Opel-Omega: 3x Omega, 2x Corsa en 3x Yamaha: In Autoweek nummer 4!

Gefeliciteerd met de probleemloze APK! Ook goed te zien dat 'ie gewoon wordt gebruikt. Best een stoere look voor de Corsa zo, haha :T

Mooie kleurstelling ook op de Volvo, gave foto (y)

275769025_4631900083581640_2175431377309201210_n.jpg

Soms is een onderdelendepot wel handig :) In de loop der jaren heel wat onderdelen verzameld. Gisteren knapte de koppelingskabel van de Corsa. In zijn drie en met wat tussengas schakelend naar huis gereden en hier de motor gepakt. Bij mijn ouders het nieuwe onderdeel gehaald uit de verzameling en in 5 minuten weer geplaatst :cool:

Klassiekerrijder zei:
Had ik bij mijn ex-Corsa A ook. Op de sloop geoefend met de demontage en thuis inderdaad in 5 minuten gemonteerd.

Dat vind ik ook zo makkelijk aan dit soort auto's. Dit soort klusjes zijn 5 minuten en geen uren

Inderdaad. Corsa had 5 maanden stilgestaan op de handrem,, achterrem zat vast. Wiel eraf, paar klappen met de hamer op de trommel en rijden maar.

Klassiekerrijder zei:
Inderdaad. Corsa had 5 maanden stilgestaan op de handrem,, achterrem zat vast. Wiel eraf, paar klappen met de hamer op de trommel en rijden maar.

Dat soort dingen inderdaad! Ik had ooit op vakantie een waterslang die kapot ging. Bij de plaatselijke motor/ quad en sneeuwscooter zaak een slang met de zelfde diameter gekocht, op lengte gesneden en geplaatst. Dat soort dingen wil simpelweg niet met nieuwere auto's.

Schakelen zonder koppeling, zo herkenbaar. Of een versnellingsbak die vast staat in de 5de versnelling....
Dat zijn de momenten dat je als je komt aanrijden bij verkeerslichten heel hard hoopt op groen groen groen groen!!! :)

Haha dat soort werk ja.

Vandaag onder een heerlijke blauwe lucht een otr gereden. Ging weer lekker :)

277365116_4667483913356590_180222860378786981_n.jpg

277461510_4668453303259651_9079827375277905614_n.jpg

In totaal 2 rondes gereden en dus 100km afgelegd. De achterband is nu wel aan puin dus maar even vervangen.

Ondertussen al weer genoeg kilometers gemaakt op de R6. Afgelopen 2 weken beetje half om half gedaan tussen de R6 en de Corsa. Met de R6 naar werk geweest, vrijetijdsrondjes en bijvoorbeeld centrum Groningen.
277532312_4666163200155328_5656304026088030212_n.jpg

(en ja ik tank E10 als ik weet dat de tank toch wel weer die week leeg is. Staat hij langer gaat er E5 in)

Verder een leuk bericht gekregen van een andere jongen in de Omega's. Wel eens bij hem geweest voor wat onderdelen aangezien hij ze sloopt. Nu gaat hij ermee stoppen omdat hij zijn eigen bedrijf gaat uitbreiden. Hij vroeg dus of ik even langs kwam om wat spul op te halen voordat het de container in gaat. Dit weekend dus mooi even heen en kijken wat er handig voor me is. In elk geval wat montagemateriaal voor de B2 halen en losse onderdelen.

Goed bezig man! Corsa met apk, toch knap na zoveel kilometers. Zo zie je maar weer wat veel liefde voor een auto doet.

Leuk ook dat je wordt benaderd om die onderdelen op te halen, zou echt zonde zijn als er veel zeldzaam spul de container in gaat, beter een liefhebber blij mee maken.

Hoe staat het nu met je Omega's eigenlijk? Zijn ze allemaal rijdend of is er nog eentje die in onderdelen lag (ik hou het niet helemaal meer bij :p).

Micha D zei:
Goed bezig man! Corsa met apk, toch knap na zoveel kilometers. Zo zie je maar weer wat veel liefde voor een auto doet.

Leuk ook dat je wordt benaderd om die onderdelen op te halen, zou echt zonde zijn als er veel zeldzaam spul de container in gaat, beter een liefhebber blij mee maken.

Hoe staat het nu met je Omega's eigenlijk? Zijn ze allemaal rijdend of is er nog eentje die in onderdelen lag (ik hou het niet helemaal meer bij :p).

