Opel-Omega: 3x Omega, 2x Corsa en 3x Yamaha: In Autoweek nummer 4!

uwbuurman zei:
Leuk leuk!! En ik vind alles wel meevallen, eigenlijk. Deze auto is toch 80% gemonteerd?? Of meer? Interieur, motor, bak, aandrijflijn, onderstel, ruiten, deuren, alles zit erin en aan. Paar stripjes, klinkjes, motorkap, paar schermpjes en wat klein grut. Mooi te overzien, in ieder geval. Kortom, leuk projectje!

Vraagje, niet om sneu te doen, maar een rijdende Omega 3,2, is die nu zoveel duurder dan deze?? Zijn voor mijn gevoel allemaal 1.000euro auto's... Of vergis ik me en lopen prijzen op? Gewoon benieuwd.

Valt inderdaad redelijk mee. Meeste tijd gaat zitten in alles uitzoeken en rammel vrij weer plaatsen. Voorraam moet er nieuw in want daar zit een ster in. De tijd van 1000 euro Omega's begint over te raken. Met de 6 cilinders gaan de prijzen flink omhoog. De nieuwere vallen onder de youngtimerregels en er beginnen mensen hun oude Omegadagen terug te willen. De aantallen vallen ook enorm terug wat de prijs omhoog duwt. Snapje reactie wel want je kon ze lange tijd voor een krat bier krijgen

Total Loss zei:
Ik dacht waar begin je in vredesnaam aan, tot ik de prijs zag! Leuke koop!
Behalve een goede kleur heeft hij op zeker de allerbeste velgen voor dit model.
Veel plezier ermee. (y)

Haha klopt. Deze 17 inch velgen vind ik ook het mooiste. Heb nog een setje 16 inch van een ander type in de garage liggen maar deze dikke sloffen blijven er mooi onder. Zoals ik al zei heb ik een neus voor koopjes en anders zou ik het ook niet doen. Hij heeft rond de 2000/2500 nodig denk ik dus dan zit ik nog goed onder de vraagprijs van sommige die te koop staan. Aantallen gaan de laatste twee jaar heel erg hard omlaag dus ik ben blij.

Wat gaaf! Is ie helemaal spuitklaar? Als het financieel uit kan, zou ik 'm snel laten spuiten nu ie al geschuurd is.

Barri zei:
Wat gaaf! Is ie helemaal spuitklaar? Als het financieel uit kan, zou ik 'm snel laten spuiten nu ie al geschuurd is.

Dat ben ik inderdaad ook wel aan het bekijken maar zolang de oppervlakte beschermd is valt het gelukkig mee

Total Loss zei:
Na deze 3 groene Omega's kan nummer 4 er natuurlijk nog maar eentje zijn! ( durf te dromen ;) )

Haha ja... 1 in imperial green is natuurlijk ultiem maar wel bizar duur.

uwbuurman zei:
Vraagje, niet om sneu te doen, maar een rijdende Omega 3,2, is die nu zoveel duurder dan deze?? Zijn voor mijn gevoel allemaal 1.000euro auto's... Of vergis ik me en lopen prijzen op? Gewoon benieuwd.

Even voor je eigen idee En dan staat deze CD versie op velgen die onder de goedkoopste editie hoorden (wieldoppen en niet de lichtmetaal die eronder moeten) en klopt het dashboard niet. Dit zou net als de deuren en rond de pook "hout" moeten zijn. Het is dan 1 met weinig kilometer maar hij klopt niet en is maar een miezerige 2 liter.

Die Dijkstra is wel een goudsmid hoor, vind het een belachelijke prijs voor een 2.0
Die 3.2 is echter wel een beest van een motor, die prijs van Dijkstra zou ik wel begrijpen voor een hele nette facelift 3.2 zoals TS hem straks gaat maken (y)

Inderdaad wel een heel optimistische prijs. Uiteindelijk verkoopt hij alles wel, ik snap niet hoe hij dat doet. Maar deze Omega met in afwijkende tint overgespoten bestuurdersdeur gaat denk ik wel even blijven staan. Het bedrijf heeft niettemin mijn sympathie, staan vaak erg leuke auto's en wat anders dan de standaard youngtimers.

