersinfo is goed en werkt samen met viamichelin. Daar heb je dan geen spraak bij, alleen symbolen. Die 2 apps, of zelfs alle 3 hadden wat mij betreft bij elkaar mogen zitten. Ook het vinden van het voordeligste tankstation in de buurt, of een vrije plaats in een parkeergarage en met in druk op de knop daar naar toe navigeren is goed. Wat ik van Peugeot een grote misser vind is dat het geheel niet in de standaard navigatie geïntegreerd is. Als je dan toch zelf software gaat ontwikkelen, doe het dan klantvriendelijk.

Voor zoveel geld vind ik de mogelijkheden wel heel erg beperkt. De meeste van deze app zijn ook via de smartphone te benaderen (als je die hebt natuurlijk). Het zou pas echt interessant worden wanneer er bijv. een Spotify app zou komen of Apple CarPlay..

Mijn ervaring met de EBS versterker en EBS subwoofer na 4000km (en dus wat luisteruren) is dat hij nu beter begint te klinken in mijn 308 HB BLP. De kraakjes die ik in het begin had bij sommige delen van het interieur zijn nu ook verdwenen nu de Bass dit op z'n plaats heeft gezet (gedrukt :p).

ENTE zei:
Weet iemand of het mogelijk is om de achterlichten te koppelen aan de drl?

Ik heb op een forum gelezen dat een dealer dat bij een 2008 bezitter inderdaad had kunnen activeren.
Bij mijn dealer heb ik het gevraagd maar die wist te vertellen dat het bij de 308 niet kon. Of die er veel moeite voor gedaan heeft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het over niet al te lange tijd verplicht wordt dus de 308 is daar zeker al op voorbereid.

niels77 zei:
308 ipv 207cc zei:
Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

Prijzen zijn incl BTW

Voor zoveel geld vind ik de mogelijkheden wel heel erg beperkt. De meeste van deze app zijn ook via de smartphone te benaderen (als je die hebt natuurlijk). Het zou pas echt interessant worden wanneer er bijv. een Spotify app zou komen of Apple CarPlay..

Zo zie je maar dat iedereen zijn voorkeuren heeft. Ik heb niets met Spotify. Voor mij is real time verkeersinformatie belangrijk en de Viamichelin kaarten zijn actueler dan van de ingebouwde navigatie en blijven dat ook. Ik weet dat de smartphone apps goedkoper zijn, maar ik wil persé niet weer dat ding in een houdertje met een kabel aan het dashboard hangen. Mijn voorkeur was uitgegaan naar de mogelijkheid van de 108 waar je op het touchscreen je telefoon kunt weergeven en bedienen, dus ook TomTom als je die op je iPhone hebt.

E-One zei:
Mijn ervaring met de EBS versterker en EBS subwoofer na 4000km (en dus wat luisteruren) is dat hij nu beter begint te klinken in mijn 308 HB BLP. De kraakjes die ik in het begin had bij sommige delen van het interieur zijn nu ook verdwenen nu de Bass dit op z'n plaats heeft gezet (gedrukt :p).

Weet jij of de My-Link app werkt op de 308 HB BLP?

revolution-nl zei:
E-One zei:

Weet jij of de My-Link app werkt op de 308 HB BLP?

Werkt bij mijn blp met een iphone 5s. Heb de telefoon via usb geconnect. Hij werkt data bij nadat ik op de start/stop knop heb gedrukt en de motor afzet.

Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

Prijzen zijn incl BTW

ik het op een iPhone gebruik gemaakt van de optie "persoonlijk hotspot". Maar het enige dat werkt is de browser en die is verschrikkelijk slecht.

Wat een belachelijke prijzen voor die dongel...
kaart updates kosten ook al 150 euro per jaar... Bij Renault had ik voor 40 Euro per jaar elk kwartaal nieuwe kaarten...
Bij een losse Garmin krijg je lifetime maps (met meer detail) een beter navigatie systeem en lifetime verkeersinfo via DAB+ (werkt perfect).
Waarom moet dat bij zo'n auto nou weer een godsvermogen kosten voor verouderde zooi met beroerde bediening. De gevoeligheid van het touchscreen is slecht vergeleken met een telefoon/tablet.

P308SWII zei:
ENTE zei:
Jammer dat er zo weinig blauwtinten leverbaar zijn. Had graag weer een lichtblauwe gehad.

Speciaal voor jou ENTE

Jaaaaa! Top(y)

Vandaag even heen en weer naar de Classic GP op de Nürburgring. Ieder jaar weer een leuk event.
Ook een rit om alle facetten van het rijgedrag van de 308 eens te testen. Kan maar 1 conclusie trekken; hoeveel Freude am Fahren kan je hebben voor 14%:D

Alle slingerwegen, autobahnen en files met het grootste gemak. Superwagen:D

Terug
Bovenaan