Guest
J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?
Climate control is toch auto functie?!
Dat dacht ik ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?
Doubleyou308SW zei:J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?
Dat dacht ik ook.
golfdiesel zei:Sinds vrijdag in het "bezit" van een 308 SW Bluelease (de kale zonder opties dus, meer zat er bij de baas niet in helaas).
Negatieve punten:
Wat mij opvalt is dat de linker buitenspiegel geen dodehoek gedeelte lijkt te hebben en dat is gezien de enorm brede B-stijl wel jammer.
Ook is de interval van de ruitenwissers niet variabel in te stellen, ook dat is wel een misser van Peugeot zeker voor de versies die geen regensensor hebben.
De handmatige airco is in combinatie met het touchscreen een complete ramp qua bediening, ik snap niet welke idioot dat verzonnen heeft. Handmatige airco kan ik nog wel mee leven maar zorg dan dat er gewoon een paar draaiknoppen op het dashboard zitten... De huidige constructie is gewoon gevaarlijk want als je ook maar iets wil bijstellen zit je zo 10 seconden niet op de weg te letten en om het enigzins comfortabel te houden zit je toch op een rit van 200km een keer of 5 à 6 met dat systeem te friemelen.
De versnellingsbak schakelt nogal hakerig maar ik hoop dat dit nog iets gaat verbeteren in de komende tijd.
Het navigatiesysteem heeft geen mogelijkheid tot het invoeren van postcodes en juist dat is iets wat ik al jaren gebruik om naar klanten te rijden. Als TomTom en Garmin dat in elk systeem hebben zitten dan moet dat hier toch ook kunnen?
Positieve punten:
De motor, die is zelfs met nog geen 1000km op de teller erg fijn. Ok, hij begint pas bij 1500tpm te werken maar goed dat is een probleem wat alle downsize diesels lijken te hebben. Ik mis wat dat aangaat eigenlijk nog steeds de 1.9 PD-TDI van VW, die begon vanaf 1000-1200 al redelijk te werken en vanaf 1500tpm ging hij los en bij 2000tpm kreeg je nog een duw in je rug.
De motor loopt erg rustig het koppel van 300Nm is erg fijn zeker in combinatie met de enorm lange versnellingsbak verhoudingen. Je hoeft als je op de snelweg in wil halen pas terug te schakelen als je onder de 90 km/h zit, daar boven kan je hem in 6 laten staan.
roy1975 zei:Het 308 logo durf ik nog niet, die voelen toch een stuk steviger aan.
Zelfde manier ??
J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?
Dat dacht ik ook.
Maar....?
"Automatic climate control is the ability to monitor and influence the temperature of a specified space without manual intervention."
Gvr_ zei:*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.
its_me_leon zei:Gvr_ zei:*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.
Klopt, is bij mij net zo. Als ik opnieuw in de auto stap etc wordt eea gesynchroniseerd
roy1975 zei:its_me_leon zei:Gvr_ zei:*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.
Klopt, is bij mij net zo. Als ik opnieuw in de auto stap etc wordt eea gesynchroniseerd
Ik zal het nog 's nakijken, maar ik heb dus een Iphone, geen android en ik krijg een pop up zodra ik de auto afzet met de rit informatie.
Ben er dus vanuit gegaan dat dit dan dus ook het moment is dat de app de auto "uitleest"
roy1975 zei:its_me_leon zei:Gvr_ zei:*edit* Bij mij synct de peugeot link app niet als ik de auto afzet. Pas als ik weer opnieuw verbinding maak dan wordt de vorige route en lokatie geladen. Op die manier lopen de gegevens in de app dus altijd achter.
Ik zal het nog 's nakijken, maar ik heb dus een Iphone, geen android en ik krijg een pop up zodra ik de auto afzet met de rit informatie.
Ben er dus vanuit gegaan dat dit dan dus ook het moment is dat de app de auto "uitleest"
roy1975 zei:Inmiddels flitspalen geinstalleerd (augustus versie) en installeert en werkt vlekkeloos.
