Opel-Omega: 3x Omega, 2x Corsa en 3x Yamaha: In Autoweek nummer 4!

Wat mooi om te horen, zo'n reddingsverhaal (y) Zo heeft 'ie toch nog een (hopelijk lang!) tweede leven gekregen.
Wat absurd trouwens dat de Omega zo maar even 238 km/u op de GPS aantikt, wetende hoe zwaar 'ie is. Wauw!

BleuZ NL zei:
Wat mooi om te horen, zo'n reddingsverhaal (y) Zo heeft 'ie toch nog een (hopelijk lang!) tweede leven gekregen.
Wat absurd trouwens dat de Omega zo maar even 238 km/u op de GPS aantikt, wetende hoe zwaar 'ie is. Wauw!

Deze blijft (net als de anderen) zo lang als ik maar kan. Zet ze nog liever in een schuur dan dat ik ze weg doe. De gehele Omega range heeft een hele lage luchtweerstand waardoor ze zo hard lopen. De oude met 116pk loopt bijvoorbeeld ook 195. Sprinten zijn ze niet snel in maar topsnelheid is hun sterke punt.

Weer een mooie toevoeging aan de collectie.

De afgelopen tijd liep ik al wel wat rond met het idee voor een lichtere en lagere motor voor ernaast. De TDM is een geweldige motor maar voor sommige omstandigheden me gewoon te dierbaar en te zwaar. Op de gemiddelde school waar ik werk moet de motor ergens bij het fietsenrek, een schuurtje of op het schoolplein staan..... De TDM is dan een kreng om te manoeuvreren met mijn verticale beperking :) Het meeste wat te koop stond was alleen brandhout qua staat of helemaal verbouwd. Ik wilde er één die netjes was en zo origineel mogelijk. Liefste moest hij ook geschikt zou zijn voor een circuitdagje af en toe. Afgelopen week kwam ik deze tegen en was meteen verliefd.

Het is een Yamaha R6 in totaal originele staat (op het stuur na). Een sportmotor met een 600cc motor met 4 cilinders en 120pk. De vorige eigenaar heeft er een wat hoger en breder stuur op gezet (originele delen zitten erbij) en dat stuurt wel heel erg strak. Als ik goed zou schakelen en het voorwiel aan de grond hou zou hij in 3,4 seconden naar de 100 moeten kunnen. Het is de eerste generatie zonder alle hulpmiddelen en de motor die erg explosief is (als in... tot 8000 toeren is het een leuke snelle motor en erboven is het vasthouden en een gebedje doen o_O ) De nieuwere types zijn wat gematigder (en in pure cijfers iets langzamer al zijn ze rond het circuit sneller) Nu voorlopig maar even niet meer bij auto of motordealers komen. Dinsdag trouwens opgehaald met mijn trailer achter de Corsa :)

237608197_3940872802684375_3046130216288182442_n.jpg

Wow, een oer-R6 is wel heel cool. Uit welk jaar is ie? Ik heb begrepen dat de eerste exemplaren weleens problemen hadden met de cilinderwanden.

Total Loss zei:
Dus je hebt nu 6 voertuigen? :eek::)

6 die rijden inderdaad. De B2 tel ik nog niet mee :)

uwbuurman zei:
Heerlijke brommer!

Dank je wel. Ook erg blij mee.

Mechanix zei:
Wow, een oer-R6 is wel heel cool. Uit welk jaar is ie? Ik heb begrepen dat de eerste exemplaren weleens problemen hadden met de cilinderwanden.

Het is er één uit midden 1999. Het is dus een hele vroege. Dat het een oer R6 in originele staat was sprak mij ook erg aan. Het was toen met de R1 een behoorlijke revolutie. Zelfs de knipperlichten en uitlaat zijn nog zoals het hoort. Qua kilometerstand staat hij op 97k wat totaal niet te zien of te voelen is maar de kinderziektes zijn er wel uit. Ook de staat van de lak verbaast me heel erg. Binnenkort de tank nog even polijsten en dan staat hij er helemaal bij zoals ik wil. De afgelopen 6 jaar was hij van het nichtje van de eigenaar van de gigantische motorzaak hier dus qua onderhoud heeft hij belachelijk veel gekregen (trouw beurtjes terwijl er nauwelijks mee gereden was enz). Ze kreeg er alleen last van de rug van. Er is toen in maart dit jaar een nieuwe band, beurt en dit stuur op gekomen. Het bleef echter lastig qua rug.

