Opel-Omega: 3x Omega, 2x Corsa en 3x Yamaha: In Autoweek nummer 4!

madmat1986 zei:
Mooie plaatjes, mooi verhaal!

Zadelsnuiver zei:
Maar was is nou het geheim met de '92?

Volgens mij dat hij NIET :p met een niet-gekeurde, geschorste auto 10 km over polderweggetjes heeft gereden om de boel even op temperatuur te laten komen bij de Omega A :D

Haha dat had ik natuurlijk niet gedaan toen ik hem voor de winter weg gezet had maaaaar dat is het niet. Er komt nu volgende week een apk op, originele velgen hersteld en de schorsing er even kort af.... laten we zeggen dat er iemand met een fotoploeg langs komt :LOL: meer zeg ik nog niet.

Mechanix zei:
opel omega zei:
In klokje rond zat er ooit 1 met 3,4 ton geloof ik maar gok wel dat ik inderdaad flink aan de bovenkant zit van de meesten. Ergens zit ik er wel over te denken hem over een tijdje ook laat spuiten. Voor een kleintje toch goedkoper en kan momenteel prima. Eerst de Omega's maar even klaar maken.

Dat was de Corsa van Braadslee. Die auto was tot de draad versleten en is inmiddels gesloopt. Is die van jou qua carrosserie nog een beetje ok?

Bodem is prima hard en rest valt ook erg mee. Is in de loop der jaren genoeg aan gelast dus zit veel nieuw metaal in.

Ondertussen liggen de originele velgen bij de poedercoater. Is nog even de vraag of ze op tijd eronder zitten maar anders is het ook geen ramp. Het geheim is namelijk dat in de herfstvakantie Bas van Putten langskomt met een fotograaf voor een serie! In de Autoweek classics heeft hij een serie over de auto van het jaar. De Omega was dit in 1987. Ze hadden mijn spullen voorbij zien komen en vroeg dus of ik mee wilde werken. Is in het blad meerder pagina's met veel foto's.... Natuurlijk wil ik dat! Auto moet alleen wel even uit de schorsing, nieuwe APK erop en eigenlijk wil ik de originele velgen eronder. De velgen lagen al 2 jaar klaar maar is een rotklusje. Op elke spaak zit een plastic boutje die breken als je ze eruit haalt.... Ze zijn niet meer te krijgen en moeten eruit voor het coaten. Nu dus alles eruit gehaald en ben bezig met vervangende te maken van metalen boutjes. Die lijm ik dan met een epoxy erin. Hopen dat alles op tijd klaar is en anders op de Senator velgen.

Kijk dat zijn nog eens de leuke berichten! Hopelijk werkt alles mee en heb je straks een hele mooie reportage over je eigen auto (y)

Zadelsnuiver zei:
Kijk dat zijn nog eens de leuke berichten! Hopelijk werkt alles mee en heb je straks een hele mooie reportage over je eigen auto (y)

Precies! Ben heel erg benieuwd. Gaat vast leuk worden.

MR PMG zei:
Leuk, ik ben abonnee op aw classics dus zie ‘m tzt wel voorbij komen (y)

Leuk!

Vandaag de R6 naar mijn ouders gebracht en alles in de schuur gezet. Betekend ook dat daarmee alles netjes in slaapstand staat.

245421858_4140886549349665_4168054139824850247_n.jpg

Prachtige set motoren. Ik probeer in de tegenwoordig warme winters toch nog weleens een rondje te maken.

Mechanix zei:
Prachtige set motoren. Ik probeer in de tegenwoordig warme winters toch nog weleens een rondje te maken.

Ik normaal ook wel. Ik start vaak ook wel erg vroeg. Dit jaar nu echter even anders. Al met al was dit buiten de voertuigen best een rotjaar voor mij. Merk dat ik nu de boel netjes binnen wil hebben staan. Ik werk ook 44 tot 55 uur per week momenteel dus komt het er met het slechte weer niet meer van. Nu de komende maanden even "rust" en mijn hoofd weer leeg maken van alles wat er gebeurd is. Ondertussen lekker prutsen en onderdelen verzamelen. Er zijn wat verschillende projecten waar ik mee bezig ben qua opknappen wat erg mooi gaat. Ben überhaupt allergisch voor zout op de weg met mijn voertuigen dus gaat altijd snel naar binnen als de nachtvorst eraan komt. Zal wel komen doordat ik oude Opels gewend ben.... :)

De poedercoater stuurde ondertussen foto's door van de velgen. Zag er al prachtig uit. Morgen kan ik ze ophalen en dan gaan ze donderdag onder de Omega. De ATS velgen waren wel een hel voor de straler geweest... ATS gebruikte in de jaren 90 een laag die er nauwelijks af te krijgen is. In elk geval donderdag de apk en dan vrijdag de hele dag poetsen. Dan zondagochtend de laatste restjes schoonmaken en komen ze in de middag de foto's maken en interview doen.