E-One zei:roy1975 zei:Inmiddels flitspalen geinstalleerd (augustus versie) en installeert en werkt vlekkeloos.
Hoe is de AUG versie qua oude flitspalen? Maw is hij een beetje up to date, want die van mij van Mei/Juni had nog flitspalen die als 1,5jr weg zijn. Anders schaf ik de aug versie ook nog niet meteen aan.
Fukuppy zei:J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:J_P_P zei:Doubleyou308SW zei:Ik heb zelf een BLE maar zie in de prospectus dat een BL Climat Control heeft, deze heeft dus geen "Auto" functie?
Dat dacht ik ook.
Maar....?
"Automatic climate control is the ability to monitor and influence the temperature of a specified space without manual intervention."
De 308 Blue Lease heeft wel airco maar geen climate control, zie blz 4 en 5 voor uitrusting resp. BL en BLE/BLP.
Dat betekent dus dat deze uitvoering geen automatische temperatuur- en luchtstroomregeling heeft. Vandaar waarschijnlijk het regelmatig bij moeten stellen.
EDIT: Zie ook pagina's 97-103 van het instructieboekje. Kennelijk kun je drie verschillende soorten airco's krijgen in de 308.
Dan zal het aan de app liggen, ik heb namelijk Android.roy1975 zei:edit => ik heb nu de gegevens in mijn telefoon staan van mijn huidige km stand, met jullie redenatie zou dat dus niet kunnen.
Dus hij zal het doen bij het uitzetten van de auto bij mij zodra hij mij ook de pop up geeft.
Heb de optie niet gevonden maar zou een goede zijn. Bij mijn vorige auto reed ik eigenlijk standaard met lampen aan (xenon). Vind dat met de halogeen koplampen nog minder mooi. Los daarvan natuurlijk wel altijd veiliger.ENTE zei:Weet iemand of het mogelijk is om de achterlichten te koppelen aan de drl?
Audi zei:Goede morgen,
Heeft iemand toevallig een foto van de 308 SW Blue Lease variant? Ik kan op de verschillende sites wel foto's van de HB variant vinden maar helaas niet de SW. (Ik heb hier tevens voor gekeken op verschillende verkoop sites etc. )
Groeten Jos
ENTE zei:Audi zei:Goede morgen,
Heeft iemand toevallig een foto van de 308 SW Blue Lease variant? Ik kan op de verschillende sites wel foto's van de HB variant vinden maar helaas niet de SW. (Ik heb hier tevens voor gekeken op verschillende verkoop sites etc. )
Groeten Jos
Maar niet goed gekeken...
![]()
![]()
![]()
Die dopjes staan eigenlijk niet eens heel verkeerd! Slagje groter zou niet verkeerd zijn, maar gelukkig zijn het niet die standaard 15" doppen.
Qua comfort kan 17" prima hoor, ondanks de post van forummer SW hierboven. 18" merk je inderdaad qua comfort afname duidelijk.
Het is maar wat je wil/kan/mag/moet![]()
ENTE zei:Dat snap ik, van mij ook!
@Audi: zijn sonniboys dan geen betere optie?
ENTE zei:Mooie kleur ook![]()
MOTORHEAD83 zei:Bij was de SW BLE juist goedkoper in de lease dan SW BL.
Ik lees hier dat er een aantal mensen zijn waarbij de BLE niet in budget pastte. Terwijl bij mij de BLE juist goedkoper was.
golfdiesel zei:Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?
marco71 zei:
Durashift zei:Nu de vakantietijd is aangebroken.. Wie heeft er niet met de 308 op vakantie gekund en had dit wel gehoopt/gepland bij bestellen?
Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.Calvin_Hobbes zei:golfdiesel zei:Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?
In de nieuwe prijslijst vanaf 1 september staat dat het eerste jaar incl. 3g dongle € 385,- kost.
Verlenging voor volgend jaar is vervolgens € 139,-
Prijzen zijn incl BTW
Gvr_ zei:Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.Calvin_Hobbes zei:golfdiesel zei:Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?
