Peugeot 308 (SW p. 26)

JosJ84 zei:
ENTE zei:
Dat snap ik, van mij ook!

@Audi: zijn sonniboys dan geen betere optie?

Klopt, alleen zijn ze volgens de website van Sonniboy nog niet beschikbaar voor dit model. Mijn voorkeur gaat wel uit naar Sonniboys.

Zongordijn voor de achter zijruiten 1610041180 € 50
Zongordijn voor de achterportierruiten 1610041080 € 50
Zongordijn voor de achterruit 1610041380 € 50

ENTE zei:
Vandaag even heen en weer naar de Classic GP op de Nürburgring. Ieder jaar weer een leuk event.
Ook een rit om alle facetten van het rijgedrag van de 308 eens te testen. Kan maar 1 conclusie trekken; hoeveel Freude am Fahren kan je hebben voor 14%:D

Alle slingerwegen, autobahnen en files met het grootste gemak. Superwagen:D

Ik ben benieuwd naar de topsnelheid (op de teller) die je haalt. Tot nu toe heb ik 202 km/h op de teller gehad maar in NL blijft dit toch een groot risico. Ik moest gas loslaten vanwege ander verkeer maar er zat nog meer in... Ik ben benieuwd naar jouw bevinding.

Edit, ik rij ook BlueHDi.

ENTE zei:
JosJ84 zei:
ENTE zei:
Dat snap ik, van mij ook!

@Audi: zijn sonniboys dan geen betere optie?

Klopt, alleen zijn ze volgens de website van Sonniboy nog niet beschikbaar voor dit model. Mijn voorkeur gaat wel uit naar Sonniboys.

Zongordijn voor de achter zijruiten 1610041180 € 50
Zongordijn voor de achterportierruiten 1610041080 € 50
Zongordijn voor de achterruit 1610041380 € 50

Bedankt!

golfdiesel zei:
Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:
Heeft iemand de 3G dongel al in het wild gezien en zo ja wat kost dat geintje?

In de nieuwe prijslijst vanaf 1 september staat dat het eerste jaar incl. 3g dongle € 385,- kost.
Verlenging voor volgend jaar is vervolgens € 139,-
Prijzen zijn incl BTW
Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.

@golfdiesel, hoe heb je die verbinding opgezet? Dan ga ik dat ook eens proberen.

ik het op een iPhone gebruik gemaakt van de optie "persoonlijk hotspot". Maar het enige dat werkt is de browser en die is verschrikkelijk slecht.

Wat een belachelijke prijzen voor die dongel...
kaart updates kosten ook al 150 euro per jaar... Bij Renault had ik voor 40 Euro per jaar elk kwartaal nieuwe kaarten...
Bij een losse Garmin krijg je lifetime maps (met meer detail) een beter navigatie systeem en lifetime verkeersinfo via DAB+ (werkt perfect).
Waarom moet dat bij zo'n auto nou weer een godsvermogen kosten voor verouderde zooi met beroerde bediening. De gevoeligheid van het touchscreen is slecht vergeleken met een telefoon/tablet.

Waarom de keuze dan voor de 308?

JosJ84 zei:
golfdiesel zei:
Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

In de nieuwe prijslijst vanaf 1 september staat dat het eerste jaar incl. 3g dongle € 385,- kost.
Prijzen zijn incl BTW
Wat een prijzen zeg, dan sla ik deze over. Is dat inclusief dataverbinding? Laat mij maar een eigen dongle gebruiken met de extra datasim die ik toch al heb met mijn Vodafone abbo, maar dat zal wel niet tot de mogelijkheden behoren.