Ondertussen liggen de ATS velgen eronder. Nu nog even de wielbouten netjes maken en dan is dat ook weer klaar.

246713484_4155607217877598_479556472049870474_n.jpg

Ben ook erg benieuwd! De Omega gisteren al helemaal van binnen schoon gemaakt. Morgen ochtend de buitenkant doen. Rond 11/11:30 staan ze dan voor de deur.

248351663_4164626966975623_4239920848042321188_n.jpg

Vier jaar geleden kocht ik de Omega. In de tussentijd is er veel veranderd en heeft Doeke prachtig werk geleverd met de carrosserie. Vandaag was de kers op de taart en kwam Bas van Putten langs voor een reportage over de auto van het jaar waarin mijn Omega dit keer de hoofdrol speelt. Een prachtige dag met vooral heel veel gezelligheid. Vol spanning wachten tot het uitkomt in de Autoweek! Bas is wel echt een topper. Erg leuk om eens mee te maken zo.

Ontzettend leuk! De Omega staat er prachtig bij. Ik ben benieuwd naar de reportage. AW Classics is echt een leuk blad, ben sinds een paar jaar ook abonnee.

Beros zei:
Ontzettend leuk! De Omega staat er prachtig bij. Ik ben benieuwd naar de reportage. AW Classics is echt een leuk blad, ben sinds een paar jaar ook abonnee.

Dank je! Ben ook erg benieuwd. Vandaag kreeg ik de tekst doorgestuurd en dat leek al erg leuk. Ergens over een maand of 3 verwachten ze de publicatie. Sinds vandaag ook abonnee want leek me leuk. Met nieuwe auto's heb ik toch vrijwel niks meer dus past classics wel

De afgelopen weken waren druk met otr ritten. Weer heel wat kilometer met de Corsa en trailer gereden wat geweldig gaat. De 1,2 heeft dan verbazingwekkend veel pit met dat kleine karretje erachter. Meerdere keren met anderen gereden die zich verbaasde over hoe de Corsa er vandoor ging met kar :rolleyes: Grappige is ook dat het totaalgewicht van de combinatie natuurlijk heel laag ligt. Elke keer weer zijn de parkeerweilanden een drama van vastzittende mensen en rol ik er tussendoor :)
253359506_4207273732710946_1808535361579935968_n.jpg

Anyway.... Niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen maar met een vriend verliep het nog minder :)

In Ruurlo gingen er twee vrienden mee die beide geen ervaring hadden. We gingen 2 rondes doen van 50km.... 3 km voor het einde van de tweede ronde dacht 1 van de twee sneller door een bosje te kunnen dan dat ik kon.... tja.... dat leverde hem een gebroken been op o_O Hele ervaring om iemand het bos uit te tillen naar de ambulance enz.

253767734_4211456628959323_4392827505551408131_n.jpg

Zelf in de afgelopen ritten wel wat valpartijen gehad maar ik rol altijd mooi door dus dan enkel wat blauwe plekken. In Hengelo wel de koplamp aan puin gereden

253562716_4207652229339763_7980912667149895652_n.jpg

Maar een nieuwe zat er ook zo weer op. Moet nog even betere beugels fabriceren maar dat doe ik even als het niet zo koud is.

261693659_4275007022604283_684322751124819396_n.jpg

Ondertussen zit de snelheid er wel weer goed in. Komende tijd moeten er even nieuwe banden onder enz maar dan kunnen we het nieuwe seizoen weer vol in.
262019338_4278945838877068_4684558703749378715_n.jpg

Voor de B2 3,2 staat ook de datum in de agenda om hem aan te pakken. Op 23 april gaat hij uit de stalling en naar de garage.

Mechanix zei:
Nice!(y) Welk type was die Yamaha crosser ook alweer?