De Omega A 3000 die hij had vond ik helemaal geweldig en verhoudingsgewijs beter geprijsd, was ook snel verkocht. https://www.dijkstra-classic-cars.nl/onze-autos/omega-3000/. Deze heeft ook nog zijn opwachting gemaakt in Peters Proefrit.

Blijf dit topic met interesse volgen, Opel als merk heb ik door mijn jeugd een zwak voor, en Omega's en Senators in het bijzonder. De moeder van mijn beste vriend had begin jaren '90 een Omega A facelift model. De enorme ruimte op de achterbank staat me nog voor de geest. Zijn vader had een Senator B. Dat was natuurlijk helemaal een indrukwekkende auto. In die tijd verplaatsten mijn ouders zich in Kadett E met 60pk. Ik ging regelmatig mee naar de Opeldealer in het dorp als mijn vader zich oriënteerde op een opvolger van de Kadett. De Opeldealer deed ook actief mee in het dorpsleven en ik herinner me nog goed dat ik enorm onder de indruk was toen ik de nieuwe Omega B voor het eerst zag in één of andere optocht. Wat een mooie, imposante auto met een enorm modern voorkomen ten opzichte van de concurrentie. Ik probeerde mijn opa, die een W124 TE had, te interesseren voor een Omega Caravan maar dat mocht niet baten, hij koos uiteindelijk weer voor een W124.

Zadelsnuiver zei:
Die Dijkstra is wel een goudsmid hoor, vind het een belachelijke prijs voor een 2.0
Die 3.2 is echter wel een beest van een motor, die prijs van Dijkstra zou ik wel begrijpen voor een hele nette facelift 3.2 zoals TS hem straks gaat maken (y)

Ik vind die 2.0 een slordige auto. Kleurverschil links, spatlap eraf, achterklep scheef.... Als deze op marktplaats stond bij een particulier was een vraagprijs van 2950,- gewoon reeel geweest.

Mooi om te zien dat je de Omega nieuw leven in gaat blazen! Heb 't altijd een hele indrukwekkende wagen gevonden met een prachtig interieur.

Mijn vader heeft een hele tijd een Opel Omega B1 Caravan "Diamond" gereden met de (underpowered) tweeliter diesel. Volgens mijn ouders nog altijd de fijnste auto die ze ooit hebben gehad omdat die als een blok op de weg lag en ontzettend prettig reed, ondanks de trage motor. Van binnen dat mooie dashboard met "hout" afwerking, en op de vakanties naar Zuid-Frankrijk kan ik me nog herinneren dat mijn broertje en ik beiden languit op de achterbank hebben geslapen.

Die wagen heeft een zijwaartse duw van een vrachtwagen nog overleefd, maar op een gegeven moment was er iets met het roetfilter aan de hand en kon mijn vader het niet meer opbrengen om 'm te laten maken. Ik vind het nog altijd jammer dat ik er niet in heb kunnen rijden :D

BleuZ NL zei:
Mooi om te zien dat je de Omega nieuw leven in gaat blazen! Heb 't altijd een hele indrukwekkende wagen gevonden met een prachtig interieur.

Mijn vader heeft een hele tijd een Opel Omega B1 Caravan "Diamond" gereden met de (underpowered) tweeliter diesel. Volgens mijn ouders nog altijd de fijnste auto die ze ooit hebben gehad omdat die als een blok op de weg lag en ontzettend prettig reed, ondanks de trage motor. Van binnen dat mooie dashboard met "hout" afwerking, en op de vakanties naar Zuid-Frankrijk kan ik me nog herinneren dat mijn broertje en ik beiden languit op de achterbank hebben geslapen.

Die wagen heeft een zijwaartse duw van een vrachtwagen nog overleefd, maar op een gegeven moment was er iets met het roetfilter aan de hand en kon mijn vader het niet meer opbrengen om 'm te laten maken. Ik vind het nog altijd jammer dat ik er niet in heb kunnen rijden :D

Dat is ook een heel leuk verhaal. Het zijn inderdaad hele stevige wagens die verrassend goed rijden. Ze zijn niet sportief of precies als een BMW maar je kan verrassend hard de bocht door. Comfort is vooral een groot punt. Zonder als een bejaarde te klinken maken ze zulke auto's niet meer.... Zachte stoelen, soepele vering en groot formaat rijd heerlijk terwijl de stoelen nu keihard zijn, vering stug en dat alles om sportief te zijn.