@golfdiesel, hoe heb je die verbinding opgezet? Dan ga ik dat ook eens proberen.

ik het op een iPhone gebruik gemaakt van de optie "persoonlijk hotspot". Maar het enige dat werkt is de browser en die is verschrikkelijk slecht.

kaart updates kosten ook al 150 euro per jaar... Bij Renault had ik voor 40 Euro per jaar elk kwartaal nieuwe kaarten...
Bij een losse Garmin krijg je lifetime maps (met meer detail) een beter navigatie systeem en lifetime verkeersinfo via DAB+ (werkt perfect).
Waarom moet dat bij zo'n auto nou weer een godsvermogen kosten voor verouderde zooi met beroerde bediening. De gevoeligheid van het touchscreen is slecht vergeleken met een telefoon/tablet.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik gok dat het iets met bijtelling te maken heeft ;)

JosJ84 zei:
Nee Jarno, dat zou te makkelijk zijn :rolleyes:
Ja, waarschijnlijk wel hè. Ach, ik moet nog zo lang wachten dat ik geen kans krijg om alle minder plezante punten zelf te ontdekken.

Mark de Asfalttijger zei:
ENTE zei:
Vandaag even heen en weer naar de Classic GP op de Nürburgring. Ieder jaar weer een leuk event.
Ook een rit om alle facetten van het rijgedrag van de 308 eens te testen. Kan maar 1 conclusie trekken; hoeveel Freude am Fahren kan je hebben voor 14%:D

Alle slingerwegen, autobahnen en files met het grootste gemak. Superwagen:D

Ik ben benieuwd naar de topsnelheid (op de teller) die je haalt. Tot nu toe heb ik 202 km/h op de teller gehad maar in NL blijft dit toch een groot risico. Ik moest gas loslaten vanwege ander verkeer maar er zat nog meer in... Ik ben benieuwd naar jouw bevinding.

Edit, ik rij ook BlueHDi.

Nou, in Duitsland hebben ze ook de maximum snelheid ontdekt. De meeste stukken max 100 of 120. Daar waar de limiet eraf was, bleek het vervolgens druk of regende het. En van ZOAB hebben ze helaas nooit gehoord...

Ik ben niet boven de 185 gekomen, maar ik twijfel geen moment aan de opgegeven top van ongeveer 200.

Opvallend vond ik het agiele stuurgedrag in de heuvels/bergjes. Tevens heerlijk soepel op koppel naar boven sleuren, met drie volwassen personen aan boord geen centje pijn om de 'grote' jongens bij te houden. We vonden 'm allemaal uitgebalanceerd en de wagen is met glans geslaagd als uitstekende reiswagen. Dat had ik me zo niet bedacht om eerlijk te zijn. Vanuit de folder gekocht noemen ze dat....(y)

Onlangs stond hier een vraag over hoe het patroon voor de standaard stoel van 'Leder inbouw Nederland' eruit ziet.

Nou, zo:

jigq5k.jpg

Die houden zich aan het standaard patroon van de stoel. Niet frivool maar wel keurig netjes.

JosJ84 zei:
golfdiesel zei:
Gvr_ zei:
Calvin_Hobbes zei:
golfdiesel zei:

Prijzen zijn incl BTW

Had weinig te kiezen... Zou zelf eerder een Leon gekozen hebben. Maar de motor in de 308 is wel de fijnste in dit segment in 14%.
Ik zou liever 20% betalen en dan een automaat rijden dan 14% en zelf schakelen. Die 14% bijtelling is leuk meegenomen maar niet doorslaggevend voor mij.

golfdiesel zei:
Had weinig te kiezen... Zou zelf eerder een Leon gekozen hebben. Maar de motor in de 308 is wel de fijnste in dit segment in 14%.
Ik zou liever 20% betalen en dan een automaat rijden dan 14% en zelf schakelen. Die 14% bijtelling is leuk meegenomen maar niet doorslaggevend voor mij.

Maar wie heeft voor jou dan de keuze gemaakt, de werkgever?

speedtouch zei:
golfdiesel zei:

Maar wie heeft voor jou dan de keuze gemaakt, de werkgever?

yup

Deze Leon?
https://www.autobild.de/artikel/vier-kompakte-kombis-test-5244668.html

Won de 308 SW eerst van 3 andere concurrenten, nu wordt ie 3-de achter 2 VAG-ers.
No worries - het een een Duits blaadje en de 308 SW vinden ze een mooie (hier de mooiste) en goede auto.
Alleen legt de 3 pitter het af tegen de VAG 4.

Schitterende kleur trouwens, gelijk die van ENTE's 'agiele' (?) SW.

rickm zei:
Deze Leon?
https://www.autobild.de/artikel/vier-kompakte-kombis-test-5244668.html

Won de 308 SW eerst van 3 andere concurrenten, nu wordt ie 3-de achter 2 VAG-ers.
No worries - het een een Duits blaadje en de 308 SW vinden ze een mooie (hier de mooiste) en goede auto.
Alleen legt de 3 pitter het af tegen de VAG 4.

Schitterende kleur trouwens, gelijk die van ENTE's 'agiele' (?) SW.

Deze reactie is wel mooi :)
"
AB testet Formel 1 Rennwagen: Der Golf gewinnt - weil er den meisten Platz bietet.
AB testet Geländewagen: Der Golf gewinnt - weil er am wenigsten verbraucht.
AB testet Luxus Limousinen. Der Golf gewinnt - weil er am billigsten ist.
AB testet Motorräder: Der Golf gewinnt - weil er Platz für 5 hat.
"

Qua rijden ben ik echt super tevreden over de 308. Hij is stil en soepel. De stoelen in de BL zouden meer steun mogen geven maar er zijn slechtere standaard stoelen (zoals Ford).
Er wordt hier ook wel geklaagd over de standaard luidsprekers maar die mensen hebben vast nooit in een Megane gereden zonder het Bose pakker. Het geluid in de 308 is vele malen beter dan wat ik in de Megane heb gehad.

Wat ik erg mis ten opzichte van de Megane is het navigatiesysteem en de plaatsing van het scherm. Bij de Megane stond het navi scherm bovenop het dashboard en dan kan je veel beter naar het scherm kijken zonder echt van de weg afgeleid te worden. De bediening met de joystick werkt ook gewoon makkelijker en sneller dan het touchscreen (ik ben linkshandig en dan is het bedienen van het touchscreen met mijn rechterhand toch wat lastiger).
Je kan het scherm ook niet "blind" bedienen en dat is wel erg jammer en minder veilig. Als ik naar huis wilde navigeren in de Megane was het gewoon een kwestie van 2 seconden een knop indrukken en klaar. De navi in de 308 heeft geeneens een "thuis" knop voor de navigatie...

Het geluid van de standaard Megane installatie is inderdaad waardeloos. (deze heb ik momenteel nog voor de deur staan)

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de kwaliteit (of gebrek aan :rolleyes: ) van de standaard Peug installatie.

JosJ84 zei:
Het geluid van de standaard Megane installatie is inderdaad waardeloos. (deze heb ik momenteel nog voor de deur staan)

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de kwaliteit (of gebrek aan :rolleyes: ) van de standaard Peug installatie.

vergeleken met de standaard Megane installatie is het echt beter. Het is zeker niet zo goed als de standaard installatie in een Octavia bijvoorbeeld maar als ik 130 rij dan hoor ik nog lage tonen en dat was bij de megane wel anders :)

golfdiesel zei:
JosJ84 zei:

vergeleken met de standaard Megane installatie is het echt beter. Het is zeker niet zo goed als de standaard installatie in een Octavia bijvoorbeeld maar als ik 130 rij dan hoor ik nog lage tonen en dat was bij de megane wel anders :)

Verrek, je hebt gelijk.
Normaal check ik de reacties - nu niet gedaan.
Is inderdaad goed samengevat door die WhatIsYourName

Ist doch das übliche bei AB:

AB testet Formel 1 Rennwagen: Der Golf gewinnt - weil er den meisten Platz bietet.
Etc.

;)

...

Inmiddels 3000 km erop zitten. Heen en terug naar de Alpen is super bevallen. Met het kleine stuurtje is het heerlijk om over de paswegen te sturen.
Ook meer dan genoeg vermogen om Campers fatsoenlijk in te halen bergop.

_DSC5096.jpg

Twee dingetjes:

* De armsteun kun je gewoon vastzetten door het helemaal uit te trekken (je voelt dan een klik). Dan schuift 'ie niet zomaar terug.
* Ik vind dat de parkeersensoren pas laat in werking treden. Vinden jullie dat ook? Ik zou het prettiger vinden als 'ie iets eerder begin met piepen.