Respect voor je collectie! Ik ben al druk zat met 1 auto en 2 motoren o_O Erg gaaf de omega's, kan me nog goed herinneren dat ik als klein jochie wel eens meereed in een omega van iemand uit het dorp. Echt een gigantische wagen was dat zeg, een station van de eerste generatie. Ik vind het () misschien mede daardoor) nog steeds schitterende wagens.

R6 is ook een gave motor, mooi om te zien. Maar voor mij niks om mee te rijden. Het zelf een KTM adventure, nadat ik eerst een Honda VFR heb gehad, en dat recht opzitten zou ik niet meer willen missen. Neemt niet weg dat een R6 an sich wel een schitterend model is, en zeker in zo'n mooie originele staat als jij nu op de kop hebt getikt. Geniet van je collectie en ik lees altijd graag mee met de mooie verhalen hier.

F Mitsi zei:
Respect voor je collectie! Ik ben al druk zat met 1 auto en 2 motoren o_O Erg gaaf de omega's, kan me nog goed herinneren dat ik als klein jochie wel eens meereed in een omega van iemand uit het dorp. Echt een gigantische wagen was dat zeg, een station van de eerste generatie. Ik vind het () misschien mede daardoor) nog steeds schitterende wagens.

R6 is ook een gave motor, mooi om te zien. Maar voor mij niks om mee te rijden. Het zelf een KTM adventure, nadat ik eerst een Honda VFR heb gehad, en dat recht opzitten zou ik niet meer willen missen. Neemt niet weg dat een R6 an sich wel een schitterend model is, en zeker in zo'n mooie originele staat als jij nu op de kop hebt getikt. Geniet van je collectie en ik lees altijd graag mee met de mooie verhalen hier.

Haha soms is het inderdaad even puzzelen maar met de juiste contacten lukt het goed. Zo'n Omega station is inderdaad erg groot qua gevoel. Het grappige is weer dat als ik mijn Omega's naast mijn vader zijn Insignia zet zijn ze weer klein.... gek hoe auto's gegroeid zijn tegenwoordig.

Over de zithouding snap ik helemaal. De TDM is voor de langere stukken ook veel beter. Als de motor niet zo origineel geweest was had ik hem ook niet gekocht. Originele uitlaat was bijvoorbeeld een must voor me.

Jij bent echt verslaafd volgens mij, mooi man (y)
Ontzettend gave fiets zo'n R6, toendertijd ongekend veel vermogen voor een 600 en ik geloof direct dat het anno 2021 nog steeds genieten is met zo'n ding, mooie aankoop!

Zadelsnuiver zei:
Jij bent echt verslaafd volgens mij, mooi man (y)
Ontzettend gave fiets zo'n R6, toendertijd ongekend veel vermogen voor een 600 en ik geloof direct dat het anno 2021 nog steeds genieten is met zo'n ding, mooie aankoop!

Haha beetje wel inderdaad. Ach ja... geen vriendin of vrouw die me tegenhoud dus dan kan het :) grappige is dat de 2020 enz zelfs minder pk hebben dan deze versie. Mijne zou 120pk en 65nm moeten hebben. De nieuwe door katalysator enz 118pk en 61nm. Die zijn enkel sneller door betere ophanging, lichter gewicht en betere remmen enz. Dat vond ik qua idee ook wel grappig omdat deze R6 inderdaad een enorme sprong voorwaarts was.