Weer wat updates over de Omega's. Donderdag ben ik naar de verkoper geweest van de 3,2 en heb hier de auto klaar gemaakt voor transport. De auto lag natuurlijk uit elkaar dus was even puzzelen. De grote delen heb ik er zo goed mogelijk aan gedraaid of geplakt en de rest in de auto gelegd. Vandaag was het tijd dat hij geleverd ging worden. Hij kwam netjes aan bij de stalling waar de MV6 al naar buiten gezet was gisteren. De MV6 staat nu nog even buiten te wachten (en schoon te spoelen) op een plek waar we er met de trailer zo bij kunnen. De 3,2 dus van de trailer af gereden aan het begin van het landweggetje waar de boerderij aan lag (verkoper was nogal bang voor honden en bij de stalling lopen 3 grote kalven van honden). Erna zelf dus naar de boerderij gereden.... 218pk op de achterwielen met ijzel is dan wel leuk :) Laatste bocht even een dotje gas liet de oude bandjes mooi spinnen. De motor was erg gelukkig en brulde mooi met de Irmscherpijp... zeker als je nadenkt dat de auto al ruim 2,5 jaar niet gereden had (alleen gestart af en toe). Qua staat ben ik erg gelukkig met de auto. Zeker motorisch lijkt hij erg happy. De dorpels zijn natuurlijk rot maar de rest is voor een Omega netjes roestvrij. De panelen zijn recht en geen deuken. Het opbouwen gaat wel vervelend worden. De spuiter van de verkoper was niet zo heel goed met het ordenen van spullen..... Schroeven enz zijn bijvoorbeeld niet netjes opgeruimd of niet aanwezig. Rest van de spullen zitten er echter wel netjes bij maar gaat veel uitzoekwerk worden. Er zullen ook best wat spullen missen maar de belangrijke en dure spullen zitten erin met nog wat extra's. Maakt de uitdaging echter wel mooi en leuker. Daarnaast heb ik een contact die geregeld Omega's sloopt voor de handel en die kan al die schroeven bij de volgende wel even achteruit leggen.

PSX-20210109-164122.jpg

Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet als je er een goedkope donor bij koopt zodat je makkelijk kunt zien hoe alles in elkaar zit en voor alles wat er ontbreekt aan onderdelen en kleinmateriaal. Een auto in elkaar zetten die je zelf niet uit elkaar hebt gehaald en waarbij je delen mist en niks geordend is wordt anders vooral veel frustratie.
Zoiets bijv: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1647656250-schadeauto-opel-omega-2-5-dt-sdn-2000-zwart-bmw525tds-motor.html?previousPage=lr

Ibud zei:
Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet als je er een goedkope donor bij koopt zodat je makkelijk kunt zien hoe alles in elkaar zit en voor alles wat er ontbreekt aan onderdelen en kleinmateriaal. Een auto in elkaar zetten die je zelf niet uit elkaar hebt gehaald en waarbij je delen mist en niks geordend is wordt anders vooral veel frustratie.
Zoiets bijv: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1647656250-schadeauto-opel-omega-2-5-dt-sdn-2000-zwart-bmw525tds-motor.html?previousPage=lr

Zoiets is inderdaad wel de bedoeling. Ik ken iemand die ze sloopt voor de handel en daar kan ik spullen zelf van een wagen halen en ga ook naar de plaatselijke sloop. Mooie is dat de bouw van de MV6 eigenlijk het zelfde is dus kan vrijwel alles afkijken bij die (veel onderdelen zouden ook over te wisselen zijn). Komende tijd als de MV6 klaar is ga ik dus ook alles sorteren en monteren zodat ze er dan voor de spuiter weer af kunnen en alles goed gedaan kan worden.

Ondertussen ben ik ongeveer 3 weken autoloos. Alles dus op de fiets gedaan wat als fanatiek fietser en in coronatijd niet heel vervelend is. Komend weekend gaat de MV6 opgehaald worden om te starten met de restauratie. Momenteel het motorblok en dorpels in elk geval. Of het cosmetische werk ook meteen meegepakt gaat worden hangt even af van de komende weken. Daarmee ook de reden van het autoloos zijn.... Ik heb een auto-ongeluk gehad met de Corsa..... Ik heb er zoals het lijkt geen schuld aan maar dat maakt het niet makkelijker. Ik kan en wil er niet verder over praten maar het zijn lastige weken geweest. Momenteel staat de Corsa nog netjes te wachten bij de garage wachtende op reparatie. De schade valt erg mee. Het is vooral even het geestelijke deelwat tijd nodig heeft. Wat er echter ook gebeurd.... De Corsa komt terug.

De MV6 heb ik wel enorm veel zin in. Heb nu bijna een jaar gewacht op alles dus kan niet wachten tot hij straks klaar is en in elk geval kan rijden. In elk geval al een aantal mooie plannen qua fotografie met de auto.

146821481_3420960171342310_6064742183035900729_o.jpg

Gisteren de MV6 opgehaald met de vaste garagehouder. De auto stond al netjes buiten zoals al gemeld dus konden hem zo opladen en onderweg. Pa zat binnen twee tellen al in de auto en was helemaal blij. Met alle stress rond het werken en al het coronagedoe was dit wel even precies wat hij nodig had. Zelf was ik er ook heel erg blij mee. Samen met de garagehouder rond de auto gelopen tijdens het ophalen en hij ziet er een stuk beter uit dan ze hadden verwacht. Door omstandigheden gaan we eerst even het mechanische werk en de dorpels doen. De cosmetische zaken laten we eerst even en zijn ook minder nodig dan we dachten. Met een goede polijstbeurt is hij al flink netter dan we verwacht hadden (en ik ben gewoon veel te kieskeurig....). Hij zit op wat krasjes na best netjes in de lak en dan blijven er 2/3 kleine roestbobbeltjes over op de deuren. We gaan eerst even alle problemen eruit halen en als we zeker weten dat hij dat goed blijft doen komt de rest. Qua mechanisch werk gaan ze even goed kijken. Met hoe de olie er nu in zat en wat de klachten waren is een lekke koppakking misschien toch niet wat we zoeken. De olie was mayonaise maar toen ik naar huis reed (toen ik hem kocht) liep hij niet warm en dumpte zijn koelwater niet. Wel liep hij alsof 1 cilinder stationair niet meeliep soms maar met toeren wel weer prima. Hij begon als hij op temperatuur was wel te roken uit de oliepijlstok maar niet uit de uitlaat (ook niet koud). De garage denkt dat met dit blok bij een echt lekke koppakking je na een paar km al wel het koelwater eruit dumpt. Ze gaan hem dus op druk brengen en goed kijken wat ze vinden. Zou bij dit type ook nog de oliekoeler kunnen zijn (en dan het slecht lopen door andere of elektrische problemen). Al met al dus goed nieuws met de MV6.

In mijn vroegere calibra met redelijk vergelijkbare motor (X25XE) heb ik destijds ook allerlei pakkingen aangepakt. Juist die bij de oliekoeler schijnt inderdaad wel eens een dingetje te zijn en preventief vervangen bij mij.

Ben benieuwd hoe het de MV6 vergaat, ik heb er zelfs nog een 1:87 schaalmodelletje van. ook een pre-facelift sedan. Vroeger gehaald, toen was ik al fan :cool:

AsconaGT zei:
In mijn vroegere calibra met redelijk vergelijkbare motor (X25XE) heb ik destijds ook allerlei pakkingen aangepakt. Juist die bij de oliekoeler schijnt inderdaad wel eens een dingetje te zijn en preventief vervangen bij mij.

Ben benieuwd hoe het de MV6 vergaat, ik heb er zelfs nog een 1:87 schaalmodelletje van. ook een pre-facelift sedan. Vroeger gehaald, toen was ik al fan :cool:

Klopt! Is in de basis het zelfde blok. De pakkingen blijft een kwetsbaar punt. In de Omega ligt het blok ook gewoon te ver naar achteren waardoor de warmte niet makkelijk weg kan op cilinder 5 en 6. Zo'n model is wel heel leuk. Heb er hier ook een vitrinekast vol staan :) zal de vorderingen hier natuurlijk bijhouden.

Bij de calibra was warmte ook een groot dingetje. De V6 kwam om die reden ook wat later om het e.e.a. goed onder controle te krijgen en passend. In de Calibra lag hij er ook over dwars in, dus de achterste 3 hadden het extra zwaar. De koelvloeistof ging ook zomerdag in de stad geregeld over de 100 graden. Bult lawaai van de koelers. Veel eigenaren deden ook een 92 graden sensor er in zodat de fan wat eerder aan sloeg.

Toen ik de riem had aangepakt en waterpomp, ook pakkingen en hele bult andere zooi aangepakt. Daarna jarenlang, op een defecte multiriemspanner na, zonder problemen gereden. (y) echt een heel fijn blokje. Die 500cc extra en RWD maakt het alleen maar leuker.

Heb wel eens in een MV6 gereden, station. Maar was van een klant en al lang gereden. Wat mij wel bij stond is dat dit exemplaar ook achterbankverwarming had, en een soort van navigatiesysteem.

Omega_b-333.jpg

Omega_b-336.jpg

(y) super modern voor die tijd

Ik heb jaren lang nog zo'n zonnerollo gehad voor de omega sedan. Op marktplaats wilde zelfs voor 15 euro niemand ding overnemen, toen maar weg gegooid.

Gaaf ding hoor! Is die spoiler standaard op de MV6? Nog nooit gezien!
Ik weet nog dat bij ons in het dorp twee buren allebei zo'n groene Omega hadden.

Leuk Ascona! Jammer dat je die rollo weg gedaan hebt. Klopt inderdaad wel dat niemand ze wil. In deze MV6 zit hij ook. Kan helaas de foto's niet zien die je geplaatst had.

Die spoiler komt van Irmscher Barri. Is op zijn zachtst gezegd een zeldzame optie. Meer bekend zijn de iline spoilers zonder derde remlicht die ook kleiner is. Vond deze vorm spoiler wel erg goed passen bij de auto. Vroeger zag je ze Omega's wel overal maar nu verdwijnen ze enorm snel

MWH zei:
And so it begins... Leuk, veel succes met de MV6!

Dank je. Plan was hem klaar te hebben voor het Opel treffen maar daar is vandaag bekend van geworden dat het niet doorgaat (corona) maar dat is niet erg.

Ondertussen weer even wat nieuws. Gisteren met pa een Corsa 5 deurs opgehaald. Die 5 deurs bood de onderdelen die ik nodig had om de schade te herstellen en leverde meteen een berg onderdelen op. Aan de 5 deurs was de laatste tijd wat onderhoud gedaan dus zitten een aantal nieuwe onderdelen op. De apk was echter verlopen en de vorige eigenaar wilde hem niet herstellen. Pa en ik hebben vandaag het cosmetische werk gedaan en het interieur van een aantal onderdelen ontdaan. Over anderhalve week gaat het blok uit de donor en wat er over is gaat naar de sloop. Met de prijs van de donor kan ik het dan vrijwel met gesloten beurs doen en heb ik voor de komende 100.000km onderdelen :) Ook vind ik het gewoon leuk zo'n extra blok te hebben voor in de mancave en zodat ik wat dingen kan oefenen zonder dat het op mijn eigen blok is.

Wel geniaal trouwens. De mijne had nu 4 weken niet gelopen.... er lag een berg sneeuw op de accu, hij stond in 20cm sneeuw en het was -7,5.... sleutel erin, beetje gas bij en 10 seconden draaien en hij liep al :) Ook meteen netjes stationair enz :p Bizar :p Volgende keer kies ik wel even een warmere dag uit om aan de auto te werken :)

De MV6 waren ze nog niet aan begonnen. Veel ander werk door de kou en ongelukken en aangezien de mijne geen haast heeft even laten staan..

Mooi om te horen dat het MV6 project loopt! Ben heel benieuwd. We verwachten wel snel foto's van alle Omega's samen :T.

En fijn dat je een goede donor hebt gevonden, kan een heleboel geld schelen ten opzichte van alles los kopen :D.

Micha D zei:
Mooi om te horen dat het MV6 project loopt! Ben heel benieuwd. We verwachten wel snel foto's van alle Omega's samen :T.

En fijn dat je een goede donor hebt gevonden, kan een heleboel geld schelen ten opzichte van alles los kopen :D.

Haha precies. Donor was maar 250 euro dus dan kan het snel uit als ik de katalisator en kale casco nog even inlever :)

Tot alle drie de Omega's naast elkaar staan duurt nog even een jaartje ofzo maar daar kan ik ook niet op wachten!!!!!

Ik had even gemist dat de Corsa even uit de running is, gelukkig komt dat allemaal weer goed en hopelijk heb je er zelf niks aan over gehouden.
Mooi dat het met de Omega nog allemaal goed meeviel, om binnen een jaartje alles af te hebben vind ik in elk geval een mooi streven (y)

Gek dat je alweer met de motor weg kan, hier in Finland vriest het nog behoorlijk, ik zag gisteren nog iemand op een sneeuwscooter rijden :D

Zadelsnuiver zei:
Ik had even gemist dat de Corsa even uit de running is, gelukkig komt dat allemaal weer goed en hopelijk heb je er zelf niks aan over gehouden.
Mooi dat het met de Omega nog allemaal goed meeviel, om binnen een jaartje alles af te hebben vind ik in elk geval een mooi streven (y)

Gek dat je alweer met de motor weg kan, hier in Finland vriest het nog behoorlijk, ik zag gisteren nog iemand op een sneeuwscooter rijden :D

Ik had het ook niet zo heel duidelijk gemeld. Het is nog wel een tijd verwerken maar de eerste kilometers alweer gereden met de Corsa. De glimlach die me dat weer gaf liet me al wel weer zien dat ik de juiste keuze gemaakt had hem te houden.

De MV6 staat nog netjes bij de garage. De MV6 is voor de garage een tussendoor klusje. Dit betekend dat ze hem pakken als er ruimte is. Ik heb geen haast, kosten zijn lager en werkt het makkelijkste. Verwachting is dat er volgende week een gaatje is om in elk geval het motorische aan te pakken alvast.

Dat is nogal een verschil! Sneeuwscooter lijkt me ook wel erg leuk om te rijden eigenlijk :)

Vandaag 240km gereden met de TDM. Was heerlijk te rijden samen met een vriend. De TDM gedroeg zich weer voorbeeldig en mooie dingen gezien.

Onderweg bij een garage/ hobbyist nog twee! Omega 3000 zien staan. Op streetview al sinds 2016 in elk geval op de zelfde plek.... Wil ik mijn garage te vriend houden (en de lasser niet spontaan ontslag willen laten nemen :) ) maar niet doen :)

154144493_3476047825833544_1709959226448899003_o.jpg

Eerste 500km van het seizoen zit er ondertussen al op:T

Ondertussen ook nieuws over de MV6. Ze zijn er afgelopen week mee bezig geweest tussendoor en de eerste berichten zijn goed. Ze hebben hem op druk gebracht en verdenken nog de koppakking niet. Het thermostaathuis was wel lek en een pakking vooraan het blok. Dit zou dus de mayonaise kunnen verklaren. Deze onderdelen zijn besteld en worden erop gezet. Het stationair vervelend lopen lijkt een kwestie van lang geen onderhoud te zijn voorlopig. Als straks het thermostaathuis erop zit en de pakking vervangen is gaan ze de olie vervangen, koelvloeistof en erna de bougies. Dan weer kijken hoe hij dan loopt. Voorlopig lijkt dat dus allemaal best positief. Ze waren in elk geval positief over de rest van de staat. De dorpels gaan gelast worden en gespoten en dan is het eerst rijden. Hij staat op een paar kleine plekjes na best netjes in de lak dus we gaan eerst lekker rijden als hij mechanisch (en dorpels) klaar is en dan zien we later de rest als het weer rustiger is bij de garage en we zeker weten dat alles verder in orde is.

Ondertussen loopt de MV6 soepel stationair. Koppakking is het dus inderdaad niet. Komende week gaat de garage er even een lange testrit mee maken om te testen en dan de dorpels doen. Met wat geluk (en als de baby van de vriendin van de spuiter nog even blijft zitten) is hij volgende week klaar.

De Corsa rolt ondertussen weer dapper verder. Maandag gaat die voor de apk. Lijkt allemaal zonder problemen na 2 nieuwe voorbanden door de apk te gaan. Moet even een klein stukje gelast worden (gevolg van het ongeluk geen roest dit keer) maar dat is geen probleem. Al met al dus goed nieuws. Kan ik straks weer mooi door.