Haha dank je! Klopt inderdaad dat het zonde is anders. Omega onderdelen worden überhaupt wel zeldzaam nu.
De B2 ligt nog in onderdelen en gaat eind deze maand naar de spuiter. Is ook steeds lastiger natuurlijk met mijn hoeveelheden :)

Zaterdag met de garagehouder in de vrachtwagen gesprongen en de B2 opgehaald! Het duurde even voordat de vrachtwagen terug was van een ander klusje dus eerst maar even geholpen de vloer van de garage te vegen en veel te grappen. Eenmaal aangekomen bij de stalling konden we de vrachtwagen er zo voor zetten en konden we richting de garage. Bij de garage vielen een aantal dingen me op ten opzichte van een anderhalf jaar terug toen hij erin ging.
- Er waren minder delen kwijt dan ik dacht.
- Vliegroest had zich op verschillende plekken wel genesteld
- Interieur stond wat schimmel in
- Alle elektrische systemen sprongen meteen aan met een nieuwe accu erin
- Starten doen we niet voordat er een nieuwe riem op zit. Huidige riem is 8 jaar oud
- Dorpels zijn slecht maar rest is hard.

Maar...... als fotograaf is dit natuurlijk leuker voor jullie:

Zondag alle onderdelen eruit gehaald en gesorteerd. Alles van het interieur mee naar huis genomen. Opel (en veel andere merken) vonden het een slim idee om een soort rubberlaag over het plastic van de deuren te spuiten zodat het luxe leek.... Na een paar jaar begon dat echter al los te laten. Ik haal nu die laag eraf zodat het normale plastic er netjes onderweg komt. Kost een uurtje of 2 a 3 per deurpaneel maar geeft wel een mooi effect.

De komende twee weken zit ik zelf met de TDM in Noorwegen (met de nieuwe veerdienst vanuit Eemshaven) en ondertussen gaat de garage druk bezig. Heb ze een budget gegeven en geen deadline. Maakt niks uit wanneer hij klaar is want na een fotoserie met alle drie naast elkaar gaat de B2 toch eerst weer de stalling in voor een tijdje.

Lekker man, als je toevallig een afslag verkeerd neemt en in Finland terecht komt gaan we wel ff een bakkie doen hé :D

Fiat had dat probleem ook met het interieur, je kunt eens kijken in het topic van Moreno hij heeft heel het interieur van zijn Stilo ook aangepakt.

Stoer filmpje! En leuk dat er nu echt voorgang in zit. Maar allereerst fijne vakantie!

Zadelsnuiver zei:
Lekker man, als je toevallig een afslag verkeerd neemt en in Finland terecht komt gaan we wel ff een bakkie doen hé :D

Fiat had dat probleem ook met het interieur, je kunt eens kijken in het topic van Moreno hij heeft heel het interieur van zijn Stilo ook aangepakt.

Ik was dit voorjaar nog in Finland! Had ik toen even moeten herinneren. Ik heb een goede werkwijze gevonden maar het kost gewoon veel tijd. Rustig aan verder :)

MWH zei:
Stoer filmpje! En leuk dat er nu echt voorgang in zit. Maar allereerst fijne vakantie!

Dank je! Gaat helemaal lukken. Komt helemaal goed.

uwbuurman zei:
Leuk! Wat versta jij onder "restauratie"? Wat is de scope van het geplande werk aan de B2?

In de komende weken gaan de dorpels eruit en opnieuw gelast worden. Daarna komt hij in zijn originele kleur gespoten weer tevoorschijn. Er komt dan een prodrive spoiler achterop zoals de Omega's in Engeland hadden. Als dat klaar is een nieuwe riem erop en het door mij opgeknapte interieur.

279082397_4748823811889266_6000160807434001640_n.jpg

Afgelopen anderhalve week de nieuwe veerdienst naar Noorwegen eens getest.....

279205445_4750828881688759_8124313374813274208_n.jpg

279529901_4753972424707738_758659605177935965_n.jpg

Soms nog best koud...... Maar ging prima met wat ik mee had.
279507419_4753972531374394_9100382960564849389_n.jpg

Prachtige wegen.
279294985_4756084907829823_1904155549152285015_n.jpg

TDM geeft het geweldig gedaan over 1400km. Nu eerst maar poetsen....
279815956_4764674956970818_6828719059902317922_n.jpg

uwbuurman zei:
Nice! Hoe beviel die veerdienst?

Beviel me heel erg goed. Alles is netjes geregeld en ze doen erg hun best om je te helpen. Nog niet alles is 100% perfect (disco is nog niet open en tv's in je kamer werken nog niet bijvoorbeeld) maar dat is allemaal kinderspel. De bandjes spelen leuk en er was al weer een heel verschil tussen de heen en terugreis wat er georganiseerd werd. De hutten waren erg schoon en eten erg lekker. Ik vond het dus zeer aan te raden. (ben alleen niet een persoon om 18uur op een boot te zitten. Wil meer ruimte en beweging :) )

Opel (en vele andere merken) vonden het een slim plan een rubberlaagje over plastics te spuiten om het "luxe" te laten voelen. Na een jaar of 10 raakt het echter plakkerig en lelijk. Dat is natuurlijk niet hoe ik het wil.... 3 uur schuren, polijsten en poetsen later.... tevreden met deze kaartenbak (y) Nu de rest van de deuren nog :)

280499326_4786740381430942_2491928227459252336_n.jpg

280493606_4786740618097585_1172366647001173853_n.jpg

Zadelsnuiver zei:
Zo dat ziet er luxe uit zo! Mooi werkje lijkt me (y)

Het is een flink werk maar geeft veel voldoening dus best leuk om te doen.