Soms gaat niet alles van een verzamelaar over rozen :)

Ging met pa een rondje rijden.... dacht ach... pak ik de R6 mooi mee. Dus thuis gestart en naar mijn ouders gereden. Even wat gedronken en toen wilden we weg. Ik rol de oprit bij pa en ma af en komt een buurman kijken. Maken even een praatje en hij was erg enthousiast over de motor. Ondertussen zet ik dus de R6 even uit :) Als ik weer weg wil rijden puft hij twee keer en niks meer.... gelukkig is een 4 cilinder heeeeeel wat makkelijker aan te duwen en hij liep meteen weer. Kortom.... de accu is aan vervanging toe. Meteen even een nieuwe besteld. Niet vreemd want sinds maart was er 50km mee gereden voordat ik hem ophaalde. Met de TDM ooit ook een lege accu gehad... die kregen we zelfs met 2 man niet aangeduwd. Die verloor eerder het grip op zijn wiel dan dat de cilinder rond gingen. Erna probleemloos 150km samen gereden. Onderweg wel heel wat meer aanspraak, duimpjes en leuke blikken met de fel blauwe R6 dan met mijn TDM.

Haha, gaaf man. Inderdaad heel leuk om zo'n racer helemaal origineel te hebben, dat zijn vaak toch degenen die flink worden aangepakt.

Gave R6 zeg. Erg fraai apparaat in zo te zien een prima staat. Die foto lijkt wel uit de brochure te komen.

237446905_3946698942101761_7096152514445971262_n.jpg

Ondertussen al mooi wat kilometers gemaakt met de R6. Even een nieuwe accu erin gezet want die was niet 100% (of accupolen wat vies enz maar voor 37 euro ga ik niet moeilijk doen). Samen met pa op zijn Fazer al wat ritjes gemaakt en dat bevalt heel er goed. Het grappige is dat de Fazer van pa een doorontwikkeling (met injectie) blok heeft van mijn blok met een wat vriendelijker karakter en minder pk. Het rijden is nog wel even wennen.....:) Onder de 8000 toeren is het een leuke soepele motor die dan ook best snel is. Dit is wat je normaal op de weg doet. Kom je dan op 8000 toeren denkt de motor: Oh oke.... je wil echt gaan? en dan lanceert hij je naar een andere planeet :) Dit helemaal tot 14.000 toeren (kan tot 16000 maar dan zakt de pk in). Wel bizar om door te kunnen trekken tot voorbij 120 in zijn eerste versnelling. Komende tijd dus lekker rijden en ondertussen de rijtechniek leren.

Ja heerlijk!:) Maar juist vanwege het hoogtoerige karakter heb ik m'n 600cc weggedaan voor een 1200. Rijdt toch wat relaxter. Maar voor erbij is het schitterend.

Mechanix zei:
Ja heerlijk!:) Maar juist vanwege het hoogtoerige karakter heb ik m'n 600cc weggedaan voor een 1200. Rijdt toch wat relaxter. Maar voor erbij is het schitterend.

Haha dat snap ik wel. De TDM is ook veel meer geschikt voor langere ritten. De TDM rijd ook meer ontspannen qua schakelen enz omdat die met zijn koppel overal wel wegtrekt. Als ik echter zie wat ik nu al kan met de R6 ten opzichte van de TDM..... pfff..... Met pa nu even wat ritten gemaakt met de R6 en met gladde wegen is met het hogere stuur 150 km prima te doen.... zodra er klinkerweggetjes in de route komen begint het al wel snel moeilijker te worden :) Het is in elk geval enorm genieten en ben super blij dat ik deze tegen gekomen ben. Bij de motoren heeft ook alles een duidelijk doel wat ik gewoon heel leuk vind. De WR is een puur terreinbeest, de TDM is een heerlijke allrounder en de R6 is pure sensatie en makkelijk voor de krappe plekken enz waardoor ik hem sneller meepak.

Ondertussen zit de eerste 1000km er met de R6 ook weer op :) Mijn collega's en leerlingen vielen ongeveer om toen ik de eerste keer aan kwam rijden :p Hadden ze niet helemaal verwacht van die natuur en scheikunde nerd met bril :) Maar ja... die weten ook de helft niet van hoe ik echt ben buiten werk.

De reactie op de motor is wel weer heel anders en eigenlijk heel grappig. Op de TDM rij je vrij anoniem rond. Op de R6 vaak wel kinderen die vragen of je wil revven (doe ik dan natuurlijk noooooit :rolleyes: ) en veel complimenten dat hij zo gaaf of mooi is door mensen. Vind ik grappig om te zien aangezien ik zelf de TDM veel specialer en mooier vind qua uiterlijk en de R6 meer een "standaard" sportmotor vind. (Al vind ik hem prachtig hoor). Al met al bevalt het heel erg goed.

De MV6 gaat over een week of twee nog even uitgelaten worden in Duitsland met twee vrienden (bier, eten enz halen, schnitzel eten en even autobahn stampen) en dan gaat hij eind deze maand de stalling in. Kennis van me had nog een hoekje en dan stel ik hem liever niet aan zout bloot (roest zonder zout al hard genoeg zeggen ze dan :) ). De R6 hou ik zo lang mogelijk hier maar die gaat bij de eerste nachtvorst enz ook naar binnen. Op werk momenteel wel extreem druk. Geef momenteel 29 lesuren waarbij 25 normaal een voltijdsbaan is (met voorbereidingen, vergaderingen enz erbij zit je dan op 40 uur. Ik draai nu rond de 45/46 uur). Er zijn veel zieken en geen mensen beschikbaar dus dan pak ik het maar op. Ernaast ook nog bezig met een digitaal bijlesbureau qua lesstof te vullen dus ik draai mijn uren wel.... Voordeel is wel dat het de planningen qua spuitbeurten enz kan vervroegen.

Dan is straks het speelgoed allemaal weer binnen en is het afwachten of nu eindelijk de off the road ritten weer kunnen starten. Mijn hoop is gevestigd op het eerste weekend van oktober en daarna de meeste weekenden tot eind november. Mag de WR hopelijk voor het eerst in anderhalf jaar ook weer buitenspelen.

Heerlijk man! Nu ken ik je natuurlijk maar een klein beetje, maar ik had die R6 ook niet helemaal achter jou gezocht haha. Juist leuk om mensen zo te verrassen toch :D.

Lekker man. Door drukte kom ik momenteel amper aan motorrijden toe. Ach, komt wel weer een keer.

Micha D zei:
Heerlijk man! Nu ken ik je natuurlijk maar een klein beetje, maar ik had die R6 ook niet helemaal achter jou gezocht haha. Juist leuk om mensen zo te verrassen toch :D.

Meesten vinden me meer iets voor een R1250GS enz maar daar is mijn verticale beperking te groot voor :) Inderdaad wel heel grappig om ze zo te verrassen.

Mechanix zei:
Lekker man. Door drukte kom ik momenteel amper aan motorrijden toe. Ach, komt wel weer een keer.

Dat is wel heel jammer inderdaad. Ik dwing mezelf om af en toe met de motor naar werk te gaan en dan met een omweg naar huis te rijden enz. Samen met pa ook wel geregeld even een ritje pakken tussendoor.

Afgelopen zo-di even op en neer naar NL geweest en onderweg keek ik hier in PL op een gegeven moment even naar rechts en wat zag ik daar: het Walhalla voor TS !
Iemand spaarde blijkbaar Opel Omega's dus een hele rits opgestelde Omega's B (zag zo snel niet of er in de hele rij ook een A zat). Duidelijk geen autohandel maar iemand die alleen maar Omega's had....

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Afgelopen zo-di even op en neer naar NL geweest en onderweg keek ik hier in PL op een gegeven moment even naar rechts en wat zag ik daar: het Walhalla voor TS !
Iemand spaarde blijkbaar Opel Omega's dus een hele rits opgestelde Omega's B (zag zo snel niet of er in de hele rij ook een A zat). Duidelijk geen autohandel maar iemand die alleen maar Omega's had....

Haha dat is gaaf! In Polen zijn ze lange tijd ook erg populair geweest. Is het toevallig terug te vinden op streetview?

Dat wordt lastig...ik reed er op flinke snelheid langs, was verrast door al die Omega's en voordat je met je ogen knippert ben je er al langs, verbaasd over zoveel ervan....compleet vergeten op te schrijven waar het precies was. Maar ik ga in december dezelfde route weer rijden dus ik zal dan eens beter opletten.

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Dat wordt lastig...ik reed er op flinke snelheid langs, was verrast door al die Omega's en voordat je met je ogen knippert ben je er al langs, verbaasd over zoveel ervan....compleet vergeten op te schrijven waar het precies was. Maar ik ga in december dezelfde route weer rijden dus ik zal dan eens beter opletten.

Snap ik helemaal. Ben benieuwd.

Gisteren even bij de 3,2 gekeken hoe die zich hield. De echt kale plekken hadden iets vliegroest maar veeg je er gewoon af dus geen enkel probleem. Hij staat nu voor maart/ april op de planning om gespoten te worden. Komende vrijdag voor het eerst in anderhalf jaar weer een evenement met de crossmotor dus erg veel zin in. MV6 gaat dan zaterdag nog even uitgelaten worden op de autobahn en ergens over een week of 2 de stalling in (roesten al hard genoeg zonder zout op de weg :) ) Al met al gaat het dan meer dan prima met het wagenpark. Wel op zoek naar een stalling waar ik alles bij elkaar kan hebben staan en kan sleutelen maar dat is nog erg lastig. Lijkt qua praktijken heel erg op de woningmarkt. Had nog wel een mooi huis gezien wat bij me paste en een grote garage had maar de bank wilde niet meewerken (ookal zou ik de zelfde woonlasten houden ten opzichte van mijn huurhuis nu.)

242257988_4049149918523329_8725252746334369711_n.jpg

Even uit de regen rusten tussen de ronden. Dan is de Corsa ook prima geschikt.
Samen met een vriend een heerlijke middag crossen bij de Cross Country Heerde. Voor het eerst in anderhalf jaar de crossmotor weer bereden.... Ging het snel? Oh absoluut niet o_O Baal ik van de verloren snelheid sinds de tijd voor Corona? Natuurlijk :( Had ik er minder plezier om? Oh echt niet :):) Nu hopen dat het OTR seizoen weer los mag barsten in volle glorie dan komt de snelheid vanzelf wel weer.

Mechanix zei:
Crossen lijkt me wel de overtreffende trap van loltrappen op de motor!(y)

Haha echt wel. Is super leuk en vooral gezellig.

Vandaag even met twee vrienden naar Duitsland geweest.... Dat moest natuurlijk gevierd worden.

242223453_4052961948142126_8440080514006837570_n.jpg

242357654_4052962234808764_905073978011391272_n.jpg

Jammer van dat huis, huren is op jonge leeftijd gewoon echt zonde van je geld. Ik zou een ieder adviseren om bij vaste baan direct een huis te kopen, zelfs als het niet bij je past of in de buurt is waar je wilt wonen. Je kunt het huis dan verhuren tegen de hypotheeklasten en na een paar jaar heb je een flink stuk kapitaal opgebouwd + waardevermeerdering van het huis.

Maargoed het gaat hier over auto's en motoren :D ik zag van de week nog een schitterende Omega; zwart, Irmscher pakket en lekker laag.. blijft toch een heerlijke verschijning vind ik.

Zadelsnuiver zei:
Jammer van dat huis, huren is op jonge leeftijd gewoon echt zonde van je geld. Ik zou een ieder adviseren om bij vaste baan direct een huis te kopen, zelfs als het niet bij je past of in de buurt is waar je wilt wonen. Je kunt het huis dan verhuren tegen de hypotheeklasten en na een paar jaar heb je een flink stuk kapitaal opgebouwd + waardevermeerdering van het huis.

Maargoed het gaat hier over auto's en motoren :D ik zag van de week nog een schitterende Omega; zwart, Irmscher pakket en lekker laag.. blijft toch een heerlijke verschijning vind ik.

Haha goede tip maar zelfs met een vast contract kun je nauwelijks wat lenen.... de woonlasten van het huis wat ik gezien had (waarvan de prijs nog ruim onder het gemiddelde huis in Nederland ligt) zijn het zelfde als mijn huur nu maar de bank wil niks ookal lijken de prijzen in de komende 2 jaar nog 90k omhoog te gaan gemiddeld.....

Een Omega blijft inderdaad een heerlijke sierlijke en tijdloze verschijning. Blijf de jaren 90 en begin 2000 het beste tijdperk voor auto's

Hierbij trouwens wel gelachen :) Zag in de verte een Lamborghini Aventador SV rijden (wat een apparaat :cool: ). Die reed iets van 120/130 en hield zelfs verkeer op. Auto zat helemaal onder de rallystickers maar de bestuurder was volgens mij stront zenuwachtig om de auto te verplaatsen in het verkeer. Toen ik er uiteindelijk met 210 voorbij ging voelde dat wel even grappig (ookal had de bestuurder maar naar het gaspedaal hoeven zuchten om me voorbij te gaan :) )

Vandaag de 1992 voor het eerst in een jaar weer gestart. Accu er weer in en binnen twee tellen liep hij weer prachtig. Meteen een goede gelegenheid om hem naast de 1997 te zetten en wat foto's te maken. Een 4 cilinder tegen een 6 cilinder, 116pk tegen 211pk maar beide zitten me diep in het hart. Hem even uit de stalling gehaald, hoes eraf en hem gestart. De accu had ik thuis aan de lader staan dus die erin en hij liep meteen weer. Even het gaspedaal goed ingetrapt zodat hij benzine had en hij begon al vrijwel meteen te lopen en liep meteen weer stationair. Buiten de auto's even naast elkaar gezet voor wat foto's. Aangezien de 1992 nog geschorst was en geen apk had natuurlijk niet even via de polderweggetjes 10km gereden zodat hij op temperatuur kwam :T

243034588_4077916218980032_3346008266546864461_n.jpg

243036590_4077944155643905_5903214048435279957_n.jpg

Ergens komende week gaat de MV6 trouwens de stalling in. Omega's roesten al hard genoeg zonder zout op de weg :) Heb hem natuurlijk niet "nodig" dus is dat beter. Kennis van me had nog ruimte. Nu hopen dat ik ergens in april een foto kan maken met alle drie naast elkaar.

Vandaag de Corsa op 307.000km gezet. Meteen even de tijd genomen om hem van binnen goed schoon te maken. Meteen even winterklaar gemaakt door de rubbers in te smeren enz.

Wat blijft de Omega A toch een mooi model, vooral in zo'n kleur en met deze velgen. Ooit als kind eens mee gereden met een CD uitvoering, ik wist niet wat ik meemaakte zo mooi was dat interieur :eek:

Die Corsa blijft ook maar gaan, ongelooflijk! Zou voor de gein eens op moeten zoeken wat de hoogste kilometerstand ooit door een Corsa is behaald want volgens mij kom je wel in de buurt straks (y)

Zadelsnuiver zei:
Wat blijft de Omega A toch een mooi model, vooral in zo'n kleur en met deze velgen. Ooit als kind eens mee gereden met een CD uitvoering, ik wist niet wat ik meemaakte zo mooi was dat interieur :eek:

Die Corsa blijft ook maar gaan, ongelooflijk! Zou voor de gein eens op moeten zoeken wat de hoogste kilometerstand ooit door een Corsa is behaald want volgens mij kom je wel in de buurt straks (y)

Haha. De A blijft ook wel mijn snoepje hoor. De MV6 is een beest maar de A heeft voor mij ook echt wel wat speciaals.

In klokje rond zat er ooit 1 met 3,4 ton geloof ik maar gok wel dat ik inderdaad flink aan de bovenkant zit van de meesten. Ergens zit ik er wel over te denken hem over een tijdje ook laat spuiten. Voor een kleintje toch goedkoper en kan momenteel prima. Eerst de Omega's maar even klaar maken.

Vandaag de olie uit de WR450f gehaald en vervangen. Morgen namelijk in Tubbergen de eerste otr weer van het jaar. Dat is voor het eerst in bijna 2 jaar! Zal vast langzaam gaan maar wel met heel veel plezier.