Volgens het kenteken een Yamaha CJ, 449cc :cool:

Mooi werk dat crossen! Kan me voorstellen dat het echt zwaar is. Zelf wel eens aan het MTB-en, en afgelopen jaar wat stukken van de TET gereden. Dan wil het wel zweten, laat staan als je echt gaat crossen. Al moet ik zeggen dat een zware all-road natuurlijk niet perfect is in het terrein, dan merk je het gewicht wel echt. Zeker als je hem een paar keer moet opbeuren :T

Maar ziet er gaaf uit, mooi actie foto's ook!

En blijft leuk om te volgen hoe je stuk voor stuk je auto's aanpakt. Keep up the good work.

Mechanix zei:

Het is een Yamaha WR450F uit 2004. Specs Blijft een heerlijke motor die vooral op de langere weilanden en zachte bende tot zijn recht komt. In Hengelo was er een lang stuk van ruim 30m waar mensen tot 3/4de van hun banden vast stonden. Echt met 3 man een motor eruit proberen te trekken..... Ik gaf gas en drukte hem er op koppel zo met spinnend wiel doorheen :) Dat lukt je met een 125/ 250 of 2 takt niet.

F Mitsi zei:
Mechanix zei:

Volgens het kenteken een Yamaha CJ, 449cc :cool:

Mooi werk dat crossen! Kan me voorstellen dat het echt zwaar is. Zelf wel eens aan het MTB-en, en afgelopen jaar wat stukken van de TET gereden. Dan wil het wel zweten, laat staan als je echt gaat crossen. Al moet ik zeggen dat een zware all-road natuurlijk niet perfect is in het terrein, dan merk je het gewicht wel echt. Zeker als je hem een paar keer moet opbeuren :T

Maar ziet er gaaf uit, mooi actie foto's ook!

En blijft leuk om te volgen hoe je stuk voor stuk je auto's aanpakt. Keep up the good work.

Dat is inderdaad de RDW benaming. Het is een WR450F. Het gewicht merk je nu zelfs al wel inderdaad. In de routes zitten ook vaak hele stukken door het bos als iets bredere atb paden. Daar zijn de jongens op het lichtere spul wel sneller. Het blijft heerlijk om te doen.

Door het aflasten van de otr van Staphorst is er meteen een einde gekomen aan het seizoen. Vandaag de WR450f dus even klaar gemaakt voor de winter. Er zit nog wat werk aan voor de start van het nieuwe seizoen maar dat komt als het iets warmer gaat worden. Overmorgen nieuwe olie in de Corsa zodat die klaar is voor Zwitserland en dan is het meeste weer klaar.

Fijne dagen allemaal!

270040396_4390637897707861_1976105025639693476_n.jpg

Vandaag even heerlijk mijn tijd genomen om de Corsa klaar te maken voor weer heel wat kilometers. Momenteel staat er 315k op de teller en de komende week komt er in elk geval weer 3000km bij. Morgen vertrek in naar Texel om daar met vrienden oud en nieuw te vieren. Erna rij ik op 1 januari naar huis en gooi in de andere voorraden erin om op 2 januari naar Zwitserland te rijden. In Zwitserland weer bij vrienden lekker van de sneeuw genieten (wandelen en foto's maken).

Vandaag dus de Corsa op de oprit gezet bij mijn ouders en gestart met werk. Eerst even de koplamp gemaakt want daar was een beugeltje van kapot. Dit plasticje hield hem aan de onderkant vast dus even een nieuwe in gezet zodat ze lamp niet meer beweegt. Hierna de carterplug eruit zodat de olie kon lopen. (bij een B kan dit zonder krik enz dus top) Terwijl dat bezig was de bijrijderskant spiegel weer elektrisch en verwarmt gemaakt. Een tijdje terug was ik de spiegel verloren en er een handmatige op gezet in de tussentijd uit de voorraad. Nu de draadjes weer gesoldeerd en de originele er weer op gezet. Stukken beter met dit koude en vieze weer. Toen dit klaar was het luchtfilter en oliefilter vervangen om erna weer de olie aan te vullen. Rest van de vloeistoffen gecontroleerd, auto uitgezogen en dan kan hij er weer 15.000km tegenaan. Kleine klusjes maar wel heerlijk om even mee bezig te zijn.