In de nieuwe prijslijst vanaf 1 september staat dat het eerste jaar incl. 3g dongle € 385,- kost.
Prijzen zijn incl BTW
@golfdiesel, hoe heb je die verbinding opgezet? Dan ga ik dat ook eens proberen.
308 ipv 207cc zei:Gvr_ zei:Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.Calvin_Hobbes zei:golfdiesel zei:Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?
Prijzen zijn incl BTW
@golfdiesel, hoe heb je die verbinding opgezet? Dan ga ik dat ook eens proberen.
Ik heb de dongel sinds een paar dagen. De prijzen hierboven kloppen en is inderdaad inclusief alle dataverkeer in alle landen. Je hebt echter geen internet naar keuze. Er zijn een paar apps zoals nu.nl en wikipedia die te raadplegen zijn als je stilstaat. Coyote werkt prima en ook de real time verkeersinfo is goed en werkt samen met viamichelin. Daar heb je dan geen spraak bij, alleen symbolen. Die 2 apps, of zelfs alle 3 hadden wat mij betreft bij elkaar mogen zitten. Ook het vinden van het voordeligste tankstation in de buurt, of een vrije plaats in een parkeergarage en met in druk op de knop daar naar toe navigeren is goed. Wat ik van Peugeot een grote misser vind is dat het geheel niet in de standaard navigatie geïntegreerd is. Als je dan toch zelf software gaat ontwikkelen, doe het dan klantvriendelijk.
ENTE zei:Weet iemand of het mogelijk is om de achterlichten te koppelen aan de drl?
niels77 zei:308 ipv 207cc zei:Gvr_ zei:Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.Calvin_Hobbes zei:golfdiesel zei:Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?
Prijzen zijn incl BTW
Ik heb de dongel sinds een paar dagen. De prijzen hierboven kloppen en is inderdaad inclusief alle dataverkeer in alle landen. Je hebt echter geen internet naar keuze. Er zijn een paar apps zoals nu.nl en wikipedia die te raadplegen zijn als je stilstaat. Coyote werkt prima en ook de real time verkeersinfo is goed en werkt samen met viamichelin. Daar heb je dan geen spraak bij, alleen symbolen. Die 2 apps, of zelfs alle 3 hadden wat mij betreft bij elkaar mogen zitten. Ook het vinden van het voordeligste tankstation in de buurt, of een vrije plaats in een parkeergarage en met in druk op de knop daar naar toe navigeren is goed. Wat ik van Peugeot een grote misser vind is dat het geheel niet in de standaard navigatie geïntegreerd is. Als je dan toch zelf software gaat ontwikkelen, doe het dan klantvriendelijk.
Voor zoveel geld vind ik de mogelijkheden wel heel erg beperkt. De meeste van deze app zijn ook via de smartphone te benaderen (als je die hebt natuurlijk). Het zou pas echt interessant worden wanneer er bijv. een Spotify app zou komen of Apple CarPlay..
E-One zei:Mijn ervaring met de EBS versterker en EBS subwoofer na 4000km (en dus wat luisteruren) is dat hij nu beter begint te klinken in mijn 308 HB BLP. De kraakjes die ik in het begin had bij sommige delen van het interieur zijn nu ook verdwenen nu de Bass dit op z'n plaats heeft gezet (gedrukt).
revolution-nl zei:E-One zei:Mijn ervaring met de EBS versterker en EBS subwoofer na 4000km (en dus wat luisteruren) is dat hij nu beter begint te klinken in mijn 308 HB BLP. De kraakjes die ik in het begin had bij sommige delen van het interieur zijn nu ook verdwenen nu de Bass dit op z'n plaats heeft gezet (gedrukt).
Weet jij of de My-Link app werkt op de 308 HB BLP?
Gvr_ zei:Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.Calvin_Hobbes zei:golfdiesel zei:Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?
Prijzen zijn incl BTW
P308SWII zei: