Opel-Omega: 3x Omega, 2x Corsa en 3x Yamaha: In Autoweek nummer 4!

Leuk artikel. Snapte alleen niet zo goed dat de schrijver het had over het feit dat de Omega ook de Senator verving ( naast de Rekord ).

rzasa zei:
Leuk artikel. Snapte alleen niet zo goed dat de schrijver het had over het feit dat de Omega ook de Senator verving ( naast de Rekord ).

Dat is wel waar voor de Omega B1 maar ook deels voor de A zoals de mijne. Een Senator B is grotendeels een Omega. Op die manier klopt het wel maar zou wat anders beschreven kunnen worden

Leuk stukje in de AW. Classics Nog niet de kans gehad het goed te lezen maar eerste indruk was erg goed. En wat staat je Omega er mooi bij zeg!

Engineer2 zei:
Leuk stukje in de AW. Classics Nog niet de kans gehad het goed te lezen maar eerste indruk was erg goed. En wat staat je Omega er mooi bij zeg!

Dank je wel! Heeft ook heel wat werk gekost maar erg trots op.

Mooi artikel, al vond ik het laatste deel wel erg negatief/treurig overkomen. Wel leuk om te lezen dat ondanks het een vrij moderne auto het toch een heel andere tijd is.

287212552_4873160229455623_3425180676438529579_n.jpg

De Corsa weer even goed aan het werk gezet. Vrijdag van 8:20 tot 14:05 gewerkt en toen mijn broertje opgehaald. Vervolgens door gestampt naar Le Mans. We kwamen daar om half 12 aan op de camping "Beausejour". Een enorm grasveld waar duizenden fans stonden. Snel de tent opgezet en geslapen. Volgende ochtend richting het circuit gelopen en eerst via de fanzone naar het museum gelopen. De paddock van de andere klasses was open dus prachtig kunnen kijken. In het museum rondgelopen en toen rond 11 uur op een plek gaan zitten die ons mooi leek.
285687206_4874524242652555_73399221018243741_n.jpg

Uiteindelijk daar een flinke tijd gezeten tot een uur na de start. Het werd ons toen veel te warm en vooral te druk (ben überhaupt ondanks veel smeren flink verbrand).
Erna een rondje gelopen en op de camping even gegeten. Vervolgens naar Arnage gereden en hier bij Arnage en Indianapolis gekeken. Dit was vooral in de avond een gaaf punt.
287332287_4875630325875280_7022429834493212191_n.jpg

287157295_4875918255846487_7573283224552379520_n.jpg

Vervolgens om een uur of 12 gaan slapen en om 4:45 ging de wekker weer. In een perfecte wereld was ik de hele nacht door gegaan maar ik moet vandaag gewoon werken dus ging dat niet. Op de zondag dus om 4:45 op gestaan en we stonden alweer vlot langs de baan. Hier prachtig de zon zien opkomen en veel foto's kunnen maken.
287323696_4879685125469800_1293537883542647602_n.jpg

Rond een uur of 10 zijn we toen terug gelopen naar de camping en zijn we vertrokken. Uiteindelijk om 19:00 weer thuis. Het was echt een hele mooie belevenis. De sfeer en actie was prachtig om te volgen. Alleen al alle gekte, dronken mensen en lui die langs de baan slapen was een ervaring om te zien. Nu wel enorme blaren (30km gelopen ongeveer in 2 dagen tijd en behoorlijk verbrand maar uiteindelijk komt dat vast goed.

Ondertussen staat de Corsa op 333.000km. De 3,2 staat nog bij de spuiter en de rest gaat zijn gangetje. Erg druk qua werk dus weinig tijd verder.

Leuk Le Mans verhaal. (y). Ben er ook één keer geweest, op de zaterdag voor de start en niet op het circuit maar de parade/activiteiten in het centrum zelf.

Ben 12 jaar geleden op Le Mans geweest. Niet tijdens de 24u, maar was daar in de buurt op vakantie. Met een bus het circuit op geweest en een rondleiding gehad op plekken waar normaal geen mensen mogen komen. Erg leuk om mee te maken. Uiteraard ook het museum bekeken.