Dakloos zei:
opel omega zei:
3 uur schuren, polijsten en poetsen later....
Is dit zonder te spuiten?

opel omega zei:
Na een jaar of 10 raakt het echter plakkerig en lelijk.
Ik kan me herinneren dat dit bij de Opel van mijn vader al ruim binnen de leasetermijn het geval was...

Dit is puur gepolijst plastic. Eerst met ontvetter de hele laag eraf, dan korrel 1000 (verflaag eraf), korrel 3000, 7000 en 10,000 en dan de polijstmachine erover. Na deze foto er nog even ok wax overheen gedaan wat het nog wat mooier maakt. Er zijn anderen die de verflaag laten zitten maar ook daar zaten krassen in en slijtplekken dus mooi het helemaal goed gedaan. Misschien komt er ooit nog een laagje blanke lak overheen maar dit vind ik al prima.

Het kon inderdaad erg snel gaan. Zeker in warme gebieden en plekken die veel aangeraakt worden.

Ondertussen is de prodrivespoiler voor de B2 uit Engeland aangekomen. De spuiter was even onverwacht met vakantie (denk dat hij de Omega zag en dacht.... fijne dag verder :) ) maar ze zijn nu gestart. Lekker rustig aan en dan zie ik wel wanneer hij klaar is. Komende tijd veel onderweg en de kilometers vliegen er doorheen. In de komende tijd is voor hier vooral de 24uurs van Le Mans leuk. Mijn broertje en ik willen al jaren maar door corona en andere omstandigheden niet gelukt. Nu pakken we op vrijdag na werk de Corsa en knallen we richting Frankrijk. Dan laat op de avond tent neerzetten en de zaterdag het museum pakken en de start. Op zondag de vroege uurtjes en ochtend en dan richting Nederland rond een uur of 12/2. Gaat een beest van een weekend worden met 1800km maar dat is het waard.

Voor de zomervakantie beginnen twee plannen zich aan te tonen en afhankelijk van de situatie pak ik er 1 van de 2.
Ene plan (grootste kans) is richting Engeland. Daar vooral de verschillende musea door en natuur. Zou dan met de Corsa de kanaaltunnel nemen en rond gaan. Optie twee is naar Oekraïne... Laatste tijd veel contact met een dame hier en als de situatie in haar omgeving dan weer veilig genoeg is zou ik haar terug naar huis rijden en er een vakantie aan vast knopen in de omliggende landen. Kleine kans dat het gaat lukken want ze komt uit de buurt van Odessa maar anders wel bijzonder (en dan wel een Ural ofzo mee terug nemen op de trailer natuurlijk :) o_O )

Gisteren eens even gekeken hoeveel kilometer ik dit jaar al had gereden met de motoren... Momenteel 1700km met de TDM gedaan en 1300km met de R6..... Gaat lekker dit jaar :)

Jij rijdt meer met de motor in een half jaar dan dat de meesten in 5 jaar doen :D knap hoor (y)

Dat Oekraïne avontuur klinkt wel spannend, hoop dat het gaat lukken!

Zadelsnuiver zei:
Jij rijdt meer met de motor in een half jaar dan dat de meesten in 5 jaar doen :D knap hoor (y)

Dat Oekraïne avontuur klinkt wel spannend, hoop dat het gaat lukken!

Haha en ik ben dit jaar nog lang niet klaar :)

opel omega zei:
Optie twee is naar Oekraïne... Laatste tijd veel contact met een dame hier en als de situatie in haar omgeving dan weer veilig genoeg is zou ik haar terug naar huis rijden en er een vakantie aan vast knopen in de omliggende landen. Kleine kans dat het gaat lukken want ze komt uit de buurt van Odessa maar anders wel bijzonder (en dan wel een Ural ofzo mee terug nemen op de trailer natuurlijk :) o_O )

1) vraag haar wel even naar hoe het met de corruptie onderweg zit (politie)....
Ik ben in 2002 nmet de auto naar Mikolaev geweest (auto was met bijna half miljoen km's toch al afgeschreven dus in het ergste geval was er amper financieel risico), met een Oekraiense dame naast me zittend vanaf de grens: zelfs zij was geschokt door de hoeveelheid corruptie: om de haverklap werden we aangehouden, werd er een overtreding gefantaseerd en cash betalen....ter plekke heb ik de auto bewaakt geparkeerd en alles met OV gedaan, ook naar Odessa. Op de terugweg zijn we binnendoor gegaan en grotendeels snachts, om zoveel mogelijk politie te ontwijken....
Vraag haar ook dan naar toestand aan de grens: toendertijd 24u aan de grens gestaan: maffia zette steeds autos er tussen omdat ze wilden dat je ze zou betalen....