VroemVroemVroem zei:
Inmiddels 3000 km erop zitten. Heen en terug naar de Alpen is super bevallen. Met het kleine stuurtje is het heerlijk om over de paswegen te sturen.

Kijk, wat mij betreft telt zo'n gebruikerservaring 10x zwaarder dat wat sommige autojournalisten beweren.

rickm zei:
VroemVroemVroem zei:

Kijk, wat mij betreft telt zo'n gebruikerservaring 10x zwaarder dat wat sommige autojournalisten beweren.

Amen (y)

Het kleine stuurtje is inderdaad erg fijn op bochtige wegen. Het had alleen iets dikker mogen zijn of iets meer afgerond. Ik voel duidelijk een rand in mijn handpalm drukken als ik het stuur vast heb. Het naaiwerk heb ik ook wel beter gezien maar dat zal wel bij de Franse charme horen (hoewel al het leer in mijn megane perfect genaaid was).

Hoi allemaal,

ben nieuw hier, maar lees al een tijdje mee :)

Na mijn ongeluk kon ik bij de leasemaatschappij een nieuwe auto bestellen. Ik was al een tijdje aan het rondkijken voor een 14% stationwagon. Dus de keus viel al snel op de 308 SW BL.

Omdat het nog een behoorlijke tijd ging duren (besteldatum: 01-05), heb ik van de leasemaatschappij zo lang mogen rijden in de HB versie van de 308, zodat ik alvast kon wennen aan de I-cockpit. En dat was ook wel nodig! Helaas was mijn Hatchback voorzien van slechts een 1.2 benzinemotor, waardoor menig autobestuurder die achter mij reed me wel erg dichtbij kwam. Vrijdag een mailtje gekregen van de dealer dat mijn bestelde auto geleverd is! verwachte afleverdatum is nu gezet op 20-08.

Ik ga straks rijden in de 308 SW Bluehdi 1.6, dus dat zal wel weer hard gaan in het begin :D

sfs zei:
Mcsluis zei:
In mijn 308 BLP heb ik een EBS subwoofer en EBS versterker laten inbouwen. Zoals eerder aangegeven in dit topic heb een echo in de carkit zitten.
Dit betekent dat wanneer ik met iemand bel, de tegenpartij zichzelf na een halve seconde terughoort. Bellen is dus onwerkbaar.

De dealer geeft aan dat ze hebben getest met en zonder de EBS versterker, en dat de echo enkel aanwezig wanneer de EBS versterker is aangesloten.
Dit is dus behoorlijk naar, want nu heb ik een niet werkende carkit.

Zijn er meer mensen met de EBS versterker/subwoofer die dit probleem herkennen? Iemand tips voor hoe dit nu aan te pakken?

Met integrated sound versterker heb ik ook veel echo. Niet geprobeerd zonder de versterker. Bellen is niet heel relaxed in de auto. Bij normaal volume horen ze aan de andere kant een echo. Als je het volume heel laag zet, wordt de echo wel minder, maar dan wordt het bellen voor de bestuurder heel lastig omdat het geluid te zacht staat.

Collega rijdt 508 met integrated sound versterker en had ook altijd veel last van echo. Dit is uiteindelijk met een software update opgelost.

Ik heb hier ook last van... moet hem inderdaad erg laag zetten qua volume... zal eens langs de dealer om te vragen of we kunnen testen zonder versterker.

Vandaag de 508 sw ingeleverd en een voorloop wagen gekregen tot mijn 308 SW BLE geleverd wordt.
Toevallig ook een 308 sw maar een kale uitvoering.

Wat mij opvalt is, dat de POI niet aan mijn wensen voldoen (m.n. supermarkten)
Is het mogelijk deze zelf toe te voegen? Legaal (kostenloos ;) of via Underground?

Welke Rt versie zit er in de 308 -2014, een RT4?

Erik1967 zei:
Vandaag de 508 sw ingeleverd en een voorloop wagen gekregen tot mijn 308 SW BLE geleverd wordt.

Is het mogelijk deze zelf toe te voegen? Legaal (kostenloos ;) of via Underground?