Jay DoubleYou zei:
Ben 12 jaar geleden op Le Mans geweest. Niet tijdens de 24u, maar was daar in de buurt op vakantie. Met een bus het circuit op geweest en een rondleiding gehad op plekken waar normaal geen mensen mogen komen. Erg leuk om mee te maken. Uiteraard ook het museum bekeken.

Dat klinkt ook erg leuk!

Durashift zei:
Leuk Le Mans verhaal. (y). Ben er ook één keer geweest, op de zaterdag voor de start en niet op het circuit maar de parade/activiteiten in het centrum zelf.

Die parade enz in het centrum lijken me ook prachtig. Helaas lukte dat niet door werk.

Zadelsnuiver zei:
Wow supermooie foto's zeg!

Dank je. Deze zijn even snel uit de camera gehaald. Niks aan gedaan verder.

289377358_4903330529771926_3768546429706709636_n.jpg

En door met de Corsa (y) Verwacht in de zomer ook wel weer 7000km te maken dus gaat het nog wel stijgen. Volgend jaar ga ik vanwege de prijzen wel weer een auto van de zaak pakken voor mijn woon/werk verkeer dus dan mag de Corsa weer wat rustiger aan doen.

Al geruime tijd ben ik vrijwilliger bij het circuit in Assen. Afgelopen weekend mooi de tent op de officialscamping gezet en het weekend dienst gedaan.

290688052_4917251525046493_5626601847612728797_n.jpg

Je moet dan natuurlijk wel op de motor..... Mooi met de R6 gedaan. Is voor mij toch maar 30 minuten rijden. Op de terugweg mooi wezen revven voor iedereen die dat wilde :) Enige dag van het jaar dat zoveel mogelijk geluid maken gewaardeerd is.

288776944_4916517565119889_7181510569289937388_n.jpg

Beste plek natuurlijk.
288186345_4912948152143497_2045788943273419619_n.jpg

Heerlijk weekend gehad.

Wel leuk trouwens dit jaar.... Le Mans, TT Assen, F1 Zandvoort en nog wat andere plannen.... Geeft een mooi auto en motorsport jaar.

Jay DoubleYou zei:
Ben zelf niet zo van de motorsport, maar leuk dat je dat mocht doen. (y)

Heb zelf ook meer met autosport hoor. Dit is echter zo'n evenement wat ik eens gedaan wilde hebben. Meestal ben ik er met de kleinste evenementen zoals trackdays. Ik zit dan het liefste achterin de pickup die naar alle problemen gaat om te helpen. De TT is qua beleving geweldig maar verder langs de baan niet zo spannend aangezien je weinig hoeft te doen.

Ondertussen rol ik veel op de R6 rond. Vandaag ook weer mooi mee naar werk gegaan. Blijft een heerlijk ding om op te rijden in het Nederlandse verkeer.

Ondertussen zijn de plannen voor de zomer gemaakt. Gaat qua rijden wel even wennen worden want het gaat naar Engeland enz worden!

De 3,2 staat nog even stil qua werk. Garage is erg druk en ik sta natuurlijk achteraan omdat het een vul klus is.

En toen was er een nieuwe auto.... afgelopen woensdag terug gekomen van een vakantie van 4,5 weken door Engeland. Daar een prachtige tijd gehad en ruim 4000km met de Corsa gedaan. Over de landweggetjes enz was het heerlijk met de Corsa. Helaas kwamen er toch weer wat onbedoelde ventilatiegaten voorbij en zit er nauwelijks nog blanke lak op de auto. De laatste tijd was ik al wel wat onderdelen aan het verzamelen maar had nu geen zin in laswerk. Ik liep toen donderdag even bij de garage langs om bij de 3,2 te kijken (staat in de grondlak en gaat nu in kleur) en zat wat op de fotoplek staan. Leuke kleur, dikke wielen, volledig geregelde airco, 1,2 4 cilinder, 167k gelopen, drie deurs en geen roest.... er dus in gesprongen en een rondje gereden. Kortom... gekocht! Er komt dit jaar verder weer een 108 van de zaak dus perfect. De groene gaat eerst de stalling in tot ik hem opknap of afscheid kan nemen.

PSX-20220819-134345.jpg

Import? Is wel wat leuks van te maken. Ik vind dat nog steeds een mooi model. De donkere projector koplampen erin, de donkere achterlichten. Dan wordt het echt wat leuks.

Barri zei:
Import? Is wel wat leuks van te maken. Ik vind dat nog steeds een mooi model. De donkere projector koplampen erin, de donkere achterlichten. Dan wordt het echt wat leuks.

Ja klopt. Een import van al een tijd terug. Vandaar ook de bijzondere airco qua optie enz. Staat is in elk geval prachtig qua bodem enz. Qua lak ook erg netjes op de a stijl na maar die spuiten ze even (blanke lak is eraf zoals je kan zien)

Zadelsnuiver zei:
Leuk ding zo in die kleur en met mooi racevelgen! Veel plezier ermee (y)

Dank je! Gaat vast lukken. In elk geval erg blij mee. Blijft een mooi model en de kleur is gewoon top.

Total Loss zei:
Kwam deze tegen van de week en moest meteen aan jou denken!

Dit type Omega heb je nog niet

Hahaha je bent niet de enige die aan mij moest denken :) half mijn inbox stond ermee vol. Voor dat geld zou ik bijna de zaag in mijne zeggen al denk ik dat ik dan ruzie krijg met de garage en met mijn pa.

uwbuurman zei:
Gefeliciteerd met je nieuwe Corsa! En die Holden, tja, die moet gewoon in de collectie...

Dank je! Dit is een echte Omega die omgebouwd is. Ergens wel gaaf. Zou er echter een Omega aanverwand komen dan zou ik toch wel een Pontiac GTO willen denk ik. (Vauxhall Monaro). Die heeft de neus en deuren en onderstel van de Omega. Een Cadillac Catera is ook leuk (Omega geleverd in USA). Een ute is ook wel geweldig maar dan wil ik een echte Holden met de knotsgekke motoren :) Maar nee :) voorlopig is het zo goed. Eerst maar eens een goede stalling voor alles op 1 plek vinden en niet overal verspreid zoals nu.

Met een 5.7 LS1 uit de Corvette C5 zou die Omega Ute helemaal af zijn. Dat schijnt het blok te zijn wat ook in de Holden Ute ligt.

Jay DoubleYou zei:
Met een 5.7 LS1 uit de Corvette C5 zou die Omega Ute helemaal af zijn. Dat schijnt het blok te zijn wat ook in de Holden Ute ligt.

Klopt! Er is zelfs een 6 liter versie

Ondertussen in de spuitcabine....

[video]https://youtube.com/shorts/k1QRdEZIzls?feature=share[/video]

Vandaag even zelf langs gegaan en je kan echt in de verf duiken zo diep en gaaf. Echt super blij mee. Deuren zijn vandaag in de kleur gegaan dus einde komt eraan.

Laatste dagen verder vooral bezig geweest met mijn leaseplan Peugeot.... die kreeg ik donderdag via het werk (met stickers enz). Ding had overal schade en een versleten koppeling.... grootste grap was nog wel dat ze die met 30 graden afleveren op winterbanden.... heb dus een compleet rapport gemaakt van alle schade en hem aangemeld bij de dealer voor de koppeling.

Schandalig dat een auto zo wordt afgeleverd eigenlijk. Toch verbaast het me niets. Toen ik vorig jaar op zoek was naar een andere auto viel me op dat ook veel autobedrijven niets meer doen aan hun occasions. Geen onderhoud, geen banden, ze wassen ze niet eens. Je mag blij zijn met een nieuwe apk. Met een grote boog eromheen dus.

Dat is wel een afknapper idd. Ook een leasemaatschappij moet de auto's gewoon tussendoor klaar laten maken voor herinzet, dat gebeurt bij ons ook.