2) geen Ural ! De Russen hebben na WW2 de BMW-fabriek meegenomen en er zijn dus 2 kopiën: uit Rusland komt de Ural, uit Oekraine de Dnjepr. Je zal dus beter een Dnjepr nemen ! :)

FW Ta 183 Huckebein I zei:
opel omega zei:
Optie twee is naar Oekraïne... Laatste tijd veel contact met een dame hier en als de situatie in haar omgeving dan weer veilig genoeg is zou ik haar terug naar huis rijden en er een vakantie aan vast knopen in de omliggende landen. Kleine kans dat het gaat lukken want ze komt uit de buurt van Odessa maar anders wel bijzonder (en dan wel een Ural ofzo mee terug nemen op de trailer natuurlijk :) o_O )

1) vraag haar wel even naar hoe het met de corruptie onderweg zit (politie)....
Ik ben in 2002 nmet de auto naar Mikolaev geweest (auto was met bijna half miljoen km's toch al afgeschreven dus in het ergste geval was er amper financieel risico), met een Oekraiense dame naast me zittend vanaf de grens: zelfs zij was geschokt door de hoeveelheid corruptie: om de haverklap werden we aangehouden, werd er een overtreding gefantaseerd en cash betalen....ter plekke heb ik de auto bewaakt geparkeerd en alles met OV gedaan, ook naar Odessa. Op de terugweg zijn we binnendoor gegaan en grotendeels snachts, om zoveel mogelijk politie te ontwijken....
Vraag haar ook dan naar toestand aan de grens: toendertijd 24u aan de grens gestaan: maffia zette steeds autos er tussen omdat ze wilden dat je ze zou betalen....

2) geen Ural ! De Russen hebben na WW2 de BMW-fabriek meegenomen en er zijn dus 2 kopiën: uit Rusland komt de Ural, uit Oekraine de Dnjepr. Je zal dus beter een Dnjepr nemen ! :)

Klopt inderdaad. Daar hebben we het al over gehad. Nu met de oorlog is het überhaupt even afwachten hoe het loopt. Laatste dagen weer veel raketinslagen in haar omgeving. Ze wil graag terug nu maar twijfelt nog erg. Voorlopig hebben we het hier in NL nog leuk. Met de KMZ Dnepr heb je inderdaad wel gelijk. Dat is wel leuker ja!

Gisteren de laatste onderdelen even opgehaald uit Duitsland. Prachtig om te zien hoe de onderdelen er met de juiste behandeling uitzien. Bij de spuiter kost het allemaal wat tijd (andere projecten gaan voor want mijne heeft geen haast) maar kijk enorm uit naar de opbouw.

Tot hoelang ligt het blad in de winkels? Ik ben vanaf woensdag voor een paar weken in Nederland, misschien kan ik er nog net één scoren (y)

gewoon even bellen naar een winkel in de buurt van waar je verblijft en vragen of ze 1 ex. willen bewaren; of een kennis/vriend/familielid even mailen of die er evebn 1tje wil halen, weet je zeker dat je goed zit :)

Zadelsnuiver zei:
Tot hoelang ligt het blad in de winkels? Ik ben vanaf woensdag voor een paar weken in Nederland, misschien kan ik er nog net één scoren (y)

Officieel een maand maar vast eerder uitverkocht

FW Ta 183 Huckebein I zei:
gewoon even bellen naar een winkel in de buurt van waar je verblijft en vragen of ze 1 ex. willen bewaren; of een kennis/vriend/familielid even mailen of die er evebn 1tje wil halen, weet je zeker dat je goed zit :)

Ook een goede optie.

opel omega zei:
(..)

REN NAAR DE WINKELS! (..)

Okay, gedaan. :p

Elk Merk Waardig staat er ook in, zag ik. (y)

De Rover en Saab dan weer niet, kennelijk een eerder nummer.

Ik had het laatste exemplaar in het schap. Wellicht staan er ook niet zoveel en krijgen ze weer nieuwe aangeleverd op de woensdag?

Durashift zei:
opel omega zei:
(..)

REN NAAR DE WINKELS! (..)

Okay, gedaan. :p

Elk Merk Waardig staat er ook in, zag ik. (y)

De Rover en Saab dan weer niet, kennelijk een eerder nummer.

Ik had het laatste exemplaar in het schap. Wellicht staan er ook niet zoveel en krijgen ze weer nieuwe aangeleverd op de woensdag?

De Rover en Saab waren vorige maand.

Terug
Bovenaan