Is dit niet RNEG? (New 308 is SMEG+)

Erik1967 zei:

Onder het hoofdstuk 'Winkels' kan je bij de BLE liefst 5 volle pagina's logo's van o.a. supermarkten invoeren.

Zie daar o.a. de bekende Duitse ketens staan, altijd handig voor 14% paupers:)

Twijfel nu wel of ik de EBS in moet laten bouwen?????
In mijn 508 was de echo ook zeer storend en was blij dat tijdens de proefrit de ontvangst zo goed was, maar als dat door de EBS systeem weet teniet gedaan wordt, word ik daar niet VROLIJK van:confused:

Advies? Heb een Samsung S advance

ENTE zei:
Erik1967 zei:

Onder het hoofdstuk 'Winkels' kan je bij de BLE liefst 5 volle pagina's logo's van o.a. supermarkten invoeren.

Klopt, maar niet de winkels die ik dagelijks moet bezoeken (n) :p

Erik1967 zei:
ENTE zei:
Erik1967 zei:

Klopt, maar niet de winkels die ik dagelijks moet bezoeken (n) :p

Als je ze toch dagelijks bezoekt, moet je ze na een weekje wel op auto piloot kunnen vinden ;)

Dagelijks meerdere supermarkten bezoeken? Hmmm, dat deed ik tussen 1998 en 2000.
Die autopilot van J_P_P zit nog steeds in m'n systeem, als het zou moeten zou ik ze feilloos weer vinden:D

Erik1967 zei:
Twijfel nu wel of ik de EBS in moet laten bouwen?????
In mijn 508 was de echo ook zeer storend en was blij dat tijdens de proefrit de ontvangst zo goed was, maar als dat door de EBS systeem weet teniet gedaan wordt, word ik daar niet VROLIJK van:confused:

Advies? Heb een Samsung S advance

Heb gewoon 't standaard systeem. Tuurlijk is het geen high end verhaal, maar prut -zoals ik hier vaak tussen de regels lees- is het zeker niet!
Is genoeg aan te verstellen via het uitgebreide instellingen menu. Vooral de instelling dat het systeem zich richt op de bestuurder is een aanrader.

Er liggen betere speakers te wachten, weet echter nog niet of ik ze aansluit.
Draai veel klassiek en af en toe 'boem-boem' spul. Die boem komt er inderdaad niet al te sprankelend uit...

Ik heb nu ook eindelijk mijn 308 sw ontvangen.. Alleen geen idee hoe ik de foto kan plaatsen. Betreft een 308 sw ble.

Gris moka
Walnoten kleur leder (geperforeerd)
Cd speler
Afneembare trekhaak
Achteruitrij camera..

Wellicht dat iemand de foto's kan plaatsen van Twitter af?

Gebruikersnaam van mij op Twitter is "@stamdido"

Zal kijken of ik nog mooiere foto's kan maken.. De kleur lijkt lichter op de foto dan werkelijkheid.. Kleur leer is in het echt ook donkerder.. Laten doen bij dk schweizer..

Ook zo ziet het er mooi uit hoor! Van harte. Hoe lang heb je moeten wachten op de levering?

Hey.. Dat is de auto van mijn vrouw :)

Heb in mei besteld.. 22 juli bij dealer.. Daar ging wat fout bij leerinhoud waar ik 5 weken op heb moeten wachten.. Hadden leder besteld voor standaard stoelen en niet de premium..

In mei besteld, in juli geleverd? Da's de kortste levertijd die ik tot nu toe voorbij zie komen.

Weet iemand of die drukknop op het uiteinde van de richtingaanwijzer hendel nog een functie heeft?

Erik1967 zei:

Off topic: ik bezoek ook elke dag supermarkten in midden NL welk rayon heb je en voor welk merk?

Stamdido zei:
Heb ook die echo in de telefoon.. Was daar al een oplossing voor?

Wat is die oplossing? Niet bellen zeker. De mensen die mij bellen of ik bel horen zichzelf ook terug. Heb het standaard audio systeem

its_me_leon zei:
Weet iemand of die drukknop op het uiteinde van de richtingaanwijzer hendel nog een functie heeft?

Gesproken instructie navigatie vragen. (in mijn 207 althans)

Terug
Bovenaan