Barri zei:
Dat is wel een afknapper idd. Ook een leasemaatschappij moet de auto's gewoon tussendoor klaar laten maken voor herinzet, dat gebeurt bij ons ook.

Dat is het zeker. Echt onzin. Vooral ook die winterbanden.... ja dat had veranderd moeten worden door de vorige bestuurder.... ja maar tijdens de technische check bekijk je dat toch? Echt vreemd

ginkelvanmichiel zei:
Schandalig dat een auto zo wordt afgeleverd eigenlijk. Toch verbaast het me niets. Toen ik vorig jaar op zoek was naar een andere auto viel me op dat ook veel autobedrijven niets meer doen aan hun occasions. Geen onderhoud, geen banden, ze wassen ze niet eens. Je mag blij zijn met een nieuwe apk. Met een grote boog eromheen dus.

Ja klopt. Is tegenwoordig steeds lastiger en minder netjes. Zoals dit had ik ook nog nooit meegemaakt. Hij gaat naar de dealer voor de koppeling en dan zien we de rest wel weer. Is uiteindelijk toch niet mijn auto

Vandaag een hele leuke ervaring. Ik werk zoals jullie weten als vrijwilliger op het circuit in Assen. Vandaag een dienst gedraaid en had eigenlijk nauwelijks gekeken maanden terug wat er zou zijn buiten dat het een autorace was. Bleek dat de tourwagen legendes er waren.... toen ik zag dat Thaler kwam een uur eerder heen gegaan en op de paddock gezocht.... Thaler rijd namelijk met een Omega!
301548747_1123702154910312_1611707752337074978_n.jpg

De bestuurder vond het erg leuk dat ik langs kwam en ik mocht alles bekijken. Deuren van glasvezel, de achterdeuren verdwenen, rolkooi en alles eruit en veel meer om op te noemen. In totaal zo'n 300kg minder dan standaard. De auto kwam uit 1988 en had een jaar gereden om vervolgens 30 jaar eigenlijk stil te staan. Ze hadden hem weer klaar gemaakt en reden dit seizoen voor de lol en om de auto te testen. Ze liepen een 50pk achter op de rest maar daar gingen ze volgend seizoen wel aan werken. Leuke inspiratie ;) toch eens een losse body opzoeken :) blok van een 335i erin? :p nee foei Lennart..... je hebt genoeg auto's :) Speciale aan deze Omega is dat het de eerste 24 klepper Omega is. Het 12 klepper blok kreeg twee afgezaagde Ascona i400 koppen. Het is daarin de voorloper op de Omega 3000DTM racers en de productie 24 klepper. Ondertussen veel contact gehad met de coureur en eigenaar. Volgende keer dat ze op Assen komen vraag ik via het team een perskaart aan en schiet ik wat reclamebeelden voor ze

Ondertussen brul ik lekker mijn eigen kilometers rond met de Corsa. Met de 108 van het bedrijf rij ik ook prive dus veel kilometers maakt de Corsa niet maar blijft een erg leuke auto. Een auto van 1030kg op 195 banden en een verlaging is verslavend :)

307104934_5136983399739970_3630277934303601191_n.jpg

306963466_5136983183073325_173246168481563280_n.jpg

Maar het grote nieuws is dat de Omega klaar is qua spuitwerk. Ik moet nu zelf nog even wat sierlijsten monteren, het interieur weer terugplaatsen en dan hem klaar maken voor de weg.

306326529_5120085624763081_509484698638388166_n.jpg

Zoals je ziet mist er langs de rand nog wat delen maar die liggen in de auto. De garage kreeg het erg druk en aangezien ik toch nog bij de deuren moest wilde ik dat zelf wel doen. Vond ik zelf ook wel erg leuk om te doen. De koplampen waren helemaal grijs en je kon er niet doorheen kijken.... Na polijsten en spuiten door de garage is het wel even anders geworden.....

304967843_5109451405826503_625962644257019437_n.jpg

Het verhaal van de race-Omega helemaal gemist, lijkt me een toffe ervaring! Helaas werkt de foto niet, Ben toch wel benieuwd!