Gelukkig nieuwjaar mensen. Texel was heerlijk. Nu de teststaaf in de neus en keel gehad en klaar voor Zwitserland :)

Snap dat je zuinig bent op de Omega's maar niet de behoefte om liever zo'n kilometervreter te pakken voor zo'n lange trip naar Zwitserland? Rijd natuurlijk tig keer beter dan een Corsa ;)

Total Loss zei:
Snap dat je zuinig bent op de Omega's maar niet de behoefte om liever zo'n kilometervreter te pakken voor zo'n lange trip naar Zwitserland? Rijd natuurlijk tig keer beter dan een Corsa ;)

Barri zei:
Ik zou ook niet de Corsa kunnen pakken als je zulke fijne Omega's hebt staan :)

Haha ja en nee.... met de Corsa heb ik ook vakanties gedaan tot helemaal onderin Bosnië en Herzegovina waarin ik in 5 weken ruim 7500km deed. Heb daar
ooit problemen mee gehad. Maaaaar de hoofdreden is dat de Omega's allemaal op zomerbanden staan en de Corsa op all seasons met winter goedkeuring. In Duitsland moeten de winterbanden en Zwitserland ook want ga ook de bergen in. Voor de Corsa heb ik ook sneeuwkettingen liggen. Dat de Omega's te horen roesten zijn met strooizout is dan minder van invloed.

Waar ik wel van baal is dat ik eerder vertrek en Erik met de V60 Polestar (400pk) me ergens wel met 230+ voorbij komt :) die Polestar is nu begrenst op 260 (eerder 275 maar een update zette hem terug helaas). Met de Omega met 240 had ik dan wel redelijk aan kunnen haken.

^^^ Goed, een goed voornemen voor jou, lijkt mij: winterbanden (of 4 seizoen banden) regelen voor de Omega V6 dit jaar. :T

Durashift zei:
^^^ Goed, een goed voornemen voor jou, lijkt mij: winterbanden (of 4 seizoen banden) regelen voor de Omega V6 dit jaar. :T

Haha misschien een optie. De Omega's komen echter genoeg aan het werk hoor dit jaar

Zooooo een week en 3000km later weer thuis. Het begon allemaal met oud en nieuw op Texel. Met vrienden lekker foto's gemaakt en gezelligheid gehad.

271140623_4393644607407190_6036011995605235229_n.jpg

Toen 16 uur thuis geweest en weer de tassen in de Corsa gegooid en naar Zwitserland geknald. Hier een heerlijke week gehad in de sneeuw.
271565614_4415410061897311_326955136922780042_n.jpg

271588905_4415409855230665_2494052209026280422_n.jpg

271469777_4415410291897288_66100453945705923_n.jpg

Ondertussen ook 2 automuseums bezocht waar best wel wat leuke dingen te vinden waren... o_O
271138857_4409335252504792_5368521617172763783_n.jpg

In Luzern ook in het verkeershuis geweest wat een gave ervaring is met de robots die auto's uit de stellingen halen om je die te tonen.
271214813_4411699175601733_2396940290827690623_n.jpg

271597457_4417850751653242_3294541330731529445_n.jpg

Het Corsaatje deed het ondertussen weer perfect. Ik had natuurlijk ook niet anders verwacht. Geen enkel pijntje of probleem dus weer moeiteloos 3000km op de teller gezet. Teller staat nu op ongeveer 318.000km. Blijft ondanks zijn formaat een prima reisautootje... Lekker met 115km/h brullen, onderuit in de stoel, radio aan en gaan. Op de heenweg de gehele rit met 130/135 gedaan en dat ging ook prima. Een heerlijke tijd gehad dus.

Durashift zei:
Mooi man, zijn zeer goede blokken, die Z12XE's. (y)

Dit is de nog wat sterkere X12XE. De Z12XE zat in de Corsa C (en had wat last van rekkende kettingen). Zolang er olie en koelwater in zit blijven deze blokjes wel draaien geloof ik.

Durashift zei:

Nou..... als ik zag hoe makkelijk het allemaal ging met de Corsa blijft dit prima zo. Ding blijft me elke keer weer verbazen.... Zeg absoluut niet dat het een perfecte auto is maar als je nagaat dat hij ontworpen is als goedkoop stadsautootje blijft het bizar.