Goede berichten allemaal! Zou wel heel fijn als de MV6 verder geen mechanische mankementen meer heeft, maakt het allemaal weer net iets makkelijker. Veel succes alvast met de APK maar dat komt vast goed (y)

Zadelsnuiver zei:
Goede berichten allemaal! Zou wel heel fijn als de MV6 verder geen mechanische mankementen meer heeft, maakt het allemaal weer net iets makkelijker. Veel succes alvast met de APK maar dat komt vast goed (y)

Klopt! Kan er mooi gereden worden. Eerste tocht met de MV6 staat ookal in de planning als corona het toelaat. De vriend in Zwitserland heeft "me nodig" voor een aantal fotoshoots dus dan daar een weekje heen als de grenzen weer open zijn .

Joe met trema l D met punt zei:
Lekker hoor. Gaaf project zo. Ben benieuwd naar de vorderingen! (y)

Zoals het nu lijkt is het eind deze week de MV6 klaar. Dan komt er ook een uitgebreide fotoshoot natuurlijk! Is dan vooral nog even het leer verzorgen enz. rondom zitten dan heus nog wat plekjes maar dat komt later even. Nu eerst rijden en alle kinderziektes die er misschien nog inzitten eruit halen. Heb wel mazzel gehad want de prijs was erg laag omdat iedereen (en ik ook) dacht dat het een koppakking was en de auto opgegeven had. Had er zelf qua prijs rekening mee gehouden en dan blijft het wat veel simpeler te zijn.

Mechanix zei:
Mooi man, TDM staat er goed bij!(y)

Dank je! De TDM bevalt me nog altijd geweldig en ben er ook (cosmetisch) erg voorzichtig mee. Blijft een heerlijke motor en krijg er de laatste jaren steeds meer complimenten voor. Nu alle motoren steeds hoekiger en scherper worden is mijn motor natuurlijk ook wel bijzonder met de meer organische en ronde vormen.

Ondertussen staat de Corsa voor het jaarlijkse lasfestival. Uhm ik bedoel apk :) vanavond is hij weer klaar. Was een plek aan de dorpel gescheurd (gevolg van het ongeluk) en een klein plekje voorin dus viel alles mee. Verder was alles in orde dus konden we weer verder.

De Corsa weer klaar. De plek aan de dorpel bleek een ander verhaal. Het gebeurde toen ik over een verkeersheuvel reed. Enorme knal en een schok door de stoel. Uitstappen en kijken en niks te zien. Beter kijken en toen een gat in de bodem gezien bij de ophanging van de stoel en een scheur langs de dorpel. Heel erg raar. Bij de garage dachten ze dat het een gevolg van het ongeluk was maar bleek nu tijdens het lassen anders. Er heeft waarschijnlijk een straatsteen los gelegen die opgewipt is want er was iets vanaf onder binnen gedrongen. De zijkant van de dorpel die lager ligt was nog netjes dus had niet met de bodem de heuvel zelf geraakt. Waarschijnlijk dus een losse steen die ik gepakt heb. Nu in elk geval alles weer dichtgelast en er weer klaar voor. Kan ik weer verder. MV6 gaat als er niks tegenvalt eind deze week klaar zijn.

Corsa weer terug van de garage (gisteravond opgehaald). Rijd weer als een trein. Gat zit weer dicht en de stoel weer recht dus we kunnen weer door. Lekker genieten van het rijden de komende tijd. (Moet weer naar werk dus maak weer genoeg kilometer). Nu hopen dat de huizenmarkt eens instort zodat ik een huis met ruimte kan kopen :)

opel omega zei:
Mechanix zei:

Dank je! De TDM bevalt me nog altijd geweldig en ben er ook (cosmetisch) erg voorzichtig mee. Blijft een heerlijke motor en krijg er de laatste jaren steeds meer complimenten voor. Nu alle motoren steeds hoekiger en scherper worden is mijn motor natuurlijk ook wel bijzonder met de meer organische en ronde vormen.

Ondertussen staat de Corsa voor het jaarlijkse lasfestival. Uhm ik bedoel apk :) vanavond is hij weer klaar. Was een plek aan de dorpel gescheurd (gevolg van het ongeluk) en een klein plekje voorin dus viel alles mee. Verder was alles in orde dus konden we weer verder.