Ik dacht dat de Omega B2 eigenlijk zilver was, of was 'ie altijd al groen? Wel tof dat je nu 4 groene Opels hebt :D zit er nog veel verschil in de tinten onderling?

Jammer genoeg geen zichtbare foto's: enige foto op deze blz is de rode Corsa. Wel lekker kleurtje.

Ondertussen staat alles eigenlijk rustig in de stallingen. De WR450f voorzien van een nieuw stuur want de vorige had ik krom gereden rijdens een off the road. Komende weekenden er nog wat ritten mee maken en dan kan die ook in winterslaap.

Verder nog wel nieuws over de 1992 Omega. Autoweek mailde of ik nog een keer mee wilde werken aan een fotoshoot en dat wilde ik wel. Nadeel is wel het zout op de weg straks maar ik ga goed spoelen en poetsen als ik terug ben.

Een tijdje terug kreeg ik een mail vanuit Autoweek of de Omega toevallig nog een keer beschikbaar was... Natuurlijk was hij dit... Hij stond alleen alweer een jaar in de garage :) Door al het werk aan de andere Omega's en vooral drukte op werk niet aan toe gekomen. In elk geval voor afgelopen vrijdag de fotoshoot afgesproken als er niet te veel zout zou liggen. Op woensdag naar de stalling. Accu erin gezet, 3x pedaal intrappen en starten. Meteen mooi stationair dus richting de garage voor de apk. Donderdag rolde hij daar zonder opmerkingen doorheen. Vrijdag was natuurlijk net weer de eerste nationale strooidag maar nja. De shoot zelf was weer erg leuk en gezellig. In nummer 1 van 2023 komt het artikel. Het gaat over het afscheid van Opel van de Insignia en het gehele segment. Ik ben er ook wel redelijk zeker van dat er over een tijd nog een artikel aan zit te komen alleen dan met alle drie naast elkaar......

319181557_5375672475871060_1190168304493382543_n.jpg

Gelukkig stond de Omega ruim in de wax dus ging het qua schoonmaken prima. De bodem ook even goed meegepakt met schoonmaken en weer terug in de stalling gezet.

Wel gaf de Omega me nog flink straf voor de kou, zout en lang niet rijden.... Ik wilde richting de stalling dus startte de Omega toen ik nog wat in de achterbak wilde doen. Met dat ik uitstap valt de deur dicht.... de centrale deurvergrendeling vond dat een prachtig moment om alles dicht te trekken :) Sta je dan.... in de carport, lopende auto en alles op slot. Vanuit huis een lange metalen liniaal gehaald en zo'n opblaaskussentje. De voordeur lukte echter niet omdat de Omega vrijwel niks heeft om aan te trekken of duwen qua vergrendeling. Toen bedacht ik me echter hoe de achterdeur er van binnen uit ziet qua slot en was ik binnen een minuut binnen :) Liniaal langs het glas naar binnen en klaar. In ander nieuws laat ik nooit meer cameraspullen in de auto liggen en ga ik een stuurslot kopen :):)

Wel een mooi compliment dat ze een Omega A nodig hadden en gelijk aan jou dachten, misschien heb je dus wel de mooiste Omega A van het land :)

Zadelsnuiver zei:
Wel een mooi compliment dat ze een Omega A nodig hadden en gelijk aan jou dachten, misschien heb je dus wel de mooiste Omega A van het land :)

Haha wie weet inderdaad. Ik weet er nog 1 of 2 die geheel origineel zijn (qua lak) en er ook mooi uit zien maar qua wauwfactor door de nieuwe lak enz staat mijne wel heel hoog gok ik. Dunne spoeling ook natuurlijk.

opel omega zei:
In ander nieuws laat ik nooit meer cameraspullen in de auto liggen en ga ik een stuurslot kopen :):)

Na zo'n uitgebreide beschrijving lijkt me dat ook niet zo slim inderdaat :)

Mooie shoot! Ik ben benieuwd. Ik ben overtuigd dat de vaag naar sedans ooit weer terug komt. en wie weet de naam ook weer.

Terug
Bovenaan