Leuk dat de Corsa het zo goed blijft doen. Met z'n tegenhanger, de Fiesta IV 1.3 uit '02 heb ik destijds minder geluk gehad.

Grootste nadeel van een kleine auto uit die periode is dat ze behoorlijk luidruchtig zijn op de snelweg.

Mechanix zei:
Leuk dat de Corsa het zo goed blijft doen. Met z'n tegenhanger, de Fiesta IV 1.3 uit '02 heb ik destijds minder geluk gehad.

Grootste nadeel van een kleine auto uit die periode is dat ze behoorlijk luidruchtig zijn op de snelweg.

Dat is wel jammer inderdaad dat je daar meer problemen mee hebt gehad. Windgeruis is er wel op de snelweg inderdaad. Het blokje houd zich nog redelijk stil (of hoor je niet door de windo_O )

271757415_4428529407252043_8559978560357977267_n.jpg

Nieuwe mijlpaal.

Het was weer tijd voor dat ene moment van het jaar.... de apk voor de Corsa. Gisteren hem heen gebracht en terug naar huis gefietst. Ondertussen bij de garage gemeld dat ze me niet hoefden te bellen voor problemen onder de 300 euro.... vanmiddag kreeg ik de mededeling dat de auto weer klaar stond met een verse apk. Daar aangekomen kwam de altijd prettige mededeling dat hij er zonder opmerkingen doorheen gekomen was dus ik kan weer een jaar knallen :) Op naar de 4 ton zullen we maar zeggen. Sta nu op 3,25 ton.

275019534_4600735700031412_6184641307467667998_n.jpg

Dus ook weer 7000km in twee maanden gereden. Dat haal ik tegenwoordig met moeite in een half jaar...

Barri zei:
Dus ook weer 7000km in twee maanden gereden. Dat haal ik tegenwoordig met moeite in een half jaar...

Klopt! Gaat best rap af en toe. Komende tijd gaat het weer wat verdeeld worden over de verschillende auto's en motoren.

Even een nachtje autofoto's gepakt met een vriend zijn 2015 Polestar (de 3,0 twin turbo versie). Blijft heerlijk!

275017751_4606424612795854_3137805688319048835_n.jpg

Nico GTR zei:
De Corsa gaat de Clio binnenkort inhalen dus.....

Op hoeveel staat die op dit moment? De komende maanden zijn de plannen vooral met de motoren naast het normale woon/werk verkeer (elke week 500/ 600km) dus zal het iets minder hard gaan. Hopelijk in de zomer wel weer een flinke tocht ermee maken. Zeker met de huidige benzineprijzen is dat beter dan met de Omega..... In elk geval een retourtje Zwitserland nog in de agenda en ergens diep Duitsland in. Met de TDM door Noorwegen en hopelijk in de zomer naar Engeland en Schotland enz. Mijn verwachting is eind dit jaar op 3,5 of 3,6 te zitten.

Mechanix zei:
Wow, wat een strijder die Corsa!

Haha echt wel. Ding blijft maar door rollen. Is nu ook gewoon een missie om die 4 ton ofzo te halen. (en dan 5 ton.... 7,5 ton enz :):) ).

opel omega zei:
Nico GTR zei:

Op hoeveel staat die op dit moment? De komende maanden zijn de plannen vooral met de motoren naast het normale woon/werk verkeer (elke week 500/ 600km) dus zal het iets minder hard gaan. Hopelijk in de zomer wel weer een flinke tocht ermee maken. Zeker met de huidige benzineprijzen is dat beter dan met de Omega..... In elk geval een retourtje Zwitserland nog in de agenda en ergens diep Duitsland in. Met de TDM door Noorwegen en hopelijk in de zomer naar Engeland en Schotland enz. Mijn verwachting is eind dit jaar op 3,5 of 3,6 te zitten.

Nou die staat al ruim een jaar stil nu, laatste gedocumenteerde stand was 341.930, daarna nog 2 weken mee gereden dus zal ergens rond de 343 staan.

Nico GTR zei:
opel omega zei:
Nico GTR zei:

Nou die staat al ruim een jaar stil nu, laatste gedocumenteerde stand was 341.930, daarna nog 2 weken mee gereden dus zal ergens rond de 343 staan.

Oke! Dat ga ik inderdaad wel redelijk snel inhalen. Hopelijk komt de Clio binnenkort ook weer in beweging.

Terug
Bovenaan