Verder zit ik te springen om een update over de Omega A te vertellen maar dat kan helaas nog niet. Wel even snel een aantal dingen aan het regelen. Komt in elk geval een nieuwe apk op en heb de originele ATS velgen nog even snel naar de poedercoater gebracht zodat die eronder kunnen in plaats van de Senator velgen van nu.

Jay DoubleYou zei:
Kan de foto’s helaas niet zien.

243034588_4077916218980032_3346008266546864461_n.jpg

243036590_4077944155643905_5903214048435279957_n.jpg

Ik deel ze altijd vanaf facebook. Na een tijdje verdwijnen ze dan automatisch. Hierbij alsnog.

Vandaag de OTR gedaan en echt enorm genoten. Nu motor weer schoon, stof uit plekken die je niet wil weten gewassen en in de pyjama op de bank. Vanmorgen om half 8 de trailer aangehaakt en richting Tubbergen gereden. Rond kwart voor 9 kwam ik aan. Motor van de trailer en naar de keuring. Even de remmen getest, tegen de stepjes getrapt en ik kon weer verder. Inschrijving en licentie laten zien en de stickers op de motor gekregen dus klaar voor de start. Toen even terug gereden naar de auto om de bescherming aan te doen en de helm te pakken. Mijn tijdvak om te starten begon om 10 uur maar om kwart voor 10 kon ik al weg (Is vanwege corona zo geregeld). De eerste ronde in gedoken en de baan lag er prachtig bij. Beetje vocht in de grond dus geen stuiven maar ook niet te veel zodat het glad zou zijn. Op de velden al mooie knippen (golven in het zand die steeds hoger worden waardoor je gaat springen en dansen). De technische stukken waren nog weer even wennen maar de paden en velden reed ik vandaag (in de woorden van een ander) als een bezetene :) (ergens zal het de woede na deze rotweek zijn geweest :T). Over die knippen en weggetjes met volle bak en de motor maar laten gaan. Die stukken haalde ik ook wel wat mensen. Na de eerste ronde van 53km terug naar de auto gegaan om te tanken. Bij de auto wat gegeten, gerust en getankt en toen weer verder. Bij de start van de route moest ik omrijden want er was een groot ongeluk gebeurd (gebeurd elke otr bijna wel). Twee ambulances in het veld en toen ik er reed kwam de traumahelikopter net aan. Verder nog niet terug kunnen vinden. Een weiland verder mocht ik de route weer op en ben ik verder gegaan. De tweede ronde ging nog lekkerder al begon ik de vermoeidheid wel te voelen. Tegen het einde van ronde twee kon ik nauwelijks nog koppelen :) Terug bij de auto de motor weer opgeladen en naar de wasstraat gereden. Motor gewassen, weg gebracht en bij pa en ma even wat gegeten.

Wel heftig dat de trauma helikopter er bij moest komen. Zet je wel even met beide voeten op de grond denk ik.

Maar was is nou het geheim met de '92?

Mooie plaatjes, mooi verhaal!

Zadelsnuiver zei:

Volgens mij dat hij NIET :p met een niet-gekeurde, geschorste auto 10 km over polderweggetjes heeft gereden om de boel even op temperatuur te laten komen bij de Omega A :D

opel omega zei:
In klokje rond zat er ooit 1 met 3,4 ton geloof ik maar gok wel dat ik inderdaad flink aan de bovenkant zit van de meesten. Ergens zit ik er wel over te denken hem over een tijdje ook laat spuiten. Voor een kleintje toch goedkoper en kan momenteel prima. Eerst de Omega's maar even klaar maken.

Dat was de Corsa van Braadslee. Die auto was tot de draad versleten en is inmiddels gesloopt. Is die van jou qua carrosserie nog een beetje ok?

Zadelsnuiver zei:
Wel heftig dat de trauma helikopter er bij moest komen. Zet je wel even met beide voeten op de grond denk ik.

Klopt! Dan ga je de eerste kilometer wel weer wat langzamer in.

Terug
Bovenaan