Ja, een TDM850 begint ook steeds zeldzamer te worden. Het zijn/waren echte gebruikersmotoren, dus de meeste hebben een heel leven achter de rug. Het kost m.i. nog meer moeite om een motor echt mooi te houden dan een auto. Mijn Bandit heeft bijvoorbeeld 82k gelopen en dat is er ook wel aan af te zien. Hoef ik me in ieder geval niet druk te maken om zaken als pekel.

Ook leuk dat je die Corsa blijft oplappen. Want het duurt volgens mij niet heel lang meer voordat een Corsa B ook een zeldzaamheid is.

Mechanix zei:
opel omega zei:
Mechanix zei:

Ja, een TDM850 begint ook steeds zeldzamer te worden. Het zijn/waren echte gebruikersmotoren, dus de meeste hebben een heel leven achter de rug. Het kost m.i. nog meer moeite om een motor echt mooi te houden dan een auto. Mijn Bandit heeft bijvoorbeeld 82k gelopen en dat is er ook wel aan af te zien. Hoef ik me in ieder geval niet druk te maken om zaken als pekel.

Ook leuk dat je die Corsa blijft oplappen. Want het duurt volgens mij niet heel lang meer voordat een Corsa B ook een zeldzaamheid is.

Heb je helemaal gelijk in. Een nette TDM begint ook rap zeldzaam te worden. Mijne staat nu op 46000km dus valt nog erg mee. De Corsa B verdwijnt nu ook snel uit het straatbeeld. Voorlopig zijn beide in prima handen bij mij en zullen goed verzorgd worden.

Over de MV6 even "slecht nieuws". De spuiter (en lasser) van de garage is deze week niet op zijn werk geweest dus de Omega heeft eind deze week klaar niet gered. De spuiter verwacht een kind en daar zijn complicaties opgetreden dus boos kan ik er niet om zijn. Er zijn in het leven belangrijkere dingen dan een auto. Wanneer het nu gaat worden is even afwachten maar dat komt vanzelf goed.

Best wel jammer maar wel begrijpelijk. En liever zo dan dat hij het met grote spoed had moeten doen, waarschijnlijk zou dat ook niet goed hebben uitgepakt. Geduld is een schone zaak, komt helemaal goed (y)

Zadelsnuiver zei:
Best wel jammer maar wel begrijpelijk. En liever zo dan dat hij het met grote spoed had moeten doen, waarschijnlijk zou dat ook niet goed hebben uitgepakt. Geduld is een schone zaak, komt helemaal goed (y)

Precies. Dit zijn hele sneue en vervelende dingen. Levert de spuiter en iedereen veel stress op dus liever een tijd later. Ik ken iedereen er erg goed en dan is het enige wat je voelt medeleven. Hoop dat alles alsnog goed voor hem komt. Ondertussen wachten we rustig af en komt het vanzelf goed.

Ondertussen met de Corsa de 298.000 voorbij gegaan. Zonder corona was dat al wel 330.000 geweest maar dat is niet erg. Momenteel 4 dagen per week naar werk dus elke week komt er ongeveer 500 bij (plus privekilometers). Ding brult weer probleemloos verder als de kampioen dat het is. Blijft een heerlijk gevoel. De Omega zijn ze nu mee bezig qua dorpels dus dat is mooi.

Begin wel ernstig te denken aan een Dacia Spring momenteel. Als hij bij de dealers staat wil ik in elk geval een proefrit maken. Qua financiering lijkt het erg voordelig en dan kan ik hem met de kilometervergoeding die ik krijg ruim rijden en hou ik flink over inclusief verbruik. Dan rij ik dus gratis, hou ik wat geld over en hou ik er aan het einde van de looptijd een auto aan over. Enige wat ik dan vervelend vind is dat het een BKR lening is dus van je mogelijke hypotheek afgaat. (Maar met de huidige markt is de kans op een huis toch al nul). Zou het liefste hem dan tussendoor extra aflossen met het volledige bedrag qua vergoeding maar dat konden ze nog niet vertellen hoe dat lukt. Zou dan puur voor woon/ werk en boodschappen zijn. De Omega's heb ik dan wel voor vakanties en verdere trips. Corsa druk ik dan wel in de stalling eerst. Genoeg om over na te denken in elk geval de komende tijd.

Terug
Bovenaan